Bosch BCS61BAT2 wit - Reviews

Soort
steel-stofzuiger
Type apparaat
steel-stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 36 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BCS61BAT2 wit op Kieskeurig.nl.

Ell_ 15-01-2021

Fijne steelstofzuiger voor er bij

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Wij hebben een robotstofzuiger maar vaak als we met de kindjes gaan eten wordt het een heerlijke kliederboel onder de tafel. De robotstofzuiger zetten we dan niet aan en de gewone stofzuiger steeds pakken vonden we niet praktisch. We hebben voor de Bosch gekozen omdat we de accu's ook los konden opladen (dit was een actie die je er bij kon krijgen) en omdat we een steelstofzuiger handiger vonden, deze pak je er sneller bij.

De steelstofzuiger voelt fijn aan in de hand, het is even wennen dat het gewicht ineens bij je hand ligt maar wij vinden hem absoluut niet zwaar. Of de accu lang mee gaat kunnen we nog niet oordelen omdat we hem pas net in gebruik hebben. Bedenk wel, het is niet echt een krachtige stofzuiger zoals je gewend bent met de standaard stofzuigers. Door de roterende borstel en een beetje zuigkracht pakt hij de kruimels op. Je moet dus niet snel snel willen stofzuigen, je hebt er wel wat geduld voor nodig om rustig alles op te pakken. Wanneer je de turbostand gebruikt zul je dit wel ervaren alleen dan zal de accu snel leeg raken.

M.b.t. de opvangbak, deze is klein maar ook daar hebben wij geen last van, hij is heel snel geleegd en je kan er echt wel even mee zuigen voordat hij vol is.

Wij zijn er in ieder geval erg tevreden over, na het eten hebben we makkelijk en snel alles weer opgeruimd. Voor ons is hij dus echt "voor erbij" aangezien onze robotstofzuiger iedere nacht de gehele woning al schoonmaakt.

Pluspunten

• Snel er bij gepakt
  • Losse accu's, wisselbaar
  • Fijn ophangsysteem (ook accessoires)
  • Fijne accessoires er bij geleverd

J. Braam 14-01-2021

Prima snoerloze steel stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Het uiterlijk ontwerp sprak mij zeer aan en ook de specificaties vervulden mijn wensen. De stofzuiger is handig in gebruik en licht te hanteren. Groot voordeel is dat je eenvoudig een tweede accu kunt inzetten als de eerste leeg raakt. Gaat ooit de accu ter ziele, hoef je niet de hele machine weg te doen. Het is ook mogelijk de accu elders op te laden met de adapter als je eens de stofzuiger niet in het basisstation in de meterkast opbergt, maar bij voorbeeld mee neemt naar de caravan. De geluidsproductie viel m ij mee. De hulpstukken zijn gemakkelijk te verwisselen en zijn mooi van ontwerp. Uitwerpen van het vuilreservoir is geen probleem. De stofzuiger ziet er degelijk uit, dus verwacht ik goede duurzaamheid. Eventueel zijn nog meer hulpstukken bij Bosch bij te bestellen, maar was tot nu toe niet nodig.

Minpunten

• geen minpunten ontdekt

GdB 27-12-2020

Perfecte snoerloze steelstofzuiger.

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Het is een sterke goed zuigende snoerloze steelstofzuiger. Een pluspunt zijn de twee losse accu's, die ook te gebruiken zijn in andere producten van Bosch. Voor het wat krachtigere werk heeft deze stofzuiger een turbo knop, hoe er wel rekening mee dat hij dan meer stroom verbruikt. De flexibele lange zuigmond, die als accessoire is mee geleverd, is goed te gebruiken voor onder de bank, kast en moeilijk te bereiken plekken. Ook de borstel is een prachtig hulpmiddel om banken, stoelen en de trap te stofzuigen. Een nadeel is dat de stofzuiger niet uit zich zelf kan blijven staan, als je even wilt stoppen moet je hem neer leggen. Ook jammer dat er geen losse lader is meegeleverd, dus je kunt alleen de accu opladen als je hem terug plaats in de ophangbeugel.

Pluspunten

• 2 accu`s
  • Gemakkelijk wendbaar

Minpunten

• Blijft niet uit zich zelf staan
  • Geen losse oplader

GdeB 27-12-2020

Ideale Steelstofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Zeer goede snoerloze steelstofzuiger met 2 accu`s. Deze stofzuiger is zeer wendbaar, wel een beetje zwaar als je hem lang moet gebruiken. De flexibele zuigmond is ideaal voor het zuigen onder de bank, kast en voor moeilijk te bereiken plekken. Jammer dat deze stofzuiger niet uit zich zelf blijft staan, dus je moet hem neer leggen of terug hangen in het laadstation. Een losse oplader als standaard mee geleverd zou ook handig zijn. De meegeleverde borstel is zeer handig voor het zuigen van de trap, bank en stoelen. Ben zeer tevreden over deze stofzuiger. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

D. Hovestadt 27-12-2020

Fantastische stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Deze stofzuiger van Bosch is werkelijk fantastisch. Ik heb hem nu een paar weken in gebruik en wil echt geen andere meer.

Vormgeving:
De stofzuiger van Bosch is mooi vormgegeven. De kleuren wit en zilver zien er mooi uit. Het reservoir oogt in eerste instantie wat aan de kleine kant. De stofzuiger ligt vrij licht in je hand ten opzichte van andere steelstofzuigers. Hij komt met accessoires voor je bank, en een flexibel mondstuk, en een muurbevestiging die je wel nog even moet bevestigen met schroeven. Verder komt de stofzuiger met 2 accu's, die ook nog op alle andere accu apparaten van Bosch te gebruiken zijn. Superhandig!

Accu:
De accu laadt de eerste keer in zo'n 4 uur tijd op. Er knippert een lampje zolang de accu wordt geladen en stopt zodra deze vol is. Na vaker gebruik duurt het laden korter. De accu gaat zeker 30 minuten mee, dus voor mij was dit lang genoeg om mijn hele appartement mee schoon te maken. Mocht je langer nodig hebben kun je de 2e accu er dus in klikken. Deze accu moet wel worden opgeladen terwijl deze in het apparaat zit. Je kan je stofzuiger dus niet gebruiken dan, maar dat was voor mij geen probleem.

Gebruiksvriendelijkheid:
De stofzuiger voelt licht aan in gebruik. Hij zweeft fijn over de vloer, en is heel wendbaar. Hij is makkelijk aan en uit te zetten met de knop. Het losklikken van de stang om er een kruimeldief van te maken gaat soepel. Het bevestigen van de hulpstukken is erg makkelijk, en in een klik gedaan. Het stofreservoir oogt wat klein, maar is groot genoeg om mijn hele woning mee schoon te maken (80m2). Los klikken gaat simpel, en legen boven de prullenbak is zo gepiept. De filters zijn makkelijk te reinigen. Ook de borstel kun je er zo uit klikken en stof en haren die blijven hangen zijn er simpel eruit halen. Heel gebruiksvriendelijk!

Resultaat:
Ik ben heel erg tevreden over de Bosch stofzuiger. Hij maakt alles goed schoon. De zuigkracht is erg goed, zowel op mijn laminaatvloer als op vloerkleden die ik heb liggen, en maakt daarbij weinig geluid. Hij is erg wendbaar, licht in gebruik, makkelijk te legen en de accessoires zijn zo bevestigd. En natuurlijk superhandig dat het een stofzuiger en kruimeldief in 1 is door het los klikken van de stang.

Pluspunten

• Licht en wendbaar
  • Maakt goed schoon
  • Mooi vormgegeven
  • Fijn en makkelijk in gebruik

Guus 27-12-2020

Handig snoerloze stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Deze stofzuiger ontvangen om te testen. Hij voldoet prima aan de verwachting. Als de accu helemaal is opgeladen kan de woonkamer en de trap met gemak gezogen worden. Zet je het apparaat op turbo stand dan is de accu redelijk snel leeg. Het enigste nadeel is dat de 2e accu alleen opgeladen kan worden in het apparaat. We zijn in het bezit van een hond dus ik was benieuwd naar de zuigkracht. Test uitgevoerd op tapijt en harde vloeren. Ik moet zeggen dat valt niet tegen, omdat er bij het legen van het reservoir genoeg haar uit komt. Het nadeel van de rond draaiende borstel in de zuigmond is dat al het haar er in vast gaat zitten met als gevolg dat je na iedere stofzuig ronde de borstel schoon moet maken. Het pluspunt van deze stofzuiger is dat er ook kleine opzetborstels mee geleverd worden. Is handig voor het zuigen van de trap of auto. Het apparaat voelt degelijk aan en is goed wendbaar. Over de levensduur van de accu kan ik op dit moment niets zeggen. Al met al zal ik dit product aan bevelen.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Voldoende zuigkracht
  • Accuduur

Minpunten

• Zuigmond met ronddraaiende borstel

Miccie 26-12-2020

Wendbare stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Sinds een paar weken hebben wij de Bosch steelstofzuiger in huis. In eerste instantie een fijne wendbare stofzuiger. Er zaten twee accu's bij. Dit was erg fijn want deze heb je wel nodig voor een normaal huis. Ze accu's konden gemakkelijk opgeladen worden en waren ook vrij snel vol. Vol goede moed gingen wij aan de slag. De stofzuiger zuigt wel prima, maar op de turbo stand gaat het net wat beter. Helaas gaat de accu dan ook sneller leeg op turbostand. Halverwege onze woonkamer was de eerste accu al op. Snel de tweede accu er in gedaan. Deze was ook snel leeg waardoor we de bovenverdieping met onze oude stofzuiger moesten doen.
Hij zuigt dus wel goed en ook ons kleed werd goed schoon.

Het geluidsniveau van de stofzuiger is wel goed. Niet enorm hard. Hij is erg wendbaar waardoor je onder kasten en onder de bank door kan zuigen zonder deze opzij te schuiven. De stofzuiger is vrij licht. Het zwaartepunt zit wel bovenin dus dat is even wennen. Doordat hij snoerloos is werkt dat wel fijn in de verschillende kamers. Geen gedoe met verwisselen van stopcontacten.
Het schoonmaken van het filter gaat erg gemakkelijk.

Ik zou deze stofzuiger niet als enige in huis willen hebben. Een normale stofzuiger erbij is wel fijn doordat je anders afhankelijk bent van de accuduur.

Pluspunten

• Wendbaar
  • Turbostand

Minpunten

• Accu

Monique 24-12-2020

Buitengewoon handige stofzuiger/kruimeldief

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Deze steelstofzuiger/kruimeldief is ideaal voor gebruik in Keuken en woonkamer. Echt een aanrader als je een gezin hebt met kinderen en/of huisdieren. Gelijk na het eten alles binnen 2mintjes weer schoon! Er zit een systeem bij om hem op te hangen aan de muur, hier kun je ook de drie bijgeleverde opzetstukken kwijt. De accu gaat naar mijn idee lang mee, er zit een extra accu bij maar die heb ik nog niet eens gebruikt. De stofzuiger zuigt met genoeg kracht en er zit ook nog een turbo stand op. Echter veel zuigkracht heb je niet nodig omdat er aan de onderzijde van het "Steel opzetstuk" een soort van veeg mechanisme zit waardoor hij niet alleen zuigt maar de kruimels, etc echt naar binnen trekt.

Pluspunten

• Zuigt niet alleen, maar veegt echt kruimels op
  • Krachtig, helemaal met Turbo stand
  • Extra Accu
  • Accu ook geschikt voor andere Bosch apparaten

Minpunten

• Had lichter gekunt

R 16-12-2020

Super handig om erbij te hebben

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Heb je al een snellader van Bosch, dan altijd deze steelstofzuiger kopen: nooit last van "nu kan ik niet meer verder". Super handig apparaat, wat je veel eerder pakt dan die lompe stofzuiger. Kan de stofzuiger grotendeels vervangen, maar niet helemaal. Best stil, zelfs op turbo. Verrassend goed op tapijten en vloerbedekking, maar iets minder op harde vloeren. Ziet er mooi en degelijk uit. Is een van de lichtste steelstofzuigers.

Pluspunten

• Super handig
  • Stil en toch goed zuigen
  • Krijg bijna plezier in zuigen

Minpunten

• Krijg bijna plezier in zuigen

Arie 04-12-2020

Stil, flexibel en toch sterk

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Opvallend hoe flexibel je bent zonder snoer, en hoeveel makkelijker je snel even iets gaat sstofzuigen. Het eerste wat ons echte opviel was dat het geluid erg meeviel, wat prettig is met een kind dat de herrie van een stofzuiger eng vind.
Je zal nooit helemaal je normale stofzuiger wegdoen denk ik maar deze is in ieder geval sterk genoeg om het grootste deel van het werk op te knappen, en met 2 accu's zal dat ook zeker lukken. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Arie 01-12-2020

Fijne flexibele stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Een bijzonder flexibele stofzuiger, makkelijk even te pakken voor de kleinere klusjes en geen gedoe met kabels. Ook goed boven het hoofd te gebruiken wat ook een argument was om voor deze uitvoering te kiezen. En het geluid valt reuze mee!
Met de accessoires die bij deze uitvoering zijn meegeleverd denk ik dat we de normale stofzuiger niet vaak meer hoeven te gebruiken. Dank zij de turbo stand is de stofzuiger zelfs redelijk sterk.
Uiteraard de normale stofzuiger nog niet weg doen voor het echt grotere werk maar daar hadden we ook op gerekend.

Pluspunten

• Licht
  • Flexibel
  • Accessoires

Minpunten

• 2 accu's maar opladen in de stofzuiger zelf
  • De knop om aan te zetten reageert traag

W. 29-11-2020

Good product, powerful with low noise, light weight.

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Good product so far. Powerful and low noise. Exchangeable battery is the main benefit compares to dyson, and the main reason I select this product. The battery that can be used with my other Bosch tools is really a plus. It would be nice if more color can be selected, with the same configuration. Filter for air out need some improvement.

Pluspunten

• Exchangeable battery
  • Powerful vacuum
  • Low noise
  • Generalized battery with other Bosch product.
  • Light weight

Minpunten

• Less color for select.
  • Standard head higher for low space under furniture

Wendy 21-11-2020

Stille stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Stille stofzuiger,goede zuigkracht.komt makkelijk onder de bank en bed .,
En kan genoeg op vangen zonder elke keer te legen.

Presens 14-11-2020

Top!

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Net geïnstalleerd en even gebruikt. Makkelijk, snel. Goed zuigvermogen. Redelijk stil. Over duurzaamheid durf ik nog niets te zeggen. Maar nu helemaal tevreden met de aankoop.

Pluspunten

• licht
  • zuigvermogen

Johanna 13-11-2020

Prima zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Steelstofzuiger die overal achter en onder komt door bijgeleverde accessoires. Lichtgewicht en vooral handig door snoerloze bediening. Ideaal voor trappen en de auto!

Pluspunten

• Handig, komt overal achter en onder

Anoniem 01-08-2020

Blij mee!

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Prima stofzuiger, werkt beter dan verwacht. Twee accu's zijn handig, roterende borstel werkt erg goed. Apparaat is licht genoeg. Prima! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Michel 31-07-2020

Prima steelstofzuiger voor erbij

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

De steelstofzuiger van Bosch bevalt prima. Wel een extra accu erbij nemen, want anders ben je snel klaar met zuigen... Voor goede zuigkracht met de steel eraan heb je toch snel de turbo stand nodig en dan gaat het stroomverbruik flink omhoog.
Ik gebruik hem voor erbij, makkelijk om na het ontbijt even de kruimels onder de tafel vandaan te zuigen. Ook voor even snel de kamer doen werkt het prima, maar voor het echte grondige werk gebruik ik toch een "gewone" stofzuiger. Die heeft toch meer zuigkracht en houdt er niet na 10 minuten mee op omdat de accu leeg is.

De kop is lekker compact, waardoor je ook onder de banken komt. Ook handig dat het apparaat en de bijbehorende accessoires in de ophangbeugel passen, dus alles bij elkaar. Dat was bij mijn oude B&D anders, altijd los slingerende onderdelen.
Het geluidsniveau is acceptabel, zeker op de normale stand. Op turbo iets harder maar nog te doen. Mijn oude B&D was oorverdovend, deed echt pijn aan de oren!
Hopelijk gaan de accu's van deze Bosch langer mee dan die van de B&D, die was na zo'n 2 jaar kapot. Het grote voordeel (en de reden dat ik deze heb gekocht) is dat je de accu's makkelijk kunt vervangen, de accu is vaak het eerste wat het begeeft, niet het apparaat.

Pluspunten

• Handzaam
  • Goede zuigkracht
  • verwisselbare accu's

Minpunten

• prijs

Mike 30-07-2020

Makkelijk

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Zeer makkelijk voor de kleine beetjes op 1 verdieping [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Lo 29-07-2020

Must have!

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Heel lang gezocht naar een meer betaalbare steelstofzuiger dan de Dyson, met goede prestaties. Had eerst een steelstofzuiger met de stofreservoir aan de onderkant, deed het goed maar kon helaas niet onder de bank of kast.
Vandaar verder gaan zoeken naar 1 met het reservoir aan de bovenkant. Omdat het een klein reservoir is en de steel meedraait, kan de stofzuiger onder mijn kast en bank komen (H10cm).
Hij is super flexibel, niet zwaar, en op de normale stand zuigt hij goed genoeg en gaat het lang genoeg mee voor mijn hele woning (80m2). Over hoogpolig tapijt zet ik kort de turbo stand aan.
Op de normale stand is hij ook helemaal niet luid.

Heel fijn dat de tijdens het stofzuigen de steel er makkelijk afklikt zodat je meteen de kruimeldief kan gebruiken.
Stofreservoir is makkelijk te legen, wel erg klein, maar daardoor kan de stofzuiger wel lager bij de grond.
Jammer dat je de accu's niet apart van de stofzuiger kunt opladen, maar als je hem een dag niet gebruikt kun je ze alle 2 achter elkaar opladen en heb je toch 2 volle accu's voor een grote schoonmaakbeurt.
Accessoires kun je aan de wandbevestiging ophangen.

Pluspunten

• Wendbaar, licht
  • Goede zuidkracht normale stand
  • Accuduur op normale stand
  • Past onder mijn bank en kasten
  • Kierenmond voor onder de laagste kasten

Minpunten

• Geen parkeerstand
  • Wandbevestiging (verplicht te boren)
  • Klein stofreservoir
  • Kan accu's alleen laden in stofzuiger

Ilse 22-07-2020

Mooi design, licht.

Extra accu.
Licht.
Gebruiks vriendelijk.
Makkelijk te bedienen.
Zuigkracht is heel goed.
Geweldig design.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen zachte borstel