De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon DENONHOMESB550E2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

NzPeter 28-03-2023

Matige geluid opbrengst (zonder sub- en surround speakers)

Geschreven voor: Denon DENONHOMESB550E2

Als vervanging van een (bedraad) 5.1 speaker systeem, deze Denon Home 550 aangeschaft. Bij de BCC klonk deze nog best goed. Eenmaal thuis was dat - verwend door het 5.1 geluid - een stuk minder.
Wij hadden al één losse speaker (B150) erbij aangeschaft dus hopen nu een tweede te kopen om deze als surround geluid te koppelen aan de Home 550.
Het geluid van de kleine B150 verraste ons namelijk wel positief.
Het powermanagement van Denon is onduidelijk. Echt uit is die alleen als je de stekker uit het contact haalt. Gaat naar zeggen wel in een soort 'power saving' modus, maar dat zie je niet goed.
Achteraf spijt van deze aanschaf, maar we moeten het er mee doen.

Pluspunten

• makkelijk te koppelen
  • hangpunten meegeleverd

Minpunten

• geluid
  • powermanagement

19frans86 11-04-2021

fijne sounbar met goed geluid.

Geschreven voor: Denon DENONHOMESB550E2

Ik heb deze mooie soundbar mogen testen voor een periode van 4 weken. Na deze test periode heb ik deze soundbar overgenomen omdat hij super goed is bevallen. Toe ik de speaker in hij kreeg heb ik hem direct geïnstalleerd wat erg gemakkelijk gaat. Alles is duidelijk omschreven en het instellen gaat erg gemakkelijk via een app die je even moet downloaden. De soundbar ziet er erg mooi en strak uit en is met mooie materialen afgewerkt. Wat gelijk opvalt is de bediening boven op de soundbar. Deze licht alleen op wanneer je hand in de buurt van de speaker komt en dimt weer na enkele seconden. Op deze manier word je tijdens de film niet gestoord door hinderlijke lampjes. Het geluid wat deze soundbar produceert is echt heel erg goed. En ver boven mij verachtingen. Omdat de speaker niet zo groot is en ook geen subwoofer heeft waren mijn verwachtingen niet heel groot. Maar hij verbaasde mij echt. Een heel warm en natuurgetrouw geluid vult zelf de grootste woonkamers. Het feit dat ik deze speaker na de testperiode heb overgenomen zegt wel genoeg denk ik. Echt een aanrader en een toevoeging voor iedere woonkamer. Of he nu alleen voor films kijken is of om je favoriete muziek op te streamen hij maakt alles meer dan waar.

Pluspunten

• compacte afmetingen
  • gebruikte materialen
  • goed geluid

Lander 04-04-2021

Stijlvolle soundbar met oke geluid

Geschreven voor: Denon DENONHOMESB550E2

Erg mooie soundbar die eigenlijk overal goed staat. Iets wat ik na de geluidskwaliteit toch ook erg belangrijk vind.
Ik ga van een dolby surround 5.1 set van Harman Kardon naar deze soundbar. Het geluid van de soundbar is voor zijn maat erg goed, maar het is geen vergelijking met een 5.1 set.
Ik mis de diepe donkere tonen.
Het geluid blijft bij alle instellingen toch een beetje dof, net of alleen de lage en midden tonen goed presteren. Inmiddels heb ik een instelling gevonden (pure), waardoor ik de soundbar oke vindt. Ik ervaar echter geen dolby atmos prestaties, alles komt van voren.
De app vind ik niet heel logisch in elkaar zitten en ziet er verouderd uit. Als je je weg weet te vinden kun je wel genoeg instellen.
De aansluitmogelijkheden zijn prima en vind ik het prettig dat de toetsen bovenop de soundbar zitten en niet afleiden tijdens het tv kijken.
Mooie toevoeging dat ze oplichten als je met je hand de buurt komt. Tot nu toe een soundbar met oke prestaties, maar niet wat ik had meer verwacht.

Pluspunten

• Compact
  • Toetsen die oplichten
  • Aansluitmogelijkheden

Minpunten

• App
  • Lage tonen

EvanZweeden 30-03-2021

Mooi design met Denon sound

Wat een aanwinst
Zodra je dit product binnen hebt weet je het eigenlijk al, professionele producten, netjes en degelijk verpakt, zware soundbar en alle toebehoren worden meegeleverd.

Het aansluiten, zowel via USB/ARC als connectie maken met internet, verloopt zoals je mag verwachten. Denon staat bekend om zijn kwaliteit en dat is te merken.

Connectie maken met internet kan met een gesloten verbinding dmv een ethernetkabel of via je eigen Wifi verbinding in huis. Ook het koppelen met de HEOS app verloopt soepel. App installeren, je soundbar dmv bleutooth zoeken, vinden en koppelen met de app. Je kan direct je favoriete muziek apps koppelen ( zoals Spotify, Deezer of Napstar ). Ook heeft deze HEOS app al direct TuniIn erop staan zodat je kan genieten van je lievelingsradio station.

Om alles uit de soundbar te kunnen halen is het natuurlijk het beste om even een toffe game of gave film op te zetten. Je kan dan, zelfs zonder surround speakers, genieten van Dolby Atmos surround sound. Eigenlijk heb je dus maar 1 soundbar nodig. Het fletse geluid wat normaal gesproken uit je televisie komt vervang je door mooie warme sounds en zelf redelijke diepe tonen zonder subwoofer.

Al met al een aanwinst voor iedere geluidliefhebber.
Het blijft natuurlijk wel enkel maar een soundbar, maar niet getreurd, je kan makkelijk een subwoofer en extra surround boxen aansluiten met de HEOS app. Dus wel je echt alles eruit halen wat Denon te bieden heeft, kijk dan ook zeker even verder naar de Home sound speakers en een subwoofer die je los erbij zou kunnen kopen.

Pluspunten

• Mooie sound
  • Dolby Atmos
  • Mogelijkheden met de HEOS app

S. De Boer 29-03-2021

Denon Home Soundbar 550

Geschreven voor: Denon DENONHOMESB550E2

Tijdens het uitpakken viel op dat de Denon, in tegenstelling tot andere door mij geteste soundbars, veel zwaarder is. Eenmaal uitgepakt valt meteen de afwerking op. Deze is mooi industriël en robuust..
Tijdens het installeren moet je de HEOS app downloaden. Deze loodst je feilloos door alle stappen heen binnen 10 minuten werkend.
De instellingen zijn de bedienen via de afstandbediening en app. In de app zijn nog enkele meerdere opties om instellingen te veranderen zoals bass, en treble.
Het geluid is tijdens films mooi vol en helder. Ook is er een mogelijkheid om stemgeluid iets luider te zetten mocht dit nodig zijn.Wel komt in mijn ogen de bass iets te laat in waardoor je de soundbar vrij luid moet hebben om goede bastonen te krijgen.

Pluspunten

• Makkelijk in installatie
  • Touchscreen bovenop geen fysieke knoppen
  • Touchscreen licht op
  • Compact

Minpunten

• Mist toch in mijn optiek de bass op lager volume

Tim Suichies 29-03-2021

Heerljik geluid, ondersteund door Dolby Atmos

Geschreven voor: Denon DENONHOMESB550E2

Ten eerste is de grootte van de soundbar dusdanig dat deze onder de meeste moderne televisies past zonder dat er eigenlijk ruimte wordt ingenomen, wat voor mij de voornaamste reden was voor het aanschaffen van een soundbar.
Qua geluid zal je voornamelijk de meerwaarde van de Denon horen en voelen bij Dolby Atmos ondersteunde films/series. Omdat dit steeds meer het geval is, is de soundbar ook behoorlijk futureproof. Via Bluetooth en HDMI (ARC) is het heel makkelijk te switchen tussen films/series en bijvoorbeeld spotify via je telefoon.
Qua configuratie heeft de Denon een prima compact afstandsbediening-kje die precies doet wat je zou willen. Een + / - voor de bass, treble en volume; een aantal presets als Movie, Pure en Music en de source (bluetooth, HDMI etc.) is niet heel veel meer dan je nodig hebt. Daarnaast kan dat ook allemaal gedaan worden met de HEOS App. Deze app biedt nog een klein extraatje door het opslaan van bepaalde instellingen op 6 custom-presets. Het biedt ook de zeer minimale equaliser van Bass en Treble van -5 tot + 5 . Veel meer instellingen zijn er niet, wat ik persoonlijk wel had verwacht voor deze prijs.
Denon zou Denon niet zijn als je er geen extra’s op aan zou kunnen sluiten. Wat dat betreft is dit ook een future-proof soundbar. Wil je in de toekomst toch gaan voor groter en meer, dan zou je ervoor kunnen kiezen om dat in samenstelling te doen met de Denon. Daarbij is er de mogelijkheid om ‘Rooms’ in te stellen, al heb ik daar geen ervaring mee.
Na een paar weken testen heb ik besloten de Denon Home 550 soundbar zelf over te nemen. Al met al is de compacte Home 550 Soundbar precies wat je zou mogen verwachten van een merk als Denon. Een kwaliteitsproduct qua bouw, geluid en ervaring. Alhoewel het nog wel wat inlevert op configuratiegebied, maar laten we eerlijk zijn Denon weet wel hoe geluid hoort te klinken.

Pluspunten

• Dolby Atmos
  • Compact
  • Gebruiksgemak
  • Mogelijkheid tot uitbreiding

Minpunten

• Geluidsconfigurabiliteit

Kimn90 23-03-2021

soundbar met erg mooi geluid

Geschreven voor: Denon DENONHOMESB550E2

Hallo allemaal. Ik schrijf deze revieuw voor jullie om jullie allemaal te laten weten wat ik van de Denon Home Soundbar 550 vind. Toen de soundbar gebracht werd zat hij in een erg grote doos. Ik had namelijk verwacht dat de soundbar iets kleiner was. Maar gelukkig past de soundbar bij ons wel op het tv meubel. Het uiterlijk van de soundbar is erg mooi en strak afgewerkt. Wel is de soundbar ook behoorlijk breed en hoog in vergelijking met andere soundbars.

Het verbinden van de soundbar met het thuisnetwerk was erg gemakkelijk door ondersteuning van de HEOS app. Alleen het verbinden van de soundbar met de tv ging wat lastiger. Omdat ik niet zo technisch ben duurde het een tijdje voordat ik er achter kwam dat onze tv geen HDMI ARC ondersteund. Gelukkig zat er ook een kabel bij om de Soundbar via de optische aansluiting een aansluiting te maken. Toen ik dit eenmaal door had had ik de tv en soundbar ook zo verbonden.
Door het gebruik van de Denon Home Soundbar 550 krijg je echt het gevoel dat je in de bioscoop zit tijdens het kijken van films en andere tv programma's. Ook gebruik ik de soundbar vaak om muziek vanaf mn telefoon af te spelen. Dit is ook heel eenvoudig. De sterkte van het geluid kun je gemakkelijk aanpassen door de meegeleverde afstandsbediening, de knoppen op de soundbar zelf of door het gebruik van de HEOS app. Dit vind ik erg gemakkelijk. Ook kun je met de HEOS op het geluid helemaal naar eigen smaak instellen. Dit vind ik super handig

Al met al ben ik erg tevreden over het gebruiksgemak en het geluid dat uit de soundbar komt.

Pluspunten

• Geluid goed aan te passen aan eigen wensen
  • makkelijk in gebruik
  • erg goede geluidskwaliteit

Minpunten

• erg grote soundbar
  • instaleren aan het begin wat lastig

Kevin1913 23-03-2021

Denon home soundbar 550

De denon homebar 550.
Wat ik verwachte van het product klopte helaas niet helemaal.
Geluid zonder de subwoofer is zeer matig en erg dof.
Verder heeft het een straks design en wel een makkelijke handleiding.
Ook vind ik de hoogte van de soundbar net iets te hoog om voor je tv te plaatsen ivm het stuk van tv wegneemt en ondertiteling etc niet kunt lezen.
Qua prijsverhouding vind ik het bizar voor dit geld kun je beter een set van sonos kopen of anderen merken.

Voor mij geen denon

Pluspunten

• Makkelijke installatie

Minpunten

• Slecht geluid
  • Lomp

PdG 22-03-2021

Makkelijk in gebruik, prima/goed geluid

Geschreven voor: Denon DENONHOMESB550E2

De Denon Home Soundbar 550 is een goede soundbar met voldoende kracht voor een tv in de woon of slaapkamer. Verbinding met de soundbar is betrouwbaar en heel makkelijk te leggen via bluetooth of AirPlay. Ook hoef je nooit de soundbar aan te zetten voordat je met deze wilt verbinden, dit maakt het makkelijk in gebruik. Als iemand die veel waarde hecht aan geluid met zowel muziek als tv, ben ik zeer tevreden over de geluidkwaliteit van deze soundbar. Zowel de high, mids als lows klinken gewoon goed. De bass en de treble is uiteraard zelf af te stellen en ook dit klinkt ronduit goed. Wel kan ik sterk aanbevelen om deze soundbar te kopen met de verkrijgbare aanvullende speakers om een surround sound te creeren. De soundbar opzichzelf is goed, alleen niet uitzonderlijk. Met aanvullende speakers zal deze soundbar zeer goed in uw slaapkamer of woonkamer passen, het geluid is naar verwachting dan compleet. Zelf heb ik niet deze speakers gehad. Tot slot heeft de soundbar soms even nodig als je net de tv aanzet of tussen muziek via Airplay/bluetooth wisselt. Na ongeveer 5-10 seconden heb je geluid.

De soundbar is niet lang maar wel ietswat hoger dan andere soundbars, houd hier rekening mee als de tv niet al te hoog van de tv-kast staat. De soundbar buiten gebruik maakt geen geluid, dit vind ik zeer belangrijk aangezien ik ietswat gevoelig ben voor hoge pieptonen die je soms wel hebt bij geluidsinstallaties die 'uit' staan.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Soms tijd nodig tussen standen
  • Aanvullende speakers nodig