Samsung HW-MS650 - Reviews

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Niek Luinge 31-08-2017 Product paar weken in bezit

Fantastisch goed geluid met schrikbarend goede bas!

Wat een fantastische soundbar! Toen ik deze bar uitpakte viel als eerste het gewicht op, en het formaat. Dit is geen slanke soundbar, geen model wat wegvalt in je interieur. Mensen die een kleine compacte soundbar zoeken hoeven dit model niet te bekijken.
Aangezien bekijken niet het enige is wat je doet met een soundbar, is er gelukkig nog het geluid.
Het geluid van deze soundbar is echt goed, verrassend goed. Ik heb meerdere soundbars beluisterd waarvan er heel veel niet bijzonder klinken. Een beetje dof, slechte bas, niet ruimtelijk, noem maar op.
Deze soundbar maakt duidelijk dat deze producten echt niet meer zijn voor de 'goedkoopies' die geen compleet systeem in huis willen. Het geluid van de soundbar verbaasde mij op alle fronten. Ten eerste door de afwezigheid van een subwoofer. Ik had verwacht dat er dan wel een klein zwak basje in zou zitten, of een wat opgepompte bonkerige bas, maar niets is minder waar. Deze soundbar weet een bizar strakke, gecontroleerde en diepe bas horen die je in je buik voelt. Een beetje subwoofer onder de 200 euro haalt het niet bij deze soundbar. Geweldig!
Dit systeem is daadwerkelijk in staat om de filmbeleving naar de huiskamer te brengen, inclusief bas.
De middentonen zijn ook erg goed, de soundbar heeft drie gescheiden kanalen, zijnde links, midden en rechts. Doordat het middenkanaal zijn eigen speakers heeft klinken stemmen erg duidelijk en helder, heel realistisch en een genot voor het oor. Ook de hoge tonen zijn erg sprankelend en worden geen moment blikkerig of schel.
De ruimtelijkheid van de soundbar is ook goed, maar niet bijzonder. Dat is het enige wat ik een beetje mis, ik heb soundbars gehoord waarbij het geluid meer om je heen kwam, dat is bij deze niet zo. Het komt weliswaar van links en rechts maar de cirkel gaat niet heel ver. Dit is trouwens wel afhankelijk van de luisterpositie, wij zitten op drie meter van de soundbar en ik had überhaubt geen idee dat er ook geluid van links en rechts kon komen met dit ding. Toen ik een keer als testje een stuk dichterbij ging zitten, anderhalve meter, klonk het wel degelijk heel ruimtelijk. Dus voor afstanden van twee meter of dichterbij is hij erg ruimtelijk, maar als je verder weg zit valt het ruimtelijke effect bijna of geheel weg. Dat is wel jammer maar begrijpelijk.
Wat wel het fijne is aan dit product, is dat er losse luidsprekers verkrijgbaar zijn die je draadloos kunt koppelen aan de soundbar, welke fungeren als achterluidsprekers. Dus als je redelijk dichtbij de tv zit en je sluit twee losse speakers aan op de soundbar, dan geniet je van 5.1 geluid!
Ik heb de soundbar getest via HDMI op tv, dit werkt prima. Ik vind het heel jammer dat er maar één HDMI-ingang op het apparaat zit, daardoor is hij niet geschikt als centraal systeem om van kanaal te wisselen, dat moet echt via de tv of andere apparatuur.
De afstandsbediening is heel simpel, met extreem weinig knoppen en functies. Op zich niet erg, alles is mooi binnen handbereik en de afstandsbediening is lekker klein en licht.
De soundbar is niet mooi, maar ook niet lelijk. Hij leidt totaal niet af, mede doordat het scherm verstopt zit achter de grille. Lekker onopvallend. Het is geen sierobject maar hij misstaat zelden in een huiskamer. Houdt wel rekening met het formaat want het is geen kleintje!

Pluspunten

• Fantastisch geluid!
  • Bizar goede, strakke en diepe bas
  • Hele duidelijke dialogen
  • Volume is dik in orde
  • Optioneel uit te breiden met achterluidsprekers

Minpunten

• Groot en zwaar
  • Ruimtelijke geluid valt weg als je verder weg zit
  • Geen sierlijk object in huis
  • Slechts één HDMI-ingang...

Mevr.A 27-08-2017 Product paar weken in bezit

Verrassing van Samsung

Het is een flinke soundbar maar bij mijn 40" tv goed in verhouding, het beste is, de subwoofer en surround zitten erin !
Enkel is wat stroom is nodig en er zijn meerdere keuzes voor het aansluiten. De optische kabel(meegeleverd) werkt goed heb persoonlijk liever een kabel bij dit soort aansluitingen omdat geluidskwaliteit bij draadloos soms wat kan verminderen.
Het geluid is uitstekend en doet wat het beloofd! Ben verrast door (instelbare) goede bass en de helderheid van het geluid.
Naast geluid van de tv kun je met app ook muziek streamen (draadloos) bij de diverse invoerbronnen ben ik zeer tevreden over het geluid, gebruiksgemak en toepasbaarheid.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Bass en EQ instelbaar

Richard1975 25-08-2017 Product paar dagen in bezit

Voldoet niet alle verwachtingen

Ik heb onlangs een nieuwe televisie gekocht en omdat de geluidskwaliteit bij platte tv’s te wensen overlaat besloot ik om een soundbar te kopen. Ik ben hierbij bij de samsung hw-MS650 uitgekomen vanwege zijn strakke vormgeving. Er zijn verschillende manieren om de soundbar aan te sluiten. Een optische kabel is de enige kabel die er bij zit. Gebruiksaanwijzing is duidelijk wat betreft aansluiten. Ik heb de soundbar aangesloten met een HDMI kabel en op het moment dat ik de tv aanzet, gaat ook de soundbar aan en als ik het volume bedien bedien ik het volume van de soundbar. Ik moest hiervoor wel de speakers van de tv uitschakelen, wat ik nergens kon lezen.
De kwaliteit van de soundbar is goed tijdens de normale tv uitzendingen, wat meer bas. Er zit ook een surround mode op, deze valt erg tegen en komt niet in de buurt van een echt surround systeem. Het geluid komt in ieder geval niet vanaf de achterkant.

• Gebruiksgemak

Minpunten

• Alleen een optische kabel

JB 12-08-2017 Product paar dagen in bezit

Goed geluid, mooie soundbar

Na veel reviews gelezen te hebben deze soundbar aangeschaft. Geeft een goed geluid, mis de subwoofer niet. Samsung heeft met multiroom een mooi systeem dat erg gebruiksvriendelijk is. Erg blij mee.

Pluspunten

• Multiroom
  • Geen subwoofer