Nikon D5600 zwart - Reviews

24,2 megapixel
Filmen in full-HD
Filmen in Full-HD
1.3 inch scherm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 37 reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D5600 zwart op Kieskeurig.nl.

8,9

Jeroen 16-03-2018

Geweldige camera

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Heb de camera inmiddels een aantal weken in bezit en ik ben er zeer enthousiast over. Ik had hiervoor een Nikon J3 systeemcamera maar liep tegen de beperkingen van de instellingen aan. Met deze camera zijn de mogelijkheden eindeloos. Heb nog even getwijfeld om een Canon te kopen maar ik vond de Nikon een prettigere interface hebben en deze body is net even wat fijner dan b.v. de D750 van Canon.
De Snapbridge functie vind ik echt geweldig, je kunt gelijk op je telefoon door je gemaakte foto's scrollen. Je kunt op vrij hoge ISO nog prachtige, ruisvrije foto's maken. Ik heb gekozen voor een 18-270mm Tamron lens. Enige minpuntje wat ik zou kunnen bedenken is dat ik de weergave van de foto's op het scherm niet echt geweldig vindt. Daarop zien ze er wat flets uit. Dus vandaar dat ik ze altijd maar gelijk op mijn mobiel terugkijk.
Ik heb de set overigens gekocht bij Kamera Express, daar bieden ze op de body 5 jaar garantie.

Pluspunten

• Mogelijkheden
  • Snapbridge
  • Touchscreen
  • Interface

Minpunten

• Weergave foto's op display niet optimaal

Joost 29-09-2017

Supersnel en makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Pluspunten

• klein en lichtgewicht
  • uitstekend touchscreen
  • wifi + bluetooth
  • draaibaar LCD scherm

Minpunten

• geen. de D5000 series zijn altijd top.

MIC 22-09-2019

Touchscreen, kantelbaar, veel opties

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Ik heb mijn oude D5000 ingeruild voor de D5600. I was toe aan een upgrade en tot nu maakt deze upgrade het wel waar. Door de talloze opties op de camera en de snelheid kan ik nu veel sneller dieren fotograferen. De kwaliteit is ook vele malen beter. Ik heb nog geen onhandigheden ondekt. De camera ligt goed in de hand, de grip is zelfs beter dan de oude. Camera is ook iets kleiner lijkt het en lichter.

Pluspunten

• Touchscreen
  • Gewicht
  • Snelheid

Minpunten

• Grote oplader
  • Lensdop weer los

E.Brandon 31-05-2017

Handige en slimme camera

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Pluspunten

• Groot scherm
  • lekker snel
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Geen top display
  • De batterij duur kon beter.

Bjorn Eizenga 24-05-2017

Super camera voor hele scherpe foto's

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Na lang zoeken, wikken en wegen heb ik uiteindelijk gekozen voor de Nikon D5600. Het aantal meetpunt en scherpstel mogelijkheden van deze camera hebben voor mij de doorslag gegeven. Met de huidige standaard lens van Nikor 18-55 mm heb je al voldoende voor heel veel plezier en mooie haarscherpe foto's. Ik heb zelf gekozen om er een wat groter bereik lens bij te kopen (tamron 18-200 mm) waarmee je net wat meer kunt en ook wat onderwerpen net wat dichterbij kunt halen. De kwaliteit van de camera is voor mij echt wat je zou verwachten van een Nikon van deze prijs. Echt super. De mogelijkheden zijn echt heel uitgebreid. Mooi is dat je ook je smartphone kunt gebruiken om de camera te bedienen en de foto's via SnapBridge naar je tablet (of smartphone) sturen is ook leuk. Of je het heel veel gebruikt vraag ik mij af, met een kabeltje aan de computer werkt toch een stuk sneller. Maar wanneer je de foto's in een kleinere resolutie naar je tablet stuurt dan gaat het nog wel.

Pluspunten

• WiFi, Bluetooth
  • Instelmogelijkheden
  • Resolutie
  • Lichtmeetpunten
  • Scherpstelpunten

Minpunten

• OK, prijs. Het is Een behoorlijke uitgave
  • Standaard lens biedt weinig speelruimte

Inge 02-11-2019

Gebruiksvriendelijk ook voor een starter!

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Als startende hobbyist fotografie deze camera aangeschaft. Alle knoppen spreken voor zich en zijn makkelijk te bedienen. Het schermpje heeft touchscreen, kan je gebruiken hoeft niet. Dit heeft zeker zijn voordelen. Ook kan je t schermpje uitklappen, makkelijk als je net even een foto van wat hoger wilt maken en je toch kan zien wat je doet. Daarnaast zit er een balk in je scherm waar je op kan zien of de belichting icm diafragma goed staat, zodat je foto niet te donker of overbelicht is. De body is ook niet zwaar en ligt fijn in de hand. Niet te grof, ook fijn voor als je (net als ik) geen grote handen hebt. 😊

Pluspunten

• WiFi en Bluetooth op de camera
  • Body niet te grof/ ligt fijn in de hand
  • Kwaliteit foto's
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Uitklap schermpje

Minpunten

• Geen minpunten.

C Verweij 21-10-2019

Eenvoudig te gebruiken geavanceerde spiegelreflex camera

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Enkele weken in bezit van deze Nikon D5600 camera en zeer tevreden. Wat direct opviel is het eenvoudige gebruik. Met de kennis en ervaringen met mijn oude Nikon D50 kan ik de nieuwe camera direct bedienen. Ondanks het groot aantal extra instelmogelijkheden en programma's is het menu overzicht en zelf verklarend. Ik heb ook al zien en gemerkt dat de camera vele extra's waarin met me nog nader moet verdiepen. Ik camera gekocht met een Nikon 18 - 140 mm lens. Wat een luxe zo'n bereik voor een klein beetje grotere lens.
Ik heb deze set overigens gekocht bij Kamera Express. Deskundige uitleg ontvangen om een goede keuze te maken en een extra lange (5 jaar) garantie.
Wat direct opviel was het eenvoudig gebruik.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Lichtgewicht body
  • Uitgebreide en ruim voldoende mogelijkheden
  • Groot en draaibaar scherm

Minpunten

• nog niet ontdekt

R. 18-08-2019

Scherpe, snelle foto's

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Vervolg camera op mijn jaren gebruikte Nikon D90. Nog maar kort in bezit, maar ben erg blij met mijn nieuwe camera. Deze camera is een stuk lichter, sneller en erg scherpe foto's zoals in van Nikon gewend ben.

Pluspunten

• Licht in gebruik
  • Snel
  • Scherpe foto's

E.Kik 12-08-2019

Fijne camera!

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Goede beeld kwaliteit, veel mogelijkheden. Ik fotografeer al enige jaren als amateur en zeer tevreden over de prestaties van deze camera, vooral de Connectivity mogelijkheden zijn zeer handig voor mijn gebruik. De D5600 is supersnel en met touchscreen makkelijk te bedienen. Je hoeft niet meer naar boven/onder/links/rechts te klikken, gewoon een tik en klaar. Met Snapbridge laad je foto's meteen in je mobiel om ze vervolgens in een album in de cloud te zetten. De D5600 is een lichtgewicht hoogwaardige camera waarmee je makkelijk en snel geweldige foto's kunt maken.

Pluspunten

• Touchscreen
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Gg 10-08-2019

Compact

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Handig en compact. Relatief veel mogelijkheden . Nog weinig foto’s kunnen maken, maar camera voelt goed aan. Voorheen Nikon d90 gehad, maar deze biedt meer mogelijkheden als snap bridge. Lens tamron 16-300 bij gekocht. Geen gedoe meer met wisselen van objectief.

N. Perton 24-07-2019

Perfecte camera

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Alles wat je nodig hebt als hobbyfotograaf zit op deze camera. Hij is kleiner en lichter. Touchscreen is erg handig. Scherpe foto's. Als je graag GPS op je camera wilt, dat heeft deze niet, maar wel snapbridge om je foto's makkelijk over te zetten naar je mobiele telefoon. Ik gebruik hem met mijn 55-300 mm lens van Nikon en dat gaat geweldig

Pluspunten

• Klein en licht
  • Uitklapbaar Touchscreen
  • Scherpe foto's
  • Makkelijk instelbaar

Minpunten

• Geen GPS

Martien 14-07-2019

kwaliteit

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

De Nikon D5600 is mooi qua vormgeving en ligt makkelijk in de hand, Daarnaast bied dit toestel meer dan voldoende opties voor de amateur/hobby fotograaf. En het toestel is erg licht in gewicht.

Pluspunten

• gewicht
  • vormgeving

peterNikonfan89 19-06-2019

Prachtige camera Nikon d5600

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

van een vriend wist ik dat het een geweldige camera is , en na 2 jaar geleden te zijn begonnen met een d3100 vondt ik het tijd voor een upgrade .

Pluspunten

• Draai en kantelbaar touchscreen
  • Compact model
  • Wifi
  • Bluetooth

Peter 03-06-2019

Zeer complete, compacte camera

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Als opvolger van mijn D3100 gekocht. Zeer compleet met bluetooth, kantelbaar scherm en zeer ruime instel mogelijkheden. Fijne camera die prachtige beelden schiet.

Pluspunten

• compleet
  • compact
  • perfecte greep

Minpunten

• draaiknop voelt licht aan

animales2 30-04-2019

Nikon 5600

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Mijn Nikon D50 vervangen voor een D5600, Een klasse camera! Veel meer creatieve mogelijkheden. Prettig in de hand, veel lichter dan de D50. De koppeling met Telefoon/Tablet is ideaal, geeft hierdoor tevens geo-informatie. Nu nog alle mogelijkheden onderzoeken, gaat me nog wat tijd kosten.

Pluspunten

• grote vooruitgang t.o.v. mijn vorige Nikon

Minpunten

• nog niet ontdekt

Nikon D5600 met 18-300 lens...wat een feest! 19-04-2019

Kantelbaar touchscreen scherm

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Het sluitergeluid van Nikon is geweldig.
Koos voor de D5600 ivm kantelbaar touchscreen scherm. De 18-300 lens maakt het een compleet pakket. Maakt prachtige foto's en handig gebruikersmenu. In donker iets meer ruis (wel scherp), maar dat stoort mij niet.

Pluspunten

• touchscreen scherm
  • 39 scherpstelpunten

Minpunten

• ruis in donker

Johan Vanluchene 02-03-2019

D5000 maakt plaats voor nieuwe D5600

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Deze vernieuwing moet het mogelijk maken om nog mooiere en betere foto's te maken, verdubbeling megapixels en verviervoudiging ISO-waarden zijn daar enkele van.

Pluspunten

• Hoge ISO
  • 24 megapixels
  • LICHT GEWICHT
  • TOUCH SCREEN
  • CONNECTIVITEIT

Arianne 22-02-2019

Mooi en lichte body, erg handzaam en ideaal voor reizen

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Handzaam en makkelijk bedienbaar. Herkenbaar voor een trouwe Nikon-gebruiker. Maakt zeer scherpe foto’s!

Pluspunten

• Lichtgewicht

AHJK 07-01-2019

perfecte plaatjes

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Prima prijs-kwaliteitverhouding! Veel mogelijkheden voor een goede prijs. In combinatie met de 2 lenzen (1,00x Nikon DX AF-P 70-300mm F/4.5-6.3G ED VR 1,00x Nikon AF-P 18-55mm F/3.5-5.6G VR ) een compleet toestel.

Blij met de Nikon D5600 en met Kamera Express 31-12-2018

Mooie opvolger van mijn D70, topadvies Kamera-Express

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Na ruim 14 jaar tijd mijn Nikon D70 aangevuld met een Nikon D5600. Met recht een waardige opvolger. Nog even wennen aan het kaneelscherm, verder nu al helemaal top. Wat een snelheid en wat een mogelijkheden. Het advies van de verkoopster van Kamera-Express heeft me zeker geholpen bij het maken van de keuze. Erg tevreden over de camera en de winkel. Aanraders!!!

Pluspunten

• lichtgewicht
  • uitgebreide mogelijkheden
  • snelheid
  • scherpte
  • gebruikersgemak