Samsung HW-MS650 - Reviews

Best Reviewed januari 2018
Bluetooth
Totaal uitgangsvermogen
Soundplate

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 50 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Niek Luinge 31-08-2017

Fantastisch goed geluid met schrikbarend goede bas!

Wat een fantastische soundbar! Toen ik deze bar uitpakte viel als eerste het gewicht op, en het formaat. Dit is geen slanke soundbar, geen model wat wegvalt in je interieur. Mensen die een kleine compacte soundbar zoeken hoeven dit model niet te bekijken.
Aangezien bekijken niet het enige is wat je doet met een soundbar, is er gelukkig nog het geluid.
Het geluid van deze soundbar is echt goed, verrassend goed. Ik heb meerdere soundbars beluisterd waarvan er heel veel niet bijzonder klinken. Een beetje dof, slechte bas, niet ruimtelijk, noem maar op.
Deze soundbar maakt duidelijk dat deze producten echt niet meer zijn voor de 'goedkoopies' die geen compleet systeem in huis willen. Het geluid van de soundbar verbaasde mij op alle fronten. Ten eerste door de afwezigheid van een subwoofer. Ik had verwacht dat er dan wel een klein zwak basje in zou zitten, of een wat opgepompte bonkerige bas, maar niets is minder waar. Deze soundbar weet een bizar strakke, gecontroleerde en diepe bas horen die je in je buik voelt. Een beetje subwoofer onder de 200 euro haalt het niet bij deze soundbar. Geweldig!
Dit systeem is daadwerkelijk in staat om de filmbeleving naar de huiskamer te brengen, inclusief bas.
De middentonen zijn ook erg goed, de soundbar heeft drie gescheiden kanalen, zijnde links, midden en rechts. Doordat het middenkanaal zijn eigen speakers heeft klinken stemmen erg duidelijk en helder, heel realistisch en een genot voor het oor. Ook de hoge tonen zijn erg sprankelend en worden geen moment blikkerig of schel.
De ruimtelijkheid van de soundbar is ook goed, maar niet bijzonder. Dat is het enige wat ik een beetje mis, ik heb soundbars gehoord waarbij het geluid meer om je heen kwam, dat is bij deze niet zo. Het komt weliswaar van links en rechts maar de cirkel gaat niet heel ver. Dit is trouwens wel afhankelijk van de luisterpositie, wij zitten op drie meter van de soundbar en ik had überhaubt geen idee dat er ook geluid van links en rechts kon komen met dit ding. Toen ik een keer als testje een stuk dichterbij ging zitten, anderhalve meter, klonk het wel degelijk heel ruimtelijk. Dus voor afstanden van twee meter of dichterbij is hij erg ruimtelijk, maar als je verder weg zit valt het ruimtelijke effect bijna of geheel weg. Dat is wel jammer maar begrijpelijk.
Wat wel het fijne is aan dit product, is dat er losse luidsprekers verkrijgbaar zijn die je draadloos kunt koppelen aan de soundbar, welke fungeren als achterluidsprekers. Dus als je redelijk dichtbij de tv zit en je sluit twee losse speakers aan op de soundbar, dan geniet je van 5.1 geluid!
Ik heb de soundbar getest via HDMI op tv, dit werkt prima. Ik vind het heel jammer dat er maar één HDMI-ingang op het apparaat zit, daardoor is hij niet geschikt als centraal systeem om van kanaal te wisselen, dat moet echt via de tv of andere apparatuur.
De afstandsbediening is heel simpel, met extreem weinig knoppen en functies. Op zich niet erg, alles is mooi binnen handbereik en de afstandsbediening is lekker klein en licht.
De soundbar is niet mooi, maar ook niet lelijk. Hij leidt totaal niet af, mede doordat het scherm verstopt zit achter de grille. Lekker onopvallend. Het is geen sierobject maar hij misstaat zelden in een huiskamer. Houdt wel rekening met het formaat want het is geen kleintje!

Pluspunten

• Fantastisch geluid!
  • Bizar goede, strakke en diepe bas
  • Hele duidelijke dialogen
  • Volume is dik in orde
  • Optioneel uit te breiden met achterluidsprekers

Minpunten

• Groot en zwaar
  • Ruimtelijke geluid valt weg als je verder weg zit
  • Geen sierlijk object in huis
  • Slechts één HDMI-ingang...

Siem 07-07-2018

Goede audiokwaliteit

Grote soundbar die in zn eentje al beter geluid geeft dan mijn vorige HomeCinema set 5.1
Moet minimaal 47 inch TV hebben omdat anders de soundbar niet goed past bij de tv.
Tot nu toe erg tevreden!

• Mogelijkheden
  • Wifi
  • Bluetooth

Niels 04-07-2018

Goed geluid, meerwaarde voor bij de tv

Ik zocht een soundbar, omdat ik het geluid uit de TV niet voldoende vond. Aangezien ik een samsung TV had van 2017 wilde ik het liefst ook een soundbar voor 2017, zodat het goed samenwerkt. Tot nu toe zeker geen klagen daarover. Op internet stond dat sommigen de afmetingen aan de grote kant vonden, zelf vind ik dat hij prima past onder mijn 65 inch tv. Wellicht als je de tv en soundbar aan de muur hangt, steekt hij wat ver uit vanaf de muur.

Het geluid is merkbaar beter dan dat van de tv en er zit een subwoofer ingebouwd in de soundbar. Deze haalt niet de kwaliteit van een losse subwoofer, maar is wel aanwezig en het scheelt ook een bulkige box naast de tv meubel.

Installatie was makkelijk en met wifi kunnen verbinden via de TV, zodat ik de soundbar ook via de telefoon kan gebruiken om muziek te luisteren.

Daarnaast ook voor deze Soundbar gekozen vanwege de lopende actie van Samsung dat er twee achterspeakers meegeleverd worden. Deze heb ik nog niet in huis, dus daar kan ik verder niks over zeggen, maar in verhouding een goede prijs voor wat je ervoor terugkrijgt.

Enige nadeel is dat het volume rap oploopt als ik het volume via de telefoon bedien en op het moment dat ik schakel naar een andere bron, dan kan het volume ineens op een ander niveau staan (harder of zachter).

Tevens is er een mogelijkheid om voeding vanaf de soundbar door te lussen naar de TV, echter wordt de kabel die je hiervoor nodig hebt niet meegeleverd en is deze ook niet te verkrijgen bij de meeste winkels.

Pluspunten

• Compatibiliteit
  • Wifi
  • Ingebouwde subwoofer

Minpunten

• Volume controle via meerdere bronnen

Joke 06-08-2018

Verrassend!

We waren toe aan een nieuw geluid. We hebben deze soundbar gekozen omdat we ook een Samsung tv hebben. Onze verwachtingen zijn meer dan overtroffen! Deze combinatie is helemaal af. Met ons "eitje" kunnen we alles bedienen.
We zijn zeer tevreden!

Pluspunten

• Geweldig goed geluid
  • Gemakkelijk aan te sluiten

Cor 02-08-2018

goede kwaliteit

Ik vind het een goed kwaliteit product.
De tv is gemakkelijk te koppelen aan de sound bar.
Ik ben er blij met mijn nieuwe aankoop.

Samsung MS650 01-08-2018

Sound Bar with AWESOME sound!

After searching and viewing many different reviews, I came across the MS650 from Samsung. I found a great deal on platteTV and bought it soon after.

WHAT A GREAT CHOICE!!! It is truly unbelievable to hear the sound coming from this device. Crisp quality with endless bass and perfect treble.

All round great sound, with great compatibility. Wifi, Bluetooth etc all tested very well,

It is an absolute joy - my best tech-buy of the last 3 years.

Well done Samsung! Home run!

Pluspunten

• Compatibilty
  • Wireless
  • Crystal clear sound
  • Easy setup
  • Many inputs/outputs

Minpunten

• Slightly longer (size) than needed
  • Wi-Fi only works with selected Samsung TV's
  • Awkward Cable Hook

Rieks 25-07-2018

mooi robuust

Prima soundbar. Vele mogelijlheden v.w.b. aansluiten van sounbar op tv. robuust apparaat. Makkelijk op te hangen onder de tv

Jonathan 25-07-2018

Super goed geluid!

Erg blij met deze soundbar. Deze soundbar heeft een ingebouwde subwoofer die ook erg goede bass weergeeft. Een subwoofer is beslist niet nodig. Ook uit te breiden naar een 5.1 surround set.

Pluspunten

• Mooi vormgeving
  • Ingebouwde subwoofer

Michel 23-07-2018

Super geluid

Super geluid en makkelijk aan te sluiten. Zelfs zonder losse subwoofer een mooie bass. Had ik veel eerder moeten doen

AK 14-07-2018

Not bad for all-in-one sound bar

For an all-in-one sound bar, it does a great job. Sound quality is crisp, connectivity is good and the setup is simple. Not very impressed with the the surround sound.

Pluspunten

• sound quality
  • simplicity

Minpunten

• surround sound

MMO 12-07-2018

Mooi en helder geluid. Gemakkelijk te installeren!

De Samsung Soundbar HW-MS650/XN is gemakkelijk te installeren. Geeft een mooi en helder geluid. Zeer gebruiksvriendelijk en een goede kwaliteit!

Pluspunten

• Helder geluid
  • Makkelijke installatie
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

P huijsen 08-07-2018

soundbar HW-MS650

Hij werkt top met een goed geluid. Wel even het boekje lezen.
Keuze met geluid instellingen voldoende. Alleen afstandsbediening was even zoeken naar de volume knop.

Pluspunten

Minpunten

• nog niet gevolden

Veerle 08-07-2018

Heel goed

De Samsung Soundbar ms650 sluit qua desing enorm goed aan bij onze Samsung Qled televisie. Het geluid van de Soundbar is verrassend goed gezien de compactheid van het design. De soundbar heeft een goed bass volume en het geluid bereikt de gehele ruimte van de woonkamer. Dit maakt de beleving van films/series des te aangenamer. Een echte aanrader.

Jan M 06-07-2018

Perfect geluid!

Deze soundbar met name gekocht om stemmen beter te kunnen verstaan.
Zeker in films waarin met een accent wordt gesproken merk je het verschil in verstaanbaarheid.
Maar uiteraard ook zeer tevreden over de muziek weergave o.a. via de App

tineke joren 05-07-2018

Soundbar HW-MS650

Goed geluid en mooie vormgeving, past ook bij onze Samsung televisie.
Makkelijk zelf te monteren was in een half uur gepiept

Pluspunten

• mooi
  • geluid oke

Grasmeijer 04-07-2018

Fantastisch geluid!

Bij het aansluiten schrik je je levenloos als het geluid ineens op de soundbar komt! Wat een fantastisch geluid heeft deze soundbar. En dan moeten de rearspeakers nog komen!

Pluspunten

• Makkelijk aan te sluiten
  • Draadloos met samsung bluetooth
  • Kind kan de was doen

Mister Mike 04-07-2018

Zijn geld waard

Is precies wat ik er van verwachte, geluid helder en bas perfect om geen overlast te veroorzaken bij de buren. Simpel installeren en werkt super met de Samsung multieroom app over wifi.

Pluspunten

• geluid
  • hdmi arc
  • fijne bas
  • installeren
  • prijs

Alex 02-07-2018

Goede geluidsweergave

Uitvoering product voor zowel de geluidsweergave als in een toegevoegde waarde voor interieur en gemak in gebruik een algehele aanwinst.

MN 29-06-2018

Fantastisch bioscoop gevoel

Fantastische soundbar, enorm blij mee. Mooie diepe bas en vol geluid. Heb deze samen met een Samsung smart tv gekocht en de connectiviteit is super eenvoudig. De mogelijkheden om de soundbar voor andere doeleinden te gebruiken zoals het streamen van muziek vanaf je telefoon is ook chill. Eigenlijk net een sonos-idee maar dan voor de bioscoop/tv-kamer. Absolute aanrader

Pluspunten

• Fantastisch geluid
  • Degelijke kwaliteit
  • Goede connectiviteit
  • Gebruiksvriendelijk

Toon 28-06-2018

Soundbar MS-650 -- Goed geluid

Had al een Samsung TV daarom voor deze soundbar gekozen.
Ik ben uiterst tevreden over het geluid en de bediening.

• Bediening