Bose SoundTouch 300 - Reviews

LAN
Kleuren
zwart

Ruben Veldkamp 03-12-2016 Product paar maanden in bezit

Sonos eat your heart out

Wat een fantastisch apparaat. Een tijd gezocht naar een soundsystem voor de TV & muziek ter vervanging van de huidige speakers. De Sonos lijkt op het eerste gezicht een leuk apparaat, maar het geluid vind ik voor de prijs niet goed genoeg. Op slag verliefd op het geluid toen ik de Bose Soundtouch 300 hoorde, ongelooflijk hoe het geluid van alle kanten gestuurd wordt (zonder achter speakers heb je toch echt het gevoel dat daar geluid vandaan komt), werkelijk briljant, spat zuiver ook in zeer lage volume. Ik houd er van zelf het geluid te kunnen kleuren, maar zelfs dat wil je niet met dit apparaat. De app is eenvoudig te bedienen, Spotify voorkeuze zenders ingesteld en zonder je mobiel aan en uitschakelen naar je voorkeur zenders (op de afstandsbediening), aanvullend ook een Soundtouch 20 aangeschaft. Dit product verdient meer dan een 10, next generation sound!

Pluspunten

• Sterk virtual suround (bioscoop geluid)
  • Spat zuiver
  • 1 Goede afstandsbediening voor al je apparaten
  • Soundtouch systemen eenvoudig toe te voegen

Minpunten

• GEEN

LX 21-11-2016 Product paar dagen in bezit

geweldig geluid , mooi design, gemakkelijk te bedienen

Geweldig geluid, onvoorstelbaar dat uit zulke kleine luidsprekers zo'n mooi geluid kan komen.
In ons nieuwe huis wilde ik geen kabels leggen voor aansluiting van luidsprekers, een mooi compact systeem moest het alternatief worden. Op advies van de winkel een aantal weken gewacht tot deze Bose soundtouch 300 uitkwam.
Ik gebruik de soundbar de hele dag voor het luisteren van muziek zowel klassiek als hedendaags en 's avonds voor televisie. Het geluid van de televisie wordt heel goed, duidelijk en versterkt weergegeven.
De app van Bose op de telefoon gedownload hiermee is het apparaat gemakkelijk te bedienen en natuurlijk een wereldwijde keuze aan zenders . Ook streamen van muziek op je computer is simpel.
De bijgeleverde afstandsbediening werkt voor alle apparaten die je aansluit. Ik heb wel de 2 Bose Virtually Invisible 300 luidsprekers erbij genomen. Dit is zeker een goede aanvulling en het geld waard. Bij deze heel kleine luidsprekers zit wel bij ieder boxje een flinke transformator. De subwoofer heb ik niet aangeschaft. Ik mis het extra basgeluid niet.

Pluspunten

• mooie design
  • prachtig geluid
  • makkelijk in gebruik
  • veel mogelijkheden

josk 06-11-2016 Product paar weken in bezit

Dat een soundbar zo'n kwaliteit kan weergeven

De geluidskwaliteit is boven alle verwachting. Zonder surround speakers of subwoofer, laat de 300 je genieten van een geweldig en vooral verstaanbaar TV geluid. Muziek van CD speler en Blueray idem; je verwacht dit niet van een soundbar. Verschil in een goede en slechte opname door een geweldig laag, mooi midden en hoog valt op. En, vooral de ruimtelijkheid, je gelooft niet wat je hoort. De soundtouch 300 zie ik als de volgende generatie van de Sonos Playbar en Heos Soundbar. De soundtouch 300 is nog meer fraai afgewerkt, heeft een perfecte hoogte voor de actuele TV's, heeft HDMi ARC audio return channel, een extra HDMi ingang. We gebruiken de TV als schakelcentrale voor afwisselend Apple TV, Blueray, CD (tv aan, echter op beeld uit), Spotify en TV. Soundtouch ondersteunt zelfs het weergeven van een Spotify lijst onder de voorkeuzeknoppen. En daar hebben we een volgen voordeel boven Sonos en Denon Heos; de Bose heeft een afstandsbediening! Daarmee kun je ook je andere apparaten bedienen.
De Bose laat zich bedienen door iPad, iPhone, zelfs de Mac, of met de AB. Ook een Bluetooth verbinding is snel gemaakt. Inregelen op luisterruimte met AdaptIQ.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening,
  • HDMi en ARC audio return channel
  • Dynamische weergave
  • Ruimtelijke weergave
  • Fraaie afwerking, mooie app

Minpunten

• Geen hoofdtelefoon aansluiting