Bosch BBS812AM - Reviews

Accu/Batterij oplaadtijd
1,0 uur
Hoogte
127,70 cm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 25 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BBS812AM op Kieskeurig.nl.

HMBosma 06-12-2019

mooi om te zien, fijn om mee te werken

Geschreven voor: Bosch BBS812AM

Mooie steelstofzuiger om te zien maar ook zeer fijn om mee te zuigen. Als de accu leeg is kun je verder gaan met de 2e accu. Het bereik van 1 accu is al redelijk groot. Wat ik ook erg prettig vind is dat het geluidsniveau erg laag is vergeleken de ouderwetse stofzuigers. Stofcompartiment is gemakkelijk te legen; geen stofzak nodig! Het enige wat ik mis is een zak waarin ik alle assescoires kan bewaren.

Pluspunten

• groot bereik
  • 2e accu
  • schoon resultaat

Minpunten

• ik mis een tas voor de assecoires

Kees 06-01-2020

Handig, veelzijdig en fijn stofzuigen

Geschreven voor: Bosch BBS812AM

Steelstofzuiger Bosch Unlimited serie 8 met alle accessoires nu net 1 dag in huis en uitgeprobeerd. zuigt goed en lichtgewicht. Fijn dat er twee accu's bij geleverd zijn. Mogelijk nadeel is klein reservoir, maar dat dwingt je wel vaker te legen en stof niet te lang in huis te hebben.

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • 2 accu's
  • multifunctioneel
  • goede zuigkracht
  • veel/alle accessoires

Minpunten

• klein stofreservoir

jeroen 04-01-2020

licht,snel,krachtig,mooi

Geschreven voor: Bosch BBS812AM

mooie prijs met nagenoeg dezelfde features als de dyson V11 maar dan een stuk goedkoper en met een extra accu ( zeker ism de cash back actie)
accu laad snel op, langer (hoger) dan de meeste stofzuigers, voor mijn lengte van 1,95 erg goed hanteerbaar.

sylke88 28-12-2019

Geschreven voor: Bosch BBS812AM

Hele fijne stofzuiger. Ik kan in het hele huis stofzuigen zonder rekening te hoeven houden met stopcontacten en een kabel. Verder vind ik het erg prettig dat ik niet steeds achter me hoef te kijken waar de stofzuiger blijft. Ook blijven haken achter deuren etc. is verleden tijd. Deze stofzuiger is een zeer goede vervanger voor mijn andere gewone stofzuiger. Accu gaat lang mee en is de accu toch leeg voordat je klaar bent met stofzuigen, dan plaats je gewoon de andere accu erin en kun je verder. En als laatste, maar niet minder belangrijk, hij ziet er prachtig uit!

Pluspunten

• Geen gedoe met stopcontact en een kabel
  • 2 accu's

Minpunten

• Je moet even wennen aan zwaarte van stofzuiger

Bol 27-12-2019

De stofzuiger die je wel even snel pakt

Geschreven voor: Bosch BBS812AM

Zo als de titel al laat doorschemeren ben ik positief verrast door deze stofzuiger. Voor een snoerloos apparaat heeft hij mede door de hulp van de elektrische borstel een prima zuigkracht en maakt relatief moeiteloos schoon. Zo zie ik het graag, want wie doet dit nou voor z'n hobby? Dankzij de ophangbeugel hangt hij in de trapkast samen met alle accessoires rustig op te laden klaar voor gebruik. Enige wat nog mooi zou zijn als de losse accu en snellader ook er nog bij konden hangen. Dankzij de 2 accu's kun je met gemak het hele huis in 1 keer doen. Daarna even leegkieperen in de container, de haren uit de borstel en hop terug de trapkast in. Opgetild is het apparaat wel redelijk aan de zware kant, maar met de zuigmond op de grond en de motor in de hand merk je daar niets van. Ook is de elektrische zuigmond wat aan de hoge kant om overal makkelijk onder te komen, maar dit is met de meegeleverde accessoires aardig op te vangen. Over het algemeen dus een positieve eerste ervaring met deze stofzuiger en ik zou hem anderen zeker aanraden.

Pluspunten

• snoerloos
  • zuigkracht
  • elektrische zuigkop
  • toebehoren
  • snellader

Minpunten

• redelijk zwaar

Marjolein 27-12-2019

Stille krachtpatser

Geschreven voor: Bosch BBS812AM

Een feest om een rondje te maken door je huis met deze stille Krachtpatser. Zijn zuigvermogen is boven verwachting en tapijten zijn als nieuw. zelfs de kat vlucht niet voor deze stofzuiger, en de kleine Baby slaapt lekker door wanneer ik een rondje om haar wieg maak.
de makkelijke opzet stukken geven je nog meer opties de stofzuiger ook buiten de deur te gebruiken in een handomdraai.
Even je Auto aan kant of de kruimels van de bank zonder eerst een snoer aan te moeten leggen.

ik kan niet anders zeggen dan dat het echt ''value of money''

Pluspunten

• stil
  • krachtig
  • extra Accu
  • snoerloos
  • opzetstukken

Minpunten

• accu duur

Kattenkwaad01 24-12-2019

Een verademing

Geschreven voor: Bosch BBS812AM

Toegegeven ik had schrik om over te stappen op draadloos en zakloos. We hebben een huishouden met 1 kind, 2 katten en 2 honden. Het oplader maakt veel herrie, niet aan te raden (NAH patient) maar je kunt ook rechtstreeks het apparaat opladen wat geluidloos gaat. Het apparaat is licht van gewicht en beweegt soepel. Ik heb eerst het laminaat gezogen, dat gaat keurig ook incl verdwaald kattengrid. Zuigt alles op tot in de hoeken. Het voordeel is dat je in een handomdraai een kruimeldief hebt van kaliber dus ook mn boxspring moest er aan geloven. De trap met vloerbedekking ging ook goed met de kruimeldief. Ongelooflijk wat daar allemaal aan haar vanaf kwam (1,5 week gewacht op deze stofzuiger). Nadeel was wel dat het opvangbakje direct vol zat maar dat is zo opgelost. Het grote voordeel is dat je een draadloze stofzuiger sneller pakt voor een klus dan de ouderwetse versie. Ideaal in een huishouden met dieren. ik zeg: een verademing!

Pluspunten

• Licht van gewicht
  • Wendbaar
  • Dubbele accu

Minpunten

• geen parketzuigmond
  • kruimeldief spin motor ontbreekt voor trap
  • Accu snel leeg bij turbo gebruik

Evelien4 24-12-2019

Gemak en goede zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BBS812AM

Uiterlijk: De stofzuiger ziet er erg mooi uit. Wat opvalt is dat hij een vrij kleine borstel heeft. Er zitten veel handige opzetstukken bij, die wil ik straks proberen.

Stofzuigen: De stofzuiger maakt weinig geluid maar hij vult het reservoir snel met stof, met de zuigkracht zit het dus wel goed. De turbo functie is handig op ons vloerkleed en de mat bij de voordeur. De stofzuiger laat zich gemakkelijk in bochten sturen. Een nadeel is dat hij erg zwaar is als je hem als kruimelzuiger gebruikt of bij het zuigen van de plinten en onder het bed. De stang kan ik niet verder uitschuiven, voor lange mensen kan ik mij voorstellen dat hij te kort kan zijn. Het is handig dat er twee accu’s bij zitten. Een accu is bij mij niet voldoende om drie verdiepingen te stofzuigen.

Gemak: Je pakt hem snel even en dat is erg prettig. Hierdoor stofzuig ik vaker en korter. Hij is makkelijk in en uit elkaar te halen. Legen van het reservoir is zo gedaan. Stof wat ernaast valt kan je daarna snel even opzuigen.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Wendbaar
  • Verschillende opzetstukken

Minpunten

• Zwaar
  • Stang niet verlengbaar

testking 22-12-2019

Handig en wendbaar

Geschreven voor: Bosch BBS812AM

Het apparaat is erg mooi, erg wendbaar en handig om van boven naar beneden alles te kunnen zuigen. De powerfunctie is erg prettig voor hardnekkig vuil. Aan de andere kant voelt het best plastic aan en het legen van de bak is een smerig werkje. Ook vind ik de prijs van het apparaat best fors.

Pluspunten

• handig als je overal wilt stofzuigen
  • wendbaar
  • mooie vormgeving
  • voldoende zuigkracht

Minpunten

• prijs
  • bak legen is smerig werkje
  • voelt plastic aan

Sammy-Jo 20-12-2019

Geschreven voor: Bosch BBS812AM

Ik ben positief verrast over deze stofzuiger. Hij ligt makkelijk in de hand, de kop draait ook makkelijk mee. Ook kan hij goed onder onze bank zuigen (de kop blijft goed contact houden met de grond als je hem plat houdt). Hij heeft een prima zuigkracht en ik vind het heel erg fijn dat je hem even snel kan pakken om wat te zuigen. We hebben 2 katten en een kleintje en elke ochtend als wij naar beneden komen ligt de bank vol met haren, dit zuig je dan binnen een handomdraai op. Ook even snel de grond zuigen voordat onze kleine er gaat liggen spelen is zo gedaan. Kattenkorrels zuigt hij prima op (met een side note dat de grotere korrels soms wegschieten door de borstels, dat is dan een klein minpunt).
Hij zuigt ons deurmatje beter schoon dan onze reguliere stofzuigen, dit komt door de draaiende borstels, dat is echt een pluspunt ook.
De batterij gaat een prima tijd mee en het opladen gaat snel. Door een tweede accu grijp je in ieder geval niet mis.

De nadelen van de stofzuiger zijn:
Dat ik hem relatief zwaar vind waardoor het zuigen van de kussens op de bank wat onhandig zwaar is, daarvoor heb ik toch liever een flexibele slang vast. Dit zou wel een mooie accesoire kunnen zijn, maar bestaat helaas nog niet.
Ook leek onze vloer optisch schoon maar als we met een zaklamp schenen bleken er nog wel wat haartjes te liggen. Dit werd beter schoon met onze reguliere stofzuiger.
Sommige korrels van de kattenbak schieten weg.

We zijn nog een beetje in dubio of dit een mooie stofzuiger is voor erbij (in dat geval wel erg prijzig) of een stofzuiger is die de gewone kan vervangen. Ik ben zeker wel fan en het gebruiksgemak is hoog. Vooral omdat je deze heel makkelijk er snel bij pakt en weer weg legt zonder gedoe met snoeren.

Pluspunten

• 2 accu's, lange werktijd
  • Geen gedoe met snoeren
  • Snel erbij te pakken
  • Kan goed plat gebruikt worden
  • Zuigt (laagpolig) vloerkleed zeer goed

Minpunten

• Zuigkracht mag nog sterker
  • Kattenkorrels schieten soms weg
  • Soms wat zwaar

mep88 20-12-2019

Super stofzuiger!

Geschreven voor: Bosch BBS812AM

Veel accessoires en licht in gebruik maken dit apparaat echt een aanvulling in huis. Even snel wat kruimels opzuigen of de traptreden alles is zo gedaan! Geluid valt mee en feit dat er geen snoer in t stopcontact hoeft scheelt een gedoe. Recent ook een stofzuiger van een ander merk geprobeerd en dan valt eigenlijk pas op hoe licht en wendbaar deze is. Nu nog meer tevreden :D [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Renate 19-12-2019

Goede accuduur, prima zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BBS812AM

De accu's zijn snel opgeladen, het valt wel op dat de laders best veel geluid maken, een ventilator denk ik.
Omdat ik recent een logé kreeg die allergisch is voor stof heb ik de logeerkamer extra goed en op de turbostand gezogen en ik stond versteld van de hoeveelheid stof daarbij opgezogen is.
Het design is mooi, als je het apparaat niet wil bevestigen aan de meegeleverde houder is het opbergen niet makkelijk, dan valt hij snel om.
Het gebruikersgemak is groot, de accuduur is lang genoeg om het hele huis in een keer te zuigen, behalve als je de trubostand vaak gebruikt, maar dan is het handig dat er 2 accu's zijn. Het stofcompartiment is simpel te legen. In een huishouden met 2 mensen met lange haren is de borstel wel snel omwikkeld met haren, dit was niet zo makkelijk te verwijderen (er moest een schaar aan te pas komen).

Erik 18-12-2019

Geschreven voor: Bosch BBS812AM

Lange accu duur. En fijn in gebruik. Heel handzaam. Goede zuigkracht. Mooi model. Veel extra dingen die er bij zitten.

Juul 16-12-2019

Snoerloze stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BBS812AM

Mooie stofzuiger om te zien en erg makkelijk om even snel de stofzuiger erdoor te halen. Om het hele huis te doen is het opvang reservoir erg klein, wel is het heel fijn dat er een 2e accu bij zit zodat je daardoor kunt blijven zuigen. Bij het stofzuigen van het hele huis is het wel een zwaar apparaat omdat de accu in het bovenste gedeelte zit, dit maakt het voor mij minder praktisch. Ook het reinigen van het opgang bakje gaat niet geheel makkelijk, het stof blijft aan de filter plakken waardoor je het met de handen los moet maken dit is niet echt hygiënisch.
Prijs ten opzichte van de voordelen is de stofzuiger zeker te duur.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Wendbaar
  • Genoeg accu

Minpunten

• Zwaar
  • Moeilijk te legen opvang bak

Freek 15-12-2019

Luxe kruimeldief

Geschreven voor: Bosch BBS812AM

De stofzuiger is eenvoudig in gebruik. Dankzij het uitgebreide accessoirepakket is hij voor elke situatie geschikt. De accu laad je in ongeveer een uur op als je de snellader gebruikt, en dankzij de tweede accu kun je eindeloos stofzuigen.

Ik gebruik hem voornamelijk met de turbostand, in de gewone stand is hij niet krachtig genoeg naar mijn mening.

De stofzuiger is redelijk zwaar, mijn vrouw vindt hem ok in gebruik maar net te zwaar om het hele huis mee te stofzuigen.

Het legen van de vuilcontainer gaat redelijk eenvoudig, maar kan wel voor een flinke stofwolk zorgen als je niet oppast. Gelukkig heb je op dat moment een stofzuiger bij de hand.

Samenvattend vind ik het een vrij dure en luxe kruimeldief, die toch voldoende kracht heeft voor wat grotere klussen.

Pluspunten

• Twee accu's
  • Zakloos

Minpunten

• Vrij zwaar

J.Brugmans 14-12-2019

stijlvolle stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BBS812AM

Een ideale stofzuiger voor snel even de wandelpaden te zuigen en kleine oppervlaktes. Voor grotere oppervlaktes is een tweede accu wel handig.

Pluspunten

• snel om te pakken
  • zuigkracht oke

Minpunten

• zwaar
  • niet ideaal voor grote oppervlaktes

Blackmagic13 14-12-2019

Goede steelstofzuiger, weinig lawaai, tevens kruim

Geschreven voor: Bosch BBS812AM

Ik heb deze stofzuiger mogen testen via The Insiders.

Na het uitpakken heb ik direct de eerste accu in de lader gezet. Het opladen van deze accu maakt vrij veel lawaai. Gelukkig duurt het laden van de accu niet lang, waardoor je er ook maar kort last van hebt. Hij is helaas niet zo snel opgeladen dan in de promotietekst wordt beweerd, maar persoonlijk vind ik dat niet zo erg. De accu gaat wel langer mee dan ik in eerste instantie had gedacht, dus daar ben ik positief door verrast.

Wat voor anderen een pluspunt zou kunnen zijn, is dat de accu's verwisselbaar zijn met andere draadloze apparaten en gereedschap van Bosch. Beetje jammer dat wij juist ons draadloze gereedschap van Makita hebben.

De stofzuiger zelf maakt bij gebruik nauwelijks lawaai. Dat is weer een pluspunt! De verdeling van het gewicht van het apparaat en de wendbaarheid van de zuigkop waren even wennen, maar zeker niet vervelend. Je kunt door de wendbaarheid echt heel makkelijk overal komen. Ook kan je heel "plat" komen voor onder kasten e.d.

De stofzuiger werkt het beste op harde ondergronden, zoals laminaat, tegels etc. Op vloerbedekking gaat het al wat lastiger en een kleed met wat langere "haren" gaat ook niet echt. Je hebt daar een apart opzetstuk voor nodig. Jammer dat dat niet in 1 ruk door kan. De opzetstukken wisselen gaat gelukkig wel heel soepel. Ik ben helaas nog niet aan alle opzetstukken testen toegekomen, maar zeker het lange mondstuk voor bijvoorbeeld de auto ziet er veelbelovend uit.

Het ophangsysteem ziet er goed uit. Daar zit overigens ook nog een oplaadmogelijkheid in, dat is wel prettig. Je kunt een aantal opzetstukken op dat systeem kwijt, maar niet alles, dat is dan wel weer jammer, want daar moet ik nu weer een plek voor zien te vinden.

Tot slot de prijs. De winkelwaarde vind ik toch best wel aan de hoge kant. Omdat ik d.m.v. het testen het product voor een lagere prijs kan aanschaffen, vind ik die prijs wel acceptabel. Ik gebruik de stofzuiger voornamelijk op de eerste verdieping, daar zitten de slaapkamer en de badkamer en daar heb ik een parttime massagepraktijk aan huis. Omdat ik hiervoor vaak even met de swiffer door de kamer en over de gang ging, wilde ik al enige tijd een steelstofzuiger aanschaffen, maar vooral de prijs hield me tegen. Maar deze stofzuiger voldoet aan mijn wensen en daarom wil ik 'm ook houden. Misschien word ik wel zó enthousiast dat ik in het vervolg wel het hele huis ermee ga doen. De tijd zal het leren. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Leoniek13 14-12-2019

Goede steelstofzuiger, weinig lawaai, tevens kruimeldief

Geschreven voor: Bosch BBS812AM

Pluspunten

• Snoerloos
  • Weinig lawaai
  • Wendbaar

Minpunten

• Prijzig
  • Slechte werking op (hoge) vloerbedekking

frenz 14-12-2019

Voldeed niet aan mijn verwachting

Geschreven voor: Bosch BBS812AM

De Bosch BBS812AM is een accustofzuiger. Het is handzaam en betrekkelijk licht in de omgang. Er zitten veel hulpstukken bij. De snoerloosheid is het voordeel van deze stofzuiger, maar ook gelijk het nadeel. Je moet altijd een opgeladen accu hebben voordat je gaat beginnen. Gelukkig zitten er twee accu's bij en een oplader. Volgens het boekje zou de oplaadtijd even lang zijn als de stofzuigtijd van de andere accu. Dat was niet het geval. Toen de eerste accu leeg was , duurde het nog een tijd voordat de tweede opgeladen was. In het verkooppraatje staat dat je 'continu' kan zuigen. Dat wil zeggen dat je de hele tijd een opgeladen accu kan aanklikken. Helaas, dat was niet het geval. Een accustofzuiger betekent ook dat de motor minder krachtig is. En dat bleek ook uit de test. Stof dat al een tijdje lag werd niet goed opgezogen. Er bleef stof achter. Dat stof zat wat vaster aan de vloer. Het speciale hulpstuk voor de vloeren werkte ook in dat geval niet. Dit hulpstuk heeft een ingebouwde borstel, maar die raakt de vloer net niet. Dus het losliggende vuil wordt wel opgezogen, maar het vastzittende stof niet. Jammer, voor een stofzuiger. Dit hulpstuk werkt goed op een vlakke vloer zoals laminaat, als er een kleedje ligt dan draait de borstel niet meer en moet je hard duwen om de stofzuiger voort te krijgen. Het is vreemd dat je eerst om de kleedjes heen moet zuigen; het hulpstuk verwijderen; en daarna zonder hulpstuk de kleedje kan zuigen. Omslachtig. Wat wel een handig hulpstuk is, is het flexibele rubberen mondstuk. Eindelijk kan de wasdroger uitgezogen worden. Ook in de deur waar het stoffilter zit. Het hulpstuk om meubels te zuigen is daarentegen minder handig. Je kunt een bostel uitschuiven, zodat je de meubels niet beschadigd, maar tijdens het gebruik schuift deze borstel steeds terug met kans op beschadigingen. Het legen van de stofcontainer is en blijft een lastig klusje. Het verzamelde stof blijft in het filter zitten. Die moet je uitkloppen na elke zuigbeurt. Dan vliegt het stof om je oren. Kun je gelijk weer opnieuw gaan zuigen. Wat wel handig is dat in het papieren filter een mechanisme zit dat het stof eruit trilt. Drie draaien en het stof vliegt er uit. Dat scheelt om het stof met een mesje eruit te peuteren. Dat is echt handig. De stofzuiger heeft een hoge prijs. Ik vind de voordelen boven een goedkopere stofzuiger te gering, zeker dat de zuigkracht tegenvalt en het apparaat na langdurig gebruik best wel zwaar is. Mijn oordeel: Geen aanrader

Pluspunten

• veel hulpstukken
  • flexibele, rubberen mondstuk

Minpunten

• duur
  • zuigkracht
  • accuduur
  • niet geschikt voor vloerkleden
  • merkspecifieke hulpstukken

Barry van der Waal 14-12-2019

Fijne stofzuiger met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Bosch BBS812AM

Zeer fijne stofzuiger die waar ik eerst dacht om hem naast de “normale" stofzuiger te gaan gebruiken, we hem als hoofdstofzuiger gebruiken. Zeker op de turbostand in combinatie met de roterende borstels pakt hij bijna alles op. De stofzuiger is ook stil in vergelijking met onze andere Bosch. Een hoop voordelen te benoemen zoals alle opzet stukken, 2 accu’s (waarvan ik er een nog niet heb hoeven gebruiken, gaat lang zat mee) en de fijne ophang beugel waar je hem direct me oplaad.
Uiteraard heeft ieder product ook enkele minpunten de stofzuiger is vooral aan de bovenkant wat zwaarder dat is even wennen en het compartiment voor het vuil is wat gering, twee keer stofzuigen en dan moet het wel geleegd worden.

Al met al zou ik deze stofzuiger aan iedereen aanraden, want het is een heerlijkheid om hem even uit de beugel te pakken en direct te kunnen stofzuigen zonder dat je eerst snoeren uit moet rollen.

Pluspunten

• Zonder snoeren
  • Ophangbeugel
  • Heel stil

Minpunten

• Kleiner compartiment voor vuil