AEG VX82-1-ÖKO zwart - Reviews

Stofopvang
stofzak
Type/soort
stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG VX82-1-ÖKO zwart op Kieskeurig.nl.

mhfox 21-06-2020

Kleine stille reus

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO zwart

Eindelijk.... Daar is hij dan de stofzuiger die ik moet testen, Ik pak hem uit en denk " is dit alles? "
Na een beetje gefriemel met de slang om in het handvat te krijgen is hij helemaal in elkaar.
Ik haal het snoer uit de stofzuiger “Groen???, wel handig zie ik het snoer tenminste!”, en zet de stofzuiger aan.
Ik hoor niks dus ik druk nog een keer op de knop en ik hoor heel zacht de motor aan gaan, ik trek het snoer eruit en blijf trekken en trekken, en ik denk “zo hé dat is een lang snoer zeker wel negen meter”.
Mijn dochter vraagt “staat hij wel aan pap ik hoor niks!” “Ja schat hij staat echt aan voel maar aan de zuigmond”. Ik ga meteen aan de slag met de stofzuiger, nu heb ik in de keuken laminaat liggen en in de woonkamer ook met drie verschillende tapijten erop, hoogpolig, laagpolig en een Perzisch tapijt, hij zuigt alles keurig op geen centje pijn, zelf zuigt hij dingen op waarvan ik niet wist dat die nog in het hoogpolige tapijt verborgen lagen. Ik denk bij mijzelf “lang leven de smart functie wat is dat een genot zeg !” en zelf de bank is mooi schoon geworden met de smart functie.
Ik ben vrij lang (192 cm) maar heb met deze stofzuiger geen last van mij rug dankzij de verstelbare en lange stofzuigerstang en het grote handvat, waar trouwens de slang aan de onderkant op een draai kop zit dus je heb er geen last van de slang als je onder banken en tafels e.d. moet zuigen.
Ik til de stofzuiger op (aan de oprol knop die je kan gebruiken als til handvat) en heb het gevoel dat ik amper twee kilo optil, zo licht is hij, ik loopt naar boven met de snoer nog in het zelfde stopcontact, en begin mijn zoons kamer te doen (laminaat) terwijl hij aan het videobellen is, opeens vraagt hij “ben je aan het stofzuigen pa?” “ja boef ik ben een nieuw stofzuiger aan het testen” “zo hé dat ding is stil ik hoef niet eens te schreeuwen, vet ding man, gaaf kleurtje trouwens dat groen op zwart” en hij gaat weer verder met videobellen.
En dan mijn kamer met loszittend tapijt, maar geen centje pijn gewoon op smart zetten en dan het valse lucht knopje open zetten en mijn kamer was schoon , ik heb de opzetborstel ook nog gebruikt voor op de kasten maar alles ging prima, geen enkel probleem.
En toen mij dochter kamer (die ligt het verste van het stopcontact beneden) ook tapijt en wederom geen enkel probleem zelf dingen die verstopt waren onder kasten wist deze kleine stille reus te vinden.
En de ultieme test de trap (met bocht) gewoon weg een lachertje heel simpel geen gedoe , heel makkelijk met borstel kop (die ik trouwens in mijn zak moest doen omdat de clip-on houder er steeds vanaf viel) de trap gedaan half hout half tapijt alles in een vloeiende beweging met de stofzuiger gewoon in de hand.

Ik heb nog nooit zoveel plezier gehad in stofzuigen, normaal doe ik het eens in de 3 dagen maar sinds dat ik met deze AEG VX82-1-ÖKO zwart zuig, zuig ik elke dag om maar zoveel mogelijk vergeten vuil terug te vinden.

Ik zal zeker deze stofzuiger gaan kopen als mijn huidige stuk is en hij gaat ook binnenkort stuk want mijn huidige is al 10 jaar oud. Dus bij deze raad ik hem iedereen aan, wil je een goede stille en sterke stofzuiger dan moet je echt deze nemen.

Pluspunten

• Extra lang snoer
  • Zuigkracht
  • Klein
  • verlengbare Stang

Minpunten

• Los zittende clipon houder voor hulpstukken

Selma 21-06-2020

Muisstil, grote zuigkracht

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO zwart

Eindelijk een stofzuiger die waarmaakt wat er wordt beloofd.
Toen ik de stofzuiger wilde aanpakken van de bezorger bereidde ik me voor op een flink gewicht, maar werd verrast door een licht pakket. Fijn zo een lichte stofzuiger, die makkelijk naar boven te tillen is. (Ook door de handzame handgreep). Na het in gebruik nemen van de stofzuiger stond ik er versteld van hoe weinig geluid hij produceerde. Bij de lagere zuigkracht standen heb ik zelfs gecheckt of hij wel aanstond. Ons binnenhuis konijn was behoorlijk bang van de vorige stofzuiger, maar totaal niet van deze.

De haren van het konijn, die vast zaten in het tapijt, werden met gemak opgezogen. Ik was ook snel klaar, want ik hoefde niet twee keer over een zelfde gebied te zuigen. Gordijnen waren op een lagere zuigstand makkelijk te reinigen.
De stofzuiger is heel wendbaar en rolt makkelijk mee, ook over dik tapijt. Ik moest wel kort wennen aan de manier waarop het voetstuk beweegt. Door de wieltjes kan hij namelijk niet meteen van links naar rechts bewegen, maar ik was hier snel aan gewend.
De Smart functie is geweldig. Je hoeft niet meer de hele tijd de stand aan te passen tijdens het stofzuigen. Bij iedere verandering van ondergrond past de Smart functie zelf de zuigkracht en de borstel van de zuigmond aan. Dus bijvoorbeeld van de plavuizen naar het tapijt en bij het stofzuigen van de bank.
Het snoer is lekker lang. Je hoeft de stekker maar één keer in het stopcontact te steken om de hele verdieping te stofzuigen.
De bijgeleverde accessoires waren een uitkomst. De bank was bijvoorbeeld in no time schoon. Alleen de kierzuiger had iets dunner gekund.
De handleiding had iets duidelijker gemogen, maar verder is dit een hele fijne stofzuiger en zeker een aanrader.

Pluspunten

• Muisstil
  • Grote zuigkracht
  • Smart functie

Minpunten

• Handleiding had iets duidelijker gekund

LiVa 21-06-2020

Stil én krachtig

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO zwart

Ik heb dit product nu 3 weken in gebruik.
Ik ben echt heel enthousiast en tevreden!
Allerbelangrijkste aan een stofzuiger vind ik dat hij goed zuigt, op alle oppervlakten. Dat zit bij deze stofzuiger zeker goed, en ook op iedere ondergrond zuigt hij heel goed.
Maar ook het mondstuk is prettig, je kan met 1 mondstuk goed op alle oppervlaktes werken terwijl er óók nog standaard een tapijtborstel lis bij zit.
Wat ook opvalt is dat hij echt héél stil is. Vooral in bepaalde standen is hij zo stil, dat ik me af en toe afvroeg of hij op dat moment wel goed zoog, maar dat was nog steeds in orde. En ik ben ook heel tevreden over de handgreep aan de stang. Het maakt 'm erg hanteerbaar, wendbaar en makkelijk vast te houden.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Zeer stil
  • Fijne handgreep stang
  • Makkelijk te dragen

Minpunten

• Af en toe moeite om 'm uit te krijgen
  • Vrij prijzig

M Lejeune 20-06-2020

Geweldige Stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO zwart

Ik heb deze stofzuiger nu paar weken in bezit en wat een verademing is dit zeg.

De eerste keer dat ik de stofzuiger aan deed twijfelde ik of hij wel aan stond wat is het een stil apparaat.
Als ik s ochtend uit de avonddienst kom kan ik makkelijk stofzuigen zonder dat de kids daar wakker van worden.

De Smart functie een perfect ontwikkelde snufje techniek. De stofzuiger herkent de ondergrond en past de zuigkracht zelf aan. De zuigkracht is overigens perfect, geen kruimeltje of stofje blijft liggen en dat zijn er hier nogal wat met drie kinderen. Ik zelf heb laminaat een kleed en vloerbedekking en op alle drie ondergronden werkt het aparaat prima!

Het aparaat heeft een snoer lengte van 9 meter waardoor je met gemak een hele verdieping en trap in een keer kan zuigen. Daarnaast is hij zo wendbaar dat hij alle kanten met je mee draait.

Ik ben niet zo groot dus de verstelbare steel is echt een uitkomst. Wat ook heel handig is het fijne handvat ligt goed in de hand, waar je dus verschillende opzetstukken op kunt doen voor de trap of de bank.

Kortom een zeer goede stofzuiger , misschien wat prijzig maar na vele oude modellen die goedkoper waten zou ik niet meer terug willen. Deze is zijn geld meer dan waard!

Pluspunten

• zeer wendbaar
  • lange snoer
  • smart functie

Esther Reynaers 20-06-2020

Muisstille stofzuiger!

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO zwart

dit is een mooie en heerlijk stille stofzuiger. Stil maar met een enorme zuigkracht. met de smartmode technologie heb je een automatische zuigkrachtregeling. De stofzuiger is niet zwaar en dus makkelijk wendbaar. wat het zuigen niet inspannend of zwaar maakt. Borstels zijn zowel op tegelvloer , tapijt en tegels goed te gebruiken. de parketborstel doet het heel goed op de laminaat vloer. Met beide borstels komt men makkelijk onder de kasten. De haren van mijn katten zuigt hij zonder moeite op. Het snoer is erg lang wel 9 meter, waardoor ik het hele huis door kan zonder deze te moeten ontkoppelen en dat is prettig. Het snoer rolt ook makkelijk weer op. Een fijne stofzuiger. I
Ik vind hem alleen wel aan de dure kant. Ik heb wel even een probleem gehad met de stofzuigerslang en een daarop vast te klikken plastic cover. Deze was tijdens het optillen van de stofzuiger losgeraakt. Ik had moeite deze er weer op te krijgen. maar dit is dan ook het enige minpunt naast de hoge prijs wat ik heb kunnen ontdekken.

Pluspunten

• stil
  • goede zuigkracht
  • makkelijk wendbaar
  • lang snoer

Minpunten

• hoge prijs
  • onderdeel was los geraakt

Zonnebrilletje 19-06-2020

Fijne, stille en handzame stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO zwart

De eerste keer dat we de stofzuiger aandeden dachten we dat die niet aanstond. Geweldig, amper geluid! Wat een verademing t.o.v. de brullende stofzuigers die we eerst hadden. Onze dochter, die nog op bed lag, heeft niets van het stofzuigen gemerkt.

De stofzuiger is compact en licht van gewicht en doordat deze niet groot is, lekker wendbaar om in alle hoekjes te komen. Het snoer is wel 9 meter lang! De eenvoudig verstelbare steel is in lengte zo in te stellen dat lange mensen geen last krijgen van hun rug tijdens het stofzuigen.
Je hebt de mogelijkheid om verschillende types vloer te kiezen. Op alle standen werkt de stofzuiger naar wens. De lange haren die op de vloer liggen van onze dochter, zuigt hij moeiteloos op.
De Smart stand is erg handig als je van een harde vloer naar een kleed gaat om te stofzuigen. De stofzuiger past zichzelf aan en zuigt nog steeds goed. Ook de vloerborstel heeft een Smartstand zodat je de borstel niet hoeft aan te passen.
Bij de stofzuiger wordt standaard een parketborstel, een smartborstel en 3-in-1 accessoire meegeleverd. Het was een gepuzzel om te ontdekken hoe de 3-in-1 accessoire nu eigenlijk werkt. Werkt op zich prima.
De AEG stofzuiger is, zeker niet onbelangrijk, van 75% gerecycled plastic is gemaakt.

Pluspunten

• muisstil
  • smart stand
  • lang snoer
  • duurzaam gemaakt
  • laag energieverbruik

Minpunten

• 3-in-1 accessoire

Roelien 18-06-2020

Super geluidsstille stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO zwart

Het geluid van de stofzuiger is zeer zacht. Als je aan het zuigen bent hoor je hem echt amper.

Daar in tegen is de zuig kracht super, hij zuigt bij mij letterlijk het zeil van de vloer omhoog. Het is dan ook ideaal dat hij verschillende standen heeft qua zuigkracht. De max. stand gebruik ik dan zelf ook niet. De smart functie werkt ook ideaal vooral op verschillende ondergronden.

De wendbaarheid is ook geweldig je hebt amper door dat er een stofzuiger achter je aan komt. Zeer gebruiksvriendelijk is die, dit komt onder andere doordat hij erg licht van gewicht is. En hij een erg lang snoer heeft.

De meegeleverde borstel is erg handig , heb deze gebruikt om mijn radiator stof vrij mee te maken. De borstel is erg zacht.

Ik ben om , wil geen andere stofzuiger meer!!

Pluspunten

• Zeer stil
  • Licht in gewicht
  • Smart functie

Samantha Vogels 15-06-2020

Erg fijne stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-ÖKO zwart

Eerste product wat we hebben van AEG en zijn er zeer tevreden over, waren zeer verrast.
Het apparaat heeft een mooie en luxe uitstraling. Is zeer compact en er is gebruik gemaakt van gerecycled materiaal. Mooie kleurstelling die het apparaat tot een mooi geheel maakt.

Gebruik:
De stofzuiger is zeer stil en heeft een goede zuigkracht, erg handig met de smartfunctie zodat het automatisch de juiste zuigkracht heeft tijdens gebruik.
De stofzuiger is fijn in gebruik, erg licht in de hand waardoor het stofzuigen erg fijn is, ook heeft het een goede wendbaarheid.
De snoer is lang waardoor je in een keer door kunt en niet verschillende stopcontacten nodig hebt wat erg prettig is.

Minpunten:
Zuigmond is bol waardoor je niet onder alle kasten en banken kunt, dat vinden we jammer.
Apparaat houdt in op een losse vloermat, weet de smartfunctie geen raad mee.

Door de mooie vormgeving, positieve gebruikerservaring en stilte zou ik deze stofzuiger zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Mooie en luxe uitstraling
  • Prettig in gebruik
  • Lange snoer
  • Smartfunctie

Minpunten

• Bolle zuigmond, waardoor je niet overal onder kunt
  • Smartfunctie weet geen raad met een losse vloermat