AEG VX82-1-ÖKO - Reviews

Stofopvang
stofzak
Type/soort
stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG VX82-1-ÖKO op Kieskeurig.nl.

mhfox 21-06-2020

Kleine stille reus

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Eindelijk.... Daar is hij dan de stofzuiger die ik moet testen, Ik pak hem uit en denk " is dit alles? "
Na een beetje gefriemel met de slang om in het handvat te krijgen is hij helemaal in elkaar.
Ik haal het snoer uit de stofzuiger “Groen???, wel handig zie ik het snoer tenminste!”, en zet de stofzuiger aan.
Ik hoor niks dus ik druk nog een keer op de knop en ik hoor heel zacht de motor aan gaan, ik trek het snoer eruit en blijf trekken en trekken, en ik denk “zo hé dat is een lang snoer zeker wel negen meter”.
Mijn dochter vraagt “staat hij wel aan pap ik hoor niks!” “Ja schat hij staat echt aan voel maar aan de zuigmond”. Ik ga meteen aan de slag met de stofzuiger, nu heb ik in de keuken laminaat liggen en in de woonkamer ook met drie verschillende tapijten erop, hoogpolig, laagpolig en een Perzisch tapijt, hij zuigt alles keurig op geen centje pijn, zelf zuigt hij dingen op waarvan ik niet wist dat die nog in het hoogpolige tapijt verborgen lagen. Ik denk bij mijzelf “lang leven de smart functie wat is dat een genot zeg !” en zelf de bank is mooi schoon geworden met de smart functie.
Ik ben vrij lang (192 cm) maar heb met deze stofzuiger geen last van mij rug dankzij de verstelbare en lange stofzuigerstang en het grote handvat, waar trouwens de slang aan de onderkant op een draai kop zit dus je heb er geen last van de slang als je onder banken en tafels e.d. moet zuigen.
Ik til de stofzuiger op (aan de oprol knop die je kan gebruiken als til handvat) en heb het gevoel dat ik amper twee kilo optil, zo licht is hij, ik loopt naar boven met de snoer nog in het zelfde stopcontact, en begin mijn zoons kamer te doen (laminaat) terwijl hij aan het videobellen is, opeens vraagt hij “ben je aan het stofzuigen pa?” “ja boef ik ben een nieuw stofzuiger aan het testen” “zo hé dat ding is stil ik hoef niet eens te schreeuwen, vet ding man, gaaf kleurtje trouwens dat groen op zwart” en hij gaat weer verder met videobellen.
En dan mijn kamer met loszittend tapijt, maar geen centje pijn gewoon op smart zetten en dan het valse lucht knopje open zetten en mijn kamer was schoon , ik heb de opzetborstel ook nog gebruikt voor op de kasten maar alles ging prima, geen enkel probleem.
En toen mij dochter kamer (die ligt het verste van het stopcontact beneden) ook tapijt en wederom geen enkel probleem zelf dingen die verstopt waren onder kasten wist deze kleine stille reus te vinden.
En de ultieme test de trap (met bocht) gewoon weg een lachertje heel simpel geen gedoe , heel makkelijk met borstel kop (die ik trouwens in mijn zak moest doen omdat de clip-on houder er steeds vanaf viel) de trap gedaan half hout half tapijt alles in een vloeiende beweging met de stofzuiger gewoon in de hand.

Ik heb nog nooit zoveel plezier gehad in stofzuigen, normaal doe ik het eens in de 3 dagen maar sinds dat ik met deze AEG VX82-1-ÖKO zwart zuig, zuig ik elke dag om maar zoveel mogelijk vergeten vuil terug te vinden.

Ik zal zeker deze stofzuiger gaan kopen als mijn huidige stuk is en hij gaat ook binnenkort stuk want mijn huidige is al 10 jaar oud. Dus bij deze raad ik hem iedereen aan, wil je een goede stille en sterke stofzuiger dan moet je echt deze nemen.

Pluspunten

• Extra lang snoer
  • Zuigkracht
  • Klein
  • verlengbare Stang

Minpunten

• Los zittende clipon houder voor hulpstukken

Jord 08-12-2020

AEG VX82-1-ÖKO

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Wij hebben de stofzuiger mogen testen van reviewclub. Even een shout out naar hun om het te mogen testen . Nu back tot business!

De stofzuiger ziet er goed uit. Strak & degelijk! Over de zuigkracht daarintegen zijn we iets minder te spreken, deze kok in ons opzicht beter. Wij hebben momenteel een Nilfisk CDNF 4000 family en als je deze 2 met elkaar vergelijkt merk je toch wel dat deze minder krachtig is. De bijgeleverde accessoires zijn echt handig. Vooral het extra stofzuimondje (3 in 1) nog nooit gezien maar tijdens de testperiode vaak gebruikt! Al bij al dus een goede stofzuiger maar niet om over naar huis te schrijven.

Pluspunten

• Compact & robuust uiterlijk
  • Handige accessoires

Minpunten

• Systeem om snoer op te rollen werkt niet goed
  • Niet echt krachtig

ElkeH 03-12-2020

Stille wendbare stofzuiger met handig draaghandvat

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Ik heb dit product mogen testen. Het design is echt mooi voor een stofzuiger. Het in elkaar zetten was niet superduidelijk, maar met de hulp van mijn vriend, stak het snel in elkaar. We waren allebei sterk onder de indruk van de combinatie van zuigkracht met het stille geluid. Echt een wereld van verschil met andere stofzuigers. Het snoer is heel lang (wel lelijk groen) en dat zorgt ervoor dat je niet heel de tijd een nieuw stopcontact moet gaan zoeken. Ik kan zelf niet zo veel gewicht dragen en vond deze stofzuiger echt handig om de trap op te dragen dankzij het geïntegreerde handvat. Voor grote oppervlaktes te stofzuigen, is hij top, de wieltjes rollen goed en door het ergonomisch handvat op de buis, houd je je lichaam ook rechter. Ook handig voor grote personen. De parketborstel vond ik minder handig. Net als het 3-in-1 stuk, het lijkt niet zo goed vast te klikken in de buis, maar door de zuigkracht valt het er niet af. De zetelstofzuigerkop plooide bij mij makkelijk dicht. Voor fijn werk (achter hoeken en kantjes) vond ik 'm minder geschikt door het ergonomische handvat dat dan al eens in de weg durft zitten. De smart mode werkt wel, maar ik ben er minder fan van, de losse deurmat werd toch nog aangezogen, maar je kan ook perfect manueel de zuigkracht instellen.
Ik heb een paar keer gelezen dat het oprollen van het snoer niet zo vlot, dat komt omdat het logootje in het midden staat en de duwknop eigenlijk meer aan de zijkant van het toestel zit. Als je daar duwt, gaat het wel supervlot. Al met al een heel aangenaam toestel voor het oog en voor je rug. Alleen voor het fijner werk iets minder geschikt vind ik.

Pluspunten

• stil
  • lang snoer
  • handgreep - eenvoudig dragen
  • rolt vlot - wendbaar
  • goede zuigkracht

Minpunten

• fijn werk moeilijk door ergonomisch handvat
  • knop snoer staat eigenlijk verkeerd, moet opzij
  • hulpstuk zetel klapt makkelijk dicht
  • hulpstukken passen niet in toestel
  • losse vloermat smartmode

Trappen 03-12-2020

Trappen

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Ik had al eerder aangegeven dat ik stofzuigen" haatte". Maar als de gelegenheid kwam om deze nieuwe stofzuiger te testen, was ik graag hiertoe bereid. Ik woon in een duplex, dus met een verbindende (smalle) trap tussen de twee verdiepingen. Dus weinig plaats en relatief steil om daar elegant met een stofzuiger in de ene hand en de slang in de andere hand daarover te balanceren en het stof efficiënt op te zuigen. Maar met deze stofzuiger is dat echt een plezier! En dat ligt aan de "handle" op de stofzuigerbody - die had ik bij de eerste kennismaking gemist...met het kleine mondstuk/borstel erop gaat dat echt gemakkelijk. Handle in de linkerhand,  naast of achter mijn lichaam, en de slang in mijn rechterhand, en off we go! Vroeger liet ik de trap een week of twee voor wat ze was, maar stofzuig ik ze iedere tweede dag. En dat met blijvend plezier! En lange netkabel laat me toe om de stekker beneden in het stopcontact te steken, en de na de trap de hele mezzanine en ook nog het aanpalende bureau in een "wip" te doen! Gewoon perfect!

Pluspunten

• wendbaar
  • efficient
  • zeer stil
  • elegant
  • behendig

Antembo 29-11-2020

Fijnste stofzuiger die we gehad hebben!

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Heel wat stofzuigers hebben wij al versleten in de afgelopen jaren. De stang brak, hij maakte te veel herrie, het snoer was te kort, het plastic brak af, hij was te zwaar.... Al deze dingen herken ik niet bij de nieuwe AEG die we nu hebben. Dit apparaat is stil, licht, heeft een stevige buis en is van licht, maar 'prettig' en wel stevig plastic gemaakt. Ik vind het nu heerlijk om te stofzuigen, het is geen opgave meer! De kinderen kunnen gewoon tv blijven kijken als ik even de kamer wil schoonmaken. Het kan nu vrij stil en snel met goed resultaat. De SMARTpro-functie, waarmee de stofzuiger zelf afstelt op het soort ondergrond waarop het zuigt. Ideaal! Andere standen zijn ermee overbodig geworden.

Pluspunten

• smart-functie
  • gewicht
  • stevige buis
  • stilte!

Minpunten

• snoerlengte kan beter
  • knop om snoer in te doen niet praktisch geplaatst

Rogier 28-11-2020

Niet wat je mag verwachten

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Na ca 14 jaar met een Siemens (die het overigens nog doet) vonden we het tijd worden voor iets nieuws.
Dit moest m worden. Wel erg duur voor een stofzuiger, maar goed. Het oog en oor wil ook wat.
Hij is wel mooi stil. Dat is zeker waar. Maar dan houdt t ook wel op.
1 van de 2 grote wielen sleept aan.. maakt een rot geluid als hij rijdt. Hoort niet, bij zo'n dure machine.
Helaas was dit niet het enige wiel met problemen. Onder de zuigvoet (waar het stof mee wordt opgezogen) zitten ook 4 wieltjes. 2 daarvan liepen soepel. 1 liep zwaar en de andere zat gewoon vast, waardoor hij dus niet soepel rijdt/glijdt, maar streept. Wederom, slecht voor zo'n dure machine. Na deze telleurstelling besloten om hem weer in te pakken.. Toen volgde er nog een tegenvaller. Het motortje of veer die ervoor moet zorgen dat snoer weer terug de machine in gaat is te slap.. waardoor je het snoer dus een paar keer moet helpen om er volledig in te verdwijnen. Nogmaals.. gewoon slecht, zeker voor zo'n dure machine..

Pluspunten

Minpunten

• Wielen slepen aan
  • Kleine wieltjes zitten vast en krassen

Anika 28-11-2020

Stofzuigen is weer leuk

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Stofzuigen is nu weer leuk geworden. Lekker een praatje maken tijdens het stofzuigen is geen probleem, zo stil is de stofzuiger wel. Stofzuiger heeft tevens een mooi design. De stofzuiger voorziet ook van een smart stand. Zo pakt die de juiste zuigkracht bij elk vloeroppervlakte. Ideaal! Tevens is de stofzuiger zeer makkelijk in gebruik door de fijne manier waarop je hem kan vast houden. Dus zeker een aanrader!!

• Ergonomisch

Stella 27-11-2020

Rustige mooie stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Ik heb ze stofzuiger nu ongeveer één maand en ben er tot nu toe erg tevreden over. Er zitten een paar opzetstukjes bij, deze heb ik nog niet gebruikt. De standaard stofzuigermond is redelijk groot , in mijn huis met veel plantenpotten, krukjes en kleine bijzettafels is dat soms wat onhandig . De zuigkracht is goed alle stof en vuil is met een er overheen weg. Super handig dat de zuigkracht zichzelf aanpast met de smart stand. Soms zuig ik per ongemak in een kledingstuk of gordijn, de stofzuiger stopt dan vanzelf en de zuigkracht neemt weer toe nadat de stof is losgelaten. Een mooi design en makkelijk te dragen met de hendel of rollen met de grote wielen. Twee minpuntjes, het snoer gaat niet makkelijk in , hierbij moet ik zelf een aantal keer helpen. Wel is het een lang snoer waardoor je in een keer de hele kamer door kan. Verder reageert de aan en uitknop soms niet of laat. Een sterk pluspunt is het geluid, erg rustig en stil. Dit vind ik erg fijn.

• Mooi

Minpunten

• Snoer niet goed in

svenM 24-11-2020

heel stil , sterke zuigkracht

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Deze stofzuiger is heel eenvoudig in gebruik, hij past zich ook automatisch aan aan het vloeroppervlak. Dit is pas een echte stille stofzuiger! Hij is veel stiller dan verwacht en dat is echt een pluspunt. Hij weegt ook niet veel dus is heel makkelijk om mee de trap op te nemen om deze te stofzuigen. Het superlange snoer is ook echt top, geen gedoe meer om van stofcontact te wisselen.
Ik heb zowel stenen vloer als parket in huis en hij schakelt zelf op naar de beste stand, al merk ik dat hij bij een tapijt wel iets meer moeite heeft. De zuigkracht van deze stofzuiger is ook enorm, naar mijn gevoel soms te sterk waardoor deze zich te hard vastzuigt aan het vloeroppervlak en het stofzuigen toch iets stroever verloopt. Dat is zowat het enge nadeel dat ik ondervind.

Pluspunten

• lange snoer
  • stil
  • past zich automatisch aan
  • hulpstukken

Minpunten

• teveel zuigkracht

W.D. 20-11-2020

super handige en stille stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Echt een aanrader. met de smartknop regelt het toestel zelf de zuigkracht. zowel op parket, tapijt, vloer, enz. Zelfs de kinderen vinden het super om ermee te werken. zeer wendbaar. zeer stil. zelfs toen de kids online les moesten volgen kon ik nog stofzuigen zonder iedereen te storen. zelfs de dieren schrikken er niet van. dierenharen worden gemakkelijk verwijderd. telescopische steel is ook handig en makkelijk aan te passen, alsook de hulpstukken zijn makkelijk verwisselbaar. de steel is makkelijk te bedienen met het extra groot handvat. en voor het eerst heeft de oudste (met allergieën en astma) geen last gehad om te ademen. ook is er een handig handvat bovenaan het toestel om makkelijk mee te nemen op de trap of zo. het toestel is ook zeer licht. Zeker aan te raden aan iedereen!

Pluspunten

• stil
  • wendbaar
  • licht
  • extra lange kabel

Cindyke 18-11-2020

Smartstofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Deze stofzuiger is een echte winst in het huishouden. Ik kan op ieder moment van de dag stofzuigen, dankzij de innovatieve, geruisloze motor.
De lengte van het snoer is echt gigantisch, waardoor ik in één ruk mijn living, keuken en badkamer kan stofzuigen. Door middel van de Smartmode-functie kan je moeiteloos overgaan van vloer naar tapijt, zonder maar één ander wisselstuk te gebruiken. Dit gaat automatisch dankzij de SmartMode, wat deze stofzuiger zo uniek maakt. Er is maar één minpuntje voor mij dat is het gebruik van een zak. Maar daar kijk ik zo doorheen, omdat de voordelen van deze stofzuiger opwegen tegen dit klein minpuntje. Ik kan er maar één ding over zeggen: een echte aanrader in elk huishouden.

Pluspunten

• SmartMode functie
  • Geruisloos
  • Mooi en gemakkelijk design
  • Handgreep staat in het midden
  • Een lange snoer

Minpunten

• Stofzuiger met een zak

Reine 17-11-2020

Muisstil en krachtig!

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Wauw! Dat was wat ik dacht wanneer ik de doos opendeed! Vond de stofzuiger er heel mooi uitzien, zwart met mooie groene "eco"-accenten.
Het monteren was een fluitje van een cent, had wel een beetje moeite om de darm er goed aan te krijgen.
Bij gebruik is hij zo stil dat ik de 1ste maal moest checken of hij wel aanstond! Een heel leuke verrassing was het groene snoer, eindelijk eens iets anders en niet alleen de kleur maar ook de lengte is een topper. Ik kon gewoon heel de verdieping doen zonder van stopcontact te veranderen!
Ondanks dat je de stofzuiger dus amper hoort, werkt/zuigt hij heel goed. Zelfs mijn hoogpolige mat, was perfect schoon en zag er veel frisser uit. Wat ik ook heel handig vind, is dat de stofzuiger zich aanpast aan de ondergrond, geen gesukkel meer en ook geen schrapend geluid over een harde ondergrond! Hij rijdt ook vlotjes mee, draait onmiddelijk zonder trek- en sleurwerk. De stang is lang genoeg wat voor mij, als rugpatiënt, wel belangrijk is en qua gewicht is het ook eens serieuze meevaller.
Het vervangen van het stofzuiger zak verloopt zeer makkelijk en de filter kan je ook zonder problemen vervangen en/of schoonmaken.
Het enige wat me een beetje frustratie bezorgde, was het opbergen van het snoer. Er staat een mooi icoontje op, dus leek het me logisch om daar op te drukken, maar dat was het duidelijk niet. Dus na ettelijke keren te proberen, bleek dat er gewoon op de hendel moest gedrukt worden. Op zich geen ramp uiteraard. De opzetstukken zijn makkelijk te monteren.
Het ecologisch aspect maakt het plaatje alleen nog maar meer "af". Ik ben fan!

• Lang snoer

Kimmie81 16-11-2020

Krachtige en stille stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Ik heb deze stofzuiger getest omdat ik op zoek was naar een nieuwe stofzuiger, maar ik had nog geen ervaring met een AEG stofzuiger. Ideaal dus om eerst uit te proberen voordat je hem aanschaft. Echter was ik er na 1 dag al uit dat ik deze stofzuiger definitief zou aanschaffen. Wat een topper is dit! De stofzuiger maakt erg weinig geluid, maar de zuigkracht is heel hoog. Ook is de stofzuiger wendbaar en de zuigmond rolt soepel over het laminaat. Door het lange snoer kan een hele verdieping in 1 keer worden schoongemaakt. Dit is de ideale stofzuiger. Stil en krachtig!

• Hoge kracht

Minpunten

• Geen opbergvak

Richelle1988 13-11-2020

Handige stille stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Wij hebben al 10 jaar dezelfde stofzuiger en waren toe aan iets anders. Om die reden de AEG stofzuiger getest en tot nu toe zeer tevreden. Het geruisloze en de twijfel in het begin of hij daardoor aan staat is al een grote pré. Daarnaast heb ik vooral tijd voor het huishouden als mijn dochtertje slaapt van 1,5, maar ik durfde dan nooit de boven verdieping te stofzuigen. Dat durf ik met deze stofzuiger wel, dat vind ik een onwijs belangrijk aspect. Ook goed om te zien hoe hij automatisch overgaat in een andere manier van zuigen als je op het kleed zuigt nadat ie op de vloer gezogen hebt. Het handvat vind ik ook heel handig qua bukken, maar ik moet wel eerlijk bekennen dat mijn hand op den duur pijn gaat doen door die structuur. Dat brandt dan een beetje. Al me al erg tevreden.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Schakelt over als je van vloer naar kleed gaat

Minpunten

• Na een tijdje pijnlijke handpalm door handvat

Truus 13-11-2020

Een geweldige stofzuiger!

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Op de Reviewclub zag ik deze stofzuiger voorbij komen. En aangezien wij op zoek waren naar een andere, maar er zoveel keuze is schreef ik me in voor de test. En wat ben ik blij dat ik gekozen ben en de stofzuiger mag testen. Want het is een super stofzuiger!
Je hoort de stofzuiger amper, waardoor je gewoon lekker je muziekje kunt blijven draaien zonder aan de volume knop te zitten. Hij past zich aan de vloer aan, heel prettig dat je je laminaat niet omhoog trekt maar dat de deurmat wel goed gezogen wordt. De grote wielen krassen niet en zijn goed wendbaar. Het snoer is lang en heeft een leuke kleur groen. Weer eens wat anders dan zwart. Aan de stofzuiger zitten prettige hulpstukken, zoals een meubelstuk en een kierenzuigmond. Heel fijn met kleine kruimelaars in huis.
Boven verwachting ben ik enthousiast over deze stofzuiger en ik denk dat deze zijn geld meer dan waard is. Een echte aanrader!

Pluspunten

• Geruisloos
  • Lang snoer

Minpunten

• Niet!

Selma 21-06-2020

Muisstil, grote zuigkracht

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Eindelijk een stofzuiger die waarmaakt wat er wordt beloofd.
Toen ik de stofzuiger wilde aanpakken van de bezorger bereidde ik me voor op een flink gewicht, maar werd verrast door een licht pakket. Fijn zo een lichte stofzuiger, die makkelijk naar boven te tillen is. (Ook door de handzame handgreep). Na het in gebruik nemen van de stofzuiger stond ik er versteld van hoe weinig geluid hij produceerde. Bij de lagere zuigkracht standen heb ik zelfs gecheckt of hij wel aanstond. Ons binnenhuis konijn was behoorlijk bang van de vorige stofzuiger, maar totaal niet van deze.

De haren van het konijn, die vast zaten in het tapijt, werden met gemak opgezogen. Ik was ook snel klaar, want ik hoefde niet twee keer over een zelfde gebied te zuigen. Gordijnen waren op een lagere zuigstand makkelijk te reinigen.
De stofzuiger is heel wendbaar en rolt makkelijk mee, ook over dik tapijt. Ik moest wel kort wennen aan de manier waarop het voetstuk beweegt. Door de wieltjes kan hij namelijk niet meteen van links naar rechts bewegen, maar ik was hier snel aan gewend.
De Smart functie is geweldig. Je hoeft niet meer de hele tijd de stand aan te passen tijdens het stofzuigen. Bij iedere verandering van ondergrond past de Smart functie zelf de zuigkracht en de borstel van de zuigmond aan. Dus bijvoorbeeld van de plavuizen naar het tapijt en bij het stofzuigen van de bank.
Het snoer is lekker lang. Je hoeft de stekker maar één keer in het stopcontact te steken om de hele verdieping te stofzuigen.
De bijgeleverde accessoires waren een uitkomst. De bank was bijvoorbeeld in no time schoon. Alleen de kierzuiger had iets dunner gekund.
De handleiding had iets duidelijker gemogen, maar verder is dit een hele fijne stofzuiger en zeker een aanrader.

Pluspunten

• Muisstil
  • Grote zuigkracht
  • Smart functie

Minpunten

• Handleiding had iets duidelijker gekund

LiVa 21-06-2020

Stil én krachtig

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Ik heb dit product nu 3 weken in gebruik.
Ik ben echt heel enthousiast en tevreden!
Allerbelangrijkste aan een stofzuiger vind ik dat hij goed zuigt, op alle oppervlakten. Dat zit bij deze stofzuiger zeker goed, en ook op iedere ondergrond zuigt hij heel goed.
Maar ook het mondstuk is prettig, je kan met 1 mondstuk goed op alle oppervlaktes werken terwijl er óók nog standaard een tapijtborstel lis bij zit.
Wat ook opvalt is dat hij echt héél stil is. Vooral in bepaalde standen is hij zo stil, dat ik me af en toe afvroeg of hij op dat moment wel goed zoog, maar dat was nog steeds in orde. En ik ben ook heel tevreden over de handgreep aan de stang. Het maakt 'm erg hanteerbaar, wendbaar en makkelijk vast te houden.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Zeer stil
  • Fijne handgreep stang
  • Makkelijk te dragen

Minpunten

• Af en toe moeite om 'm uit te krijgen
  • Vrij prijzig

M Lejeune 20-06-2020

Geweldige Stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

Ik heb deze stofzuiger nu paar weken in bezit en wat een verademing is dit zeg.

De eerste keer dat ik de stofzuiger aan deed twijfelde ik of hij wel aan stond wat is het een stil apparaat.
Als ik s ochtend uit de avonddienst kom kan ik makkelijk stofzuigen zonder dat de kids daar wakker van worden.

De Smart functie een perfect ontwikkelde snufje techniek. De stofzuiger herkent de ondergrond en past de zuigkracht zelf aan. De zuigkracht is overigens perfect, geen kruimeltje of stofje blijft liggen en dat zijn er hier nogal wat met drie kinderen. Ik zelf heb laminaat een kleed en vloerbedekking en op alle drie ondergronden werkt het aparaat prima!

Het aparaat heeft een snoer lengte van 9 meter waardoor je met gemak een hele verdieping en trap in een keer kan zuigen. Daarnaast is hij zo wendbaar dat hij alle kanten met je mee draait.

Ik ben niet zo groot dus de verstelbare steel is echt een uitkomst. Wat ook heel handig is het fijne handvat ligt goed in de hand, waar je dus verschillende opzetstukken op kunt doen voor de trap of de bank.

Kortom een zeer goede stofzuiger , misschien wat prijzig maar na vele oude modellen die goedkoper waten zou ik niet meer terug willen. Deze is zijn geld meer dan waard!

Pluspunten

• zeer wendbaar
  • lange snoer
  • smart functie

Esther Reynaers 20-06-2020

Muisstille stofzuiger!

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

dit is een mooie en heerlijk stille stofzuiger. Stil maar met een enorme zuigkracht. met de smartmode technologie heb je een automatische zuigkrachtregeling. De stofzuiger is niet zwaar en dus makkelijk wendbaar. wat het zuigen niet inspannend of zwaar maakt. Borstels zijn zowel op tegelvloer , tapijt en tegels goed te gebruiken. de parketborstel doet het heel goed op de laminaat vloer. Met beide borstels komt men makkelijk onder de kasten. De haren van mijn katten zuigt hij zonder moeite op. Het snoer is erg lang wel 9 meter, waardoor ik het hele huis door kan zonder deze te moeten ontkoppelen en dat is prettig. Het snoer rolt ook makkelijk weer op. Een fijne stofzuiger. I
Ik vind hem alleen wel aan de dure kant. Ik heb wel even een probleem gehad met de stofzuigerslang en een daarop vast te klikken plastic cover. Deze was tijdens het optillen van de stofzuiger losgeraakt. Ik had moeite deze er weer op te krijgen. maar dit is dan ook het enige minpunt naast de hoge prijs wat ik heb kunnen ontdekken.

Pluspunten

• stil
  • goede zuigkracht
  • makkelijk wendbaar
  • lang snoer

Minpunten

• hoge prijs
  • onderdeel was los geraakt

Zonnebrilletje 19-06-2020

Fijne, stille en handzame stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO

De eerste keer dat we de stofzuiger aandeden dachten we dat die niet aanstond. Geweldig, amper geluid! Wat een verademing t.o.v. de brullende stofzuigers die we eerst hadden. Onze dochter, die nog op bed lag, heeft niets van het stofzuigen gemerkt.

De stofzuiger is compact en licht van gewicht en doordat deze niet groot is, lekker wendbaar om in alle hoekjes te komen. Het snoer is wel 9 meter lang! De eenvoudig verstelbare steel is in lengte zo in te stellen dat lange mensen geen last krijgen van hun rug tijdens het stofzuigen.
Je hebt de mogelijkheid om verschillende types vloer te kiezen. Op alle standen werkt de stofzuiger naar wens. De lange haren die op de vloer liggen van onze dochter, zuigt hij moeiteloos op.
De Smart stand is erg handig als je van een harde vloer naar een kleed gaat om te stofzuigen. De stofzuiger past zichzelf aan en zuigt nog steeds goed. Ook de vloerborstel heeft een Smartstand zodat je de borstel niet hoeft aan te passen.
Bij de stofzuiger wordt standaard een parketborstel, een smartborstel en 3-in-1 accessoire meegeleverd. Het was een gepuzzel om te ontdekken hoe de 3-in-1 accessoire nu eigenlijk werkt. Werkt op zich prima.
De AEG stofzuiger is, zeker niet onbelangrijk, van 75% gerecycled plastic is gemaakt.

Pluspunten

• muisstil
  • smart stand
  • lang snoer
  • duurzaam gemaakt
  • laag energieverbruik

Minpunten

• 3-in-1 accessoire