De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 36 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Virtufit Etappe 1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Henk M 03-01-2022

Fijne fiets maar instellen is een gedoe

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

We hebben de spinfiets gekocht om elke dag 20 minuten te kunnen bewegen. De fiets ziet er prachtig uit en je kunt je hem goed instellen. Ook heb ik kritiek op de manier van instellen. De "knoppen" zijn een drama. Je moet ze er voor een deel uitdraaien en dan een indrukken om de pen uit de zadelpen en of stuur-pen te krijgen. Ik heb zelf, tgv ME / CVS heel weinig kracht in mn handen en is het een ramp om dit elke keer te doen. Dat laatste komt omdat alle huisgenoten er gebruik van maken en een andere instelling hebben. Ik ben van mening dat de knop niet de juiste is en dat er een update van moet komen.

Pluspunten

• Prachtige uitstraling
  • Volledig in te stellen

Minpunten

• Lastig in te stellen
  • Display is niet helder.

Ronald 03-01-2022

Te lage weerstand, slechte kwaliteit

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

In eerste instantie leek dit een hele aardige aankoop maar na 2 maanden gebruik bleek de kwaliteit nogal tegen te vallen. Met het vilt-remsysteem kun je de weerstand niet echt hoog zetten (je moet sowieso heel veel draaien om de weerstand een beetje aan te passen), en er zit geen beveiliging op de weerstand-knop dus die had ik al snel dol gedraaid. Ik heb hem daarna snel ingewisseld voor een bike met een magneet-weerstandsysteem en kreeg (2 maanden na aankoop!!) nog maar een fractie van de aankoopprijs terug met de opmerking van de verkoper 'we kunnen hem aan de straatstenen niet kwijt, de kwaliteit is echt slecht en wij verkopen hem dan ook niet meer'.

Minpunten

• Geen hoge weerstand in te stellen
  • Geen beveiliging op weerstandknop
  • Snel kapot

Ronald-66 07-01-2022

Aanvulling: na plaatsing van dit review heeft VirtuFit contact met mij gezocht. Zij stellen dat de verkoper mij eerst naar hen had moeten verwijzen voor service omdat het probleem met de weerstand-knop eenvoudig door hen opgelost had kunnen worden, en dat de verkoper ook een beter aanbod had moeten doen m.b.t. de inruiling. De betreffende verkoper is geen dealer meer van VirtuFit. Ik ben het met VirtuFit eens dat deze verkoper hier tekort is geschoten.

Team VirtuFit 17-01-2022

Beste Ronald,

Hartelijk dank voor uw feedback!

Fijn dat we nog even contact hebben gehad over u ervaring met het product. Wij kunnen klanten bij problemen met hun toestel altijd helpen bij het oplossen hiervan. Wij hebben service en klanttevredenheid namelijk hoog in ons vaandel staan!

Heeft u nog vragen, kunt u ons altijd bereiken.

Met sportieve groet,
Team VirtuFit

j**0@g**l.com 07-12-2021

Fijne fiets voor thuis gebruik!

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Fijne fiets voor thuisgebruik! Maakt geen herrie, is makkelijk op een andere plek te zetten door de wielen aan de voorkant en je hebt wel het gevoel op een stevige fiets te zitten.

Nadeel vind ik dat de telling op het display standaard is. Hij gaat niet mee op weerstand en hij is niet verlicht. De draaiknop van de weerstand werkt af en toe wat stroef.

John 29-11-2021

Prima singlets voor thuis

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Prima en degelijke fiets voor een eerlijke prijs. Prima zadel, jammer dat het display niet verlicht is. Stuur is helaas alleen in hoogte verstelbaar.

Pluspunten

• Zadel
  • Degelijkheid

Minpunten

• Display niet verlicht
  • Stuur alleen in hoogte verstelbaar

Jose Beunen 27-11-2021

Virtufit Etappe 1

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Hele fijne spinningfiets. Na mijn opzegging bij de sportschool wilde ik graag blijven spinnen.
Met de Virtufit Etappe 1 gaat dat prima! Ook mijn man met zijn knieklachten kan nu in de winter ook blijven trainen. Erg tevreden!

Pluspunten

• Stabiele fiets
  • Loopt heerlijk soepel
  • Goed instelbaar naar wens
  • Makkelijk zelf te monteren

Minpunten

• Kabeltje van de digitale unit is vrij kort

Ron 26-11-2021

Perfecte bike om aan je conditie te werken

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Gesloten sportscholen , thuis werken en toch de nodige beweging willen hebben naast het dagelijkse blokje om , is deze spin bike het ultieme middelen om de hartslag omhoog te krijgen en eens weer lekker te zweten . Door de slanke bouw geen sta in de weg, voor de thuiswerker en diegene die graag wat actiever is een prima alternatief voor de sportschool

Pluspunten

• Slank model
  • Vlot in facts stellen naar lengte

Minpunten

• Batterijduur van boordcomputer
  • Hard zadel

r**r@g**l.com 26-11-2021
Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Fijne fiets voor thuis! Heel veel plezier van, ik heb er wel spd pedalen bijgekocht voor het comfort.

Jessica 31-12-2020

Goede prijs-kwaliteit

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Onze keuze viel op deze fiets vanwege de goede reviews en omdat deze er degelijker uitzag dan de fietsen die net iets goedkoper waren. En degelijk is hij zeker! Hij weegt aardig wat en dat maakt dat hij stevig staat en je niet zit te wiebelen op de fiets (wat ik bij het testen van goedkopere versies wel een paar keer had). Makkelijk in elkaar te zetten en bijna alles is af te stellen op je lengte. De draaiknop voor weerstand was voor mij even wennen omdat het een wieltje is en ik ben in de sportschool een grote knop gewend, maar deze fiets is een hele goede keuze voor thuisgebruik en de prijs zeker waard!

Pluspunten

• Degelijk
  • Makkelijk in elkaar te zetten

Minpunten

• Bekerhouder is niet zo stevig

Rouslan 24-10-2020

Stabiel toestel

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Ik ben 194 cm/100kg daarom was ik ongerust of het toestel stabiel genoeg zou zijn voor mij. Na veel onderzoek te hebben gedaan besliste ik om dit toestel te kopen.
Mijn ervaringen zijn heel positief. Toestel is heel stabiel zelfs als ik op de pedalen sta, heel stil en comfortable in gebruik.
Montage ging ook vlot.

Pluspunten

• Stabiel
  • Stylisch
  • Montage

Minpunten

• Montage van pedalen

Hendrik 21-10-2020

Super spinningbike

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Werking is perfect en duidelijke beschrijving.
Ben zeer tevreden met deze aanschaf.

Peter 21-10-2020

prettig apparaat om gevarieerd te trainen

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Op de zoektocht naar een spinbike ben ik uiteindelijk uitgekomen bij de VirtuFit Etappe 1 Spinbike. Het apparaat voldoet aan de verwachtingen en aan mijn wensen. Als actief sporter voldoet de spinbike aan mijn behoefte om gevarieerd te kunnen trainen. De spinbike is stabiel, stil en eenvoudig te verplaatsen. Een goede aanschaf.

Pluspunten

• stevig en stabiel
  • geruisloos
  • weerstand redelijk goed instelbaar

ak 20-10-2020

super fietsje.

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Super spinbike voor weinig. Na bestellen volgende dag al in huis. Het monteren duurde ook maar een kwartier. Laat het slechte weer maar komen.

Pluspunten

• goede stevige fiets
  • hartslagmeter werkt met willekeurige borstband.

Edwin 20-10-2020

Goede prijs-kwaliteitverhouding - Nederlandse handleiding

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Was op zoek naar een nieuwe spinbike. Deze spinbike voldoet aan mijn verwachtingen. Hij was makkelijk in elkaar te zetten, is fluisterstil en rijdt soepel.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteitverhouding
  • Zadel
  • Fluisterstil
  • Nederlandstalige handleiding
  • Makkelijk in elkaar te zetten

Minpunten

• LCD-scherm (niet goed leesbaar)
  • stuur niet naar voren of achter in te stellen
  • Blokrem (geen magneetrem)

Benny 20-10-2020

Zeer goede spinningfiets

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Ben zeer tevreden van de fiets, zit goed, is zeer stil. Ik fiets er 4 à 5 maal per week op en het verveelt niet

Arlette 29-10-2019

Uitstekende Spinning-bike met nog betere service!

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Om als sportfietser door de wintermaanden heen te komen het besluit genomen een eigen spinning-bike aan te schaffen. Het blijkt een juiste keus geweest. Voor een beetje extra geld wordt de fiets door een monteur naar boven gebracht en volledig in elkaar gezet.
Een irritant piepend geluid wordt veroorzaakt door te veel wrijving in het weerstandsmechanisme. Dit lost Fitwinkel direct op door een potje vet op te sturen. Hoe simpel kan het zijn!
De fiets is nu fluisterstil. Hij is stabiel, degelijk en ik heb er bijzonder veel plezier van. De display is inderdaad niet verlicht. Ik maak er geen gebruik van en dus heb ik er geen last van.

Pluspunten

• Prima levering door monteur
  • Stabiele en degelijke fiets
  • Uitstekende service door Fitwinkel
  • Mogelijkheid afterpay
  • Goede kwaliteit-prijs verhouding

Minpunten

• Vaseline voor viltje niet standaard meegeleverd

N Admiraal 25-10-2019

Prima spinningfiets

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Voor de prijs een prima stevige spinningfiets.
Makkelijk in elkaar te zetten. Genoeg instellingsmogelijkheden.
Verwacht geen spinningfiets van € 2500,- voor iemand die heel fanatiek spinning doet als sport.
Maar voor 99% van de mensen een prima fiets voor thuis om te gebruiken.

Pluspunten

• degelijk
  • stevig
  • prijs

Carine Strampel 24-10-2019

Review virtufit etappe 1

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Om de wintermaanden te overleven heb ik een paar weken geleden de virtufit etappe 1 spinbike aangeschaft. Mijn ervaring met het product is tot op heden zeer positief. Het zelfstandig installeren ging zeer eenvoudig. Ik had vooraf wat twijfels over de stabiliteit van de fiets meden vanwege mijn lichaamslengte en gewicht (wat iets hoger dan gemiddeld is). Maar ook op de maximale zadelhoogte staat de spinbike erg stabiel op de grond! 100% veilig dus. Daarnaast is de spinbike erg stil in gebruik waardoor niemand in huis er verder last van heeft. Inmiddels heb ik ook een paar keer gebruik gemaakt van de dvd, handig toevoeging alleen de opties qua training zijn gering. Maar al met zeer tevreden en de aankoop heeft al mijn verwachtingen waargemaakt.

Pluspunten

• Stil in gebruik
  • Eenvoudig te installeren
  • Erg stabiel

Minpunten

• Dvd weinig opties

Steven Maaswinkel 08-10-2019

Bezwijkt niet onder druk

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Prima spinning bike. Frame bezwijkt niet omder druk van mijn 105 kilo staand op de trappers. Alleen displaytje werkt wisselvallig en slecht leesbaar. Maar voor deze prijscategorie is dat geen echt euvel.

Pluspunten

• Stabiele trap
  • Versnellingsknop

Minpunten

• Display

Marco 07-10-2019

Mooie moderne uitvoering, vooral stevig

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Product gekocht na beoordelingen op internet gelezen te hebben en product voldoet goed. Is zwaar en massief van uitvoering, makkelijk in elkaar te zetten en handzaam te verplaatsen door wieltjes eronder

Pluspunten

• stevig
  • snel in elkaar te zetten

Vdakkervincent 29-09-2018

Wintermaatje

Geschreven voor: Virtufit Etappe 1

Deze spinfiets gekocht om in de winter toch de nodige km’s te maken. Apparaat functioneert prima en erg makkelijk in gebruik. Monteren van de spinfiets was overigens een fluitje van een cent!

Pluspunten

• Eenvoud