Canon EOS 6D Mark II + EF 24-105mm IS STM zwart - Reviews

26,2 megapixel
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
1.2 inch scherm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon EOS 6D Mark II + EF 24-105mm IS STM zwart op Kieskeurig.nl.

8,1

Tom De Sutter 02-09-2019

Goedkoopste Fullframe met goede prestatie.

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II + EF 24-105mm IS STM zwart

De Canon 6D mark 2 is de opvolger van de 6D. Een betaalbare full frame met zeer goede prestaties bij weinig licht. Iets sneller ook dan de 6D mark 1 en ook een betere video dan zijn voorganger. Goede prestatie que helderheid en ligt alweer goed in de hand. OOk meer te selecteren focuspunten dan de voorganger.... Een goede update! Prijs kwaliteit heel goed, alsook de service bij Kameraexpress waar ik hem kocht is prima!

Pluspunten

• Sneller dan zijn voorganger
  • Meer focuspunten
  • Lichtgevoelige sensor
  • betaalbaar

Minpunten

• Trager dan de duurdere versies
  • Video is niet in 4K

David 01-09-2019

van 60D naar 6D Mark II...weer flinke stap beter

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II + EF 24-105mm IS STM zwart

Heb dit toestel nu pas twee dagen in huis en ben er flink mee aan het spelen, Wat een plezier. Alles gaat net weer even vlotter en vooral soepeler dan met mijn vorige 60D die ik aan mijn dochter heb gegeven, die stinkend jaloers is nu. Ooit begonnen met Canon analoog, eerste digitale gekocht de 300D, toen de 60D en nu dus dit laatste paradepaardje. Heb bij Kamera Express in Adam eerst goed vooronderzoek gedaan, want toch weer behoorlijke uitgave met een 24-105mm iS STM lens erbij. Ben daar (weer) prima voorgelicht. Camera heeft eigen wifi die je kunt verbinden met je smartphone, leuke gadget. Maar de eerste foto's beloven veel goeds. Mijn 'oude' lenzen passen uiteraard weer en functioneren goed, zeker ook mijn nieuwe Sigma 150-600mm

Pluspunten

• surplus aan mogelijkheden
  • gemak
  • kwaliteit fotolens

Minpunten

• (nog) niet ontdekt

Nina van Stippent 19-08-2019

goede grip en snelle scherpstelling

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II + EF 24-105mm IS STM zwart

Ik ben overgestapt van een 750D naar een 6D, wat een verschil. De snelheid van het scherpstellen in erg fijn en een goede verbetering. De camera is wel erg zwaar maar wel een goede grip.

Pluspunten

• goede grip
  • snelheid

Minpunten

• zwaar

Timmerfabriek Bolder 30-07-2019

Canon camera Eos 6d markii

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II + EF 24-105mm IS STM zwart

Omdat het een compacte snelle camera is die makkelijk in de hand ligt en
Hierdoor ook makkelijk te bedienen

Peter Wijnhoven 26-04-2019

Zeer goede camera, uitklapbaar scherm, scherp beeld.

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II + EF 24-105mm IS STM zwart

Wat heb ik getwijfeld voordat ik deze camera kocht. Zoveel zozo reviews, je zou het bijna gaan geloven. Deze camera heeft mijn verwachtingen overtroffen. Het kwaliteitsverschil t.o.v. aps-c camera's is goed merkbaar, qua scherpte en bewerkingsruimte. Let op: als je met je aps-c camera nooit boven de 400 iso komt en nooit in RAW schiet is het zinloos om over te stappen. Bereid je voor op extra investeren in objectieven met EF vatting.
Plussen: klapscherm, gps, wifi, beeldkwaliteit, EF lensvatting, enorme keuze aan voordelige (2e hands) top Canon lenzen, handzaamheid, accuduur, touchscreen met touch scherpstellen, stille sluiter. Min: ik mis soms een intern flitsertje, ik heb extra moeten investeren in objectieven, ik mis het tele-effect van de verlengingsfactor van aps-c, het is me niet duidelijk hoe weersbestendig hij is en ik ga het ook niet testen.
Voor de bewerking gebruik ik DXO Photolab waarmee ik meer scherpte krijg en minder ruis dan met Adobe Lightroom.

Pluspunten

• Klapscherm
  • Touchscreen
  • Beeldkwaliteit
  • Touch scherpstellen
  • Enorm veel keuze aan objectieven.

Minpunten

• Geen interne flitser

Mascha 30-12-2018

Prachtige Camera

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II + EF 24-105mm IS STM zwart

Mooie Camera en maakt mooie foto's. Veel mogelijkheden van instellingen. Het enige nadeel is dat er geen flitser op zit, daar moet ik persoonlijk even aan wennen, maar dat zal voor de meer professionele fotograaf niets uitmaken.

Harold 25-02-2018

Canon 6D gekocht bij kamera express

Geschreven voor: Canon EOS 6D Mark II + EF 24-105mm IS STM zwart

Ben heel goed geadviseerd bij kamera expres over mijn canon 6D mark 2. Hij is makkelijk te bedienen en met het nieuwe auto focus systeem maakt hij mooie foto’s.