Nikon D5600 zwart - Reviews

24,2 megapixel
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
1.3 inch scherm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 27 reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D5600 zwart op Kieskeurig.nl.

Jeroen 16-03-2018

Geweldige camera

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Heb de camera inmiddels een aantal weken in bezit en ik ben er zeer enthousiast over. Ik had hiervoor een Nikon J3 systeemcamera maar liep tegen de beperkingen van de instellingen aan. Met deze camera zijn de mogelijkheden eindeloos. Heb nog even getwijfeld om een Canon te kopen maar ik vond de Nikon een prettigere interface hebben en deze body is net even wat fijner dan b.v. de D750 van Canon.
De Snapbridge functie vind ik echt geweldig, je kunt gelijk op je telefoon door je gemaakte foto's scrollen. Je kunt op vrij hoge ISO nog prachtige, ruisvrije foto's maken. Ik heb gekozen voor een 18-270mm Tamron lens. Enige minpuntje wat ik zou kunnen bedenken is dat ik de weergave van de foto's op het scherm niet echt geweldig vindt. Daarop zien ze er wat flets uit. Dus vandaar dat ik ze altijd maar gelijk op mijn mobiel terugkijk.
Ik heb de set overigens gekocht bij Kamera Express, daar bieden ze op de body 5 jaar garantie.

Pluspunten

• Mogelijkheden
  • Snapbridge
  • Touchscreen
  • Interface

Minpunten

• Weergave foto's op display niet optimaal

Joost 29-09-2017

Supersnel en makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

De D5600 is supersnel en met touchscreen makkelijk te bedienen. Je hoeft niet meer naar boven/onder/links/rechts te klikken, gewoon een tik en klaar. Met Snapbridge laad je foto's meteen in je mobiel om ze vervolgens in een album in de cloud te zetten. De D5600 is een lichtgewicht hoogwaardige camera waarmee je makkelijk en snel geweldige foto's kunt maken.

Pluspunten

• klein en lichtgewicht
  • uitstekend touchscreen
  • wifi + bluetooth
  • draaibaar LCD scherm

Minpunten

• geen. de D5000 series zijn altijd top.

E.Brandon 31-05-2017

Handige en slimme camera

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Ik fotografeer al enige jaren als amateur en zeer tevreden over de prestaties van deze camera, vooral de Connectivity mogelijkheden zijn zeer handig voor mijn gebruik.

Pluspunten

• Groot scherm
  • lekker snel
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Geen top display
  • De batterij duur kon beter.

Bjorn Eizenga 24-05-2017

Super camera voor hele scherpe foto's

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Na lang zoeken, wikken en wegen heb ik uiteindelijk gekozen voor de Nikon D5600. Het aantal meetpunt en scherpstel mogelijkheden van deze camera hebben voor mij de doorslag gegeven. Met de huidige standaard lens van Nikor 18-55 mm heb je al voldoende voor heel veel plezier en mooie haarscherpe foto's. Ik heb zelf gekozen om er een wat groter bereik lens bij te kopen (tamron 18-200 mm) waarmee je net wat meer kunt en ook wat onderwerpen net wat dichterbij kunt halen. De kwaliteit van de camera is voor mij echt wat je zou verwachten van een Nikon van deze prijs. Echt super. De mogelijkheden zijn echt heel uitgebreid. Mooi is dat je ook je smartphone kunt gebruiken om de camera te bedienen en de foto's via SnapBridge naar je tablet (of smartphone) sturen is ook leuk. Of je het heel veel gebruikt vraag ik mij af, met een kabeltje aan de computer werkt toch een stuk sneller. Maar wanneer je de foto's in een kleinere resolutie naar je tablet stuurt dan gaat het nog wel.

Pluspunten

• WiFi, Bluetooth
  • Instelmogelijkheden
  • Resolutie
  • Lichtmeetpunten
  • Scherpstelpunten

Minpunten

• OK, prijs. Het is Een behoorlijke uitgave
  • Standaard lens biedt weinig speelruimte

animales2 30-04-2019

Nikon 5600

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Mijn Nikon D50 vervangen voor een D5600, Een klasse camera! Veel meer creatieve mogelijkheden. Prettig in de hand, veel lichter dan de D50. De koppeling met Telefoon/Tablet is ideaal, geeft hierdoor tevens geo-informatie. Nu nog alle mogelijkheden onderzoeken, gaat me nog wat tijd kosten.

Pluspunten

• grote vooruitgang t.o.v. mijn vorige Nikon

Minpunten

• nog niet ontdekt

Nikon D5600 met 18-300 lens...wat een feest! 19-04-2019

Kantelbaar touchscreen scherm

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Het sluitergeluid van Nikon is geweldig.
Koos voor de D5600 ivm kantelbaar touchscreen scherm. De 18-300 lens maakt het een compleet pakket. Maakt prachtige foto's en handig gebruikersmenu. In donker iets meer ruis (wel scherp), maar dat stoort mij niet.

Pluspunten

• touchscreen scherm
  • 39 scherpstelpunten

Minpunten

• ruis in donker

Johan Vanluchene 02-03-2019

D5000 maakt plaats voor nieuwe D5600

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Deze vernieuwing moet het mogelijk maken om nog mooiere en betere foto's te maken, verdubbeling megapixels en verviervoudiging ISO-waarden zijn daar enkele van.

Pluspunten

• Hoge ISO
  • 24 megapixels
  • LICHT GEWICHT
  • TOUCH SCREEN
  • CONNECTIVITEIT

Arianne 22-02-2019

Mooi en lichte body, erg handzaam en ideaal voor reizen

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Handzaam en makkelijk bedienbaar. Herkenbaar voor een trouwe Nikon-gebruiker. Maakt zeer scherpe foto’s!

Pluspunten

• Lichtgewicht

AHJK 07-01-2019

perfecte plaatjes

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Prima prijs-kwaliteitverhouding! Veel mogelijkheden voor een goede prijs. In combinatie met de 2 lenzen (1,00x Nikon DX AF-P 70-300mm F/4.5-6.3G ED VR 1,00x Nikon AF-P 18-55mm F/3.5-5.6G VR ) een compleet toestel.

Blij met de Nikon D5600 en met Kamera Express 31-12-2018

Mooie opvolger van mijn D70, topadvies Kamera-Express

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Na ruim 14 jaar tijd mijn Nikon D70 aangevuld met een Nikon D5600. Met recht een waardige opvolger. Nog even wennen aan het kaneelscherm, verder nu al helemaal top. Wat een snelheid en wat een mogelijkheden. Het advies van de verkoopster van Kamera-Express heeft me zeker geholpen bij het maken van de keuze. Erg tevreden over de camera en de winkel. Aanraders!!!

Pluspunten

• lichtgewicht
  • uitgebreide mogelijkheden
  • snelheid
  • scherpte
  • gebruikersgemak

Gerard 23-12-2018

Uitstekende camera met fijne bedieningsopties

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Mijn oude trouwe D90 ingeruild voor de D5600 en toch wel een enorme verbetering qua lichtgevoeligheid en kwaliteit van beeld. Het was even wennen met het touchscreen maar daardoor kun je wel sneller je ISO en focuspunten aanpassen. En nog veel meer natuurlijk.
Kortom een hele vooruitgang.

Pluspunten

• Bediening
  • Touchscreen
  • Kwaliteit

Minpunten

• Goede lenzen zijn nog steeds prijzig

Wouter 14-12-2018

Ideale opvolger voor mijn D3100

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Fijn gebruiksvriendelijk toestel, gekocht via Kamera-Express. Vooral het kantelbaar scherm is echt zalig. Ik heb nog niet alle nieuwe functionaliteiten kunnen uittesten, maar tot nu toe ben ik er zeer tevreden mee.

Jan 18-11-2018

Nikon D 5600

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Na 10 jaar met tevredenheid een D90 te hebben gehad was ik toe aan wat nieuws.
Heb gekozen voor een D5600.
Mooi compact licht toestel met taloze nieuwe mogelijkheden die mijn D90 niet had, met een
menu dat toch nog veel op mijn oude D90 lijkt.
Tot nog toe zeer tevreden.

Vos-HZN 25-02-2018

Maakt zeer scherpe foto's, ook bij weinig ligt

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Het is een fantastische upgrade. Ik had eerst de D60, die al erg goed was. Maar nu is er toch een echte upgrade. Ik heb zeker lang niet alles nog niet kunnen ontdekken. Ik heb het toestel een paar dagen in huis en daarom weet ik nog niet alles. Van toestel naar je smartphone overzetten, gaat via de NFC verbinding bij mij niet fantastisch, maar me WIFI is het zo geregeld.
Erg handig. Ook zie ik dat de basis lens, niet 52, maar 55mm is. Ook deze heeft een upgrade van AF-S Nikkor 18-55mm naar A-P Nikkor 18-55mm gegaan (dus van S naar P). Beide VR. De vorige (S) kon je handmatig van VR halen en handmatig zetten tussen A en M (handmatig scherpstellen of niet). Zo ik begrijp, is de P lens ook stiller bij het zoemen, wat voordelen geeft als je gaat filmen. Of ik echt ga filmen met het toestel? Maar het is mogelijk en wie weet. Ik heb nl ook een hele goede videocamera. Goed om te weten dat mijn tele lens (AF-S Nikkor 55-200) gewoon past op de body van de D5600.
De camera online aangeschaft bij Kamera Express. Zeer goede service. Ook had ik nog, na levering wat vragen, en ben ook nog langs geweest bij 1 van de zaken in het land. Echt perfecte service en ze zijn echt gespecialiseerd in het adviseren en natuurlijk verkopen van camera's.

Pluspunten

• Lichte camera
  • Snel scherp stellen
  • Touchscreen
  • GPS sign. zou extern aangesloten worden (hoe ?)

Minpunten

• NFC verbinding maken lukt me niet (kan nog komen)
  • GPS is er niet, zoals bij de D5300 (nadeel?)

Pelkie 23-01-2018

Helemaal bij de tijd met deze body

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

1ste indruk erg goed. Gemakkelijk in gebruik en vooral de snapbrigde (direct overzetten naar smartphone) vind ik super! Verder spreekt het kantelbare lcd scherm mij wel aan. Gebruik al jaren Nikon en ben er zeer tevreden over

Pluspunten

• Snapbrigde
  • Kanterbaar lcd scherm

Willem 03-12-2017

Groot draaibaar scherm, duidelijke handleiding

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Camera en lens vandaag twee dagen in mijn bezit en ben druk met het lezen van de handleiding en het spelen met de camera. Het kost even tijd maar dan is alles duidelijk en kan je met de camera op pad. Voor mij was de Nikon 18-140 lens nieuw en bevalt goed. Had eerder 2 lenzen 18-55 en telelens dus nu twee in 1. Ja, het ius een aanrader zeker met deze lens.

Pluspunten

• Body kan je goed vasthouden
  • Prima lens
  • Heel veel mogelijkheden

Minpunten

• nog geen

Alex 05-06-2017

Mooi camera

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Na veel speurwerk online (ook via kieskeurig, waarvoor dank) heb ik de keuze gemaakt voor deze camera. Twijfelde aanvankelijk tussen Nikon d5300 en Nikon d5600; meerwaarde touch screen (inclusief handige kantelfunctie) gaf de doorslag. Verder zijn de specificaties nagenoeg gelijk. De camera is een waardige opvolger van mijn d3000 (eerste spiegel reflex met 7 jaar gebruik zonder issues). Hij maakt mooie foto's door de vele focus punten en hoge megapixel resolutie. De camera werkt erg gebruiksvriendelijk, zeker als je een eerdere Nikon gewend bent. De camera ligt lekker in de hand (fijner dan mijn oude Nikon). Het filmen gaat boven verwachting (makkelijker) met mooi HD beeld als resultaat. Wel jammer dat het filmknopje aan de kleine kant is (zeker in het begin lastig te wennen). Al met al ben ik tot nu toe erg tevreden met mijn nieuwe aankoop

Pluspunten

• touch screen
  • film opties
  • beeldkwaliteit

Minpunten

• knopje filmen is klein

Annemieke 05-06-2017

Mooi licht fototoestel

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Heb voor het eerst een spiegelreflex camera. Ik vond het altijd te zwaar en te groot. Totdat mijn partner dit toestel op internet tegenkwam. Wij naar de winkel en ik was er weg van. Hij ligt goed in de hand en maakt prachtige foto's. Ja het is nu fotograferen met veel plezier. Er staat een goede beschrijving op het toestel, de knoppen e.d zijn overzichtelijk. Heerlijk dat er een kantelbaar scherm op zit. Het nadeel dat je nu veel fotografeerd, maar met plezier.

Pluspunten

• Licht toestel
  • Kantelbaar scherm

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Mario 05-06-2017

geweldige camera veel mogelijkheden Goede prijs

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Fijne camera veel mogelijkheden, eenvoudig in bediening. Niets te zwaar. Goede kwaliteit foto's. De menustructuuris helder en goed te begrijpen, hierdoor eenvoudige bediening.

Pluspunten

• Gewicht
  • Foto kwaliteit
  • Menu structuur
  • Robuust toestel
  • Koppeling via bluetooth

Minpunten

• Nog geen ontdekt

anoniem 31-05-2017

goede kwaliteit, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

een goede camera ook erg goed geschikt voor de beginnende fotograaf. ligt prettig in de hand en maakt snel goede kwaliteit foto's. voor deze prijs een zeer goede camera die op ieder niveau te gebruiken is.

Pluspunten

• kantelbaar scherm
  • goede kwaliteit foto's
  • foto's gemakkelijk over te zetten op telefoon