Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L - Reviews

Kleur(en)
zwart
Fabrikant kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L op Kieskeurig.nl.

6,6

irfan 30-12-2016

Stijlvolle Smartwatch & goede kwaliteit

Geschreven voor: Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L

de afgelopen 2 weken heb ik de Samsung Gear S3 Frontier getest en ik ben er erg positief over. het eerste dat opvalt is het uiterlijk. dit is de eerste smartwatch die ik heb gezien die eruit ziet als een echt horloge, als een duikers klok bovendien. Het verbinden met mijn Galaxy S5 telefoon lukte niet bij de 1e poging, maar wel bij de 2e. Het display is goed, strak, helder en heel responsief bij aanraking. Het menu bedien je via swipen of door de ring rond het display te draaien, en dat draaien blijft (ook na 2 weken gebruik) leuk :)
De ring loopt soepel en lijkt zo op 't eerste gezicht breekbaar, maar ik heb het horloge inmiddels een aantal keer ergens tegenaan geslagen (per ongeluk) en daar is niets van te merken, dus die ring kan blijkbaar meer aan dan je zou denken.

Ik heb de gear S3 gebruiks als afstandsbediening voor muziek, om via SHealth mijn ren en sportsessies bij te houden en het werkt gewoon allemaal goed. Ik heb de hartslagmetingen vergeleken met die van mijn Fitbit Charge HR en die zijn nagenoeg hetzelfde. Jammer is alleen dat het mooie trainings overzicht dat je op de watch ziet, via SHealth niet goed te exporteren is. dat is een verbeterpunt voor SHealth.
Runtastic aansluiten is me niet gelukt.

Integratie met niet Samsung apps kan beter. Spotify aansturen via de Spotify for Gear app was beroerd, maar Spotify openen op mijn telefoon en die vervolgens aansturen via de standaard muziek app ging prima.
De Gear S3 gebruiken als selfiestick om mijn telefoon een foto te laten maken moet ik nog uitzoeken want die test is me niet gelukt.

Berichten via SMS, whatsApp of Facebook zijn goed en heel eenvoudig te lezen op het display, en (na instellen) is de Gear S3 ook te gebruiken voor het bevestigen van logins via two-factor authentication. (voor de leek: je logt in op een website en moet via je telefoon bevestigen dat jij het bent die inlogt. In plaats van de telefoon kun je nu de Gear S3 gebruiken)

Ik heb de Gear S3 ook als speaker gebruikt om muziek te spelen en om een handsfree gesprek te voeren. Het geluid dat eruit kwam was helder (verwacht geen harde muziek of bass want het is een klokkie, geen geluidsinstallatie). De persoon waar ik het gesprek mee voerde kon mij luid en duidelijk verstaan.

De batterij zou 3-5 dagen mee moeten gaan, en ik geloof best dat je dat eruit zou kunnen halen als je je best doet. Met wifi, gps, bluetooth en hartslagmeting aan en met zeer frequent lezen van berichten kwam ik op ruim 1.5 dag voor de batterij leeg was. Dat lijkt weinig, maar voor een echt Smartwatch is dat best goed.
Ter vergelijking: mijn Fitbit gaat 3-5 dagen mee, maar die heeft een fractie van de mogelijkheden en heeft nauwelijks een display.
Over batterijduur gesproken: houd er rekening mee dat niet de smartwatch, maar juist je telefoon vaker in de lader moet. de constante bluetooth en wifi verbinding zorgt ervoor dat mijn telefoon nu vaker leeg is.

De Gear S3 is prijzig als je een Fitbit of normaal horloge gewend bent, maar ik kan niet anders zeggen dan dat de kwaliteit ook echt hoog is.

PS: je kunt een kattenplaatje instellen als wijzerplaat

Pluspunten

• stijl & vormgeving van de behuizing
  • bedienings gemak
  • display resolutie & responsiviteit
  • batterijduur (voor een echte Smartwatch)
  • kwaliteit van speaker en mic bij bellen

Minpunten

• integratie met 3rd party apps kan beter
  • geen Runtastic plugin

Moesy 30-12-2016

Mooi design, gebruiksvriendelijk en goede accuduur

Geschreven voor: Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L

Met de Gear S3 bewijst Samsung dat het ver voorloopt op de concurrentie. Het design is erg mooi en aantrekkelijk. Tegelijkertijd heeft het met de besturing van de draaibare rand ook een functie. De Gear S3 heeft vele handige en essentiële functionaliteiten en deze werken goed en vlotjes. De accu, die gaat vier dagen mee dus dat is ook best lang voor een smartwatch.

Desalniettemin vindt ik het moeilijk om te zeggen of deze smartwatch zijn hoge adviesprijs waard is. Het blijft immers vooral een echt hebbedingetje en is niet echt een must zoals een smartphone.

De Gear S3 is de beste smartwatch van het moment als je het mij vraagt, maar tegelijkertijd zul je zonder smartwatch in je leven weinig missen.

Pluspunten

• Hartslagsensor meet hartslag via pols
  • GPS sensor toont smartwatch je locatie en route
  • Lange batterij duur
  • Handsfree bellen
  • Stijlvol en goede bouwkwaliteit

Minpunten

• Alleen compatibel met een Android-smartphone
  • Prijzig
  • Groot formaat

Juan 01-01-2017

Verlengstuk van telefoon activiteiten

Geschreven voor: Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L

De Samsung Gear S3 heb ik inmiddels al twee weken binnen en beschreven in één woord is het : Fantastisch!

Ten eerste zou ik Gear S3 aanbevelen aan personen die sportief actief zijn en graag hun dagelijkse activiteiten willen meten. Daarnaast is de Gear S3 echt een soort "personal trainer", zit je te lang stil dan ontvang je een trillende melding dat je langer dan 1 uur zit en moet bewegen e/o stretchen. Je wordt tevens gestimuleerd op een de dagelijkse doel aan aantal stappen of gelopen trappen te behalen.

De Gear S3 heeft daarnaast een fitness app waarbij je allerlei sportactiviteiten kan behalen waaronder hardlopen, fietsen, trektocht wandeling, lunges, crunches, squats, yoga en roeiapparaat. Tijdens jouw activiteit kun je een doel instellen en houdt de Gear S3 bij wat je hartslag is, het aantal beoefende herhalingen en afstanden per sportactiviteit.

Naast de sportieve mogelijkheden van de Gear S3, is deze vooral handig om je dagelijkse telefoonactiviteiten te volgen. Ik gebruik de Gear S3 voor mijn e-mail, social media, nieuws, alarm etc. Van elke app ontvang je een melding of trilling op de smartwatch, onbelangrijke meldingen swipe ik weg,bij belangrijke meldingen lees ik de korte info en klik ik voor weergeven op telefoon en de nieuwsartikel, instagram foto of e-mail verschijnt op mijn telefoon.
In de afgelopen twee weken heb ik hierdoor minder vaak "onnodig"gegrepen naar mijn telefoon voor elke kleine melding.

De Gear S3 gaat hooguit 2 tot 2,5 dag mee op een volle batterij. Het opladen naar 100% duur ongeveer 3 uur.

Pluspunten

• Draaiende Ring om te navigeren
  • Mooi, strak, modern stoer design
  • Uitgebreide sportactiviteit tracker
  • Synchronisatie met Samsung Gear app

• Calorie teller klopt niet

Hans L. 17-07-2018

geen garantie bij schade

Geschreven voor: Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L

Horloge was na een jaar kapot. Na het opladen was de batterij binnen een paar uur helemaal leeg. Ik was In de veronderstelling dat de schade onnder de garantie viel. Echter schade aan de batterij en de batterij houder bleek niet gedekt en zat ik met een dure reparatie. Oorzaak onbekend en het horloge werd door mij alleen incidenteel gedragen. Niet goed dus.

Pluspunten

• leuk speeltje
  • duidelijk menu
  • veel apps

Minpunten

• leuk speeltje
  • snel stuk

Marnix 02-01-2017

Heeft alles waarvan je dacht dat je het niet nodig had.

Geschreven voor: Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L

Het is een mooi horloge en de bediening is erg simpel en intuïtief. De draaischijf werkt prima en het touchscreen doet het ook goed. Berichtjes sturen, bellen, agenda bekijken, bewegingsschema bijhouden, muziek bedienen, e-mailen en zelfs wat simpele spelletjes doen. Ik ben echt enthousiast.
Al was het alleen al om mijn Michael Knight imitatie te verbeteren bellen met mijn horloge, ik leef in de toekomst.

Pluspunten

• simpele bediening
  • veel handige features
  • batterijduur
  • mooi horloge

Minpunten

• horlogebandje niet prettig
  • gewicht

Jan Franken 15-05-2017

GPS niet betrouwbaar.

Geschreven voor: Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L

Speciaal gekocht om zonder smartphone willekeurige routes te lopen. Maar bij vaste route van 6,5km, wijkt de GPS regelmatig af. Soms wel tot 2km. Na 2 reparaties, nieuwe watch gekregen. Ook deze geeft het zelfde probleem.

Pluspunten

• Ziet er leuk uit.

Minpunten

• GPS
  • Draairing raakt makkelijk beschadigd

Aziz Totonji 21-05-2019

Beste smart wacht

Geschreven voor: Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L

De horloge komt met een extra band voor als je een klein hand hebt
De horloge wordt traag na een tijdje als je de programma's niet helemaal sluit
Het heeft goede opslag
En goede kwaliteit

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Heel handig

RichardK 23-04-2019

Gear s3 met iPhone

Geschreven voor: Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L

Diverse functies niet te installeren. Whats app, hardloop app Evy. Wake up met beweging pols werkt niet, connectie met WiFi slecht (overige apparaten werken prima). Maar enkele apps te koppelen.

• Bedieningsgemak
  • Snelheid apps

Minpunten

• Blijft vaak hangen, resetten (ook harde)
  • Weinig apps doen het (iPhone)
  • Technisch snel defect, WiFi, wake up schudden pols
  • Trappen teller doet het niet
  • Actieve signaleren activiteit werkt nauwelijks

BarleMike 22-03-2019

Prima Smartwatch

Geschreven voor: Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L

Draagvermogen prima en functionaliteit uitstkend. Doet waar het voor gemaakt is. Design is uitstkend.

Pluspunten

• Functionaliteit

roppio 20-02-2019

een "topklokkie"

Geschreven voor: Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L

2 weken geleden deze smartwatch aangeschaft en geen dag spijt. Dit had ik veel eerder moeten doen.
Het is een topklokkie in deze prijsklasse. Geen dik zwaar lomp horloge om je pols, maar een lichtgewicht, mooi en sjiek ogend horloge met voldoende veelzijdigheid.
De bediening is zeer eenvoudig, zeker met de draairing. Gewoonweg een klasse ding.
Ook het schakelen tussen de verschillende items is toppie.

Largó Junior 19-02-2019

Geweldig

Geschreven voor: Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L

Ik heb S3 Frontier all 4 dagen maar vind ik geweldig. Eerder heb ik iwatch gahalt maar daar moet ik app KOPEN om mijn slaap kunnen behouden of zien. Hier niet is standaard hief je niks doen. Ik zwem iedere dag ideaal voor, houd echt alles bij, hartslag, stappen, slaap, trainingen, trappen, zeer perfecht.
Zeer aangeraden om te kopen

mellie52 18-02-2019

Mooie Smartwatch

Geschreven voor: Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L

Ik heb de Gear S3 Frontier pas kort in gebruik maar mijn eerste indruk is dat het een geweldige smartwatch is. De installatie was een fluitje van een cent.

Niels73 17-02-2019

Mooi ding

Geschreven voor: Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L

Is precies wat ik we van hoopte. Nu nog even alle apps die ik nuttig vind opzoeken en dan lekker naar buiten.

wilhelmus 16-02-2019

om nog een keer te doen

Geschreven voor: Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L

een horloge betaalbaar en van alles mee te doen. Ook het uiterlijk is mooi en is makkelijk te bedienen.

Anoniem 14-02-2019

Echt typisch Samsung

Geschreven voor: Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L

Heb al jaren spullen van Samsung en ben er altijd, zoals nu met dit horloge, super super tevreden over. Alles lekker duidelijk onzichtelijk, makkelijke en vriendelijke bediening.

Mark12 14-02-2019

Super horloge !!

Geschreven voor: Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L

Ik heb dit horloge gekocht om te sporten en deze doet exact wat ik er van verwacht had!! ook houd die perfect bij hoe je slaapt en de functie dat je er mee kan bellen had ik niet verwacht maar werkt prima ben echt super tevreden met dit horloge mooie prijs en raad deze echt aan

Numan 13-02-2019

Dagelijkse essential geworden

Geschreven voor: Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L

Ik heb deze smartwatch als cadeau gekregen en kan er niet meer zonder. Heel handig met het bellen en snel bekijken van meldingen die binnenkomen zoals mails en Whatsapp berichten. Het feit dat je zelfs muziek kan beluisteren dmv Spotify of tracks dat je op je smartphone hebt is geniaal. Wat ook handig is dat je alle stappen die je doet kan bijhouden en vergelijken met andere mensen. Je kan ook taken en herinneringen toevoegen zodat je alles netjes kan bijhouden en plannen wat een agenda overbodig maakt. Wat ik wel heel jammer vind is dat Samsung Pay niet verkrijgbaar is in Nederland waardoor je niet kan chippen met je Samsung Watch, hopelijk is dat wel binnenkort verkrijgbaar!

BasL 12-02-2019

GEWELDIG, overzichtelijk!

Geschreven voor: Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L

Te connecten met niet alleen smartphone, maar ook laptop. Spotify, agenda, snelle reactie met whatsapp. Ik had er al veel eerder 1 moeten kopen.

2Traxz 11-02-2019

Degelijke smartwatch in toegankelijke prijsklasse!

Geschreven voor: Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L

Ik zocht een smartwatch als vervanger voor de Motorola Moto360 en de Gear S3 is het geworden! Deze degelijk aanvoelende nette horloge bied vele functies maar veel belangrijker: je kan ook vrijwel alle extra's uitschakelen! Voor mij is een mooi horloge wat ik kan voorzien van mooie wijzerplaten datgene wat ik zocht, en zodra deze ingeladen zijn kan je verbindingen als bluetooth en wifi in het menu eenvoudig uitschakelen om zo lekker lang met een acculading te kunnen doen. Wellicht dat ik in de toekomst nog wel wat ga gebruiken voor bediening van Sonos of iets dergelijks maar op dit moment is een mooi horloge met creatieve wijzerplaat precies wat ik zocht!

Anoniem 11-02-2019

gebruiksvriendelijk en super handig

Geschreven voor: Samsung Gear S3 Frontier zwart / S|L

Dit is werkelijk een fantastisch horloge, ik heb meerdere merken geprobeerd, maar deze is en voelt top aan. je hebt een horloge om je pols met alle mogelijkheden. Golf / skieen hartslag etc etc. en enorm gebruiksvriendelijk en eenvoudig met Iphone te koppelen. hoop ook dat je straks een app hebt om een samsung televisie te besturen en of sonos te bedienen oid.