Numatic Henry Plus - Reviews

Draadloos
Nat en/of droog
droog

ldc 29-08-2015 Product jaar of meer in bezit

DEEL 2: Nog steeds een goede stofzuiger niet kapot te krijgen of ik ben heel voorzichtige als dit Miele Bosch Philips stofzuiger was waren de koolborstel al lang kapot {1 van de belangrijkste onderdelen van stofzuigermotor trouwens}.
Ja hij weegt wat meer maar kijk ook eens naar de kwaliteit van dit product.
Nogmaals het is van de beste stofzuiger die er is dat is een feit.

Mr. Proper 24-07-2015 Product jaar of meer in bezit

Uiterst doordacht ontwerp wat deze zuiger voor zowel professioneel als voor thuisgebruik geschikt maakt.

De machine is lekker stil en zelfs in de turbostand maakt deze weinig herrie voor een stofzuiger.
Thuis gebruik ik een simpele Princes stofzuiger van 2000 watt, op mijn werk gebruik ik de Numatic en die is in de turbostand slechts 1200 watt. In de praktijk wint de stille Numatic.

Toch heeft het consumentenmodel een nadeeltje en dat is de turboschakelaar met autosave, want die gaat snel stuk, althans de print eronder.
Dit model is ook leverbaar zonder die lastige autosave functie, want het is namelijk ook behoorlijk irritant om elke keer als je hem aanzet en je wilt op vol vermogen zuigen dat je de schakelaar in moet drukken, vooral in een professionele kantooromgeving waarbij je dankzij het 'te krap bemeten snoer' regelmatig moet ompluggen in een ander stopcontact is dit zwaar lastig. De versie zonder autosave heeft een gewone schakelaar en die blijft wel heel en start gelijk op vol vermogen en dat scheelt toch weer tijd.

Het 12,5 meter lange snoer is lang zat voor thuis, maar in een professionele kantooromgeving is het al snel te kort en biedt een verlengsnoer soelaas.

Een zeer groot pluspunt vind ik het technische ontwerp en het bijbehorende filter, want er kan letterlijk niks in de motor komen, ik ken een hoop merken waarbij dit vele malen minder doordacht is.
Ook de grote van de stofzak bevalt mij prima van deze zuigers.

Voor de rest een zeer uitstekende serieuze stofzuiger afkomstig uit de professionele schoonmaakwereld en is iig een heel stuk degelijker dan de meeste consu-zuigers.

Rutger AB 06-07-2015 Product jaar of meer in bezit

Typisch dat voor het belangrijkste aspect, zuigkracht, geen beoordeling gegeven kan worden. Ik heb al een aantal jaren de Henry Rood. Hij is stil, heeft een enorm bereik maar hij zuigt voor geen meter!! Nu ik de specificatie zie snap ik dat ook: reinigingsklasse D voor tapijt. De stofzuiger is oerdegelijk dat zonder meer en ontzettend stil. Hij wordt veel gebruikt in de proffesionele reiniging. Dat is meteen het manco voor thuisgebruik. In de professionele reiniging staan er vele reinigingsmethode en machines ter beschikking. Voor elk type reiniging een andere machine. Daarnaast is in de professionele reiniging Arbo wetgeving zeer belangrijk. Met deze stofzuiger kun je rustig 8 uur zuigen zonder gehoorschade. Voor thuis zoek je een meer diverse machine en zijn de Arbo aspecten niet van belang: je zuigt immers maar een (aantal?) uur per week. Mijn advies: voor thuis gebruik ongeschikt!!

bandiet78 17-01-2015 Product paar dagen in bezit

Het is nu al een fijne stofzuiger en dat vertel ik dan ook graag aan iedereen.
lang snoer werkt heerlijk 1 keer inpluggen en de hele verdieping kun je zuigen.
lekkere lang steel met langere slang werken ook super.
degelijke ketel en degelijke schakelaars.
wij gaan hebben gebruiken met een lach, dat mag gezegd worden.

tinoz 10-11-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb helaas minder goede ervaringen met stofzuigers van Miele, Bosch en Philips, vandaar dat ik jullie graag op de hoogte wil stellen over mijn ervaring met de Numatic Henry plus stofzuiger. Door zijn opvallende uiterlijk lijkt hij geen eerste keus te zijn, maar wees openminded en kijk verder dan dat :)

De pluspunten: degelijk, duurzaam merk (dit merk is ook bij schoonmaakbedrijven zeer populair) grote en goedkope stofzak, zeer lang snoer en lange slang (bij een gemiddeld appartement hoef je niet van stopcontact te wisselen) maakt weinig herrie (de helft minder dan normaal!), turbo stand, standaard verbruik 600watt, voldoet aan de nieuwe energieverbruik eisen. Motor aan de bovenkant, filter zal niet snel verstoppen vergeleken met verticaal geplaatste filters bij slede stofzuigers. 6 jaar garantie op de motor!

De minpunten: dit stevige apparaat weegt meer dan een gemiddelde stofzuiger. door de ronde vorm zal een trap stofzuigen wat lastiger gaan, vermoed ik. Uiterlijk van het apparaat zal niet iedereen bekoren.

Samengevat, ik ben tot nu toe zeer tevreden met deze duurzame stofzuiger. Over een jaar zal ik weer een update plaatsen.

Frank Timmerman 03-04-2014 Product jaar of meer in bezit

De henry is een stille maar krachtige stofzuiger. Lange slang en een voor mij (1,90m lang) lange steel. Door het lange snoer kan het hele onderhous gedaan worden zonder van stopcontact te wisselen. De grote stofzuigerzag kan veel hebben en gaat door zijn inhoud lang mee, ideaal! Enige minpunt is het gewicht, door de stofzag kan het gewicht namate hij gevuld is redelijk zwaar worden. Reken op een kilo of 4.

ldc 20-11-2013 Product maand in bezit

Een heel goede stofzuiger ander merken kunnen niet op tegen deze kwaliteit prijs verhouding, simpel onderdelen die bijna niet stuk te krijgen zijn de motor is gewoonweg heel goed gebouwd [hoor je ook eens van een electro monteur] ander merken hebben deze kwa;iteit niet om dat allemaal wegwerp stozuigers zijn geworden en daar doet Numatic niet aan mee.
Wat is verschil met het vorig model dit is model 2013 de knopjes van de bediening zit vooraan de draad is ook langer geworden en heeft ook een parkeerstand achter de stofzuiger gekregen om de voet zuigmond aan vast te klikken en hij is niet meer zo bolachtige.
Wat ook opvalt is de lach en de ogen van deze stozuiger die ano 2013 3D verschijning is maar er is nog iets anders Numatic is een engels merk en dat laten ze graag zien hij kijkt ook links en lacht ook links heel typisch.
ik heb deze stofzuiger van 16-10-2013 en behoorlijke goed getest elke dag en ik moeten zeggen hij gewoonweg heel goed is ik ken geen enkel stofzuiger die zo goed zuigd als deze.
Wild u lange levens duur stofzuiger hebben denk niet te veel na dit is hem.