Samsung HW-N950 - Reviews

losse subwoofer
Bluetooth
bluetooth
Geluidsvermogen (gem.)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Rilana213 13-11-2018

Deze soundbar haalt de bioscoop in je eigen huis.

Wat een mooie set, een flinke doos maar ja dan heb je ook wat, bij het openen was het al leuk om te zien wat eruit kwam, een mooi strak design. Als je het gevoel wilt hebben om thuis een eigen bioscoop te creëren is dit wel de manier om dat te doen. Ik ben hier helemaal weggeblazen door het geluid. De eerste keer dat ik een film ging kijken leek het wel of ik in de bioscoop zat. En wat bleek ik was nog niet eens in de Atmos Surround, maar gewoon dolby surround aan het luisteren en dat was al een topgeluid.
Het aansluiten van de boxen ging makkelijk, je kan kiezen uit verschillende manieren, en staat stapsgewijs uitgelegd in de handleiding. De achterste boxen weigerde heel even, maar na even opnieuw op te starten deden ze het perfect. Het aansluiten op de app van Samsung is mij helaas tot nu toe nog niet gelukt. Ook met hulp van het Samsung hulpteam via facebook zijn we nog gelukt. Ik hoop dat ik dit nog wel voor elkaar krijg op een of andere manier want zo kan je ook je muziek over de set laten spelen.
Je kan hem ook ophangen, daar zit de beugel al voor bij, maar ik heb hem onder mijn tv op het dressoir gezet en hij staat eigenlijk perfect onder mijn Samsung televisie. Het is een mooi geheel nu.
Wat ik wel mis zijn een beschrijving welke standaards je kan gebruiken om de achterste speakers op te zetten. Zou handig zijn als dit in de handleiding stond welke daar geschikt voor zijn.
Wat erg fijn is, dat je alles gewoon met 1 afstandsbediening kan bedienen, mits je natuurlijk een Samsung televisie hebt.
Wat ik wel een minpuntje vind is dat je alles op een klein schermpje af moet lezen als je dingen wilt veranderen in de soundbar, dit vind ik zelf niet zo prettig.
Wat een mooie toevoeging aan het kijken van films, en nu maar afwachten hoe snel tv en Film 1 en Netflix overgaan naar het uitzenden van zaken in dolby atmos sound!

Pluspunten

• mooi geluid
  • krachtige subwoofer
  • makkelijk aan te sluiten

Minpunten

• prijzig
  • dolby atmos nog beperkt aanwezig
  • app krijgt hem niet toegevoegd

Puck 08-11-2018

PERFECT

Goed product. Mooie vormgeving eenvoudig te bedienen. prima geluid. echt een aanrader. Heel goed geluid met de nieuwste dolby atmos versie. Degelijk uitgevoerd, prima

Ada 07-11-2018

enorm geluid

in de winkel beluisterd beter geluid dan andere vergelijkbare soundbars gaat bij mij de stereo installatie vervangen weg met al die kabels

Marco 09-11-2018

Dank voor je review. Waar heb je deze Soundbar beluisterd? Ik heb al veel winkels bezocht en gebeld, maar er nog geen gevonden waar ik deze kan beluisteren voor het kopen. Al vast bedankt voor de tip.

Clemens 05-11-2018

Soundbar Samsung hw-n950

We waren toe aan een nieuwe geluidsinstallatie .(oude was ook een harman kardon) Vrienden bevolen ons deze soundbar aan. Gemakkelijke installatie , mooi geluid.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Geen ophangbeugels voor de achterspeakers

Wesley03 04-11-2018

Speaker defect

Ik heb vandaag de soundbar aangesloten en helaas is 1 van de achterspeakers defect (de lampjes aan de achterzijde van de speaker gaan ook niet aan). Voor een soundbar met een prijs van 1500 euro had ik een betere kwaliteitscontrole verwacht. Ik hoop dat Samsung dit snel kan oplossen!

Luigi94 30-10-2018

Draadloos en wat een geluid!

Ik heb de Dolby atnis cinematic soundbar HW-N950 en heb hier nog steeds geen spijt van!

Ik heb deze gekozen omdat de 2 extra boxen en bas draadloos gecontect zijn met de soundbar. Dit werd echt fantastisch! Het heeft je nog meer het gevoel dat je in de film zit. Door deze 2 extra boxen achter je, ook deze zorgen voor het atmos geluid. Met de speakers die naar boven gericht zijn.

Ik raad dit product zeker aan voor de film en serie liefhebbers.
Je telefoon braadloos te verbinden voor muziek werd tevens ook uitstekend en ook hier weer super kwaliteit geluid!

Renate 28-10-2018

Fantastisch product

Nog maar een paar dagen in het bezit, maar wat een product ! Geluid is fantatisch makkelijk te installeren en te bedienen. Wij zijn tevreden.

Matthijs118 24-10-2018

Geweldig geluid, maar slechte connectie

Mooi product, goed geluid. Wel jammer dat ik minimaal elke week de stekkers eruit moet halen doordat de verbinding verloren gaat met de achterspeakers. Dit probleem blijft terug keren.

Anoniem 18-10-2018

Compacte oplossing in plaats van 5 of 7 speakers.

Ik ben erg tevreden over het gebruiksgemak.Geluid is verrassend goed,vooral bij films.Ideaal voor Spotify en dergelijke.Jammer dat ik geen Atmos geluid krijg via mijn Samsung KS7000 tv met bv Netflix.Kan dus eigenlijk alleen van Atmos genieten als ik er weer een nieuwe speler en de juiste Bluray bij koop,beetje jammer.Update misschien.?Zeer goede bouwkwaliteit en uitstraling.

Soundmaster 17-10-2018

Geweldig geluid - toch wat verbeterpuntjes

Hoewel ik in eerste instantie voornemens was om een Sonos surround set aan te schaffen is het uiteindelijk deze set geworden. Sonos richt zich naar mijn idee meer op muziekliefhebbers en ik zit er meer in als filmliefhebber (en dan is Atmos een goed selling point). De Sonos opstelling vind ik persoonlijk ook niet mooi terwijl dit een degelijk ogende set is. Qua mogelijkheden en functionaliteit vind ik de Samsung HW N950 ook beter dus vandaar mijn keuze. Overige gezinsleden zijn overigens wel muziekliefhebbers en zijn meer dan enthousiast over mijn keuze.

Installatie is eenvoudig, simpelweg voedingskabels aansluiten en het herkent zichzelf allemaal. Aansluitingen zelf zijn voldoende, voor de Atmos functionaliteit moet je wel even opletten om een juiste bron in bezit te hebben maar ook om juist aan te sluiten (via tv werkt niet, kan alleen rechtstreeks op de soundbar).

Platte TV's hebben tegenwoordig dramatisch geluid, met deze soundbar is dat vele, vele, vele malen beter. Geluid is rijk aan hoge en lage tonen en kan een redelijk grote kamer (meer dan 50 vierkante meter) goed vullen met helder geluid. Mocht je het geluid vol aan willen doen dan is het aan te raden om vrijstaand te gaan wonen (en zelfs dan..). ik heb het volume op maximaal 65% gehad en dat was al ver voorbij mijn comfortzone.

Connectie met de mobiel maakt nog wat extra instellingen mogelijk, dit vind ik makkelijker werken dan via het kleine display op de bar zelf. Ook afspelen vanaf een device uit het netwerk gaat perfect.

Voor in de toekomst denk ik zelf ook nog een extra speaker aan te schaffen om deze set uit te breiden. Dit schijnt hetzelfde te zijn als met bijv. Sonos.

Vooralsnog 2 kleine nadeeltjes:
1) voedingskabels van rearspeakers zijn vrij kort;
2) volumeaanpassingen op rearspeakers werkt niet in suround mode

Ik had vernomen dat de volume aanpassingen zich met een toekomstige firmwareupdate oplost.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Vol en helder geluid
  • Atmos
  • Installatiegemak

Minpunten

• Kort kabeltje
  • Volumeaanpassingen

Erwin 12-10-2018

Beste atmos soundbar van dit moment

Deze soundbar kan alle audio formaten aan. Het atmos geluid klinkt fantastisch. Helaas is er niet erg veel atmos content. Verder klinkt de stereo bij muziek zeer acceptabel en zijn de dialogen op tv zeer goed te volgen. Alles loopt via HDMI waardoor het video en audio formaat niet onderweg tussen media player - HW N950 - TV wordt aangepast. Helaas nog geen EARC ondersteuning, maar hopelijk hoopt is binnenkort via een software update.

Pluspunten

• Atmos weergave is fanfastisch
  • Stereo zeer acceptabel
  • Draadloos
  • ARC ondersteuning

Minpunten

• geen EARC ondersteuning

Gijsbert07 08-10-2018

Super Soundbar

De nieuwe HW-N950 is echt veel beter dan z'n voorganger. Dolby ATMOS werkt nu ook via de HDMI ARC aansluiting (Netflix). De subwoofer is veel genuanceerder, het geluidsbeeld van de soundbar is een stuk breder en de sateliet luidspekers werken duidelijk beter. Ook ondersteund de N950 vrijwel alle Dolby modes. Kortom dit is wat mij betreft momenteel het enige goede alternatief voor een echte 7.1 set (met speaker tegen het plafond).

Marcel van der Zandt 07-10-2018

+ ongelooflijke sound bioscoopopstelling - geen 4 chn stereo

Mits je de achter speakers op oorhoogte heb gezet een ongelooflijke mooi geluid.
Helaas geen 4 kanaals stereo (hoe moeilijk kan dat nou zijn) dus met spotify geen vol stereo geluid over alle speakers. Er zijn 3 instellingen: smart , standaard em surround. Bij de eerste twee gaat geluid alleen over de bar. De achterspeakers zijn best groot dus verwachting was hoog; echter als je muziek luistert dan komt er voor de rest van aanwezigen in de ruimte nauwelijks hoorbaar geluid. Tenzij als je de surround modus kiest en precies in positie op de bank gaat zitten dan is ook bij spotify het geluid om muziek te luisteren ongelooflijk mooi; heb nog zoiets gehoord.
Synchronisatie van beeld met geluid krijg ik niet optimaal: kan alleen het geluid versnellen niet vertragen wat bij mij waarschijnlijk moet. (LG OLED55c7v)
De app/bar onthoud de settings niet bij verschillende input; Hij onthoud simpelweg de laatst gekozen instelling ongeacht de bron (spotofy muziek, Netflix, Ziggo box)
Woofer zeer goed: Bij Spotify zelfs soms te krachtig wanneer muziek hard gedraaid wordt in woofer laagste stand: Bij gebruik Ziggo box, eigenlijk te weinig.

Verwacht eigenlijk van Samsung in mijn getoonde feedback verbeteringen

Maar voor de rest is het een super installatie.

Pluspunten

• Super mooi bioscoop geluid
  • zeer goede subwoofer
  • mooie materialen
  • connectiviteit

Minpunten

• geen 4 kanaals stereo
  • zwakke app
  • Settings per bron niet apart bewaard

Pravda 05-10-2018

Mooi design en geluid, te weinig Smart functies.

Mooi geluid en design. Komt ver boven de andere Soundbars uit met de 7.1.4 Dolby Atmos en DTS:X.
Alleen de app Samsung SmartThings is zeer slecht. Werkt veel te traag.
Deezer en TuneIn zijn de Apps waar je het mee moet doen en deze werken alleen binnen de SmartThings App. Hopelijk gaat Samsung hier in uitbreiden.
Koop er gelijk een Google Chromecast Audio bij zou ik zeggen.