Bosch BGS51262 - Reviews

Model stofzuiger
slede
Energielabel
C

Beoordeling op basis van 205 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

jg niemeijer 01-11-2016 Product paar dagen in bezit

bosch 551262 is een degelijke stofzuiger

.ja ik beveel deze stofzuiger aan. ik vind de stofzuiger wel zwaar, maar daar door doet hij ook wel degelijk aan.

Pluspunten

• degelijk
  • weinig geluid
  • geen stofzakken nodig

Minpunten

• zwaar
  • lengte snoer

Leo scharloo 03-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Onwillige slang gaat tegenwerken

Bosch BSG51262

In het begin had ik er nog niet zo'n moeite mee dat de stofzuigerslang niet soepel is. Maar nu na een jaar deze stofzuiger te hebben gebruikt begin ik me steeds meer te ergeren aan de slang, wat een verschrikking om de stoelen van de eetkamer mee te doen of de trap! De onwillige slang is veel te stug en werkt alleen maar tegen als je hem een kort bochtje laat maken om bv de stoelen te zuigen.
Dit gaat tegenwerken met gevolg dat je een pijnlijke pols en hand krijgt.
Nu na een jaar ben ik zo ver om hem de deur uit te doen en weer een Miele te kopen.
Geen bosch meer voor ons!

Groetjes Leo

• Zuigt goed

Minpunten

• Onwillige slang
  • Handvat pakt niet lekker vast.

Fam Plaisier 27-05-2016 Product paar dagen in bezit

Relaxx'x ProSilence - FANTASTISCH

Dacht je schoon te zijn in het huishouden en ga je je nieuwe Bosch Relaxx'x ProSilence stofzuiger gebruiken, val je bijna om van verbazing hoeveel zand, stof en haren er na 1 x rustig (zonder herrie!) stofzuigen er in de container zitten. Wij vinden het een FANTASTISCH apparaat; geluidsarm, superkrachtig, eenvoudig te legen container en filter !!

jpmhent 30-11-2015 Product paar dagen in bezit

Mooie stille stofzuiger. Zwaar en door kleine wielen moeilijk te manoeuvreren. Filters lastig te verwijderen. Oprol mechanisme snoer doet weinig solide aan. Wel mooi dat filters uitwasbaar zijn en de stofzuiger zelf aangeeft wanneer de zuigkracht te ver afgenomen is. Groot stofreservoir. De zuigmond maakt goed contact met de ondergrond.

MarcOdd 30-11-2014 Product paar weken in bezit

4,8
Zuigt prima, maar dat wordt teniet gedaan door de kwaliteit van de slang. De aansluiting van ribbelslang op de onderdelen is zeer slecht. Bij hoge zuigkracht lekt deze.

De montage van de zeer stugge slang zit aan de voorkant en niet via een draaimechanisme op de bovenkant (zoals bv Miele). Dat maakt de machine lomp en onhandig.

Ook kunnen de hulpstukken niet worden opgeborgen in de stofzuiger zelf, maar via een zeer onhandige methoden worden geplaatst op de stang. Dat maakt alles nog lomper en onhandiger. Jammer.

Eigenlijk zijn we gewoon ontevreden met deze stofzuiger. Het kwaliteitsverschil met onze oude Miele is groot.

Zhour Hamoudi 05-06-2017 Product paar weken in bezit

Prachtig stofzuiger met een hoog zuigvermogen

Een heel goede stofzuiger met hoge zuigvermogen. Werkt zelfs beter dan verwacht. Ik heb ervoor gekozen omdat ik zelf tapijt gebruik en het belangrijk vind een stofzuiger aan te schaffen die de stof goed kan zuigen. Deze stofzuiger doet het erg goed en is bovendien erg fijn in gebruik en het is stofzakloos! Erg tevreden!!!

Pluspunten

• Stofzakloos
  • hoog zuigvermogen
  • makkelijk in gebriuk
  • compact

mk67 19-05-2017

sterk, stil en mooi

Mooie vormgeving, goede zuigkracht, stille motor. Wel zwaar/hoog gewicht. Makkelijk legen stofreservoir.
Oorspronkelijk gepost op www.bosch-home.nl

ruud hendriks 13-05-2017 Product paar dagen in bezit

Stofzuigen met de radio aan

De Bosch heb ik nu kort in gebruik maar ik ben er heel tevreden mee. Na 10 jaar ergernis met 'topmerk' Dyson hoef ik nu niet meer te bukken met stofzuigen. Ook een groot voordeel: als je de slang uit de zuigbuis trekt is die meteen en zonder hulpstuk als randje zuiger te gebruiken. Huiskamer en keuken allemaal bereikbaar vanuit 1 stopkontakt. En de radio kan aan blijven want die komt makkelijk over de rustige stofzuiger heen. Eindelijk geen opstijgende straaljager meer achter ne aan. En ook de 4 wieltjes een prima idee, komt prima achter me aan rollen. Het snoer rolt wat magertjes op als het koud is. Maar ja, met de Dyson moest ik die therapeutisch naar binnen begeleiden, dus een kniesoor die daar op let.

Pluspunten

• stil
  • rolt lekker mee
  • prettige en mooi lage parketborstel

Minpunten

• vrij groot, maar dus wel grote opvangbak

Henk 12-05-2017 Product paar dagen in bezit

Lekker stil

De stofzuiger is lekker stil en makkelijk hanteerbaar. Hij heeft een lang snoer. Geen zakken meer kopen.

Pluspunten

• Lang snoer
  • Geen zak.

mk67 11-05-2017 Product paar dagen in bezit

Stil, sterk en degelijke machine.

Goede prestaties en degelijk product. Bosch heeft altijd goede kwaliteit/prijs-verhouding en betrouwbare producten. Is erg stil tijdens gebruik. Mooie vormgeving en praktische accessoires.

Pluspunten

• degelijk
  • stil

Minpunten

• gewicht
  • geen knop voor oprolmechanisme snoer

Fam. Brandsen 04-05-2017 Product paar weken in bezit

Stofzuigen is leuk op deze manier, wat een genot!

De afbeeldingen die bekend zijn over dit fantastische product doen teniet aan het zeer inventieve doch chique uitstraling; in het echt is hij zoveel mooier!
Door het compacte & slimme design maakt deze stofzuiger het je gemakkelijk om het reservoir te legen, tijdens het stofzuigen te wisselen tussen alle mogelijke opzetstukken en hij is in vergelijking met de meeste stofzuiger met hetzelfde opnamevolume licht genoeg om de trappen op en neer mee te gaan.

En dan heb je nog de echte prestatie.
Wat een zuigkracht, we staan echt versteld! Bovendien waren wij zeer sceptisch vanwege zijn 'stille' kwaliteiten.
Mijn man heeft zware tinnitus; hij hoort continue suizen en tonen. Maar deze stofzuiger is echt zo ontzettend stil, dus ook prettig voor hem in gebruik. Als je je afvraagt hoe stil; Het geluid is vergelijkbaar wanneer de buren stofzuigen op de 1e verdieping en jij zit beneden.

Kortom; Een investering die absoluut alles waard is. Hadden we eerder moeten doen!

Pluspunten

• Design : Zo makkelijk in gebruik!
  • Prestatie in zuigkracht & schoonmaken
  • Stille stofzuiger!
  • De verschillende mondstukken
  • Legen van het reservoir

Storm 03-05-2017 Product paar dagen in bezit

Stille stofzuiger, grote zuigkracht

Ik heb voor deze gekozen omdat hij niet zoveel herrie maakt, geen losse zakken heeft en het filter lang meegaat.

• Goede zuigkracht
  • Wendbaar
  • Mondstuk kan in alle hoeken, ook plat
  • Zelfreinigende filter

Minpunten

• Stofzuiger is best zwaar
  • Handvat is glad en dik dus lastig vasthouden

rene 02-05-2017 Product paar dagen in bezit

Degelijk en luxe uitstraling

Zojuist de stofzuiger uitgepakt en voor het eerst gebruikt

Eerste ervaring is goed. Alle hulpstukken die je nodig hebt zitten er bij. Het geluid is zacht ( je hoort enkel de verplaatsing van de lucht) Zuigt alles netjes schoon. Weet nog niet hoe duurzaam hij is.

Pluspunten

• degelijk
  • aangenaam volume
  • juiste hulpstukken aanwezig.

Minpunten

• Erg groot.. hierdoor onpraktisch met opbergen

LD 14-11-2016 Product paar dagen in bezit

Degelijk, krachtig en stil.

Mooie stevige apparaat met weinig geluid. Wij zochten een krachtige stofzuiger en ezel voldoet helemaal aan onze wensen.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Geen zakken nodig
  • Behoorlijk stil

Minpunten

• Beetje stug.

René 10-11-2016 Product paar dagen in bezit

Stille krachtige stofzuiger

Zeer goede stille krachtige stofzuiger! Makkelijk hanteerbaar! Cassette makkelijk te legen en filter re reinigen!

Pluspunten

• Super Stil bij grote zuigkracht
  • Cassette makkelijk te legen

Minpunten

• Zuig slang had iets langer gemogen

H.S. Sondh 26-10-2016 Product paar dagen in bezit

Stil & zak vrij

We waren op zoek naar een stille, maar doch krachtige stofzuiger zonder zak. Het is verrassend stil. Zelfs als de stofzuiger op de hoogste stand zuigt, dan noch maakt de motor minder geluid dan de zuig werking. Het heeft een fijn lang snoer, en voldoende aanvullende verlengstukken/mondstukken.

Pluspunten

• stil
  • zak vrij
  • lang snoer
  • krachtig

Minpunten

• zwaarder
  • lijfig
  • stugge pijp

Yvonn63 22-07-2016

Stil en zuigt prima , lomp en zwaar.

Is echt stiller dan normale , zuigkracht is echt krachtig.
Grootste nadeel is de veel te korte dikke zware logge slang, waardeloos.
Is vast en zeker ontworpen door iemand die zelf nooit hoeft te stofzuigen !!! Eensgezinswoning met verschillende vloeren, geloof me je ben doodop na een halve kamer of keukenvloer.....
Oorspronkelijk gepost op bsh-bosch

Loes van Eldik 05-06-2016 Product paar dagen in bezit

geweldig apparaat!!

super stofzuiger, ben ervan geschrokken hoeveel vuil hij nog uit het kleed heeft gehaald terwijl ik kort daarvoor het met de oude stofzuiger had gedaan. verder is hij zeer geruisloos, makkelijk in gebruik en voelt en ziet er zeer degelijk uit!!

philips1968 21-05-2016 Product paar dagen in bezit

bosch relaxx

nog maar een paar dagen in mijn bezit. prachtige stofzuiger, zachte motor, maakt weinig lawaai. is niet zwaar.

Tjitske 20-05-2016 Product paar dagen in bezit

bosch stofzuiger

Omdat ik zelf bij philips werk, koop ik meestal dit merk, nu ik overgestapt ben op Bosch vind ik dit een fantastisch apparaat. zeer veel mogelijkheden.
en gebruiksvriendelijk.