Samsung Gear Sport zwart - Reviews

Vorm
rond
Kleur behuizing
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Soraya26 24-12-2017

superhandig gadget

Supergadget om alles mee te doen: sporten, slaapritme en stappen. Als je te lang zit, je waarschuwt en oefeningen geeft om te doen. De verbinding met de smartphone is ook erg handig want je krijgt al de berichten via het horloge en hoeft niet naar het toestel te kijken.

Pluspunten

• design
  • berichten uit telefoon beluisteren
  • houdt alles bij

Minpunten

• prijs
  • geen uitgang voor oordopjes

M. 02-08-2018

Goede keuze!

Gekozen voor de gear sport omdat dit in mijn ogen de beste ronde waterdichte smartwatch was. Zelf nogal Apple fan, maar werkt prima met Iphone 5S. Dacht op dag 1 dat de batterij niet oke was, maar natuurlijk flink zitten spelen. Dag 2: ruim 50% over na dag stevig gebruik, mét sport 5 km loop. Zeer tevreden, ook vanwege de mooie veelal gratis wijzerplaten via Samsung en andere apps: fraai als je niet sport.

Pluspunten

• Ring zeer praktisch
  • Accuduur voor mij prima
  • Ronde plaat, dus mooi van vorm

Minpunten

• Nog niet echt ontdekt :-)

KooD 07-03-2018

Vind dat ik een uitslover ben!!

Wanneer ik met mijn duffe kop het ontbijt maak heb ik al 1968 Kcal verbruikt. Dit lijkt mij stug want dan heb ik nog nauwelijks bewogen.

MarjanPL 04-01-2018

Stoere Smartwatch!

Na een aantal weken testen van de Samsung Gear Sport kan ik wel zeggen dat ik weg ben van deze smartwatch!

Werkelijk álles houdt hij bij. Fietsen, wandelen, hardlopen álles. Erg leuk voor deze control freak. Lekker zwemmen met deze Gear Sport is ook geen probleem want hij is waterdicht.

Een erg leuke functie is de workout-functie. 30 minuten trainen waar je maar wil. In mijn geval lekker thuis onder schooltijd bv.

Óók het wisselen van je wijzerplaten vind ik persoonlijk erg leuk. Je kunt de Gear Sport gemakkelijk bij je outfit laten passen. Dit werkt al helemaal als je óók nog eens je horlogebandjes zou wisselen. Maar dat vind ikzelf dan wel een beetje prijzig worden.

Wat de Gear Sport níét lijkt te begrijpen is het traplopen. Er zit een trap-tel-functie op die bij zou moeten houden hoeveel trappen je loopt. Maar bij mij telt hij normale trappen niet. Pas als ik er 2 achter elkaar op of af loopt registreert hij er 1. Maar goed dat is geen groot probleem. Ik heb de functie gewoon uitgezet.

Wat ik verder jammer vind is dat hij voor mij eigenlijk te groot, grof, lomp is. Ik heb smalle/dunne polsen en voor mijn polsen is hij eigenlijk te groot. Ik ga dus afwachten of er een dames versie gaat verschijnen. Hij mag gewoon net wat fijner en eleganter.

Maar voor de stoere man of wat grotere vrouw een prachtig apparaat!

Miiii 27-12-2017

Must have!

Als echte sporter miste ik steeds vaker een apparaat dat mijn prestaties registreerde. Ik had wel apps op mijn telefoon, maar het gebrek aan functies en het continu bij me moeten dragen maakten het te lastig om een juist beeld te krijgen. Ik had dan ook snel het idee dat een smartwatch een uitkomst voor me zou kunnen zijn. Ik viel bij de Samsung Gear Sport meteen voor de vormgeving. Eenvoudig en functioneel, maar toch elegant en sportief. Kortom, passend bij iedere situatie en outfit. Voor mij zijn de bijgeleverde bandjes voorlopig voldoende, maar mocht ik in de toekomst er anders over denken is het fijn om te weten dat je de watch met een paar andere bandjes een totaal andere look kunt geven.

Het koppelen met mijn iPhone verliep probleemloos en al snel kon ik aan de slag. Een handleiding bleek in het begin nauwelijks nodig, de duidelijke display en navigatie maakten het erg makkelijk. Ook de draaibare ring ging meteen intuïtief. Wil je echter jezelf en het apparaat niet tekort doen dan is het soms wel even zoeken naar de diepere functionaliteiten. Ik ben bijvoorbeeld erg enthousiast over de mogelijkheid om de inname van calorieën te registreren, maar het is nog even uitvogelen hoe ik te werk moet gaan. De interactieve handleiding op de website van Samsung bleek een uitkomst, duidelijk en overzichtelijk ingedeeld.

Wat ik erg prettig vind is dat de Gear Sport waterbestendig is. Tijdens het zwemmen laat ik 'm gewoon om. Dus niet mijn kostbare horloge achterlaten in een kluisje, maar gewoon ook mijn zwembaantjes registreren voor een mooi totaalbeeld. En bij de sportschool hoef ik hem niet in de kleedkamer achter te laten als ik douch. Ook over de Spotify offline functie ben ik erg te spreken. Niet bevorderlijk voor de batterijduur, maar heerlijk om zonder extra apparaten muziek te kunnen luisteren tijdens het sporten. De alarmfunctie gebruik ik dagelijks. Erg handig om gewekt te worden door een trillend horloge en mijn huisgenoten niet te wekken met de herrie van een wekker.

Verbeterpunten? Ja, door mijn enthousiasme vergeet ik ze bijna, maar ze zijn er ook. Zo lukt het niet om tijdens het sporten mijn hartslag te meten. Ik krijg steeds de melding 'Kan hartslag niet meteen. Tik op knop en probeer opnieuw". In rust gaat dit wel altijd goed. En de batterijduur van ongeveer 2 dagen vind ik niet indrukwekkend, maar misschien dat ik daar nog wat aan kan verbeteren door de gebruiksinstellingen van de apps.

Mijn conclusie, topapparaat!

Mitch 27-12-2017

Top smartwatch

Moest even wennen aan de opvallende kleur, maar na een half uur al niet meer doorgehad. Direct begonnen met het uitvoerig gebruiken van de smartwatch. Tijdens mn dagelijkse hardloop sessie direct de benodigde functies gebruikt. Werkt perfect. Houdt alles netjes bij. Zeker in combinatie met de app alles goed af te lezen. Moet er nog wel aan wennen dat alle functies van mn telefoon ook zichtbaar zijn op het horloge. Pak steeds mn telefoon terwijl het horloge alles netjes weergeeft. Het horloge is officieel gepromoveerd tot mn sport buddy. Draag het horloge dag en nacht. Met uitzondering van het moment van opladen. Batterijduur is verrassend lang. Had verwacht dat het horloge na 1 dag gebruiken al leeg zou zijn. Echter kan er 2 dagen mee doen.

Is makkelijk in gebruik en heeft een mooi design.

dimitri 24-12-2017

Top Smartwatch

De Smartwatch wordt geleverd met een oplader waar je het horloge op kan leggen, een rubber/silicone band en uiteraard het klokje/scherm. Het horloge oogt als een echt horloge en ik vind het design erg mooi vergeleken met andere Smartwatches. Het voelt als goede kwaliteit en het heeft een sportieve uitstraling. Hieronder verdiep ik mij in de belangrijkste punten.

Mijn algemene indruk is goed. Het design is mooi rond en vergeleken met andere Smartwatches. De ring die erop zit om te schakelen tussen apps is slim bedacht en werkt echt heel goed. Verder is het klokje niet te groot en vind ik het formaat zeer fijn. De home en de back knopjes voelen goed aan en het scherm werkt erg goed. Het installeren en het synchroniseren met mijn Samsung telefoon was zeer gemakkelijk.

De interface van de Smartwatch is duidelijk en je leert snel het horloge kennen. De instellingen zijn duidelijk en gebruiksvriendelijk. De ring op het horloge vind ik zeer slim bedacht. Sommige Smartwatches hebben een draaiknop aan de zijkant wat ik niet mooi vind. Dit heeft Samsung goed opgelost door de ring op het horloge wat echt past bij het design. Door de draaiknop schakel je echt heel snel tussen beschikbare apps en widgets die je zelf kan instellen. Ook kan je gemakkelijk nieuwe “looks” downloaden en instellen waardoor je iedere dag met een ander klokje kan lopen.

De smartwatch is waterdicht tot 50 meter diep wat echt veel is. Hij is geschikt om mee te zwemmen en kan ook je aantal banen bijhouden. Hij heeft zelfstandige GPS dus je kan ook hardlopen en je ronde tracken zonder je telefoon! De link met S health is goed en de hartslagmeter is accuraat. Als je een training start heb je veel keuzes in welke sport/training je gaat doen. Ook start hij automatisch een training mocht je dit vergeten zijn te starten. De hartslag, intensiteit en je calorie verbranding worden bijhouden in een duidelijk schema. Hiermee heb je een duidelijk overzicht in de trainingen en je vooruitgang hiervan. De accu gaat vrij lang mee. Bij intensief gebruik laad ik hem 1x in de 2 dagen op.

Er zijn leuke apps beschikbaar voor de Samsung Gear Sport. Zo zijn er verschillende gratis fitness en workout apps die je kan downloaden. Ook gebruik ik zelf vaak de buienradar en HERE navigatie. Wat ook heel leuk is dat je Spotify op je Gear Sport kan zetten. Hier kan je tot een x aantal nummer op zetten die je zonder te telefoon kan afspelen. Zelf kan ik er zelfs mijn Sonos en Hue lampen mee bedienen. Ook is mijn agenda gesynchroniseerd en kan ik deze makkelijk via de Smartwatch bekijken. Wat ik ook vaak die is herinneringen maken op de Smartwatch zodat ik belangrijke dingen niet vergeet.

Lisanne 24-12-2017

Sasmung Gear Sport (zwart)

Samsung kan zeggen dat ze een mooie sport-/smartwatch gemaakt hebben. Een mooi en strak design. Hierbij werkt de hartslagmeter helaas niet altijd goed, dit is wel eens lastig met sporten.
Het horloges reageert goed en snel. Het scherm is heel duidelijk, echt een top horloge. Een echte aanrader!

Ccinderella 22-12-2017

Ook voor een newbie makkelijk te bedienen

Het horloge ziet er mooi uit en er zitten 2 maten bandjes bij, zodat je altijd de juiste maat hebt. Opstarten voor de eerste keer sprak eigenlijk vanzelf. Mijn zakelijke telefoon is een iPhone, maar het koppelen daarmee wilde niet echt lukken, dus heb ik hem gekoppeld aan mijn Motorola Moto G, wat vlekkeloos ging.
Hoewel ik geen Samsung gewend ben en dus nooit eerder een vergelijkbaar horloge heb gehad was de bediening eenvoudig; het was makkelijk om alles in te stellen en je kunt bijna alles aan je wensen aanpassen (verschillende soorten wijzerplaten, wijzerplaat altijd verlicht of alleen bij gebruik, etc.).
Ideaal vind ik dat mijn mail en telefoonberichten via het horloge binnenkomen. De stappenteller was gewoon een leuk gadget, maar de sportfuncties bleken toch wel erg prettig om mijn vorderingen bij te houden. Voedselinname heb ik niet bijgehouden, maar dat had ook nog gekund.
De batterijduur is ook prima; ik doe er gemiddeld een dag of 2 mee, maar vind het prettiger om hem iedere avond op te laden, dan is hij altijd vol.
Hoewel ik het horloge echt super vind, is het voor mij niet de juiste. Ik heb smalle polsen en het horloge is behoorlijk groot (bijna net zo breed als mijn pols). Ook is het horloge vrij dik/hoog en aangezien ik vaak jasjes draag gaat dat niet samen. Na 2 dagen was mijn pols zo beurs doordat de boorden van mijn jasjes er steeds tegenaan duwden dat ik hem af moest doen. Daarna heb ik een paar dagen andere kleding gedragen, zodat ik er minder last van had (bleven niet veel opties met lange mouwen over helaas) maar het gaat mij te ver om mijn kledingstijl aan te passen aan mijn horloge.
Voor mij wordt het dus afwachten tot de modellen kleiner worden, want verder vind ik het horloge echt ideaal!

Grien 20-12-2017

Nieuwe generatie smart watch

Ik heb het horloge nu 3 weken in mijn bezit en kan niet anders zijn dan dat deze meer dan bevalt. hiervoor had ik de gear1 en de ontwikkeling afdeling bij Samsung heeft niet stilgezeten. Ik ervaar een enorme vooruitgang in batterijduur, processorsnelheid, gebruiksvriendelijkheid. Daarnaast vind ik de cobltblauw kast ook erg stijlvol. Ik gebruik het horloge in combinatie met een Samsung gsm en deze twee apparaten zijn elkaars verlengstuk. Als ik 1 minpuntje kan bedenken dan is het de verlichting om op te laden. Dat vind ik als frequent reiziger toch ietwat omslachtig. Conclusie is echter wel dat de voordelen groter zijn dan de nadelen en daarom kan ik dit kleinood een ieder aanbevelen.

Valentao 20-12-2017

Smartwatch welke je helpt om gezond te worden/blijven

Buitenkant:
Mooi blauwe kleur van de kast van het horloge. Persoonlijk vind ik de kast iets te klein en meer een vrouwenformaat. Het horloge zelf oogt sportief maar is prima als casual horloge te dragen.
Het display geeft een mooi helder beeld en is scherp. Bovendien werkt het touchscreen zonder vertraging en is snel te noemen. De draairing die gebruikt wordt om tussen apps te switchen werkt prettig. Ik was bang dat deze door viezigheid niet meers soepel zou draaien maar daar is geen sprake van. Het is prettig om te merken dat glas zelf iets verzonken is, daardoor lijkt het minder kwetsbaar. Na een maand intensief gebruik zijn er dan ook nog geen krasjes verschenen. Het blauwe bijgeleverde bandje oogt wat goedkoop maar zit erg prettig

Binnenkant:
De software werkt erg intuïtief en dat begon al bij het opstarten van het horloge, sterker nog ik heb geen gebruiksaanwijzing gebruikt. Er zitten handige features op zoals hartslagmeting, mail en berichten, stappenteller en sleeptracking enz.
Het beste is echter dat er Spotify op zit, een genot om naar te luisteren onder het hardlopen. Bovendien werkt dat ook thuis erg prettig met de bluetooth boxen.

Vergelijk:
Ik heb het horloge vergeleken met de Suunto Spartan ultra en ik ben er achter gekomen dat er onderlinge verschillen aanwezig waren tijdens het meten van de hartslag tijdens een activiteit. Na de activiteit zaten er verschillen in het totaal verbrande aantal calorieën.
Waar dat verschil inzit weet ik niet. Ik ga ervanuit dat de Suunto nauwkeuriger is aangezien deze met een borstband werkt.

Conclusie:
Voor een sporter die graag zijn calorieën verbruik en activiteiten wil meten is dit een prima horloge wat erg veelzijdig is. Voor de meer eisende sporter die meer data wil inzien en analyseren zal dit horloge tekort schieten. De doelgroep is dan ook denk ik de gewone sporter. Al met al een erg fijn horloge met een keur aan functies. Batterij gebruik valt tegen, ongeveer 3 a 4 dagen op een oplaadbeurt. Wat daarentegen weer erg handig is is de bespaarfunctie, hiermee verleng je de accuduur aanzienlijk.

Unique 17-12-2017

Echte horloge voor sporters!

Ik heb de blauwe versie van de Samsung Gear Sport in mijn bezit. Mocht je blauw niet mooi vinden dan kun je altijd nog de (conservatieve) zwarte versie nemen of de bandjes omwisselen voor een zelf gekocht bandje. De horloge zit lekker comfortabel en dat is belangrijk als je er mee wilt sporten. Samsung zet deze horloge ook op de markt als een echte sporthorloge en dat merk je meteen nadat je de horloge voor het eerst aan zet.

De horloge bevat standaard veel apps die bedoeld zijn om je prestaties te meten. De belangrijkste app is S health. Deze app alleen is al voldoende om bijna alles te meten wat je wilt meten. Denk daarbij aan hoeveel stappen je hebt gezet, hoeveel water je hebt gedronken, hoeveel km je hebt hardgelopen en zelfs hoeveel je hebt geslapen. En daarmee hebben nog lang niet alles gehad. Het mooie hiervan is dat je voor al deze afzonderlijke activiteiten geen aparte apps hoeft te installeren. Daarnaast synchroniseert deze app al zijn gegevens ook mooi met je telefoon.
Ik heb voor de grap toch nog een andere fitness app (Endomondo) gedownload om deze te vergelijken met de S health app, maar deze heeft veel minder mogelijkheden. Ik ben daarom ook van mening dat Samsung dankzij deze veelzijdige app een horloge op de markt heeft gebracht die zeer compleet aan voelt. Echt handig voor mensen die gewoon een horloge willen die gewoon meteen werkt zonder allerlei fratsen.

Het smartgedeelte van de horloge voelt goed aan. Je krijgt netjes alle berichtjes door en kunt er zelfs op reageren, al gaat het typen minder soepel dan op je smartphone. De horloge kan op veel manieren gecustomized worden aan je wensen. Je kan dit doen op de horloge zelf maar ook via je telefoon. Het downloaden van apps gaat altijd via je telefoon. De batterij van de telefoon kan 2-3 dagen meegaan. Dit hangt af van hoe intensief je deze gebruikt. Dit is lang vergeleken met veel andere horloges.

Zoals eerder gezegd is dit een echte sporthorloge. Ik vind dat deze je hartslag goed meet, en het is fantastisch dat deze uit de doos zelf al veel bijhoudt (zoals je hartslag, aantal stappen, etc) zonder dat je dat moet instellen. Heel mooi vind ik de optie om te sporten zonder telefoon aangezien de horloge gps en bluetooth heeft zodat je toch je hardloopprestaties kunt meten en tegelijkertijd toch van je muziek kunt genieten.

Tophorloge voor sporters dus!

Desiree 16-12-2017

Fijn horloge, maar onhandig groot

Waar ik eerst superblij was bij het uitpakken van het horloge, ben ik dat minder na een aantal weken gebruik. Helaas... Bij het dagelijks gebruik valt het mee, maar tijdens het sporten zit het me in de weg. Het standaard polsbandje is te ruim en daarnaast is het horloge zelf te groot voor mijn (smalle?) pols. Het past denk ik beter om een herenpols. Bij tennissen en ook bij het bootcampen ga ik het horloge niet meer gebruiken.

Batterij
Ik vind dat het horloge te vaak opgeladen moet worden. Afgelopen week had ik een dag dat het horloge gedurende mijn werkdag al uitviel, terwijl het 100 opgeladen was bij aanvang. Jammer!

Andere mogelijkheden
Qua mogelijkheden verder is het een prima en fijn horloge. Zonder je telefoon te bekijken, ben je op de hoogte van appjes of agenda-items. Dit vind ik echt super. Ook de mogelijkheid om de wijzerplaat te veranderen vind ik erg leuk.

Sabas79 16-12-2017

Mooie smartwatch om te gebruiken bij het sporten

Samsung heeft een erg goede smartwatch gemaakt welke bij uitstek is geschikt om te gebruiken tijdens het sporten.

Uitpakken
Bij het uitpakken viel het me in eerste instantie op dat er op de wijzerplaat geen enkele bescherming zat. De verpakking heeft ter hoogte van de wijzerplaat wel een rond stukje piepschuim maar ik denk dat een screenprotector een goede aanvulling zal zijn. Verder zit alles in de verpakking wat je nodig hebt inclusief de snelstartgids.

Eerste gebruik
Ik heb meerdere smartphones maar heb de Gear sport als eerste getest in combinatie met de Samsung Galaxy S7. De snelstartgids loodst je gemakkelijk door de eerste instellingen. Voordeel van een Samsung telefoon is dat alles naadloos en snel geïnstalleerd wordt aangezien de meeste apps al standaard op de Galaxy S7 staan.

Na een aantal dagen heb ik de Gear Sport gekoppeld met mijn Nexus android smartphone. Dit ging een stuk minder snel aangezien er een groot aantal apps gedownload en geïnstalleerd moest worden op de telefoon.

Na het installeren heb ik een aantal extra wijzerplaten gedownload. Dit gaat erg snel en het is leuk om dit aan je persoonlijke smaak cq omstandigheden aan te passen.

Gebruik tijdens het sporten
Het is duidelijk dat de smartwatch hiervoor gemaakt is, Kortom het werkt uitstekend doordat de smatwatch alle mogelijke sensoren heeft. Een goed bruikbare app om te downloaden is Endomondo Hardlopen & Fietsen wat je gratis kunt downloaden uit de Playstore.
Ik ben hier zeer tevereden over.

Waterdichtheid
Ondanks dat Samsung de Gear Sport promoot als zijnde waterdicht ben ik hiermee best terughoudend omgegaan. Zo durf ik hem tijdens het douchen niet te dragen omdat ik best wel warm/heet douche en ik er niet van overtuigd ben dat de Gear Sport goed kan omgaan met (grote) temperatuurwisselingen. Hierdoor kan ik geen goede uitspraak doen over het functioneren hiervan.

Bediening
De bediening van de Gear Sport werkt vooral door te draaien aan de grote ring. Dit werk erg soepel en geeft een kwalitatief goed gevoel. Daarbij is het scherm superscherp.

Conclusie
Als sport horloge is dit een fantastische smartwatch!

bosuck 12-12-2017

Goede standby (nog even aan de bak met extra apps)

De horloge heeft me aangenaam verrast vanwege de lange standby tijd (3 dagen intensief gebruik). wel heb ik dan de wijzerplaten niet continue aan. wel ben ik nog opzoek naar een goeie runcoach zoals runkeeper voor de tizen software. Maar wie weet ga ik die nog vinden. Mijn advies aan samsung om naar een aantal goeie bekende apps te strikken voor zijn besturingssyteem. Dit lijkt me vooralsnog het grote nadeel.

BartTilburg 11-12-2017

Ik draai de Samsung Gear Sport met trots!

Samsung heeft met de nieuwe Gear Sport weer een prachtige prestatie neergezet. Een waterdichte smartwatch waarmee je met een gerust hart kan zwemmen in zowel zoet als zout water. Hij registreert zelfs je zwemtrainingen, ongelofelijk maar waar. De Gear Sport is kleiner dan de Gear S3 classic en de Gear Frontier, hierdoor valt hij mooi om je pols en zit hij tijdens het sporten niet in de weg. Qua prestaties en formaat doet hij helemaal niets onder voor zijn grotere broertjes, sterker nog, de Gear Sport heeft met zijn volledige waterdichtheid een flinke voorsprong op zijn grotere broers gepakt. Erg knap hoe Samsung een sporthorloge heeft weten te creëren die ook nog een chique uitstraling heeft. De meeste sporthorloges zijn een doorn in het oog om te zien.

Het touchscreen reageert supersnel en vloeiend, navigeren door de verschillende menu’s en apps gaat bijna automatisch, zelfs als je nog nooit een smartwatch hebt gehad. Hieruit blijkt maar weer dat er over nagedacht is, een prachtig voorbeeld van het combineren van design met functionaliteit. Er zijn tal van leuke en handige Gear-Apps te downloaden, zo gebruik ik zelf regelmatig de GPS snelheidsmeter bij het fietsen om de snelheid te zien, erg gaaf!

Het horloge is niet veel groter dan een gewoon polshorloge maar zit vol met leuke snufjes. Een stappenteller, calorieënmeter, en apps voor hardlopen, wandelen, fietsen en zwemmen. Daarnaast meet hij je hartslag om de zoveel tijd en houdt alle gemiddelde waardes keurig voor je bij in een overzicht. Je kan je e-mail lezen, sms, whats-app berichten snel beantwoorden etc. De accu houdt het met gemak 4 dagen uit zonder bij te laden. Het scherm is zeer helder en duidelijk leesbaar. Kortom, ik ben er zeer tevreden over en draag de Samsung Gear Sport met trots!

Nicolette1975 11-12-2017

Eerst even wennen, maar nu fantastisch!

Toen ik de Samsung Gear Sport uitpakte, dacht ik in eerste instantie: Wow, wat een groot horloge! Maar nu heb ik hem een paar weken om de arm en ik merk er nauwelijks meer iets van!

Wijzerplaten
Ik heb voordat er mee ben gaan hardlopen, eerst even wat wijzerplaten gedownload. Dat is heel simpel, zodat ik bij iedere outfit een bijpassende wijzerplaat heb ;-) (ha ha, je kan er maar druk mee zijn!)

Hardlopen
Dit is wel het allerfijnste aan dit horloge! je sportarmband met smartphone kan voortaan lekker thuisblijven, want met de Samsung Gear Sport is dit superfijn! Ik heb nu Endomondo app gedownload, want deze werkt perfect samen met de Samsung Gear Sport! Je krijgt er zelfs een jaar een premium account bij! Werkt perfect allemaal en de statistieken die je krijgt motiveren je nog meer om te gaan sporten!

Apps
Spotify is ook fijn om te koppelen aan je Samsung Gear Sport tijdens het sporten. Bluetooth oortjes in en gaan!~

Verder houdt de Samsung Gear Sport bij hoeveel kilocalorieën je verbrand hebt, hoeveel stappen je gezet hebt, hoeveel trappen je hebt gelopen en heeft het een ingebouwde hartslagmeter (fijn, geen band meer om je borst!). Je kunt individueel doelen instellen en wanneer je de doelen behaald, laat ie dat weten!

Ook kun je een trainingsprogramma ingeven en word je er aan herinnerd dat je over een paar dagen weer moet trainen.

Persoonlijk vind ik het zwarte bandje niet zo mooi dat er bij zit, maar ik zie al dat er voldoende andere bandjes te krijgen zijn! Dat is dus het eerste dat ik ga kopen, naast die mooie bluetooth oortjes!

Samsung Gear Sport, I love it!

Soraya 10-12-2017

Geweldig sport horloge

Ik heb dit horloge 10 dagen en het bevalt me prima. Ik heb ermee hardgelopen en ook in de sportschool gebruikt. Ik vind het super dat het alles bijhoudt. En zelfs als je lang zit, je waarschuwt en oefeningen geeft om te doen voor als je even niet kan sporten. ik heb het ook met het slapen en ik kan makkelijk de tijd lezen en ook als alarm heb ik het gebruikt. De verbinding met de smartphone gaat ook goed maar ik vind dit meer als iets gadget-achtig zeg maar. Het is erg handig dat jij alle reactie via dit horloge krijgt zonder naar het toestel te hoeven zoeken maar je moet het toch gebruiken om de email te kunnen lezen of een bel te beantwoorden. Hier zie ik de meerwaarde niet van. Ik heb dit horloge inmiddels langer n ik word steeds enthousiaster. Het houdt alles bij, het hard lopen, fietsen, de stappen en het trappen lopen. Ook het ontvangen van de berichten vind ik eg makkelijk. Ik hoef niet naar het toestel om het te kijken. Het blijft wel jammer dat het niet kan antwoorden en geen uitgang voor oordopjes heeft. Het typen lukt me nog niet. Het gaat niet zoals met de telefoon maar ik moet de gebruiksaanwijzing goed doornemen. Ook hoe ik die nacht heb geslapen houdt het bij en vind erg handig. De sfeer kan je ook personaliseren met je eigen foto's. Al met al erg blij mee!!

Judith 10-12-2017

Stoer, stijlvol horloge met vele mogelijkheden

Sinds 2 weken mag ik dit mooie horloge uittesten. De eerste indruk is zeer positief! Bij het uitpakken viel gelijk op dat het horloge zowel stoer als stijlvol tegelijk is. In eerste instantie dacht ik dat het te groot zou zijn voor mijn smalle pols, maar er zit een extra, kleiner bandje bij. Erg handig!

Ik ging er van uit dat het een sporthologe was. Dat is het ook zeker, maar er zitten veel meer mogelijkheden op. Zo kun je de wijzerplaat aanpassen naar je eigen smaak. Er zijn vele gratis wijzerplaten beschikbaar. Je kunt onbeperkt wisselen, zo heb je altijd een horloge dat bij jou en je gelegenheid past. Je kunt ervoor kiezen om de wijzerplaat aan te laten staan of uit te schakelen. Met 1 druk op een knopje komt de tijd weer tevoorschijn. Erg handig is dat wanneer je je telefoon aan het horloge koppelt, je alle binnenkomende whatsapp berichten op het horloge ontvangt. Je kunt zelfs korte berichtjes terugsturen! Ook houdt het horloge bij hoeveel stappen je per dag zet en hoeveel trappen je bent opgelopen. Dit werkt motiverend, want wanneer je ziet dat je je doel nog niet hebt behaalt, loop je toch een extra rondje.

Ook kun je zien hoeveel calorieën je op een dag verbrand, maar eerlijk gezegd heb ik het idee dat dit niet helemaal klopt.....Na een uur op de bank zitten zou ik 900 calorieën hebben verbrand. Ik heb er inmiddels meerdere keren mee hardgelopen. Het programma is makkelijk te starten door aan de ring te draaien totdat je bij de workout mogelijkheden komt. Hier klik je aan wat je wilt gaan doen en het programma starten. Tijdens het lopen is het display heel helder en overzichtelijk. Je kunt tussen 2 schermen switchen waarbij je je tempo/afstand/hartslag of snelheid/duur/cadans kunt zien. Na afloop kun je op je telefoon in de Samsung Health app een overzicht van je workout zien. Leuk is dat er ook een kaartje met de gelopen route bij staat. Lastig vond ik om tijdens het lopen de workout te pauzeren, maar volgens mij doet hij dit ook automatisch wanneer je stil staat en het beëindigen wilde ook niet gelijk lukken. Maar dat zal vast gewenning zijn.

Morgen mag ik gelukkig weer lopen, dus kan het horloge verder uittesten. Tot die tijd ga ik er maar eens mee spelen. Er zitten zoveel mogelijkheden op dat ik me nog niet hoef te vervelen! Om een lang verhaal kort te maken; ik ben zeer enthousiast!

Wel vind ik dat de batterij niet lang mee gaat. Op een ochtend was de batterij 100 opgeladen. Ik heb er niet mee gesport. Maar dag erna was de batterij al compleet leeg. Ik vraag me af of het horloge het een marathon volhoudt (ca 5 uur)

Jeroen 07-12-2017

Eerste kennismaking

Voor mij de eerste kennismaking met een SmartWatch. Eerste indruk is dat het een vrij dik horloge is (niet zwaar, maar wel fors). Verdere ervaringen: - draagt erg fijn (licht, prettig bandje etc.) - gaat lang mee op de batterij, ik komt echt wel op 3/4 dagen uit - direct goede connectiviteit - ook met iPhone, al kun je dan niet reageren op WhatsApp bijvoorbeeld en mis ik de berichten uit de standaard Apple mailapp (postbussen) nog op het horloge - iemand een tip misschien? - geeft alle berichten van de telefoon weer - super bij het sporten en om je aan het bewegen te zetten!