AEG VX82-1-2CR chili red - Reviews

• Test panel 8 jun 2020
Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG VX82-1-2CR chili red op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Samantha 08-08-2022

Inderdaad de stilste stofzuiger van NL

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR chili red

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Ik ben erg blij met deze super stille stofzuiger. Dat het de stilste is komt zeker zijn belofte na! Ook is het snoer enorm lang en kan mijn hele benedenverdieping zuigen zonder 1x van stopcontact te wisselen. (Nee mijn huis is niet klein;-) )
Hij rolt soepeltjes achter mij aan en het smart system is ideaal; mijn karpet gaat hij automatisch zachter zuigen, en terug op mijn laminaat word hij vanzelf weer krachtiger!
Als ik dan wel een nadeel mag noemen is dat de zuigmond. Deze is van licht "goedkoop" plastic en rammelt en krast snel.. ook is hij aan de dikke kant dus kan daardoot niet onder lage dingen komen.
En leg je de steel heel plat op de grond om ver onder je bank te komen bijvoorbeeld dan gaat de zuigvoet ook omhoog van de vloer af, wat vervelend is soms.

Los van die details raad ik deze super stille maar krachtige stofzuiger zeker aan!

Piet 05-08-2022

Ontbreken gebruiksaanwijzing

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR chili red

Door het ontbreken van een duidelijke gebruiksaanwijzing geeft het in het begin weinig stofzuigresultaat omdat je alles eerst moet uitproberen. Ook de zuigmond is zwaar en moeilijk wendbaar.

Iwan 10-07-2022

Zeer stille stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR chili red

De stofzuiger is echt super stil. Je kan als het moet gewoon s’avonds stofzuigen zonder dat de kinderen/buren iets er van horen. Hij is ook krachtig voor een 800w motor

Dennie 01-06-2022

De stilte stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR chili red

Ik heb last van oorsuizingen en daarom heb ik deze stilste stofzuiger aangeschaft.
Ik was ook verrast dat deze stofzuiger ook nog eens super krachtig zuigt ondanks deze maar 800 watt gebruikt

Anne 24-02-2022

Super stofzuiger!

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR chili red

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Erg fijne stofzuiger. Bijna geluidloos en hij zuigt super.

WM 19-12-2021

Goede stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR chili red

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze stofzuiger cadeau gekregen. Fijn in het gebruik en stil.

Blondje 30-08-2021

Geweldig

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR chili red

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Geweldige stofzuiger die super stil is. De zuigkracht is prima. Eindelijk een stofzuiger met een lang snoer. Voldoet aan al mijn verwachtingen en is een echte aanrader.

Gerda 12-11-2020

Superstille stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR chili red

De stofzuiger is heel erg stil en toch zuigt de stofzuiger geweldig. Hij ziet er mooi uit en handig in het oppakken door de uitsparing aan de boven kant vd stofzuiger.

Silke VdS 07-11-2020

Onhandig in gebruik

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR chili red

Ik heb deze stofzuiger gekregen via Reviewclub om te testen. Deze review is mijn eerlijke mening na enkele weken de stofzuiger bijna dagelijks te gebruiken.
Pluspunten zijn de snoerlengte en de zuigkracht. Eindelijk een stofzuiger met een snoerlengte waarmee ik de hele benedenverdieping en bovenverdieping kan stofzuigen zonder telkens van stpcontact te moeten veranderen. En hij zuigt hard.
Minpunten zijn ... zowat al de rest. Bij het uit de doos nemen voelen de delen van de stofzuigerbuis aan als heel goedkoop plastic. Het body voelt goed aan en ziet er strak uit. Maar dat weegt niet op tegen de nadelen dat er aan verbonden zijn. Het handvat is onhandig, geef mij maar een vaststaand handvat. Als je het omhoog liet staan zat het constant in de weg voor de knoppen en dergelijke. En om het snoer op te bergen moet je het handvat naar beneden doen en er op trappen. Aan de zijkant, terwijl het pictogram in het midden staat. Maar voor je kan stofzuigen met je de buis in elkaar klikken. En zelfs dat is zo slecht en goedkoop gedaan. Het kliksysteem werkt meer niet dan wel. En als het dan klikt, kost het terug uit elkaar krijgen zoveel moeite dat je het wel gewoon zo laat. De flexibele buis is ook al uit zo'n cheap plastic dat die constant rond zichzelf draait, waardoor er een knik in komt, waardoor er een vacuüm ontstaat, waardoor hij heel hard gaat protesteren en uit valt. Hetzelfde liedje trouwens als je hem manueel op harde vloeren zet en dan tapijt waagt te stofzuigen. Dat mag absoluut niet en dan valt hij dus uit. Wel goed dat er een safety op zit zodat je hem niet kan opblazen. Maar als je dan dus eindelijk aan het stofzuigen raakt, plakt het mondstuk zo aan de grond dat je moet vechten om van links naar rechts te stofzuigen.
In het kort, het is het absoluut niet waard. En moest ik hem gekocht hebben, ik had hem zo snel mogelijk terug naar de winkel gebracht.

Pluspunten

• Snoerlengte
  • Zuigkracht

Minpunten

• Cheap plastic
  • Flexibele buis
  • Kliksysteem buis
  • Mond plakt te hard aan de grond

axekebe 19-10-2020

AEG VX82-1-2CR - test

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR chili red

Enkele weken geleden deze stofzuiger mogen ontvangen van Reviewclub. Voorheen nog geen ervaring gehad met het merk AEG. Met dit toestel merk je toch een degelijke kwaliteit. De meegeleverde handleiding was duidelijk. Het in elkaar steken van de "stangen" verliep vlot. Even moeten zoeken naar het handvat. Deze heeft er 2. Het eerste handvat zit mooi verwerkt aan de onder voorkant van het toestel. De inham had iets dieper mogen zijn. Het echte draaghandvat zit netjes verwerkt aan de bovenkant van het toestel, die je moet uitklappen. Bij het dragen merk je duidelijk dat het gaat over een licht toestel. Hierbij nog eens de grote wendbare rubberen wielen en dit toestel rolt makkelijk overal doorheen. Het Silence Puresound-systeem dat dit toestel heeft meegekregen mag zeker in de verf worden gezet. Dit zorgt voor een zeer stille achtergrond waardoor je soms zelf bijna vergeet dat het toestel aanstaat.
De smartfunctie, een technologie die het vloertype detecteert en automatisch de zuigkracht aanpast, is een mooie gimmick. Deze werkt naar behoren. Op een tapijt zal deze, wanneer het niet toestel niet meer kan ademen de zuigkracht verminderen. Dit was voor mij iets nieuws en moest ik even aan wennen. Je kan uiteraard ook manueel overschakelen naar jouw eigen gewenste stofzuigdmodi. In tegenstelling tot mijn huidige stofzuiger, heeft deze grote rubberen willen en 1 draaibaar wielletje aan de onderkant. Dit draagt bij aan de zeer soepele bewegingen over de vloer. Vervolgens wil ik nog even hebben over het mondstuk.
De zwaaibeweging over de vloer verloopt ongelofelijk zacht en soepel. Ik waande me soms op een ijsbaan. Dit voelde echt verrassend goed aan, wat maakt dat die eigenlijk zelfs plezierig werd.
Voor mij persoonlijk mocht de zuigkracht nog iets harder zijn. De aan/uit knop mocht misschien nog iets soepeler zijn om in te drukken. Alsook een ledlicht rond de aan/uit knop mocht nog aanwezig zijn zodat je weet dat het aanstaat. (ik doe altijd koptelefoon aan tijdens het stofzuigen en deze was zo stil dat ik goed kon genieten van mijn muziek. maar omdat het zo weinig geluid maakt merkte ik soms niet als het nu aan of uit stond.) In het algemeen een zeer degelijk toestel waar je veel plezier van gaat hebben.

Pluspunten

• stil
  • fijn glijdend over de voer
  • weinige gewicht toestel
  • smartfunctie zuigkracht regeling

Minpunten

• ledlamp
  • zuigkracht
  • aan/uit knop som iets forser indrukken

Laura 18-10-2020

Stille, kwaliteitsvolle stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR chili red

Deze stille stofzuiger is echt heel gebruiksvriendelijk en kwaliteitsvol. Dit merkten we al na ontvangst. Bij het in elkaar zetten viel het ons onmiddellijk op dat dit om een lichtgewicht ging. Wat het stofzuigen echt een stuk makkelijker maakt. De rubberen wielen rollen heel vlot en zonder krassen te maken over de vloer. We waren natuurlijk direct nieuwsgierig naar de smart-mode en of dit effectief werkte. Het is echt een meerwaarde als je verschillende vloeren hebt in je woning.. Geen gedoe en de zuigkracht te verminderen en vermeerderen en de borsteltje opnieuw uit te schuiven en in te trekken.. echt handig vond ik dat voor onze woning. Ik heb natuurlijk ook de handmatige zuigkracht geprobeerd maar daar merkte ik wel 1 minpuntje: een hels gepiep op de maximumstand op onze gestructureerde parkettegels 😔 en dat in schril contrast met de anders zo stille stofzuiger.
Ik vermoed dat dit aan de structuur in de tegels ligt want op gladde oppervlakken was dit niet Het geval. Eigenlijk dus een heel goede stofzuiger als je gladde oppervlakken hebt of hem steeds in smart-mode laat staan.

• Extra lang snoer
  • Goede zuigkracht
  • Kwaliteitsvol

Minpunten

• Gepiep bij sterkste stand

Jengis 13-10-2020

Stille en krachtige stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR chili red

Ik ben trotse eigenaar van twee honden en een kat. Een lang- en kortharige hond, wat inhoudt dat ik dagelijks stofzuig. Wat me het eerste opviel aan de AEG stofzuiger is het geluid. Heerlijk, je kan tijdens het stofzuigen perfect een programma op,radio,of tv mee volgen. De zuigmond is perfect voor het opzuigen van alle vuil en hondenhaar zowel op de vloer, tapijt en parket. Het is een heel lichte stofzuiger die goed wendbaar is. De stofzuiger heeft een lang snoer waardoor je een volledige kamer kan stofzuigen. Misschien één puntje kritiek, als je het snoer wil opbergen moet je blijven duwen op de voorziene knop. Maar al met al een handig en efficiënt toestel ! Een aanrader !

Pluspunten

• Licht
  • Goed wendbaar
  • Krachtige motor
  • Lang snoer

Minpunten

• opbergen v/h snoer

Wendy 12-10-2020

Goede zuigkracht, stil in gebruik

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR chili red

Deze stofzuiger is echt een verademing ten opzichte van ons vorige toestel. Hij is heel licht, dus gemakkelijk de trap mee op te nemen. Daarnaast is hij ook een stuk stiller, wat het stofzuigen ook een stuk aangenamer maakt. Hij heeft ook een goede zuigkracht en laat geen vuiltje liggen. Tot nu toe dus zeker tevreden!

Pluspunten

• weegt niet veel
  • stil

Leen83 11-10-2020

Krachtig stil toestel voor verschillende ondergronden

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR chili red

Het toestel is heel krachtig voor tapijten, zeer grondige reiniging. Het is een heel stil toestel, als je het vergelijkt met de meeste andere toestellen. De stofzuiger volgt heel vlot tijdens het stofzuigen door het ganse huis. Het design is heel gebruiksvriendelijk, het is ook een licht toestel om te verplaatsen. Ideale stofzuiger om verschillende ondergronden krachtig te reinigen, dankzij de smart functie die hey het toestel aanwezig is.

Pluspunten

• Krachtige reiniging
  • Heel stil toestel
  • Eenvoudig om te gebruiken
  • Smart functie

Minpunten

• Volgt soms iets te vlot

R. Gosman 06-07-2020

Krachtige, kwaliteits- stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR chili red

Stille stofzuiger met extra lang snoer wat ontzettend praktisch is. Je hoeft daardoor niet steeds van stopcontact te wisselen.
Hij is zeer wendbaar en achter je aan te slepen. De steel van de stofzuiger is super praktisch omdat hij op elk niveau ingesteld kan worden. Ook voor lange mensen.
De zuigmond is ook geschikt voor parket vloer, soepel draaiend voor de meest vreemde hoeken en onder de bank mogelijk. De zuigmond had iets breder mogen zijn maar is wellicht apart te bestellen.
Het enigste wat ik wel praktisch is maar soms ook onhandig is het opzet stuk waar je de extra hulpstuk in kan klemmen, deze valt er wel eens uit ondanks dat hij stevig vast zit.

Pluspunten

• geluid
  • lang snoer
  • wendbaarheid
  • goede zuigkracht
  • licht in gewicht

Minpunten

• te smalle zuigmond
  • aan/uit schakelaar niet met moet te bedienen

Meindert A. Jorna 29-06-2020

Stille kracht - eindelijk tevreden.....

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR chili red

Eindelijk een stofzuiger waar zowel mijn vrouw als ik tevreden mee kunnen zijn. Een verbazende combinatie van stilte en kracht. Bij het in gebruik nemen vraag ik me eerst af of de stofzuiger wel goed is aangegaan en of ik hem wel op standje "zuigen" heb gezet vanwege het geringe geluid. De stofzuiger kent vijf modi: min, bank gordijn, max en smart. De smart modus lijkt mij voldoende voor vrijwel alle situaties. In deze modus bepaalt de stofzuiger zelf hoeveel zuigkracht er moet worden uitgeoefend afhankelijk van de ondergrond. Bij tapijt wordt er meer zuigkracht ingezet dan bij laminaat.
Omdat de stofzuiger weinig geluid maakt, heb ik in eerste instantie twijfel ten aanzien van de zuigkracht. Maar die is verbazend goed. Dat geldt zowel voor grovere als fijnere stof en rommel. Heel prettig. Nu is het mogelijk televisie te kijken tijdens het stofzuigen terwijl tot nu toe het stofzuigen een inbreuk was op het normale gezinsleven in de huiskamer.
De stofzuiger heeft een net en modern uiterlijk. Mogelijk niet heel bijzonder maar dat vind ik minder belangrijk. Bijgeleverde accessoires redelijk beperkt, De stofzuigerstang is wel handig te bevestigen aan de stofzuiger. Verschonen filter en stofzuigerzak is een eenvoudige handeling.
Stofzuiger is goed wendbaar, niet al te zwaar, heeft een handig en stevig, uitklapbaar handvat en een vrij lang snoer van bijna 8 meter dat via een verborgen knop onder het handvat makkelijk kan worden opgeborgen. De stofzuiger pijp is vrij makkelijk instelbaar op hoogte.

Pluspunten

• Stilte
  • Zuigkracht
  • Niet zwaar
  • Net uiterlijk
  • Smart modus

Minpunten

• Wat weinig accessoires

Tanja 21-06-2020

Topper!

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR chili red

De stofzuiger is zo stil dat de overige gezinsleden niet eens merkten dat er stof gezogen werd. Zelfs op een tegelvloer is de stofzuiger bijna geruisloos, waardoor je denkt dat de zuigkracht niet optimaal is. Maar schijn bedriegt. De stofzuiger is op verschillende ondergronden gebruikt, houten vloer, tegels, laminaat en vloerbedekking.

De smartfunctie is ideaal, je hoeft niets aan te passen aan de stofzuiger, de zuigkracht wordt dan automatisch aangepast aan de ondergrond. Het lijkt net of de stofzuiger er uit scheidt als de stofzuiger mond geen ondergrond voelt. Maar gaat weer automatisch aan als de stofzuiger tegendruk ervaart.

De lengte van het snoer is ideaal, de gehele woonkamer kan gedaan worden zonder op zoek te gaan naar een nieuw stopcontact. Verder rolt de stofzuiger heel soepel achter je aan, de wieltjes rijden goed en zijn zeer wendbaar. Wat ook zeer positief is ervaren is de lengte van de telescoopslang. Iemand van rond de 2 meter kan recht opstaan om te stofzuigen, ideaal.

Er wordt een hulpstuk meegeleverd die je op 3 verschillende manieren kunt gebruiken. Het enige minpuntje is dat je het hulpstuk aan de stofzuigerslang dient te bevestigen en niet in de stofzuiger op te bergen is.

Kortom: Een echte aanrader als je op zoek bent naar een nieuwe stofzuiger.

• Groot bereik
  • Zuinig
  • Wendbaar
  • Smartfunctie

Minpunten

• Accessoire niet handig opbergbaar

Stukato 20-06-2020

Efficiënt, effectief en geruisloos

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR chili red

De AEG VX81-1-2CR 600 bevalt mij heel goed, omdat het een stille, efficiënte en effectieve stofzuiger is. Ik zou hem daarom ook zeker aanraden aan iedereen die nu op zoek is naar een nieuwe stofzuiger.

De inhoud
Bij het bekijken van de inhoud van de doos vallen mij een aantal zaken op. De stofzuiger is compact en er zijn weinig losse onderdelen, omdat er een 3-in-1 hulpstuk bij zit.

Het gebruik
De omgeving waarin ik de stofzuiger gebruik bestaat uit diverse type harde ondervloeren en een aantal delen met zachte ondergrond. Met de ervaring die ik tot nu toe heb met de stofzuiger merk ik dat als ik de ‘smart stand’ gebruik voor zowel de vloerborstel als de stofzuigerkracht, dat dit effectief werkt. Ik hoef geen aanpassingen aan de stofzuiger te doen om diverse ondergronden te kunnen zuigen. Daarnaast geeft het snoer van 6 meter mij enorme bewegingsvrijheid. Verder merk ik dat de stofzuiger soepel achter mij aan rolt en ook de vloerborstel eenvoudig te manoeuvreren is.

De zuigkracht
Een belangrijk punt bij een stofzuiger is of deze daadwerkelijk goed zuigt. Ik heb persoonlijk vooral gebruik gemaakt van de smartstand (voor zuigkracht) en merk dat de stofzuiger in deze stand zelf moeiteloos bepaald welke kracht er nodig is. Stof wordt effectief opgezogen. De vloerborstel past zich in de smartstand ook goed aan, aan de omgeving, waardoor de effectiviteit op verschillende ondergronden behouden blijft.

Het hulpstuk
Wat ik t.o.v. mijn eerdere stofzuiger heel fijn vind is dat er niet veel losse hulpstukken worden geleverd. AEG heeft drie hulpstukken in één gecombineerd en dat werkt heel fijn. Met name de borstel is iets wat ik regelmatig gebruik, maar als ik dan net een ander hulpstuk nodig heb dan hoef ik er niet naar op zoek. Het enige minpuntje is dat de houder ervoor wat fragiel oogt.

Kortom
Voor mij is dit een hele fijne stofzuiger, waarmee stofzuigen niet leuker wordt, maar wel makkelijker.

Pluspunten

• Groot bereik vanaf één stopcontact
  • Handige 3-in-1 hulpstuk
  • Zuinig

Minpunten

• De accessoire houder lijkt wat fragiel

Eddy 19-06-2020

Verrassende stille stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR chili red

Echt een stille stofzuiger met goede zuigkracht, de smart functie moet je misschien even aan wennen maar kan heel handig zijn.
De stofzuiger is wendbaar en heeft een snoer met een goede lengte, de stang is in lengte verstelbaar en ook goed van lengte voor ons, de slang had wat ons betreft water langer gemogen.
Ook had ik een andere oplossing gezocht voor het extra mondstuk, dit is op 3 manieren te gebruiken en moet je aan de stang klemmen, niet ideaal in gebruik, ik had liever 2 of 3 aparte mondstukken gehad die je in de stofzuiger kunt opbergen.

Mirjam 18-06-2020

Aanrader!

Zuigkracht / geluid van apparaat:
Deze stofzuiger is zo stil dat ik soms zelfs dacht dat de zuigkracht niet goed werkte, maar dit was absoluut niet het geval. Ik heb de binnenkant van de auto schoongemaakt met deze stofzuiger en ik heb hem nog nooit zo schoon gezien. Je kunt met de handige accessoires tussen echt alle gleuven.
Wendbaarheid:
Over de wendbaarheid was ik zeer tevreden. Erk bochtje wat de stofzuiger moest maken deed hij moeiteloos. Die wieltjes rijden dus erg goed en bewegen goed mee als je een bocht moet maken.
Smartfunctie:
Dit is een functie wat er op neer komt dat er energie bespaard wordt op het moment dat de stofzuiger mond geen ondergrond heeft, de machine bijna op uit gaat en op het moment dat de zuig mond meer ondergrond krijgt, de machine weer helemaal aan gaat. Ik vind dit een goed
Het snoer:
Deze stofzuiger heeft een enorm lang snoer wat heel erg fijn is als het gaat om bijvoorbeeld de woonkamer te doen.
Ontwerp:
Zelf ben ik niet super fan van van het ontwerp. Het geeft mij een beetje een ouderwets beeld terwijl het juist Echt een stofzuiger is met moderne functies.
accessoires:
Zoals ik lokaal eerder zijn zijn de bijgeleverde accessoires erg gebruiksvriendelijk. Het is 1 stukje , maar kan hem in wel 3 verschillende mogelijkheden gebruiken.

Al met al ben ik Erg tevreden!

Pluspunten

• Makkelijk met rijden

Minpunten

• Niet