Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart - Reviews

soundbar
Kleur(en)
zwart
  • Best Reviewed 2 keer feb 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 26 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart op Kieskeurig.nl.

Peter 04-03-2021

Zeer goed.... voor een soundbar

Geschreven voor: Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart

Ik zie veel reviews die deze soundbar geweldig vinden. En die mening onderschrijf ik deels.
Het hangt vooral van je startpunt af.

Geen dolby surroundgeluid gewent via receiver en full size luidsprekers? Ja, dit is dan inderdaad geweldig maar ik had 5 zeer goede luidsprekers met een aparte subwoofer en dan merk je verschil ten nadele van deze Samsung set.
Reden van aanschaf is echter dat wij gaan verhuizen en dan worden er keuzes gemaakt.

Positief:
Uitpakken, stekkers in stopcontact. Soundbar als laatste, HDMI aansluiten en .... klaar. Dit is de definitie van plug and play.
Geluid met televisie is zeer helder, zelfs bij laag volume is de spraak zeer goed te volgen.
Muziek is zeer helder en rijk aan details.
Films via Netflix; aha dit is waar deze set voor ontwikkeld is. De set komt tot leven en het enthousiasme maakt meteen een grote sprong.
Alexa via spraak werkt goed, maar kan nog niet op zijn Nederlands.

Minder positief (niet negatief maar is gewoonweg de beperking van een soundbar)
Middengebied is mager maar wordt beter als het volume omhoog gaat. Dit komt vooral door de subwoofer.
Weinig mogelijkheden om het geluid naar je hand te zetten.
Ik heb een oudere tv van Samsung en kan waarschijnlijk daardoor niet zien wat ik moet doen als ik bijvoorbeeld de instellingen via de bijgeleverde afstandsbediening wil aanpassen.
De kwaliteitsindruk van de bar zelf is fantastisch, die van de subwoofer beduidend minder, maar goed staat toch maar in de hoek.
Alexa werkt goed maar spotify nog niet. Wel als je rechtstreeks via Bluetooth met de bar verbind.
Mis bij muziek een duidelijk stereogeluid.

Pluspunten

• Geluid bij Netflix
  • Echt plug and play

Anoniem 27-02-2021

Fraaie luxe vormgeving en topgeluid!

Geschreven voor: Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart

Deze soundbar HW-Q950T gekocht door andere goede reviews en de mogelijkheid tot de aansluiting middels Q-symphonie met mijn tv. Supergoed geluid, bij de ene film zijn betere effecten verwerkt dan bij andere maar er worden door deze soundbar geluiden hoorbaar die men zonder nauwelijks hoort en dit is werkelijk een verrijking bij het kijken van een film. Zoals bijvoorbeeld als het regent in een film is dit nu ineens veel beter hoorbaar en dit maakt de film veel realistischer. Top product, ik ben er erg blij mee en film kijken is nu echt een feestje!

Djroy66 25-02-2021

Gemakkelijk in te stellen in combi met samsung TV

Geschreven voor: Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart

Het oude 5.1 systeem vervangen door de soundbar 950T van samsung. Nog ff getwijfeld voor de 90R maar de 950T genomen in combinatie met Qled 90T tv. Ivm Q symphony. Erg fijn dat het samen met de tv speakers en soundbar goed klinkt tijdens tv kijken.
De installatie ging zeer snel en zonder problemen. Geeft een mooi vol ruimtelijk geluid en voldoet aan de verwachting.
Ben na een dag al zeer tevreden al moet er nog gefinetuned worden.

BobNijmegen 22-02-2021

Prachtige soundbar met een geweldig geluid Q950T

Geschreven voor: Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart

Het eerste wat opviel tijdens de aankoop was de doos. Deze straalt al meteen luxe en zorgvuldigheid uit, vooral hoe alles is verpakt. Het gewicht verklapt dat er een hoogwaardige product in de doos zit. Het aansluiten is erg gemakkelijk en word beknopt, maar duidelijk beschreven in de handleiding. Alles aan deze set ademt kwaliteit en hoogwaardigheid. Na de installatie aan de slag gegaan om het geluid te personaliseren. Het aantal mogelijkheden is niet enorm uitgebreid, maar voldoende om alles naar smaak aan te passen. Hierna eens rustig de tijd genomen om verschillend materiaal te beluisteren (en voelen!). Wat een geluidsmuur. De set kan echt absurd hard zonder overduidelijke vervormingen en de bass is zeker voelbaar voor de buren (oepss). Alle formaten worden ondersteund en de Atmos ervaring is een absolute meerwaarde. Genieten!

René V 20-02-2021

Perfect geluid

Geschreven voor: Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart

Perfect geluid en gemakkelijk aan te sluiten. handleiding mag wel iets uitgebreider niet voor de installatie maar wel voor de mogelijkheden. op de site staat geen hendleiding in het Na=ederlands

Sebastiaan57 19-02-2021

Bioscoop gevoel

Geschreven voor: Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart

Deze soundbar geeft een geweldig geluid in combinatie met de Samsung QLED TV. Wij genieten van onze thuisbioscoop.

Anoniem 14-02-2021

Mooi geluid net bioscoop gevoel

Geschreven voor: Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart

Na aanschaf van een Samsung QLED tv kon deze beauty niet achterblijven. Het heeft mooi geluid, is een strakke soundbar en heeft een goed design. Helemaal top voor een ultieme thuis bioscoop
gevoel.

Tevreden gebruiker 14-02-2021

Geschreven voor: Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart

Een echte bioscoopervaring in huis! Installatie makkelijk, even instellen via smartthings kabels aansluiten en het werkt!
Vaak valt muziek luisteren tegen op dit soort sets, het verrast me hoe goed het muziek klinkt.

Pluspunten

• Plug and play
  • Vermogen
  • Dolby / dts x
  • Achterspeakers en SW draadloos

Minpunten

• Vrij groot (indien tv <55inch)
  • Stevige prijs

Yvonne 13-02-2021

Geschreven voor: Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart

Hadden eerst voor een denon gekozen maar deze kommuniceerde niet met de nieuwe Samsung tv , dus om laten ruilen tegen de Samsung cinema.... echt super geluid. Echte aanrader

Harrie 09-02-2021

Extra beleving van films

Geschreven voor: Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart

Ik heb de Samsung Soundbar HW-Q950T nu enkele weken in gebruik. Het aansluiten door middel van HDMI kabel en het installeren van subwoofer en achterspeakers verliep probleemloos. Hoewel ik de soundbar gebruik met een wat ouder model Samsung TV is de geluidsbeleving, met name bij films, grandioos. Je kunt zelf heel veel instellingen aanpassen en je hoeft daar geen hele gebruiksaanwijzingen voor te bestuderen.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Makkelijk in te stellen
  • Geweldige geluid.

Harrie55 09-02-2021

Heel mooi geluid

Geschreven voor: Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart

De soundbar HW-Q950T is makkelijk te installeren. Je kunt veel instellingen makkelijk aanpassen zonder een hele gebruiksaanwijzing te bestuderen. Het geluid, met name bij films, is geweldig goed. Net een bioscoop in je woonkamer.

MariaRosa 08-02-2021

Goed geluid

Geschreven voor: Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart

Wij zijn tevreden over het geluid van deze soundbar.
Met film kijken via Netflix, is het geluid super mooi en doen de achterste boxen goed mee.
Muziek is ook prachtig, de bas had iets krachtiger gekund... maar voldoende
Alleen jammer de buitenkant van stof is.. benieuwd hoelang het mooi blijft.
Al me al zijn we zeer tevreden.

Marco_V 07-02-2021

Geschreven voor: Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart

Bij verbinding met Google Nest Hub moet er iedere keer eerst verbinding gemaakt worden met bluetooth. Je kan dus niet zeggen speel dat af op Spotify. Je moet eerst verbinding maken. Het is een natuurgetrouw geluid. De stemmen van de TV zijn heel goed te verstaan. Actiefilms en gaming is ook super

ReneQE55Q90T en HWQ950T 06-02-2021

Powerhouse

Geschreven voor: Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart

De oude 6.1 homecinemaset ingeruild voor de HW-Q950T. Wat een geluid surround of stereo. Gewoon weg fantastisch! Eenvoudige installatie en koppeling met mijn Samsung QE55Q90T en Samsung Galaxy-smartphone. Echt nog geen minpunten kunnen ontdekken. Oh ja, ook nog een mooi design met de in Kwadrat stof uitgevoerde look!

A. Mol 06-02-2021

Mooie soundbar met achterspeakers

Geschreven voor: Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart

Geluidweersgave op Youtube was voor ons doorslaggevend om tot aankoop over te gaan. Tot nu toe geen spijt van de aankoop.

Pluspunten

• Mooi/prima geuid
  • Goede vormgeving
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Geluidinstellingen niet op tv te zien

Gert 03-02-2021

Geschreven voor: Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart

Soundbar HW-Q905T gekocht om geluid te ervaren zoals in de bioscoop. Bij bombastische scenes met veel overdadig geluid zit je helemaal in de film. Het geluid is werkelijk fantastisch!

Pluspunten

• Geweldig geluid
  • Draadloos

Nick de Boer 03-02-2021

Mooie soundbar met helder geluid

Geschreven voor: Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart

Wat een doos! dat waren mijn gedacht bij het ontvangen van het pakket.

Na het uitpakken was het ophangen en aansluiten zo klaar.
Koppelen en gaan! en dat is precies zoals het gegaan is, snel makkelijk en goed geluid.
De smart things app werkt naar behoren alleen mag de app wel wat meer functies krijgen.

Dan het geluid, het is echt helder en zuiver. gaat niet al te hard maar wel strak tot de max.

Ik heb het vergeleken met mijn serieuse set ( zuilen van 1 meter hoog en serieuse speakers rondom met een sterke sub) alleen dat moet je dus niet doen.
Voor TV en Film werkt de set goed, voor keihard muziek knallen is mijn oude set toch beter. Maar in mijn huidige leven past een mega muziek installatie niet meer dus toch voor de soundbar gekozen.

Pluspunten

• Helder geluid
  • Strakke vormgeving

Minpunten

• bij muziek luisteren blijft het hoogtonig

Hubert 01-02-2021

Waanzinnig geluid

Geschreven voor: Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart

Het was even uitzoeken hoe de soundbar ingesteld kan worden, want niet alleen de handleiding is zeer beknopt, ook de instelmogelijkheden lijken minimaal te zijn. Maar na wat testen en uitproberen waan je je serieus in een bioscoopzaal. Het geluid is ongekend goed.

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Waanzinnig geluid

Minpunten

• Beknopte handleiding
  • Relatief weinig instelmogelijkheden

Soundbar HW Q950T/XN 31-01-2021

Soundbar HW Q950T/XN

Geschreven voor: Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart

Fantastische Soundbar, geweldig geluid en gemakkelijk te bedienen!!
Aansluiten was een fluitje van een cent.
Een aanrader!!

Wollie 30-01-2021

Voelt ontzettend degelijk aan,mooi design en gaaf geluid.

Geschreven voor: Samsung Cinematic Q-series soundbar HW-Q950T zwart

Nog niet echt kunnen testen , maar ff snel op Youtube wat soundtesten laten horen en dat klinkt gewoon weg super. Ik moet me er nog in verdiepen ofj e nog wat kunt instellen ofzo maar gewoon aansluiten en afspelen is al geweldig geluid. Geen spijt van.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Plug en play

Minpunten

• Hele grote zware verpakking (lol)
  • Nog niets kunnen ontdekken