Bose SoundTouch 300 - Reviews

Best Reviewed april 2017
Bluetooth
Actieve subwoofer
Draadloze subwoofer

Beoordeling op basis van 58 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

plurix 02-01-2017 Product paar weken in bezit

Helaas ben ik erin getuind door de misleidende naam,

Het Bose product aan zich is Duur!! (let op de hoofletter) maar qua geluid perfect. Zeker met de subwoofer erbij. waarom dan deze titel.
Ik bezat al een Bose Soundtouch 30 en het Twinpack van de Soundtouch 10. allen superbe producten. Toen mijn 20 jaar oude surround systeem 'het tijdelijke voor het eeuwige' verwisselde wilde ik ook graag dat mooie diepe geluid van de muziek uit mijn tv krijgen.
op naar de Mediamarkt en Tummers. Goed luisteren en idd perfect Bose geluid.
Voldoende informatie (dacht ik) en zelfs de vraag gesteld of de soundbar gekoppeld kon worden aan de 30 en de 10 speakers. En beiden zaken zeiden volmondig JA! Het waren immers allemaal SOUNDTOUCH apparaten. En dat was doorslaggevend in de beslissing om voor Bose te gaan en niet voor SONOS.
OOOH wat een spijt.
Wat blijkt. Je kunt idd wel de 10 en de 30 aan de 300 koppelen zolang als je maar vanuit je wifi of bluetooth afspeelt. Maar vreemd genoeg niet wanneer je via de 300 vanuit een ander apparaat iets afspeelt. Want dat zou een ander systeem gebruiken.????
In elk geval is dit niet wat de naam beloofd.
Alles heet heel suggestief soundtouch wat erop duidt dat het èèn systeem is. Wees dan sportief en geef in de benaming weer dat men te maken heeft met 2 verschillende systemen die maar op èèn gebied samenwerken en wijzig Wireless Multiroom in WIFI Music Only.
Bose zegt wel dat er wellicht in de toekomst iets aan gedaan kan worden. maar dan spreken ze zichzelf tegen.
Wees hiervoor bij aankoop wel van bewust.
Ondanks het perfecte geluid gaat die soundbar en de subwoofer er bij mij uit. Om een dubbel wireless systeem te hebben hoef ik geen 1600 euri te investeren. Dàt kan dan een stuk goedkoper.

Pluspunten

• Perfect geluid
  • alles in een afstandsbediening
  • goede ondersteuning

Minpunten

• Zeer grote zubwoofer
  • communiceert niet altijd met soundtouch apparaten
  • Zeer duur.
  • ophangsysteem is duur en horizontaal
  • Finetunen van Bas is niet mogelijk

H 19-02-2017

Hoi Plurix?

Jammmer dat jouw soundbar en boxen niet goed werkt!
Begrijp ik het dan goed dat je via de computer wel iets kan af spelen maar dat geluid komt dan niet uit de Bose Soundtouch 30 en het Twinpack van de Soundtouch 1.

De Bose Acoustimass 300 wireless bass module hoort toch wel bij de soundbar?

Horen de SoundTouch 300 soundbar speakers daarbij? Zijn er ook nog andere opties mogelijk?

Verneem graag jouw reactie.

Met Vriendelijke groet
H.B.

plurix 20-02-2017

Hoi H.B.
Ik heb een Soundbar soundtouch 300 en (nu nog) een accoustimass basbox beiden werken prima samen.
Daarnaast heb ik een Soundtouch 30 en het twinpack van de soundtouch 10.
wanneer ik internetradio afspeel of muziek van mijn laptop of NAS kan ik alle boxen met elkaar verbinden.
Geen enkel probleem.
Maar zodra de blueray speler of de tv als bron gaan dienen vallen de 10 en de 30 uit.
Ik zou dan de wireless sourroundspeakertjes moet kopen om surround geluid te krijgen.
en die zijn voor zulke kleine speakertje F*ck*ng duur.
Dan zou ik totaal 2130 euri kwijt zijn om surroundgeluid te krijgen èn goede muziek.
En goede muziek geeft de soundabar en accoustimass zeker. Maar goede muziekvideo's word dan een probleem. en dat is nu zo jammer aan deze aankoop.
Bose zegt dat er een ander systeem voor gebruikt word en Tv naar 30+10 zou niet mogelijk zijn. maar andersom gaat dus wel.
ik hoop dat je een goede maar wel een bewuste keuze kunt maken. en dat mijn ervaring je enigzins geholpen heeft.
mvrgr,
Plurix

Dennis 03-07-2017

hoi ik heb een nieuwe lg oled gekocht heb altijd geluid gehad harman kardon avr 335, nu wil ik inderdaad gaan denken aan deze bose maar is dat een goeie beslissing ik weet het niet en media markt zeg op alles ja helaas

Rick 19-12-2016 Product paar weken in bezit

BOSE Soundbar helemaal top

Ik heb de soundbar nu al een tijdje in huis. Ik kan zeggen dat de vormgeving mooi is en de geluidsweergave helemaal top. De keus om te schakelen tussen televisie, streamen via internetradio en een derde mediabron is makkelijk te bedienen. Wat betreft de afstandsbediening van BOSE en de combi om deze afstandsbediening voor alle mediabronnen te gebruiken, functioneert niet echt naar behoren. Het is ook mogelijk dat ik het als gebruiker verkeerd heb gedaan, maar de gebruikshandleiding is makkelijk te volgen. Ook het gebruik van de BOSE app is helemaal top. Makkelijk te bedienen ook de volume knop. Ik zou dan ook zeker deze soundbar graag uit willen breiden met een tweetal kleine geluidsboxen. Deze zijn heel makkelijk te koppelen aan en via de bluetooth van de soundbar. En zeker een aanrader voor het ultieme filmgeluid door de hele kamer. Om voor een surround geluid alleen de soundbar te gebruiken is te weinig en doe je je zelf te kort mee, wil je een compleet surround geluid ervaren.
Hou er wel rekening mee dat de aanschafsprijs van deze soundbar aan de hoge kant is. Maar dat brengt elk BOSE merk met zich mee dat je betaald voor kwaliteit. In dit geval een mooi en perfect geluid is waar je voor betaald. Ik vind de soundbar wel iets te diep qua centimeters en past hij hierdoor niet goed onder een televisie/flatscreen, als deze lage pootjes of een standaard heeft. Maar vergeet niet de flatscreen kan je altijd nog ophangen en met zo'n soundbar en mooi en perfecte geluidsweergave, neem je dat voor lief om een paar gaatjes in je muur te boren voor deze waanzinnige soundbar.

josk 06-11-2016 Product paar weken in bezit

Dat een soundbar zo'n kwaliteit kan weergeven

De geluidskwaliteit is boven alle verwachting. Zonder surround speakers of subwoofer, laat de 300 je genieten van een geweldig en vooral verstaanbaar TV geluid. Muziek van CD speler en Blueray idem; je verwacht dit niet van een soundbar. Verschil in een goede en slechte opname door een geweldig laag, mooi midden en hoog valt op. En, vooral de ruimtelijkheid, je gelooft niet wat je hoort. De soundtouch 300 zie ik als de volgende generatie van de Sonos Playbar en Heos Soundbar. De soundtouch 300 is nog meer fraai afgewerkt, heeft een perfecte hoogte voor de actuele TV's, heeft HDMi ARC audio return channel, een extra HDMi ingang. We gebruiken de TV als schakelcentrale voor afwisselend Apple TV, Blueray, CD (tv aan, echter op beeld uit), Spotify en TV. Soundtouch ondersteunt zelfs het weergeven van een Spotify lijst onder de voorkeuzeknoppen. En daar hebben we een volgen voordeel boven Sonos en Denon Heos; de Bose heeft een afstandsbediening! Daarmee kun je ook je andere apparaten bedienen.
De Bose laat zich bedienen door iPad, iPhone, zelfs de Mac, of met de AB. Ook een Bluetooth verbinding is snel gemaakt. Inregelen op luisterruimte met AdaptIQ.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening,
  • HDMi en ARC audio return channel
  • Dynamische weergave
  • Ruimtelijke weergave
  • Fraaie afwerking, mooie app

Minpunten

• Geen hoofdtelefoon aansluiting

MPJ 05-01-2017 Product paar weken in bezit

Mooi design, super geluid

Kon niet wachten. Gelijk de doos opengetrokken en alles aangesloten. Makkelijk te doen. Alle kabels zijn aanwezig en het installeren wijst zich zelf. Ongeduldig en benieuwd naar het geluid niet gekalibreerd met de Adaptiq audio kalibratie. Gewoon gelijk aan de gang.
Had ik beter niet kunnen doen. Wat een deceptie! Geluid erg blikkerig en geen tot weinig bas.

Ff rustig nu en de tijd nemen. Kleine 3 minuten verder en kijk .... dat is wat ik verwacht! Totaal ander geluid. Mooi ruimtelijk effect, mooie hoge tonen en een lekkere bas zonder overdreven aanwezig te zijn.

Nu een kleine maand in huis en ik blijf blij. Ondertussen de Soundtouch 300 ook geprogrammeerd in mijn universele afstandsbediening. 1 druk op de knop en het geluid bij het TV kijken loopt via de Soundtouch 300.
Het geluid is mooi vol met een goede diepte. Filmeffecten worden goed weergegeven. Bij praatprogramma's raad ik alleen wel aan de stand op 'Conversatie' te zetten. De bijgeluiden worden dan meer gefilterd en de stemmen zijn dan nadrukkelijker aanwezig.

Comptabiliteit is goed. Regelmatig via de telefoon of tablet muziek aan het streamen. Ook hier valt op dat de Soundtouch goed werk levert. Van hardrock tot klassiek, van jazz tot opera alles wordt mooi helder en vol weergegeven. Zelfs de zachte partijen in klassieke stukken zijn nog vol diepte. Top!

Zijn er nog negatieve punten. Jawel, maar dat is zeuren. Het design in zwart hoogglans is top, maar ook erg besmettelijk. Je blijft aan het stoffen. Maar verder is het een aanrader.

• Vol, ruimtelijk geluid

Steef 17-12-2016 Product paar weken in bezit

Goed geluid, strak design

Ik heb de soundbare van Bose nu een aantal weken in huis. Ik gebruik 'm om muziek mee af te spelen van Spotify, maar ook het geluid van films en series komt bij mij tegenwoordig door de soundbar. Het geluid is simpelweg fantastisch. Hele mooi belans in het geluid, het geluid vult de hele woonkamer, en ook tijdens feesten en partijen blijkt de soundbar het zeer goed te doen. De soundbar vind ik wel vrij groot, hij is ongeveer 1 meter lang. Het design van de soundbar is wel heel erg strak, en daarmee past hij toch uitstekend in mijn interieur. De bediening is ook prima en eenvoudig. Het aansluiten was snel gebeurd, en de koppeling met mijn telefoon (voor het afspelen van muziek op spotify) is heel eenvoudig snel gemaakt via bluetooth. Echt een waandig apparaat om in huis te hebben. De prijs van Bose is over het algemeen vrij hoog, en ook voor deze soundbar is niet heel goedkoop. Maar desalniettemin ben ik zeer tevreden met wat ik er voor krijg. Ik zou deze soundbar zeker aanbevelen.

Aljo Schaaphok 16-01-2017 Product paar weken in bezit

Geweldige soundbar Bose Soundtouch 300

Sinds enige weken in huis, de nieuwste telg uit de Bose soundbar selectie.
Wat een verbluffend mooi geluid, zo mooi ruimtelijk en helder, voor tv, gesproken woord, voor films, enorm mooi. Fijne diepe bass, terwijl er (nog geen) subwoofer aangesloten is, dit nlaatste is nog een optie, vooral denk ik voor als je lekker muziek wilt luisteren, zeker niet slecht nu maar mis een diepere bas.
Aansluiten is een fluitje van een cent, optische kabel erin, hdmi naar tv.
Vervolgens via de bijgeleverde microfoon op 5 plekken in je kamer gaan zitten en de calibratie kan beginnen.
Ben er echt blij mee, helder, ruimtelijk , voor films en games echt top! Af en toe mis ik een heldere diepe bas, dus toch maar voor de subwoofer erbij gaan?
Deze soundbar is echt een aanrader, mijn versterker en grote speakers staan reeds op zolder, niet meer nodig.
Even een mp3 streamen vanaf je telefoon naar de soundbar , zeer handig.

Pluspunten

• mooi geluid
  • strakke mooie afwerking

Minpunten

• af en toe mis je een diepere bas

Anjo 06-02-2017

Weet u mij te vertellen hoe ik mijn telefoon op de SoundTouch aan moet sluiten? Na div. Pogingen lukt mij dit niet?
Mvg. Anjo Verhoeven / Eindhoven

Officiele reactie Bose 07-02-2017

Geachte Anjo,

Mogen we u vragen contact op te nemen met onze helpdesk op het nummer 088/033 30 40? Op deze manier kunnen onze SoundTouch specialisten u bijstaan om samen stap voor stap naar een oplossing te zoeken.

Het Bose Team

Jolanda 06-01-2017 Product paar maanden in bezit

echt een aanwinst

We waren echt toe aan een nieuw geluidsysteem, onze dolby set is al een aantal jaar oud maar we kunnen echt niet tegen dan blikkerige geluid van de tv. Opzoek naar iets nieuws kwamen we al snel bij een soundbar uit, en wat voor soundbar is dit zeg! Hij ziet er superchique uit en levert meer dan waar wij naar op zoek waren. Aansluiten op de tv is een makkie en nadat je hebt uitgevonden hoe de bas tonen wat hoger kunnen is de geluidsbeleving compleet. Films, series, muziek via bluetooth, allemaal even zuiver en prachtig geluid. Een echt pluspunt is dat je de tv en je digitale kastje kan bedienen met de afstandsbediening van de soundbar. Wij zijn tevreden!

Pluspunten

• Mooi
  • Makkelijke bediening

jorisbink 18-12-2016 Product paar weken in bezit

Geweldig geluid

Ik heb deze mooie Bose soundtouch voor al 4 weken en hij is gewoon geweldig. Het geluid wat er uit komt is heel goed. Ik kijk er meestal series en films mee. Het geluid wat er uit komt is dan geweldig. Alle special effects en stemmen komen er goed uit. Deze Bose soundtouch heeft ook een goede bas onder de extra sub woofer. Het enigste echte nadeel er aan is de afstandsbediening. Hij is best wel groot en zwaar. De handleiding die er bij zat vond ik ook een beetje onduidelijk, maar op internet kan je er wel een uitgebreidere vinden. Nog een klein ding wat ik mis is dat er geen 3.5mm audio jack op zit. Je ben nu gedwongen om het met een optical kabel of via hdmi aan te sluiten. Dit is een nadeel voor als je een oude tv heb. Ik vind het design van het product wel modern en mooi. Soms heb ik de Bose soundtouch via bluetooth verbonden op mijn mobiel en dan muziek geluisterd. Ik was toen zeer tevreden over het geluid. Ik rad hem zeker aan als je van goed geluid hou.

Pluspunten

• mooi geluid
  • veel bass
  • mooi disign

Minpunten

• geen 3.5 mm audio jack
  • handleiding was niet heel duidelijk

Anjo 06-02-2017

Is het u gelukt om de telefoon aan te sluiten op de soundtouch 300?
Zou u mij een uitleg hierin kunnen geven, het lukt mij nl. niet
Mvg. A. Verhoeven / Eindhoven

Mike 15-12-2016 Product paar weken in bezit

De soundTouch 300

Het is een mooi apparaat waarvan ik totaal geen spijt heb dat ik hem heb aangeschaft. Het geluid is geweldig en de bediening heel eenvoudig. Wij hebben hem aangesloten op de tv en automatisch gaat hij aan als je de tv aanzet. Het is een pittige prijs die je ervoor betaald maar hij is het meer dan waard. Wij gebruiken hem voor de tv maar ook als muziekgeluid voor de iphone. Heel simpel via bluetooth speel je je muziek af via de soundbar en het geluid is echt geweldig.

• bedieningsgemak

Minpunten

• prijs

Loltje 14-12-2016

Volop geluid

We hebben de soundbar nu Een paar weken in huis
Alles wat we er van verwacht hadden is geleverd en nog meer
Hiervoor hadden we nog een simpel systeem met losse boxen.
Maar dit is AF! Overal in de ruimte een zelfde geluid. Blijf me erover verbazen..
Samen met de app op de smartphone of de tablet kun je er nog meer van genieten..
Had wel moeite om alles juist in te stellen, de gebruiksaanwijzing was erg summier .
We hebben damn ook een paar dagen zitten rommelen om de afstandsbediening
Op de juiste manier te kunnen gebruiken... We zijn absoluut niet technisch aangelegd..
Dus toen uiteindelijk alles werkte en zonder moeite waren we zo trots als wat..
Hebben ook getest hoe hard ie kon, (gelukkig waren de buren een paar dagen niet thuis)
Heb het gegoogeld en daar kon je veel meer informatie vinden, wel jammer dat dat alleen in het Engels te vinden was. Gelukkig heb ik daar geen moeite mee .
Dus uiteindelijk konden we genieten. Heb van alles en nog wat uit geprobeerd.
Spotify, tv gekeken, radio geluisterd, mp3 geluisterd, dvd gekeken...
Verder is het een mooi vormgegeven apparaat. Heel bescheiden, valt niet eens op.
We hebben nog geen vaste plek gevonden... Je ziet m nauwelijks, maar des te meer hoor je m.

• Vormgeving

Minpunten

• Te summiere gebruiksaanwijzing
  • Alleen Engels op website

Soundadapt 19-08-2017 Product paar weken in bezit

Goed maar met relevante beperkingen

Een uitstekend geluid. Kamervullend en sprankelend.

Helaas voor deze hoge prijs enkele echte minnen in bediening en mogelijkheden. Mocht je een Samsung tv hebben met een zgn HDMI-arc aansluiting om het optimale geluid over te brengen, vergeet het maar. Dit werkt niet. Of dit nu ligt aan Samsung of aan Bose, wie het echt weet mag het zeggen. Feit is dat de verkoper (Mediamarkt) vertelde dat de superieure HDMI koppeling met Samsung prima zou werken. Voor mij een belangrijk koopargument. Behoorlijke teleurstelling dus.

Het geluid van de Sountouch is mooi. Met de basebox erg diep. Voor dagelijkse tv weergave (optische koppeling) soms vermoeiend diep.
Helaas kun je de basweergave op geen enkele manier aanpassen. Dit ervaar ik in deze prijsklasse als een behoorlijk gemis. Enige optie is om de basebox (tijdelijk) uit te schakelen.

De Bose App werkt maar oogt wat basic in de Bose zwart/wit stijl. Prettig zou zijn wanneer het volume ook direct vanuit het notificatescherm aanpasbaar zou zijn. Via de volumeknoppen van de telefoon werkt het (meestal) wel maar in vrij grote stappen.

Al met al. Mooie apparatuur om te zien met een goed geluid. Gezien de hoge prijs heb ik toch niet het ultieme gevoel aan deze aankoop over gehouden. Met de kennis van nu zou ik het niet hebben gedaan.

Wellicht dat de "finale softwareupdate" in december, zoals de verkoper aangaf, nog de missende zaken gaat leveren. Mijn verwachtingen zijn hoog. De vrees dat dit een teleurstelling wordt echter hoger.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Degelijk en strak ogend design
  • Diepe bas

Minpunten

• Bas niet te beinvloeden
  • Geen HDMI arc met Samsung
  • Basebox vrij groot
  • Te duur voor het gebodene

Paul 02-05-2017 Product paar weken in bezit

Gecompliceerde installatie.

Het aansluiten van de soundbar was één grote ergernis. Het is absoluut geen ‘plug and play’ systeem. Iets wat mij in de winkel wel was voorgespiegeld.
Een Nederlandstalige handleiding bestaat niet. Ook niet op het internet. Dat vindt Bose blijkbaar niet nodig voor een product van 800 euro.
De installatie kan alleen plaatsvinden via een tablet of smartphone waarop een app gedownload moet worden. Via deze app moet men dan weer verder aan de slag. Ik ben er twee dagen mee bezig geweest, maar kwam er niet uit.
Uiteindelijk heeft de winkel (BCC) hem geïnstalleerd, hiervoor moest nog eens 50 euro extra betaald worden!
Mijn advies: koop hem niet, tenzij je technisch onderlegd bent.

Minpunten

• Geen 'plug and play', ingewikkelde installatie
  • Nederlandstalige gebruiksaanwijzing bestaat niet
  • Hoge prijs

marlie74 30-07-2017

Ik ben het helemaal met je eens..ik ben echt geen beginner qua apparatuur aansluiten maar met deze ben ik na 2 uur helemaal klaar..ik krijg het niet voor elkaar om de tv te koppelen met de zogenaamde universele afstandsbediening van bose..zwaar waardeloos.

JJB 20-04-2017 Product paar weken in bezit

Mooi vormgegeven soundbar met geweldig geluid

Na meerdere reviews te hebben gelezen van deze soundbar, en deze ook te hebben vergeleken met de andere beschikbare soundbars, heb ik gekozen voor de Bose SoundTouch 300. Ik vind het apparaat erg mooi weergegeven en Bose staat voor mij altijd garant voor kwaliteit. Naast de vormgeving is het geluid ook erg goed. Zoals Bose ook beloofd is het heel helder en ruimtelijk. Ik heb samen met deze soundbar de Bose Acoustimass 300 wireless bass module gekocht en dit brengt het kijken naar films en het luisteren naar muziek naar een compleet ander niveau. Het is een flinke uitgave, maar daar krijg je geen spijt van. Het was even uitzoeken hoe ik het geluid het beste kon afstemmen op de ruimte waar de soundbar staat, maar dat werd goed uitgelegd in het meegeleverde setup boekje. Waar je ook zit in de kamer waar het apparaat staat, het geluid is overal even zuiver. Ik raad dit product zeker aan!

Pluspunten

• Heldere geluid
  • Mooi vormgegeven
  • Kwaliteit van de soundbar

Minpunten

• Groter dan mijn voorgaande soundbar

lownoise 19-04-2017 Product paar weken in bezit

kleine krachtpatser

Ik heb de soundtouch nu enkele weken in huis en ik ben erg tevreden. Het “unboxing proces” viel ietwat tegen doordat de installatie niet zo soepel verliep als ik had gehoopt. Het aanmelden op de wifi verliep stroef, toen zag de app op mijn telefoon de soundbar niet en uiteindelijk moest ik alles een aantal keer resetten om het werkend te krijgen. Toen kostte het me de nodige moeite om de functies van andere apparaten in te programmeren in de afstandsbediening. Doorgaans ben ik vrij handig met dit soort techniek, maar dit kostte mij de nodige moeite en ergernis. Nadat dit klaar was was ik de ergernis snel weer vergeten alleen, want alles werkt nu perfect samen en ik heb alle andere afstandsbedieningen aan de kant gedaan. het resultaat is dat ik nu altijd muziek luister omdat het zo makkelijk is om iets op te zetten. Het belangrijkst van alles is natuurlijk de geluidskwaliteit en samen met de subwoofer is het een volwaardige vervanging van de bestaande 5.1 set. Ook ziet de set er mooi uit, het neemt weinig ruimte in beslag en ik heb een hele kluwe aan kabels van mijn oude systeem kunnen opruimen. Almetal ben ik er erg tevreden mee.

Pluspunten

• draadloos
  • mooi geluid
  • universeel (werkt met alle apparaten)
  • makkelijk met 1 afstandsbediening

marlie74 30-07-2017

Hai..ik ben ook best handig met het instellen van apparatuur..maar mijn hemel wat werd ik gek van deze.na aansluiten en met de headset aan de slag wilde ik de tv van sony koppelen met de universele afstandsbediening..maar helaas..nog niet gelukt.ben er na 2 uur klooien klaar mee..hoe is het jou gelukt dan? Mvg

LT1990 31-01-2017 Product paar maanden in bezit

mooi geluid

Deze soundbar hebben we inmiddels al een aantal maanden in huis. Hiervoor hadden wij geen boxsysteem. Het geluid waar wij naar luisterde kwam uit de platte Samsung televisie die is opgehangen aan de muur. Bose staat bekend als een goed merk met goede kwaliteit spullen. Daarom hebben we hiervoor gekozen. De soundbar ziet er mooi strak uit. staat erg mooi in onze woonkamer. De installatie verliep wat ongemakkelijk maar eenmaal klaar voor gebruik kwam er een geweldig geluid uit. Het verschil is duidelijk te merken. Het geluid lijkt van achter ons vandaan te komen. Regelmatig koppel in de soundbar met mijn telefoon dit gaat erg makkelijk. Zo kan ik naar mijn eigen muziek luisteren met een geweldige kwaliteit.

Ik zou deze soundbar zeker aanraden aan anderen. De installatie is wat lastig maar als dit eenmaal gebeurd is kun je echt genieten!

Pluspunten

• goede kwaliteit geluid
  • geluid lijkt overal vandaan te komen
  • verschillende mogelijkheden

Minpunten

• lastig te instaleren

Matthijs020 18-01-2017 Product paar weken in bezit

Fantastisch systeem, al moet je even leren hem te gebruiken

De Soundbar is geen plug-en-play systeem; het installeren is lastiger dan ik gedacht had en daar heeft Bose dan ook punten laten liggen. Het geluid maakt dit meer dan goed. Over de gehele breedte doet de Soundbar wat het belooft. Het geeft fantastisch geluid bij ieder muziekgenre wat ik ermee luister. Ik ontdek in veel van mijn favoriete muziek nieuwe diepte; van toontjes en riedeltjes bij experimentele elektronische muziek tot een vol rond en warm geluid bij de rustige ballads. Deze kwaliteit houdt de Soundbar ook vast bij een hoog volume, en dat is wat je vaak mist bij geluidssystemen van lagere kwaliteit.

TV kijken is een stuk fijner geworden. Het apparaat kun je op twee manieren koppelen aan je TV en dat werkt uitstekend.

Je kunt via de app gemakkelijk radiostations beluisteren en ook de muziekbibliotheek in bijvoorbeeld je iTunes weet hij goed te vinden. Voor het finetunen van bijvoorbeeld de bas is het even zoeken op internet naar de gebruiksaanwijzing, het aanpassen gaat eigenlijk heel logisch.

Zeker als je een klein appartement hebt, maar toch je muziek op hoog niveau wilt luisteren zonder grote en logge speakers te kopen, dan raad ik deze Soundbar van harte aan. Voorheen had ik geen 'echte' speakers thuis, maar ik ben met deze Soundbar in een klap naar een volwaardige thuisbioscoop gegaan.

Pluspunten

• Hoogwaardig geluid, ook bij hoog volume
  • Goede kwaliteit geluid bij diverse genres muziek
  • Vormgeving van de Soundbar

Minpunten

• Installatie is niet gebruiksvriendelijk
  • Af en toe een vlakke bas

Rob 18-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooi en vol geluid

Ik wilde de Bose Soundtouch 300 hebben omdat ik hem gehoord en bekeken heb in de winkel,ik verwachte dat de Bose Soundtouch 300
een vol en warm geluid zou geven ,en dat is uitgekomen.
Het geluid en design overtreft alles.
De Soundbar is gemakkelijk in gebruik en simpel aan te sluiten.
Ik heb er tv mee gekeken ,en muziek mee geluisterd,perfect.
Ook de afstands bediening is erg handig.
Ja ik zou deze Bose Soundbar bij iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Afstansbediening

Bobbie2002 14-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooi design

Heb deze soundbar nu een maandje in huis. Ze zeggen dat het installeren makkelijk en snel kan maar niks is minder waar. Ben er ruim een uur mee bezig geweest voordat er geluid uit kwam.
Nu na 4 weken heb ik me oude soundbar+subwoofer van Samsung weer neergezet. Wilde in de avond lekker een filmpje gaan kijken en er kwam opeens geen geluid meer uit de soundbar. na 2 uur van alles te hebben geprobeerd is het nog niet gelukt.
Zodoende dat me oude er weer staat.
Als die het doet komt er dus waanzinnig geluid uit maar je kan er niet van op aan.
Ik houd het toch bij me Samsung en raad dit product niemand aan te kopen.

Pluspunten

Minpunten

• Moeilijke installatie
  • Teveel opties

Willemijne Bosveld 14-12-2016 Product paar weken in bezit

Redelijke soundbar, voor een te hoge prijs

Dit artikel nu een aantal weken in bezit. Het geluid is helder, maar met weinig bas. Hiervoor moet apart een subwoofer aangeschaft worden. Voor deze prijs had dit er zeker bij moeten zitten! Muziek komt pas echt mooi over als het volume op een hoge stand gezet wordt.
Hiervoor hadden we een Philips home cinema set, met subwoofer, voor minder dan de helft van dit bedrag en eerlijk gezegd vind ik die net zo goed.

Pluspunten

• ziet er mooi uit

Minpunten

• hoge prijs
  • weinig bas

Dirk 23-03-2017 Product paar weken in bezit

Prima geluid en mooier design dan concurenten.

Sinds medio maart is er een update gekomen. Nu zijn de virtual reality speakers ook in volume te regelen. Bass module zeer goed. Mooi design. Echt surround geluid tesamen met de 2 virtual reality speakers en de bass module.
Een echte aanrader.

• Echt surround geluid