Samsung HW-MS650 - Reviews

Bluetooth
Optische ingang
HDMI-uitgang

Beoordeling op basis van 18 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Niek Luinge 31-08-2017

Fantastisch goed geluid met schrikbarend goede bas!

Wat een fantastische soundbar! Toen ik deze bar uitpakte viel als eerste het gewicht op, en het formaat. Dit is geen slanke soundbar, geen model wat wegvalt in je interieur. Mensen die een kleine compacte soundbar zoeken hoeven dit model niet te bekijken.
Aangezien bekijken niet het enige is wat je doet met een soundbar, is er gelukkig nog het geluid.
Het geluid van deze soundbar is echt goed, verrassend goed. Ik heb meerdere soundbars beluisterd waarvan er heel veel niet bijzonder klinken. Een beetje dof, slechte bas, niet ruimtelijk, noem maar op.
Deze soundbar maakt duidelijk dat deze producten echt niet meer zijn voor de 'goedkoopies' die geen compleet systeem in huis willen. Het geluid van de soundbar verbaasde mij op alle fronten. Ten eerste door de afwezigheid van een subwoofer. Ik had verwacht dat er dan wel een klein zwak basje in zou zitten, of een wat opgepompte bonkerige bas, maar niets is minder waar. Deze soundbar weet een bizar strakke, gecontroleerde en diepe bas horen die je in je buik voelt. Een beetje subwoofer onder de 200 euro haalt het niet bij deze soundbar. Geweldig!
Dit systeem is daadwerkelijk in staat om de filmbeleving naar de huiskamer te brengen, inclusief bas.
De middentonen zijn ook erg goed, de soundbar heeft drie gescheiden kanalen, zijnde links, midden en rechts. Doordat het middenkanaal zijn eigen speakers heeft klinken stemmen erg duidelijk en helder, heel realistisch en een genot voor het oor. Ook de hoge tonen zijn erg sprankelend en worden geen moment blikkerig of schel.
De ruimtelijkheid van de soundbar is ook goed, maar niet bijzonder. Dat is het enige wat ik een beetje mis, ik heb soundbars gehoord waarbij het geluid meer om je heen kwam, dat is bij deze niet zo. Het komt weliswaar van links en rechts maar de cirkel gaat niet heel ver. Dit is trouwens wel afhankelijk van de luisterpositie, wij zitten op drie meter van de soundbar en ik had überhaubt geen idee dat er ook geluid van links en rechts kon komen met dit ding. Toen ik een keer als testje een stuk dichterbij ging zitten, anderhalve meter, klonk het wel degelijk heel ruimtelijk. Dus voor afstanden van twee meter of dichterbij is hij erg ruimtelijk, maar als je verder weg zit valt het ruimtelijke effect bijna of geheel weg. Dat is wel jammer maar begrijpelijk.
Wat wel het fijne is aan dit product, is dat er losse luidsprekers verkrijgbaar zijn die je draadloos kunt koppelen aan de soundbar, welke fungeren als achterluidsprekers. Dus als je redelijk dichtbij de tv zit en je sluit twee losse speakers aan op de soundbar, dan geniet je van 5.1 geluid!
Ik heb de soundbar getest via HDMI op tv, dit werkt prima. Ik vind het heel jammer dat er maar één HDMI-ingang op het apparaat zit, daardoor is hij niet geschikt als centraal systeem om van kanaal te wisselen, dat moet echt via de tv of andere apparatuur.
De afstandsbediening is heel simpel, met extreem weinig knoppen en functies. Op zich niet erg, alles is mooi binnen handbereik en de afstandsbediening is lekker klein en licht.
De soundbar is niet mooi, maar ook niet lelijk. Hij leidt totaal niet af, mede doordat het scherm verstopt zit achter de grille. Lekker onopvallend. Het is geen sierobject maar hij misstaat zelden in een huiskamer. Houdt wel rekening met het formaat want het is geen kleintje!

Pluspunten

• Fantastisch geluid!
  • Bizar goede, strakke en diepe bas
  • Hele duidelijke dialogen
  • Volume is dik in orde
  • Optioneel uit te breiden met achterluidsprekers

Minpunten

• Groot en zwaar
  • Ruimtelijke geluid valt weg als je verder weg zit
  • Geen sierlijk object in huis
  • Slechts één HDMI-ingang...

Kevin 21-01-2018

Samsung HW-MS650

Heb de boxen aangesloten bij mijn tv en het geluid is zeer helder en de ingebouwde subwoofer werkt uitstekend.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Goed geluid

HZ 20-01-2018

Super soundbar

Super geluid en gemakkelijk aan te sluiten. Past precies bij mijn tv. Verbinding maken geen probleem. Lekker vol geluid. Oppassen dat je hem niet te hard zet. Geen vervorming.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Eenvoudig aan te sluiten.

Minpunten

• Groot

Joost v Berkum 20-01-2018

Stijlvolle soundbar met een prima sound

Na veel reviews gelezen te hebben besloten deze Samsung Soundbar te kopen. We gebruiken deze in combinatie met de Samsung QE49Q7F die al over een goed geluid beschikt. De soundbar komt heel goed tot zijn recht wanneer er muziek wordt af gespeeld. Verwacht geen donderende effecten bij het kijken naar bijvoorbeeld een serie of film maar wel een heel fraai en helder direct geluid met voldoende diepgang welke vooral op een hoger volume zijn goede eigenschappen laat horen. Prijs kwaliteit verhouding is goed. De soundbar is geen lichtgewicht maar dat wordt ook direct verklaart door de goede materialen die gebruikt zijn.

Pluspunten

• Helder geluid
  • Mooie strakke vormgeving
  • Weinig vervorming bij hoog volume
  • Makkelijk aan te sluiten
  • Heel veelzijdig

Minpunten

• Volume hoog voor beste effect bij TV
  • Losse subwoofer misschien toch wel wenselijk

Sleepy Peet 19-01-2018

Top apparaat, goed prijs kwaliteitsverhouding

Leuke actie van Samsung voor de prijs van een soundbar een surroundset er bij kado. Kopen neerzetten, koppelen en spelen maar. Goed geluid met instelbare bas, geen woofer nodig. Echte aanrader voor weinig geld en sluit mooi aan bij Samsung flatscreen.

• Instalatie
  • Afstandsbediening
  • Degelijk
  • Vormgeving

Minpunten

• Geen beugel voor bevestiging aan tv

PZ 15-01-2018

Perfecte bediening, mooie vormgeving

Ik was op zoek naar een product waarmee ik al mijn wensen op het gebied van audio kon verwezenlijken. Deze soundbar Samsung HW-MS650 doet dat voor mij. Simpel om te installeren en direct een perfect geluid, heldere spraak bij tv programma's, een warme klank bij muziek modus. Spotify via je telefoon of iPad geen probleem. Geen gedoe met snoeren.

Fab 14-01-2018

Gaaf geluid

Wij hebben gekozen voor de Samsung soundbar omdat deze goed uit de test kwam, een mooi prijs kwaliteitsverhouding heeft. En tot nu toe heeft hij ons nog niet teleurgesteld. Wij zijn er erg blij mee. Heel fijn ook dat er geen grote subwoofer naast hoeft te staan

Pluspunten

• Mooi geluid
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Steege 13-01-2018

Mooi geluid en gemakkelijke installatie

Ik was opzoek naar een eenvoudig systeem met een mooi geluid, zonder allerlei speakers te installeren. Binnen 15 minuten alles geïnstalleerd.
Geluid is zeer mooi, zowel bij films als bij muziek.

Pluspunten

• Mooi geluid, zowel bij films als bij muziek
  • Bluetooth + extra HDMI

Danny Buitelaar 13-01-2018

Wat een super geluid

Lang op zoek geweest naar een soundbar. Ik ben erg tevreden met de HW-MS650. Het geluid is super en werkt goed met mijn Panasonic tv ook de app werkt perfect en je kunt geluid streamen naar de soundbar.

Pluspunten

• Aansluit gemak
  • Spotfy ondersteuning

Marga 12-01-2018

Soudbar

Goede prijs ziet er goed uit. Geluid weergave is top. Staat mooi bij de tv ook van het zelfde merk. Ik ben zeer tevreden

Henk 12-01-2018

SOUND

Is een mooi smal apparaat . geeft voor ons een mooi geluid pas precies voor de tv
en is ook handig dat je de soundbar kan bedienen met de afstand bediening van de tv

Pluspunten

• goed geluid
  • niet te groot

Marianne 11-01-2018

Makkelijke installatie

Home cinema set ging kapot, besloten om een soundbar aan te schaffen en tot nu toe zeer tevreden. Installatie ging heel eenvoudig, koppelen met bluetooth ook.

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • mooi geluid

Minpunten

• tot nu toe geen

hgm 11-01-2018

Soundbar HW-MS650

ben op zoek naar 'n goede soundbar met multiroom mogelijkheden.
deze soundbar overtreft mijn verwachting.
mooi geluid en veel toepassingen met andere speakers

Chan25 17-10-2017

compact apparaat

Compacte soundbar, prima geluid, eenvoudige installatie en bediening. Kan opgehangen worden aan de muur of neergezet worden met de bijgeleverde pootjes.

Pluspunten

• compact
  • geluid

Samsung hw-ms650 11-10-2017

Schitterende Soundbar

Foka adviseerde mij om deze soundbar bij mij Samsung ue55mu7070 aan te schaffen en hij maakt mijn set nu compleet, wat een geluid en een schitterend design. Het tv en film kijken is nu echt een feestje.

Pluspunten

• Geen extra bass kabinet

Mevr.A 27-08-2017

Verrassing van Samsung

Het is een flinke soundbar maar bij mijn 40" tv goed in verhouding, het beste is, de subwoofer en surround zitten erin !
Enkel is wat stroom is nodig en er zijn meerdere keuzes voor het aansluiten. De optische kabel(meegeleverd) werkt goed heb persoonlijk liever een kabel bij dit soort aansluitingen omdat geluidskwaliteit bij draadloos soms wat kan verminderen.
Het geluid is uitstekend en doet wat het beloofd! Ben verrast door (instelbare) goede bass en de helderheid van het geluid.
Naast geluid van de tv kun je met app ook muziek streamen (draadloos) bij de diverse invoerbronnen ben ik zeer tevreden over het geluid, gebruiksgemak en toepasbaarheid.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Bass en EQ instelbaar

Richard1975 25-08-2017

Voldoet niet alle verwachtingen

Ik heb onlangs een nieuwe televisie gekocht en omdat de geluidskwaliteit bij platte tv’s te wensen overlaat besloot ik om een soundbar te kopen. Ik ben hierbij bij de samsung hw-MS650 uitgekomen vanwege zijn strakke vormgeving. Er zijn verschillende manieren om de soundbar aan te sluiten. Een optische kabel is de enige kabel die er bij zit. Gebruiksaanwijzing is duidelijk wat betreft aansluiten. Ik heb de soundbar aangesloten met een HDMI kabel en op het moment dat ik de tv aanzet, gaat ook de soundbar aan en als ik het volume bedien bedien ik het volume van de soundbar. Ik moest hiervoor wel de speakers van de tv uitschakelen, wat ik nergens kon lezen.
De kwaliteit van de soundbar is goed tijdens de normale tv uitzendingen, wat meer bas. Er zit ook een surround mode op, deze valt erg tegen en komt niet in de buurt van een echt surround systeem. Het geluid komt in ieder geval niet vanaf de achterkant.

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Alleen een optische kabel

JB 12-08-2017

Goed geluid, mooie soundbar

Na veel reviews gelezen te hebben deze soundbar aangeschaft. Geeft een goed geluid, mis de subwoofer niet. Samsung heeft met multiroom een mooi systeem dat erg gebruiksvriendelijk is. Erg blij mee.

Pluspunten

• Multiroom
  • Geen subwoofer