Dyson DC37 Allergy Parquet grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson DC37 Allergy Parquet grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Paul-12345 26-01-2013

Na elf jaar de Dyson DC5 gebruikt te hebben, met hepa filter, begon het apparaat toch te slijten en niet meer fris te ruiken, zelfs na geheel reinigen. Tijd voor een nieuwe. DC37, allergy parquet, gekozen. Geweldig ontwerp, super compact, beter wendbaar en dat met een groter reservoir. Reservoir is makkelijker te legen, maar klepscharnier oogt fragiel en zo ook het ontsluitpalletje. Degelijkheid moet zich nog bewijzen (heb hem op 8 gezet, NVT kiezen wordt niet door de site geaccepteerd). Over het geheel oogt het apparaat erg doordacht gemaakt, met aandacht voor details zoals de knoppen en zwenkwieltjes. Zo zou Apple een stofzuiger maken. Geluidsniveau is normaal, mogelijk iets lager dan de vorige versies. De aparte parketborstel heeft als (enige) voordeel dat hij minder weegt dan de combi-borstel en daarmee lichter is om mee te werken. Gewicht is laag en het apparaat is eenvoudig op te pakken en in balans. Mindere zaken: de (kunststof) buis is te kort (ik meet 1.80m, dus langere mensen ... ) En de handgreep is dun en onhandig, zeker voor grotere handen. Na een kamer zuigen voelt mijn pols als na een dag pc-muis bewegingen maken; daar had ik geen last van bij de vorige versie. De constructie van handvat-buis combi is wel degelijker dan bij de vorige, waar een scheur in het plastic ontstond, daar waar het mondstuk in de metalen buis steekt. Last but not least, de prijs. Die is fors. Heb er €354 voor betaald; in veel winkels liggen de prijzen gauw 100 hoger. Als het apparaat weer >10 jaar meegaat is €354 echter geen probleem.

Paul-12345 10-02-2013

UPDATE: Inmiddels minder tevreden en dat is geheel te wijten aan de te korte buis en de constructie van de telescopische buis. Waar voorheen (DC05) de buis van metaal was en met één handbeweging in- en uit te schuiven was, moet hier de buis met twee handen vast gepakt worden om de ontgrendeling in te drukken. Daarnaast is de onderste kunststofbuis voorzien van ribbels (voor het vergrendelsysteem) die zich vasthaken wanneer je onder banken of bedden zuigt. Als je de hulpstukken op de bovenste buis monteert, zoals bedoelt, wordt dit nog erger. Dyson heeft tevens de slang een grotere diameter gegeven dan voorheen; mogelijk is dit beter voor de luchtstroom, maar het maakt de slang ook stugger en daarmee onhandiger tijdens het zuigen. Dyson ingenieurs: laat wat goed is ongemoeid! Monteer een gladde metalen buis, die lang genoeg is voor iedereen!

HHHH1111 12-01-2013

Wij zijn nu een paar maanden verder en ik blijf bij mijn verhaal dat hier boven staat. Maar wil toch nog een opsomming weergeven.

Positief:
-vormgeving
-verbruik
-filter werkt zeer goed
-makkelijk te ledigen
-makkelijk verplaatsbaar, nog niet omgevallen!
-gewicht, is lichter dan de Miele
-geen stofzuigerzakken meer nodig
-handgreep draaibaar zeer functioneel+zuigkracht regeling
-houder op de buis voor hulpstukken
-zuigslang + aansluiting
-zuigmond laat zich makkelijk verstellen met de voet

Negatief:
-doet erg plastic aan en dit komt niet ten goede aan de uitstraling en vooral 1e indruk
-prijs is te hoog kan zeker gemiddeld 100 euro af
-straalt helaas geen degelijkheid uit ondanks functionaliteiten
-aanzuigbuis is te kort, dit is echt een ergernis!!
-achterblijven van stof en pluis resten onderin het flexibele stuk-aansluiting reservoir, regelmatig reinigen nodig, is niet makkelijk demonteerbaar.
-zuigkracht is iets minder dan de versleten Miele machines
-zuigmond opening is kleiner dan bij een Miele
-Parqet borstel is hier overbodig zit al op de standaard zuigmond.

Het gebruiksgemak heeft helaas een iets lager cijfer gekregen en dit heeft te met de lengte van de zuigbuis en achter blijven resten onderin het flexibele stuk-overgang naar aansluiting opvang reservoir. Voor de rest zal de tijd het leren.

Zo heeft elke stofzuiger voordelen en nadelen en de Dyson heeft mogelijkheden die ik bij andere nog niet heb gezien. Of de volgende weer een Dyson zal zijn kan ik niet zeggen.

Succes met uw keuze.

HHHH1111 11-11-2012

Ons huis heeft overal gladde vloeren. Beg.gr Parket en op de verdiepingen laminaat. In de woonkamer is wel een langharig kleed op de vloer te vinden. Wij hebben 2 kortharige kleine honden. Gebruik is dagelijks soms vaker per dag.
Mijn mening is op basis van ervaring en vergelijk met meer dan 15 jaar Miele(4 machines). Heeft 2 weken gekost om de stap te nemen want wat mij tegen hield is de plastic uitvoering van alle onderdelen, de lengte van de buis en vooral de prijs. Bij Miele is het pure degelijkheid ofschoon de laatste jaren hier een flinke terug gang in is en de laatste allergie zuiger de 5 jaar het niet heeft gehaald vooral door slechte onderdelen die snel afbreken en als laatste een motor die thermisch uitviel en bloedheet werd en begon te stinken.
Uiteindelijk toch van ons geloof af en gekozen voor de DC37 All Parquet gekocht bij Coolblue voor €399,-(even slikken)maar wel de volgende dag geleverd. De bijgeleverde parket borstel wordt bijna niet gebruikt omdat de standaard borstel deze functie ook heeft en ik me in die zin afvraag waar ik zoveel geld voor heb betaald voor iets wat niet wordt gebruikt. Aan de parket borstel mis ik een knie gewricht zodat je wat rechter op kan lopen. Nu moet je voor een volledig borstel raakvlak de stang iets laten zakken dit met mijn lengte zeker niet prettig is. Positief ben ik zeker over het uiterlijk. Over de duurzaamheid heb ik nog mijn twijfel maar de tijd zal het leren. Zuigkracht is goed maar de versleten Miele's deden het naar mijn idee toch iets beter. Een absoluut pluspunt zijn de zwenkwielen en het kunnen draaien van de flexibele buis in de handgreep. De DC37 is nog nooit omgevallen iets wat geregeld bij de Miele gebeurde. Ook is deze iets lichter. Het snel kunnen legen van het reservoir telde mee in de aankoop. Daar staat wel tegenover dat zand opgezogen van de vloer het doorzichtige reservoir gepolijst wordt en het zicht nu al minder wordt. Ook is voor het terug plaatsen belangrijk dat er geen resten zijn blijven hangen in de aanzuigmond. Filter werkt goed en is eenvoudig te verwijderen, absoluut geen luchtjes komen er uit deze stofzuiger. De buis is voor ons Nederlanders duidelijk zeker 10cm te kort en ik met mijn 1,83m staat uiteindelijk toch voorover. De hulpstukken zijn functioneel helaas het kleine zuigmondje had iets groter gemogen en geheel doet goedkoop aan. Nadeel is dat de kleine borstel niet in de gewenste hoek is te draaien iets wat bij de Miele wel kan. Het makkelijk kunnen wisselen van de hulpstukken vind ik zeker prettig net zo als de opbergplek aan de buis. Ook de met de vinger in de handgreep te regelen zuigkracht is zeer functioneel. Over het geluid geen klagen en deze is zeker niet luider of stiller dan een Miele op vol vermogen. Het stroomverbruik is zeker een pluspunt en ik ben tevreden over het oprol mechanisme alleen niet over de lengte van de kabel hier had iets meer lengte bij gemogen. De zuigmond opening is bij de DC37 ook kleiner en mij is opgevallen dat er randjes of braampjes o.i.d. in de zuigbuis aanwezig zijn waar stof achter blijft hangen. Ook het onderste gebogen stuk net voor de reservoir blijft pluis en stof in hangen.

Algemeen genomen ben ik helaas niet super enthousiast en had er iets meer van verwacht zeker voor het geld maar als stofzuiger voldoet deze met de pluspunten. Of deze het net zo lang gaat uit houden als de Miele durf ik zeker nog niet te zeggen. Wat zeker aangepast mag worden is de stevige prijs die niet in verhouding is tot. Ondanks dat er geen stofzuigerzak in zit zullen de meesten denk ik voor de goedkopere Miele of een andere gaan. Of ik nu weer voor een Dyson zou gaan durf ik niet te zeggen de tijd zal het leren.

Succes met uw mogelijke aankoop.

Els Scarpa 27-08-2012

Een prima stofzuiger. Veel zuigkracht en goed wendbaar. De borstel is moeiteloos te gebuiken op een parketvloer en karpet.
Het reservoir is eenvoudig te legen. En ook niet onbelangrijk,geen aanschaf van stofzuigerzakken. Mijn eerste indruk was een niet zo fragiel apparaat,maar dit is het wel degelijk!