Nikon D5500 + AF-S DX 18-105 VR - Reviews

Resolutie
24 MP
Filmen in full hd
3 inch

Beoordeling op basis van 1 review

Huub 22-03-2016 Product maand in bezit

Fijne camera!

Ik heb 10 jaar lang gefotografeerd met een Nikon D50 spiegelreflex camera, en het leek me tijd voor een andere camera.

Ik heb me nooit zo bezig gehouden met nieuwe camera's dus het kostte even tijd om me daarin te verdiepen. Eigenlijk wilde ik overstappen naar een (lichtere) systeem camera...
Toen kwam ik de Nikon D5xxx serie tegen, met een aantal lichtere spiegelreflex camera's...

Enkele voordelen van deze D5500 kit met 18-105 lens:
- Een relatief lichte camera.
- Doet lang met de accu (langer dan systeem camera's).
- De 18-105 lens heeft een mooi bereik, handig voor o.a. vakanties.
- Heeft een zeer goede sensor.
- Wow: een touchscreen! Werkt als een smartphone touchscreen, dit is echt handig met het wijzigen van instellingen en inzoomen van foto's!
- Er zit een help menu in, bij alle instellingen kun je de help opvragen. En die is redelijk uitgebreid. Handig bij weinig gebruikte opties die je niet zo goed kent.

Op deze camera zit geen GPS, maar persoonlijk vind ik dat niet erg, ik zou het toch uit zetten i.v.m. accu gebruik. Het is overigens wel optioneel met externe accessoires.

Er zit wifi op de camera, maar die heb ik nog niet gebruikt, meestal haal ik de SD kaart er even uit om foto's over te zetten. Op vakantie kan het wel handig zijn!

Het filmen heb ik nog maar weinig gebruikt... Ik ben niet gewend aan een film optie op een spiegelreflex camera, en vergeet het steeds :-) Maar: de film kwaliteit lijkt erg goed.

Misschien een nadeel: het scherm is kantelbaar en draaibaar over één scharnier. Persoonlijk had ik iets liever een vast scherm, maar het kantel mechanisme lijkt erg degelijk, en misschien komt het nog eens van pas... Dit is eigenlijk de enige reden dat ik "Degelijkheid" een 8 geef.