Samsung HW-MS650 - Reviews

geen subwoofer
Bluetooth
bluetooth
Geluidsvermogen (gem.)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 51 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung HW-MS650 op Kieskeurig.nl.

Niek Luinge 31-08-2017

Fantastisch goed geluid met schrikbarend goede bas!

Geschreven voor: Samsung HW-MS650

Wat een fantastische soundbar! Toen ik deze bar uitpakte viel als eerste het gewicht op, en het formaat. Dit is geen slanke soundbar, geen model wat wegvalt in je interieur. Mensen die een kleine compacte soundbar zoeken hoeven dit model niet te bekijken.
Aangezien bekijken niet het enige is wat je doet met een soundbar, is er gelukkig nog het geluid.
Het geluid van deze soundbar is echt goed, verrassend goed. Ik heb meerdere soundbars beluisterd waarvan er heel veel niet bijzonder klinken. Een beetje dof, slechte bas, niet ruimtelijk, noem maar op.
Deze soundbar maakt duidelijk dat deze producten echt niet meer zijn voor de 'goedkoopies' die geen compleet systeem in huis willen. Het geluid van de soundbar verbaasde mij op alle fronten. Ten eerste door de afwezigheid van een subwoofer. Ik had verwacht dat er dan wel een klein zwak basje in zou zitten, of een wat opgepompte bonkerige bas, maar niets is minder waar. Deze soundbar weet een bizar strakke, gecontroleerde en diepe bas horen die je in je buik voelt. Een beetje subwoofer onder de 200 euro haalt het niet bij deze soundbar. Geweldig!
Dit systeem is daadwerkelijk in staat om de filmbeleving naar de huiskamer te brengen, inclusief bas.
De middentonen zijn ook erg goed, de soundbar heeft drie gescheiden kanalen, zijnde links, midden en rechts. Doordat het middenkanaal zijn eigen speakers heeft klinken stemmen erg duidelijk en helder, heel realistisch en een genot voor het oor. Ook de hoge tonen zijn erg sprankelend en worden geen moment blikkerig of schel.
De ruimtelijkheid van de soundbar is ook goed, maar niet bijzonder. Dat is het enige wat ik een beetje mis, ik heb soundbars gehoord waarbij het geluid meer om je heen kwam, dat is bij deze niet zo. Het komt weliswaar van links en rechts maar de cirkel gaat niet heel ver. Dit is trouwens wel afhankelijk van de luisterpositie, wij zitten op drie meter van de soundbar en ik had überhaubt geen idee dat er ook geluid van links en rechts kon komen met dit ding. Toen ik een keer als testje een stuk dichterbij ging zitten, anderhalve meter, klonk het wel degelijk heel ruimtelijk. Dus voor afstanden van twee meter of dichterbij is hij erg ruimtelijk, maar als je verder weg zit valt het ruimtelijke effect bijna of geheel weg. Dat is wel jammer maar begrijpelijk.
Wat wel het fijne is aan dit product, is dat er losse luidsprekers verkrijgbaar zijn die je draadloos kunt koppelen aan de soundbar, welke fungeren als achterluidsprekers. Dus als je redelijk dichtbij de tv zit en je sluit twee losse speakers aan op de soundbar, dan geniet je van 5.1 geluid!
Ik heb de soundbar getest via HDMI op tv, dit werkt prima. Ik vind het heel jammer dat er maar één HDMI-ingang op het apparaat zit, daardoor is hij niet geschikt als centraal systeem om van kanaal te wisselen, dat moet echt via de tv of andere apparatuur.
De afstandsbediening is heel simpel, met extreem weinig knoppen en functies. Op zich niet erg, alles is mooi binnen handbereik en de afstandsbediening is lekker klein en licht.
De soundbar is niet mooi, maar ook niet lelijk. Hij leidt totaal niet af, mede doordat het scherm verstopt zit achter de grille. Lekker onopvallend. Het is geen sierobject maar hij misstaat zelden in een huiskamer. Houdt wel rekening met het formaat want het is geen kleintje!

Pluspunten

• Fantastisch geluid!
  • Bizar goede, strakke en diepe bas
  • Hele duidelijke dialogen
  • Volume is dik in orde
  • Optioneel uit te breiden met achterluidsprekers

Minpunten

• Groot en zwaar
  • Ruimtelijke geluid valt weg als je verder weg zit
  • Geen sierlijk object in huis
  • Slechts één HDMI-ingang...

Toine 04-08-2018

Geheel zoals verwacht; great sound

Geschreven voor: Samsung HW-MS650

Na bestudering van 20 verschillende soundbars. Uiteindelijk voor deze gegaan. Een van de weinige wasrbij je geen losse basspeaker nodig hebt. En zeer tevreden. Perfect geluid en eenvoudige instellingen. Aanrader voor deze prijsklasse.

P huijsen 08-07-2018

soundbar HW-MS650

Geschreven voor: Samsung HW-MS650

Hij werkt top met een goed geluid. Wel even het boekje lezen.
Keuze met geluid instellingen voldoende. Alleen afstandsbediening was even zoeken naar de volume knop.

Pluspunten

Minpunten

• nog niet gevolden

Siem 07-07-2018

Goede audiokwaliteit

Geschreven voor: Samsung HW-MS650

Grote soundbar die in zn eentje al beter geluid geeft dan mijn vorige HomeCinema set 5.1
Moet minimaal 47 inch TV hebben omdat anders de soundbar niet goed past bij de tv.
Tot nu toe erg tevreden!

• Mogelijkheden
  • Wifi
  • Bluetooth

Niels 04-07-2018

Goed geluid, meerwaarde voor bij de tv

Geschreven voor: Samsung HW-MS650

Ik zocht een soundbar, omdat ik het geluid uit de TV niet voldoende vond. Aangezien ik een samsung TV had van 2017 wilde ik het liefst ook een soundbar voor 2017, zodat het goed samenwerkt. Tot nu toe zeker geen klagen daarover. Op internet stond dat sommigen de afmetingen aan de grote kant vonden, zelf vind ik dat hij prima past onder mijn 65 inch tv. Wellicht als je de tv en soundbar aan de muur hangt, steekt hij wat ver uit vanaf de muur.

Het geluid is merkbaar beter dan dat van de tv en er zit een subwoofer ingebouwd in de soundbar. Deze haalt niet de kwaliteit van een losse subwoofer, maar is wel aanwezig en het scheelt ook een bulkige box naast de tv meubel.

Installatie was makkelijk en met wifi kunnen verbinden via de TV, zodat ik de soundbar ook via de telefoon kan gebruiken om muziek te luisteren.

Daarnaast ook voor deze Soundbar gekozen vanwege de lopende actie van Samsung dat er twee achterspeakers meegeleverd worden. Deze heb ik nog niet in huis, dus daar kan ik verder niks over zeggen, maar in verhouding een goede prijs voor wat je ervoor terugkrijgt.

Enige nadeel is dat het volume rap oploopt als ik het volume via de telefoon bedien en op het moment dat ik schakel naar een andere bron, dan kan het volume ineens op een ander niveau staan (harder of zachter).

Tevens is er een mogelijkheid om voeding vanaf de soundbar door te lussen naar de TV, echter wordt de kabel die je hiervoor nodig hebt niet meegeleverd en is deze ook niet te verkrijgen bij de meeste winkels.

Pluspunten

• Compatibiliteit
  • Wifi
  • Ingebouwde subwoofer

Minpunten

• Volume controle via meerdere bronnen

Ad 07-12-2018

Prima geluid, verfijnd regelbaar met kleine afstandbediening

Geschreven voor: Samsung HW-MS650

Soundbar met mooi geluid, verfijnd instelbaar met compacte bijgeleverde afstandbediening: vooral muziek, film en heldere spraak (sound mode) geven prima resultaat waarbij bas en treble daarbij nog extra van -6 tot +6 in te stellen zijn op basis van persoonlijke voorkeur. Ook het simpelweg op ON zetten van de smart mode geeft automtisch goed geluid op basis van het aangeboden signaal (bijv. Journaal met afwisselend spraak en muziekfragmenten); ook bij deze instelling kan -6 tot +6 ingesteld worden. Kortom, geen extra box/subwoofer nodig!

Pluspunten

• Prima geluid
  • Instellingsmogelijkheden
  • Strakke vormgeving met weggewerkte front-display
  • Plug&play met hdmi-kabel (niet bijgeleverd)

Minpunten

• Vrij kort snoer
  • Hdmi-kabel niet bijgeleverd

Joke 06-08-2018

Verrassend!

Geschreven voor: Samsung HW-MS650

We waren toe aan een nieuw geluid. We hebben deze soundbar gekozen omdat we ook een Samsung tv hebben. Onze verwachtingen zijn meer dan overtroffen! Deze combinatie is helemaal af. Met ons "eitje" kunnen we alles bedienen.
We zijn zeer tevreden!

Pluspunten

• Geweldig goed geluid
  • Gemakkelijk aan te sluiten

Hugo 03-08-2018

Warm geluid

Geschreven voor: Samsung HW-MS650

Tevreden met mijn aankoop. Warm geluid.
Ik krijg de rear end speakers er nog bij en hoop dat het surround effect dan groter is

Cor 02-08-2018

goede kwaliteit

Geschreven voor: Samsung HW-MS650

Ik vind het een goed kwaliteit product.
De tv is gemakkelijk te koppelen aan de sound bar.
Ik ben er blij met mijn nieuwe aankoop.

Samsung MS650 01-08-2018

Sound Bar with AWESOME sound!

Geschreven voor: Samsung HW-MS650

After searching and viewing many different reviews, I came across the MS650 from Samsung. I found a great deal on platteTV and bought it soon after.

WHAT A GREAT CHOICE!!! It is truly unbelievable to hear the sound coming from this device. Crisp quality with endless bass and perfect treble.

All round great sound, with great compatibility. Wifi, Bluetooth etc all tested very well,

It is an absolute joy - my best tech-buy of the last 3 years.

Well done Samsung! Home run!

Pluspunten

• Compatibilty
  • Wireless
  • Crystal clear sound
  • Easy setup
  • Many inputs/outputs

Minpunten

• Slightly longer (size) than needed
  • Wi-Fi only works with selected Samsung TV's
  • Awkward Cable Hook

Rieks 25-07-2018

mooi robuust

Geschreven voor: Samsung HW-MS650

Prima soundbar. Vele mogelijlheden v.w.b. aansluiten van sounbar op tv. robuust apparaat. Makkelijk op te hangen onder de tv

Jonathan 25-07-2018

Super goed geluid!

Geschreven voor: Samsung HW-MS650

Erg blij met deze soundbar. Deze soundbar heeft een ingebouwde subwoofer die ook erg goede bass weergeeft. Een subwoofer is beslist niet nodig. Ook uit te breiden naar een 5.1 surround set.

Pluspunten

• Mooi vormgeving
  • Ingebouwde subwoofer

Michel 23-07-2018

Super geluid

Geschreven voor: Samsung HW-MS650

Super geluid en makkelijk aan te sluiten. Zelfs zonder losse subwoofer een mooie bass. Had ik veel eerder moeten doen

Towiiba 18-07-2018

Prachtige Sound uit een strakke soundbar.

Geschreven voor: Samsung HW-MS650

Gisteren gekocht, aansluiten ging super eenvoudig en ook zonder subwoofer klonk de klasseiker Top Gun als of ik in een bioskoop zat. De vliegtuigen kwamen visueel en geluid technisch overal vandaan. echt een aanrader. Nu nog wachten op de gratis surround speakers en dan helemaal genieten. Echt een aanrader. Prijs kwaliteit verhouding in optima vorma.

AK 14-07-2018

Not bad for all-in-one sound bar

Geschreven voor: Samsung HW-MS650

For an all-in-one sound bar, it does a great job. Sound quality is crisp, connectivity is good and the setup is simple. Not very impressed with the the surround sound.

Pluspunten

• sound quality
  • simplicity

Minpunten

• surround sound

MMO 12-07-2018

Mooi en helder geluid. Gemakkelijk te installeren!

Geschreven voor: Samsung HW-MS650

De Samsung Soundbar HW-MS650/XN is gemakkelijk te installeren. Geeft een mooi en helder geluid. Zeer gebruiksvriendelijk en een goede kwaliteit!

Pluspunten

• Helder geluid
  • Makkelijke installatie
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Erwin T 10-07-2018

Geweldige Soundbar

Geschreven voor: Samsung HW-MS650

Ik heb de Soundbar nu een paar dagen in huis en ik geniet ervan, wat een geweldig geluid komt daar uit!
Zowel bij muziek, als bij het kijken van films is het iedere dag weer genieten....
Een prachtig helder geluid met een mooie diepe bass.....
En dan heb ik de achter surroundspeakers nog niet eens.
De Soundbar alleen al, voldoet aan al mijn wensen.....
Geen minuut spijt dat ik deze heb gekocht!
Zeer makkelijk aan te sluiten.

Ik heb geen enkel minpuntje.

Veerle 08-07-2018

Heel goed

Geschreven voor: Samsung HW-MS650

De Samsung Soundbar ms650 sluit qua desing enorm goed aan bij onze Samsung Qled televisie. Het geluid van de Soundbar is verrassend goed gezien de compactheid van het design. De soundbar heeft een goed bass volume en het geluid bereikt de gehele ruimte van de woonkamer. Dit maakt de beleving van films/series des te aangenamer. Een echte aanrader.

Jan M 06-07-2018

Perfect geluid!

Geschreven voor: Samsung HW-MS650

Deze soundbar met name gekocht om stemmen beter te kunnen verstaan.
Zeker in films waarin met een accent wordt gesproken merk je het verschil in verstaanbaarheid.
Maar uiteraard ook zeer tevreden over de muziek weergave o.a. via de App

tineke joren 05-07-2018

Soundbar HW-MS650

Geschreven voor: Samsung HW-MS650

Goed geluid en mooie vormgeving, past ook bij onze Samsung televisie.
Makkelijk zelf te monteren was in een half uur gepiept

Pluspunten

• mooi
  • geluid oke