Virtufit S2i

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Virtufit S2i op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Iris Spanjer 28-09-2020

Strak design, erg stevig en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Virtufit S2i

In mijn zoektocht naar een spinfiets kwam ik dit model tegen. De looks spraken mij aan en ook de mogelijkheid om met Zwift te trainen was voor mij een echte must. De montage was wel wat ingewikkeld maar met behulp van de winkel ben ik hier samen uitgekomen. Wat mij betreft echt een aanrader. Ik gebruik hem bijna dagelijks en ben echt meer dan tevreden!

Pluspunten

• Optie tot het gebruik van Zwift
  • Erg solide
  • Uitstekende klantenservice

Minpunten

• Montage was wat lastig

Brekkelen 25-01-2020

Solide en erg fraai

Geschreven voor: Virtufit S2i

Persoonlijk vond ik dit de fraaiste bike in zijn prijsklasse. Hij is erg sterk en gemaakt van stevig materiaal. Alles voelt goed aan de fiets. Handleiding was niet super duidelijk maar na contact met consumentenservice is dit prima gelukt. Hij is ook te gebruiken voor lange mensen!

Pluspunten

• Stevig
  • Fraai design

Minpunten

• Handleiding kan duidelijker

Ronald 22-01-2020

Fiets viel in praktijk tegen inmiddels retour.

Geschreven voor: Virtufit S2i

Deze fiets werd me op basis van een aantal criteria geadviseerd door de winkel waar ik hem gekocht, maar ook weer naar geretourneerd heb vanwege onderstaande punten.

* slechts beperkt compatibel met kinomap en iconsole: niet alle functies in de apps zijn met deze fiets te gebruiken. Zo is de fiets niet compatibel met de interval trainingen in kinomap.

* fabricage fout: bij 190 watt en een laag RPM zijn de pedalen niet meer rond te krijgen, terwijl op een hoger tempo dit heel makkelijk gaat. Lijkt alsof de afstelling van de magneet niet goed is. (Ook een 2e fiets en een ander model van dit merk hadden dit probleem) dit probleem doet zich ook in Kinomap voor: een makkelijk ritje wordt onmogelijk wanneer er een klim komt en het RPM omlaag gaat. De fiets gaat op een onmogelijk weg te trappen weerstand terwijl het ingestelde maximale vermogen nog lang niet is bereikt.

* ergonomie: de kast is erg breed waardoor je voeten ver uit elkaar staan. Ook zit de crank ver naar voren in verhouding tot het zadel, waardoor bij uit het zadel gaan het stuur geraakt wordt met de knieën en de houding voor mij onnatuurlijk voelt. ( vergelijk met wegfiets en een spinningbike in een sportschool) ook mag de fiets van mij wat stabieler zijn, want er zit nog wel behoorlijk beweging in het frame.

Pluspunten:
montage is makkelijk.
Fiets ziet er goed uit.
Geschikt voor langere mensen.
Fiets is erg stil.
Wanneer problemen verholpen zijn kan er een behoorlijk maximaal vermogen ingesteld worden.

Conclusie: fout met de weerstand lijkt een structureel probleem bij dit merk wat ze hopelijk snel oplossen, want dan is er voor de beginnende tot gemiddelde fietser een mooie fiets beschikbaar voor langere mensen. Wanneer de looks minder belangrijk zijn, zijn er goedkopere alternatieven beschikbaar.

Pluspunten

• Eenvoudige montage
  • Hoge maximale weerstand
  • Geschikt voor langere mensen
  • Stille fiets

Minpunten

• Fabrikage fout in 3 geteste fietsen
  • Ergonomie
  • Niet alle functies in de apps zijn beschikbaar

Team VirtuFit 26-01-2020

Beste Ronald,

Bedankt voor het schrijven van een review. Voor de door u beschreven punten hebben we een oplossing of een uitleg onderstaand beschreven:

Kinomap: De beperkte compatibiliteit hebben we opgelost. De spinningfiets is volledig compatibel met Kinomap en iConsole en ook alle functies zijn te gebruiken. Let wel: veel functionaliteiten zijn gratis bij Kinomap, maar om alle functionaliteiten te gebruiken moet u een lidmaatschap bij Kinomap afsluiten.

Verkeerde afstelling: Dit betreft zoals u zelf ook beschrijft geen fabricagefout, maar een verkeerde afstelling. We hebben de de v-snaar op spanning gebracht en de maximale weerstand beter afgesteld. Het is dus mogelijk om op maximale weerstand te trainen en het maximale vermogen te bereiken. Dit hebben we doorgevoerd bij alle modellen en waardoor elke toekomstige gebruiker op maximale weerstand en vermogen kan trainen.

Ergonomie/afstelling: Evenals het zadel is ook het stuur horizontaal en verticaal verstelbaar. Het beschreven probleem lijkt erop dat het stuur niet voldoende naar voren is ingesteld waardoor uw knieën het stuur raken. Evenals in de ontwikkelingsfase hebben wij deze week dit opnieuw getest en ondervindt een van onze collega’s (1,93 lang) geen problemen met het op en afstappen. De pedalen kunnen helaas niet dichter bij elkaar, maar de afstand tussen de pedalen is van hetzelfde niveau als het gros van de andere spinners in dit prijssegment. Onze ervaring is dan ook dat deze afstand tussen de pedalen meestal niet als onnatuurlijk wordt beschouwd.

Wij zijn erg blij met uw feedback en zijn er van overtuigd dat u tevreden zou zijn over de VirtuFit S2i zoals deze nu is afgesteld. Wij zullen hierover deze week nog contact met u opnemen.

Een prettige dag verder toegewenst.

Klantenservice VirtuFit