Bosch BGL6SIL2

Hoover TELIOS PLUS TE70 TE75 PETS rood, zilver

Hoover TELIOS PLUS TE70 TE75 PETS rood, zilver
Bekijk alle Stofzuigers

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 18 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGL6SIL2 op Kieskeurig.nl.

7,9

DaanV 15-09-2020

Fijne stofzuiger die zijn werk doet

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Na 6 jaar een andere te hebben gehad, waren we toe aan een nieuwe stofzuiger. Deze Bosch is vrij aan de prijs maar heeft ook veel moderne snufjes – dat is het echt waard! De bediening op de steel vind ik echt een uitkomst, het harder en zachter schakelen is een makkie. Ook de wendbaarheid van de steel naar het borstelstuk is erg fijn - hij kan helemaal plat. De opzetborstel is ideaal voor de plinten die we hebben - het is een telescopische borstel, dat werkt fijn. Ik kan overal erg makkelijk bij. Met 2 kleine kinderen in de luiers gebruik ik de stofzuiger eerder 6 keer dan 1 keer per dag - hij moet dus echt goed zijn, en dat is deze!

Wat is mis is wel echt een voetknop om mijn snoer op te rollen. Ook als ik de steel wil terugplaatsen in de horizontale stand en ik de stofzuiger wil verplaatsen loopt ie niet lekker. Twee kleine minpunten, verder top apparaat.

Pluspunten

• geluid
  • telescoop bostel

Minpunten

• voetknop snoer mist
  • wendbaarheid met steel in houder

Maria 08-10-2020

Fijne wendbare stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Makkelijk in elkaar te zetten. Goede zuigkracht, wendbaarheid en bereik. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Marieke Kurvers 07-10-2020

Prachtig design, stil, super handig

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Deze Bosch serie 6 Prosilence wit BGL6SIL2 is wendbaar, licht, makkelijk op te bergen, praktisch, stil, heeft een lang snoer, een verlengbare stang en verschillende opzetstukken; met deze aanwinst is stofzuigen weer een feestje!

Pluspunten

• Mooi formaat
  • Wendbaar
  • Licht
  • Verschillende opzetstukken
  • Een lust voor het oog

Madolyn 04-10-2020

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Ik wilde graag deze stofzuig er testen omdat we nu een oude bouwstofzuiger hebben.
Meteen kleintje onderweg gaat bukken niet meer zo makkelijk daarom is het super handig dat er een bedieningspaneel opnnhet handvat zit. Ook vind ik het prettig dat hij niet zoveel herrie maakt zo hoor ik gewoon nog omgevingsgeluiden. Hij word met meerdere hulpstukken geleverd wat ik fijn vind om vooral tussen naden en kieren te komen.
Ik ben erg blij met deze stofzuiger

Pluspunten

• Actieradius
  • Maakt weinig geluid
  • Bedieningspaneel op handvat

Minpunten

• Bewegingsleer makkelijkheid

PatrickV. 02-10-2020

Kleine lichte compacte krachtpatser

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Klein maar fijn, wat een superstrakke wendbare stofzuiger is dit, lichtgewicht met een extra lange snoer. De zuigkracht lijkt door de geluidsarme motor minder, maar niks is minder waar, hij doet niet onder voor onze oude, ander merk. De lange snoerlengte en het lichte gewicht is vooral fijn wanneer je de trappen moet stofzuigen, geen beperking in snoerlengte en geen lamme arm meer van het vasthouden. Wij hebben zelf geen huisdieren, dus hoe deze het doet met dierenharen etc. durf ik niet te eggen

Pluspunten

• geluidsarm
  • licht gewicht
  • zuigkracht
  • wendbaarheid
  • snoerlengte

Minpunten

• hulpstukken zijn los

Aukje 02-10-2020

Stille stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Een fijne stille stofzuiger, goed wendbaar. Platte mondstuk werkt prima voor houten vloer en laminaat, en past mooi onder bed en bank door.
Wel even wennen aan de bediening op de handgreep/ handvat. En ik vindt de stofzuigerslang in verhouding kort. Snoer rolt makkelijk op.

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Stiller

Minpunten

• Korte stofzuigerslang

Marieke 29-09-2020

Fijne stofzuiger, pro-silence laagste stand

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Mooie en robuuste stofzuiger die goed en stevig aanvoelt. Daardoor misschien ook wel wat zwaarder dan onze oude stofzuiger, voor mensen met arm/schouder klachten minder geschikt. Qua zuigkracht doet hij het prima. Er worden een aantal hulpstukken meegeleverd voor de meest voorkomende stofzuigklussen, al heb ik voor ons huis alleen nog maar het all-purpose mondstuk nodig gehad. Wat erg handig is, dat hij op twee manieren kan worden neergezet, zowel rechtop (opruimstand) als ook plat (pauze stand) waardoor je snel even tussendoor kunt neerzetten zonder dat de stok iedere keer omvalt. De afstandsbediening op de handgreep is m.n. handig als je veel wisselt tussen harde vloeren en vloerbedekking (waar je minder zuigkracht voor nodig hebt), maar is verder vooral een luxe functie. Dat er batterijen in moeten is extra milieubelasting en dus zonde; een keertje bukken doen we bij onze oude stofzuiger ook gewoon. De snoer is flexibel met in- en uit trekken waardoor dat altijd soepel gaat en nooit een probleem vormt. Ook is de lengte van de kabel zeer ruim waardoor je veel ruimtes in een keer kunt stofzuigen.

Wij testen vanaf halfweg de looptijd pas mee, maar tot nu nog geen negatieve punten behalve dat de pro-silence alleen écht stil is in de laagste zuigstand, wat over het algemeen niet de stand is die wij gebruiken... Maar desondanks nog altijd stiller dan onze oude stofzuiger :-)

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Parkeerstand
  • Geluid tov andere modellen

Minpunten

• Handvat met batterijen
  • Pro-silence alleen stil in laagste zuigstand

MarryTM 25-09-2020

Stille stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Deze stofzuiger is stil en zuigt aardig goed.
Op het handvat heb je een ingebouwde afstandsbediening op batterijen.
Deze afstandsbediening gebruik je om de stofzuiger aan/uit te zetten en harder/zachter. Op zich wel handig.
Op de stofzuiger zelf zit 1 knop die je als je begint en eindigt ook aan en uit moet zetten, maar tussendoor kan je snel schakelen met de afstandsbediening.
De steel is telescopisch, dus makkelijk op maat te maken.
Het koppelstuk met een uitschuif borsteltje is ook wel erg fijn aangezien er geen ruimte is om de accessoires op te bergen. Soms glipt hij weer omhoog, dit zou iets steviger mogen zitten.
De stofzuiger zelf is compact en met het stofzuigen is hij best stil maar zuigt wel aardig. Hij had wat mij betreft nog wel wat harder mogen zuigen.
De stofzuigervoet is groot en breed, op de ruime gedeeltes is dat makkelijk, maar bij randjes, kastjes en poten en dergelijke is dat weer wat lastig.
Het snoer is lang genoeg. Het snoer oprollen is aan 1 kant wel makkelijk, dit doe je door hem ietsje aan te trekken en dan rolt hij automatisch weer op. Maar aan de andere kant is dit niet altijd handig, ik bleef laatst met het snoer ergens achter haken en toen begon hij weer op te rollen en bij de stopcontact trok het snoer wat van het kastje. Wat dat betreft mis ik de oprol knop op de stofzuiger zelf.
Persoonlijk vind ik deze stofzuiger prima voor op laminaat, op vloerbedekking iets minder.
Bij langer gebruik wordt het wel zwaar voor mijn handen.

Pluspunten

• stil
  • telescopische steel
  • koppelstuk met uitschuifborstel

Minpunten

• geen opbergruimte voor accessoires
  • automatisch oprollen van snoer
  • wisselen van koppelstukken is moeizaam

Janita 23-09-2020

mooi stofzuiger met weinig geluid

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Mooie stofzuiger die weinig geluid maakt. de stofzuiger is erg licht, dus handig voor bijvoorbeeld de trap. Ik mis de losse hulpstukken, deze moet je er zelf bij kopen en kun je niet opbergen in de stofzuiger.

Pluspunten

• lichte stofzuiger
  • weinig geluid

Minpunten

• geen losse hulpstukken
  • geen knop voor terugrollen snoer

Twan 20-09-2020

voordeel van de twijfel

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Enthousiast begon ik de stofzuiger in elkaar te zetten om 'm maar meteen te gaan gebruiken. Bij het in elkaar zetten vond ik 'm al erg licht overkomen. Een beetje....fragiel misschien ook wel? Ik ging 'm proberen en mijn vermoeden werd wel een beetje bevestigd. De stofzuiger is erg licht en super wendbaar, maar ook wel een beetje té lichtgewicht voor mij. Ik vind het lekker om af en toe snel door de kamer te gaan, maar ik had het gevoel dat ik heel erg voorzichtig met dit apparaat te werk moest gaan. Oke, hij zuigt prima, en er zitten prima borstels bij (welke overigens niet eenvoudig op te bergen zijn), maar een topaankoop wil ik het niet noemen. Gewoon goed... [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Piekeltje 18-09-2020

Super stille fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Ik heb deze stofzuiger inmiddels een paar weken. Mijn eerste gedachte was 'mooi design'. Tijdens het zuigen valt mij inderdaad op dat deze een stuk stiller is dan andere die ik gehad heb. Tijdens het zuigen van tapijten of matten hoor je hem nauwelijks. De zuigkracht van deze stofzuiger is super! Je moet er in begin even aan wennen omdat hij stiller is dan een 'normale' stofzuiger en daardoor krijg je het idee dat hij minder goed zuigt. Dit is absoluut niet zo! Ook een pluspunt is het lange snoer. Minder blij ben ik met de steel en de handbediening op de steel deze is erg zwaar! daar moet ik zeker even aan wennen! Naarmate ik deze zuiger langer gebruik merk ik dat het toch fijn is dat de aan/ uit knop bij je hand zit. ook het zachter/ harder zetten van de zuigkracht. bukken hoeft niet meer! je kunt tijdens het zuigen van de mat in een handomdraai de kracht wat zachter zetten zodat hij niet vacuüm zuigt aan de mat.

Pluspunten

• lang snoer
  • bediening op de steel

Minpunten

• zwaar bedieningspaneel

The Cyberdude 17-09-2020

Stille witte kracht

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Nu enige tijd deze stofzuiger aan het testen. De stofzuiger was goed verpakt in de doos en het in elkaar zetten kostte even wat tijd. Vooral het plaatsen van de batterij in het handvat ging wat lastig omdat ik ook bang was om wat af te breken.

De stofzuiger ziet er mooi uit in het wit met blauwe accenten alhoewel ik mij wel afvraag hoe lang de witte kleur ook mooi blijft. Het snoer is lekker lang, ik dacht 9 m, waardoor je niet snel een nieuwe wandcontactdoos hoeft te zoeken om door te kunnen stofzuigen. Je zet de stofzuiger aan door de bekende knop op de stofzuiger in te drukken. Dan gebeurt er echter nog niets want hij staat dan in stand-by. Je zet hem aan op de handgreep waar je ook de zuigkracht kunt instellen. Er zit ook nog een turbo knop op voor extra zuigkracht. De stofzuiger is behoorlijk stil en zuigt goed. Ook in de lagere standen.

De zuigbuis is in hoogte verstelbaar. De stofzuiger is niet te zwaar en prima een trap op te tillen. Er zitten diverse hulpstukken bij die jammer genoeg niet in of op de stofzuiger weggeborgen kunnen worden. Ik vind de slang van de stofzuiger wat aan de korte kant waardoor soms het zuigen wat lastig gaat. Ook vind ik de stofzuiger slecht volgen. Hij gaat alle kanten op behalve achter mij aan.

De zuigmond vind ik niet fijn. Deze maakt veel herrie door de wieltjes en klinkt erg goedkoop en plastic achtig. Ook zijn de haren aan de stugge kant waardoor vaak kruimels niet opgezogen worden maar alleen verplaats worden. De stofzak is makkelijk te verwisselen maar ik vind de sluiting van het deksel wat zwak overkomen maar in de praktijk kan dat meevallen. Wat mij opviel is dat de stofzuiger statisch is tijdens en na het zuigen waardoor er veel stof en haren aan de stofzuiger blijven plakken. Misschien omdat de stofzuiger nog nieuw is. Handig is de parkeer stand voor de steel aan de stofzuiger. Al met al wel tevreden over deze stofzuiger maar er zijn nog wel wat puntjes waar Bosch nog aan zou kunnen sleutelen.

Pluspunten

• Lekker lang snoer
  • Niet te zwaar
  • Zuigt goed
  • Vrij stil

Minpunten

• Zuigmond maakt herrie en de haren zijn te stug.
  • Stofzuiger volgt niet goed
  • Slang een beetje kort
  • Geen opberg mogelijkheid voor de accessoires

Janita 17-09-2020

fijne stofzuiger met minder geluid

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Een fijne stofzuiger met minder geluid. rolt makkelijk achter je aan en is licht. Ik vind het handvat wel wat zwaar. vooral met bijvoorbeeld het stofzuigen van de trap. ook mis ik het kleine borsteltje. de lange snoer is fijn. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Olivier 17-09-2020

wendbare stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Sinds 6 weken in gebruik en ik stofzuig elke 2 dagen. Hij zuigt prima en is wel kratig. De stofzuiger is wel echt ideaal voor allerlei verschillende oppervlaktes in huis.. De stang is ook super lang en niet te zwaar. Op de steel bevindt zich een snelstart waarbij de mate van zuigkracht ingesteld kan worden, ook is er een turbostand. Ik vind deze bediening prettig werken, maar ik mis ook deze biediening op de toestel zelf.
Het harder en zachter schakelen werkt niet goed, knopje op de voet blijf niet vast zitten.
Maar het is een wendbare stofzuiger.

Pluspunten

• stil
  • krachtig
  • lang snoer
  • wendbaar

Minpunten

• geen bediening op toestel

Strijkkonijn 16-09-2020

Witte sterke stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

De witte Bosch stofzuiger is een krachtig apparaat dat weinig zuiggeluid maakt. Het bewegen van de borstel op de vloer is beter te horen dan het apparaat zelf!! Ideaal is het lange snoer en handige opbergmogelijkheid. De stofzuiger is zeer flexibel en 'loopt' lekker achter je aan. Op de steel bevindt zich een snelstart waarbij de mate van zuigkracht ingesteld kan worden, ook is er een turbostand. Ik vind deze bediening prettig werken, maar bij een langere stofzuigtijd merk ik dat het ook zwaarder wordt met stofzuigen. Van mij mag deze optie eraf.
In het geheel is het een plaatje van een product, mooi mat wit met zwart en een blauwe kleur. De stofzuigvoet is vrij breed. Dit is niet altijd handig wanneer er onder of langs kastjes gezogen dient te worden. Het hulpstuk bevalt zeer goed, er zit een zuigmond aan met goede borstelharen en ik heb hem tot plintenlikker gedoopt! Snel, grondig en zonder iets te beschadigen zuigt hij de plinten en hoekjes schoon!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Lang snoer

Minpunten

• Lastig in elkaar zetten

JeannettevanBree 15-09-2020

Ik vind het een top stofzuiger!

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Hij zuigt erg goed is zeer wendbaar en er zit een hele fijne lange uitschuifbare telescoop steel aan.
Ook de afstandbediening is erg fijn die op het handvat zit. En hij ziet er ook nog is erg mooi uit.

Pluspunten

• Afstandbediening
  • Erg wendbaar
  • Zuigt heel erg goed

Minpunten

• Het handvat groot en zwaar
  • Mist verlengstujke om de bank af te zuigen

Anoniem 15-09-2020

Super goeie stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Hij zuigt erg goed en is zeer wendbaar en erg mooi design. Lange uitschuifbare telescoop steel pakket borstel voor harde vloeren die geruisloos over je vloer gaat. En handige afstandbediening op het handvat [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Win 13-09-2020

Topstofzuiger

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Het Design is geweldig mooi. Mat wit met zwarte onderkant. Behuizing is krasvast. Dus blijft mooi.
De stang is zelfs wit.
Wendbaarheid door 4 wieltjes is dik in orde. Zeer soepel rijdend.
Het gewicht is ruim 4 Kg niet te zwaar en het formaat is prima.
De slang is van kunststof en heel erg soepel. Jammer geen stoffenslang als die van de BGL8SIL6 (persoonlijk mooier)
De witte stang is lang genoeg voor een gemid. pers. en soepel op maat te stellen.
Het inklikmechanisme voor handvat etc. werkt prima.
Multi-Use-Brush is wennen door extra lengte maar werkt prima.
Snoer is ong.12 meter en lang genoeg voor het hele huis (100 M2) en is half rond. Wel soms moeite om over het snoer te rijden. Het oprol mechanisme loopt omhoog en is handig met erin en uit rollen. (goede vinding van Bosch.)
Zuigkracht is dik voldoende. Heeft 5 standen (incl.Turbostand) .De laagste stand heeft nauwelijks zuigkracht. Stand 3 is voor een laminaatvloer ruim voldoende.
Geluidsniveau gemeten met meubelstuk voor harde vloer. Stand 1 t/m 5: 49,58,66,73 en 75 dB.
Remote Power Control: De vermogensregeling in de handgreep is geweldig en werkt prima.
Wel wennen want onbedoeld druk je soms op aan/uitknop. Had iets lager gemogen.
De aan/uitschakelaar zelf knippert wit zodra deze in standby staat.
Parkeerhulpen aan achter-,onderkant superhandig.
Minpuntje:De harde vloerenborstel zorgt voor meer geluid en de haren zijn te hard, deze hadden wat zachter gemogen voor een laminaatvloer.

Pluspunten

• Soepele slang
  • Vier wieltjes dus soepel rollend
  • Gewicht ruim 4 Kg niet te zwaar en formaat prima.
  • Het Design is geweldig mooi
  • Multi-Use-Brush prima

Minpunten

• harde vloerenborstel zorgt voor meer geluid
  • vloerenborstel de haren zijn te hard voor laminaat

sk 13-09-2020

Mooi design, licht in gebruik

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Mooi moderne uitstraling van de stofzuiger. De stofzuiger is licht en wendbaar. Doordat deze licht is valt de stofzuiger snel op zijn kop. De zuigkracht is zeer goed. Het heeft een lange stang en lange snoer. De stang voelt wel zwaar. Het mondstuk oogt beetje cheapy (plastic)

• Lange snoer
  • Lange stang
  • Goede zuigkracht
  • Stil in geluid

Minpunten

• Zeer licht en wendbaar, valt snel op de kop
  • Stang is zwaar in gebruik

Klessie81 11-09-2020

Valt tegen

Geschreven voor: Bosch BGL6SIL2

Voor gebruik zelf batterijen plaatsen...daar kwam ik achter toen ik wilde gaan stofzuigen. Ik had toch wel verwacht dat deze inbegrepen zouden zijn, vooral omdat er wel een beschermstrookje uit het batterijenvak gehaald kon worden! Doordat de bediening aan de steel zit, is de steel wat zwaarder. Met stofzuigen zelf niet zo’n last van. Er zit een lang snoer aan het apparaat dat is prettig. Geen kleine zuigmond voor de trap inbegrepen... is een aparte accessoire en moet apart aangeschaft worden. Dat vind ik toch wel een tegenvaller. De korte zuigmond kan niet geïntegreerd worden in/aan het apparaat waardoor je het niet bij de hand hebt voor gebruik. De zuigmond vind ik er wat lomp en log uitzien. Met de turbo stand aan kom ik niet door mijn hoogpolig tapijt heen.. met een hoge stand kost het ook moeite en bij een lagere stand heb ik dan weer het idee dat er niet veel gebeurd.. Voor een harde vloer prima stofzuiger

Pluspunten

• Gebruikersgemak door bediening bij handvat

Minpunten

• Weinig accessoires
  • Geen smalle zuigmond voor de trap
  • Zelf batterijen toevoegen
  • Geen ruimte om verkorte stang op te bergen