Monitor Audio A10 - Reviews

Aanbevolen max. vermogen
Kleuren
wit, zwart

Guest999 14-10-2011 Product paar dagen in bezit

Na lange tijd naar vele speakers gekeken te hebben en eerst de B&W 600 serie in overweging te hebben genomen ben ik uiteindelijk toch voor de Monitor Audio Apex serie gegaan. Het design is en de sublieme geluidskwaliteit gaven de doorslag. de B&W 600 serie heeft vrijwel hetzelfde geluid als de Apex echter is alleen bij sommige versterkers wat beter van in het middenbereik. De B&W zijn wat warmer en dat klinkt wat gedempt (wollig) met een warme versterker en een warme versterker in combi met de Apex komt precies mooi uit. Ik heb nu een stereo opstelling die ik stap voor stap ga uitbreiden tot een volledige surround set. De speakers in een stereo opstelling voldoen boven verwachting en de geluidsweergave in alle bereiken zijn echt uitmuntend. Je zou verwachten dat de bass weergave wat aan de lage kant zou zijn maar dit is prima. een subwoofer daarintegen zal beduidend meer power geven en dan wil je ook niet meer terug. Op dit moment zijn de speakers gekoppeld aan een Marantz 4001 versterker en zodra ik naar een surround opstelling ga zal dit gekoppeld worden met de onkyo NR-809. Kort gezegd wie design speakers in minimalistische vorm wilt aanschaffen en voor de hoge afwerking en geluidskwaliteit het er voor over heeft is de Apex serie een echte aanrader.