Onkyo LS-B40

10,0 (1)

Samsung HW-K450

Samsung HW-K450
9,5 (3)

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

5,8

• Slecht

test61 27-12-2013 Product paar weken in bezit

4,8
Update:

De Onkyo soundbar is me echt ontzettend tegengevallen!
Het geluid mist niet alleen laag (zoals eerder geschreven) maar vervormt ook bij hogere (en niet eens abnormaal hoge) volumes.
Het is dan net of dat de digitale versterkers gaan "klippen" en het geluid is dan niet meer om aan te horen. Ook het niet uit kunnen schakelen van allerlei effecten (oftewel gewoon stereo luisteren) vond ik een groot nadeel van de Onkyo; alles klinkt elektronisch en "gemaakt". Daarom toch maar besloten om deze Onkyo om te ruilen tegen een (€ 160,- goedkopere) Yamaha YAS-101 soundbar. Wat een verademing! De Yamaha klinkt veel evenwichtiger, vervormt niet en heeft een heel acceptabele laag-reproductie. Dit had ik echt niet verwacht van een merk als Onkyo maar ik ben blij dat ik heb gekozen voor een Yamaha. EEn gemiste kans voor Onkyo maar ik kan iedereen aanbevelen om in eerste instantie niet voor deze soundbar te kiezen maar eerst goed te luisteren naar andere (en vaak goekopere) alternatieven die wellicht beter klinken.

test61 17-12-2013 Product paar dagen in bezit

6,8
Geluid: zuiver maar tekort aan bas (met daarbij de kanttekening dat ik eerder in het bezit was van een Bose Solo TV met een overdreven bas, dus misschien een kwestie van wennen?). Je kunt moeilijk zien welke van de drie sound modes (music, news en movie) is ingeschakeld vanuit je luisterplek omdat de bijbehorende led's aan de bovenkant van de soundbar zitten. De mogelijkheid om apparaten te koppelen via bluetooth zal ik niet veel gaan gebruiken omdat het geluid (zeker voor muziek) tekort schiet. Het uiterlijk van de soundbar is mooi en het apparaat voelt ook degelijk aan. Over de duurzaamheid kan ik uiteraard na een paar dagen nog helemaal niets zeggen.