Nikon D5600 zwart - Reviews

24,2 MP
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
3.2 inch scherm

Beoordeling op basis van 13 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Alex 05-06-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi camera

Na veel speurwerk online (ook via kieskeurig, waarvoor dank) heb ik de keuze gemaakt voor deze camera. Twijfelde aanvankelijk tussen Nikon d5300 en Nikon d5600; meerwaarde touch screen (inclusief handige kantelfunctie) gaf de doorslag. Verder zijn de specificaties nagenoeg gelijk. De camera is een waardige opvolger van mijn d3000 (eerste spiegel reflex met 7 jaar gebruik zonder issues). Hij maakt mooie foto's door de vele focus punten en hoge megapixel resolutie. De camera werkt erg gebruiksvriendelijk, zeker als je een eerdere Nikon gewend bent. De camera ligt lekker in de hand (fijner dan mijn oude Nikon). Het filmen gaat boven verwachting (makkelijker) met mooi HD beeld als resultaat. Wel jammer dat het filmknopje aan de kleine kant is (zeker in het begin lastig te wennen). Al met al ben ik tot nu toe erg tevreden met mijn nieuwe aankoop

Pluspunten

• touch screen
  • film opties
  • beeldkwaliteit

Minpunten

• knopje filmen is klein

Annemieke 05-06-2017 Product paar maanden in bezit

Mooi licht fototoestel

Heb voor het eerst een spiegelreflex camera. Ik vond het altijd te zwaar en te groot. Totdat mijn partner dit toestel op internet tegenkwam. Wij naar de winkel en ik was er weg van. Hij ligt goed in de hand en maakt prachtige foto's. Ja het is nu fotograferen met veel plezier. Er staat een goede beschrijving op het toestel, de knoppen e.d zijn overzichtelijk. Heerlijk dat er een kantelbaar scherm op zit. Het nadeel dat je nu veel fotografeerd, maar met plezier.

Pluspunten

• Licht toestel
  • Kantelbaar scherm

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Mario 05-06-2017 Product paar weken in bezit

geweldige camera veel mogelijkheden Goede prijs

Fijne camera veel mogelijkheden, eenvoudig in bediening. Niets te zwaar. Goede kwaliteit foto's. De menustructuuris helder en goed te begrijpen, hierdoor eenvoudige bediening.

Pluspunten

• Gewicht
  • Foto kwaliteit
  • Menu structuur
  • Robuust toestel
  • Koppeling via bluetooth

Minpunten

• Nog geen ontdekt

E.Brandon 31-05-2017 Product paar weken in bezit

Handige en slimme camera

Ik fotografeer al enige jaren als amateur en zeer tevreden over de prestaties van deze camera, vooral de Connectivity mogelijkheden zijn zeer handig voor mijn gebruik.

Pluspunten

• Groot scherm
  • lekker snel
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Geen top display
  • De batterij duur kon beter.

anoniem 31-05-2017 Product paar maanden in bezit

goede kwaliteit, makkelijk in gebruik

een goede camera ook erg goed geschikt voor de beginnende fotograaf. ligt prettig in de hand en maakt snel goede kwaliteit foto's. voor deze prijs een zeer goede camera die op ieder niveau te gebruiken is.

Pluspunten

• kantelbaar scherm
  • goede kwaliteit foto's
  • foto's gemakkelijk over te zetten op telefoon

rayan 25-05-2017 Product paar maanden in bezit

Goede camera!

Erg blij mee heb een 3100 gehad en dat zie je de vooruitgang van deze camera. Foto's gemaakt in Lapland (noorderlicht) die er prachtig uit komen te zien.

Petra 25-05-2017 Product paar weken in bezit

Prettig in gebruik.

Ik wil graag ongecompliceerd foto''s maken. Met deze camera kan ik zonder al te veel toeters en bellen lekker fotograferen.

Pluspunten

• Ligt prettig in de hand
  • Alles direct op mijn telefoon om te verzenden.

Danny 24-05-2017 Product paar weken in bezit

Hoogstaande kwaliteit

Leuk en handig toestel, zelfs voor leken....het lukt ons om er mooie foto's mee te maken, met gebruik van de automatische instellingen. Bijkomende mogelijkheden uit te testen volgende weken.

Bjorn Eizenga 24-05-2017 Product paar weken in bezit

Super camera voor hele scherpe foto's

Na lang zoeken, wikken en wegen heb ik uiteindelijk gekozen voor de Nikon D5600. Het aantal meetpunt en scherpstel mogelijkheden van deze camera hebben voor mij de doorslag gegeven. Met de huidige standaard lens van Nikor 18-55 mm heb je al voldoende voor heel veel plezier en mooie haarscherpe foto's. Ik heb zelf gekozen om er een wat groter bereik lens bij te kopen (tamron 18-200 mm) waarmee je net wat meer kunt en ook wat onderwerpen net wat dichterbij kunt halen. De kwaliteit van de camera is voor mij echt wat je zou verwachten van een Nikon van deze prijs. Echt super. De mogelijkheden zijn echt heel uitgebreid. Mooi is dat je ook je smartphone kunt gebruiken om de camera te bedienen en de foto's via SnapBridge naar je tablet (of smartphone) sturen is ook leuk. Of je het heel veel gebruikt vraag ik mij af, met een kabeltje aan de computer werkt toch een stuk sneller. Maar wanneer je de foto's in een kleinere resolutie naar je tablet stuurt dan gaat het nog wel.

Pluspunten

• WiFi, Bluetooth
  • Instelmogelijkheden
  • Resolutie
  • Lichtmeetpunten
  • Scherpstelpunten

Minpunten

• OK, prijs. Het is Een behoorlijke uitgave
  • Standaard lens biedt weinig speelruimte

Kim 24-05-2017 Product paar maanden in bezit

Fijne spiegel reflex camera

De camera is vrij compact. Ligt makkelijk in de hand als je kleine handen hebt. Ideaal voor beginners vanwege de ruime keuze van instellingen. Draaibaar scherm makkelijk voor bijvoorbeeld. Selfies.

Pluspunten

• Kleiner formaat
  • Draaibaar scherm

Theo Dedrog 12-05-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi groot kantelbaar scherm

Ik heb deze camera gisteren gekocht bij Kamera-Express als opvolger van mijn D3300. Over de Nikon D3300 was ik tevreden, maar ik wilde een camera met WiFi en SnapBridge. Het is een mooie camera en ben er zeer blij mee. Mijn vorige Nikon camera's hebben mij nooit in de steek gelaten, dus deze zal dat ook wel niet doen.

Christiaan R 07-04-2017 Product paar dagen in bezit

Super!

Super mooi, Super blij mee! Ik ben trots dat ik voor deze D5600 heb gekozen omdat ik een goede camera wilde waar mee kan genieten van de mogelijkheden en goed werkt.
Werkt zeker naar verwachting en in een paar minuten draadloos weten te koppelen met mijn Samsung telefoon, super handig! Ik wist dat ik wat uit moest geven maar de prijs is hij helemaal waard!

Pluspunten

• Mogelijkheden
  • Kwaliteit

Rob 12-01-2017 Product paar dagen in bezit

Prima camera

Prima camera. Na onze D70 hebben we de D5600 gekocht met een Tamron 18-270. Zeer goede foto's in donkere omgeving. Net gekocht, maar nu al blij