Yamaha YAS-207 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Yamaha YAS-207 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

H1sDudeness 31-01-2018

Groots geluid!

Geschreven voor: Yamaha YAS-207 zwart

Op basis van meerdere reviews heb ik deze soundbar gekocht voor de prijs/kwaliteit verhouding. De installatie recht toe, recht aan. Er stond meteen een update klaar voor de implementatie van DTS Virtual X. Ook deze update was zo gepiept en verliep vlekkeloos.

Het geluid met DTS Virtual X is grandioos. Zowel tijdens film als tijdens muziek is het een kamervullende ervaring (in een gemiddeld grote woonkamer). Het geluid wordt duidelijk door de kamer verstrooid waarbij een auto bijvoorbeeld niet van links naar rechts van de tv gaat, maar echt van links naar rechts door de kamer. Zoals met alle gesimuleerde surround systemen klinkt er geen geluid van achteren, maar de "sound stage" is dikke prima.

Verbinding via Bluetooth is simpel en ook de overige bediening kan via telefoon of afstandsbediening (meegeleverd).

Ik heb héél veel soundbars mogen horen, maar ik ben er nog nooit een tegengekomen met zulke prestaties voor zo'n zacht prijsje.

Waarom geen tien? Bij sommige programma's twijfelt de soundbar of hij het achtergrondgeluid wel of niet moet dempen. Dit levert soms een storende fluctuatie van het geluid op.

Verder geen minpunten.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • DTS Virtual X
  • Makkelijke installatie
  • Afstandsbediening en bediening via app
  • Kammervullend geluid

Minpunten

• Twijfelt soms over geluid via bar of sub