Samsung Gear S3 Frontier - Reviews

grijs
Schermformaat
3 inch
Camera

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,6

irfan 30-12-2016 Product paar weken in bezit

Stijlvolle Smartwatch & goede kwaliteit

de afgelopen 2 weken heb ik de Samsung Gear S3 Frontier getest en ik ben er erg positief over. het eerste dat opvalt is het uiterlijk. dit is de eerste smartwatch die ik heb gezien die eruit ziet als een echt horloge, als een duikers klok bovendien. Het verbinden met mijn Galaxy S5 telefoon lukte niet bij de 1e poging, maar wel bij de 2e. Het display is goed, strak, helder en heel responsief bij aanraking. Het menu bedien je via swipen of door de ring rond het display te draaien, en dat draaien blijft (ook na 2 weken gebruik) leuk :)
De ring loopt soepel en lijkt zo op 't eerste gezicht breekbaar, maar ik heb het horloge inmiddels een aantal keer ergens tegenaan geslagen (per ongeluk) en daar is niets van te merken, dus die ring kan blijkbaar meer aan dan je zou denken.

Ik heb de gear S3 gebruiks als afstandsbediening voor muziek, om via SHealth mijn ren en sportsessies bij te houden en het werkt gewoon allemaal goed. Ik heb de hartslagmetingen vergeleken met die van mijn Fitbit Charge HR en die zijn nagenoeg hetzelfde. Jammer is alleen dat het mooie trainings overzicht dat je op de watch ziet, via SHealth niet goed te exporteren is. dat is een verbeterpunt voor SHealth.
Runtastic aansluiten is me niet gelukt.

Integratie met niet Samsung apps kan beter. Spotify aansturen via de Spotify for Gear app was beroerd, maar Spotify openen op mijn telefoon en die vervolgens aansturen via de standaard muziek app ging prima.
De Gear S3 gebruiken als selfiestick om mijn telefoon een foto te laten maken moet ik nog uitzoeken want die test is me niet gelukt.

Berichten via SMS, whatsApp of Facebook zijn goed en heel eenvoudig te lezen op het display, en (na instellen) is de Gear S3 ook te gebruiken voor het bevestigen van logins via two-factor authentication. (voor de leek: je logt in op een website en moet via je telefoon bevestigen dat jij het bent die inlogt. In plaats van de telefoon kun je nu de Gear S3 gebruiken)

Ik heb de Gear S3 ook als speaker gebruikt om muziek te spelen en om een handsfree gesprek te voeren. Het geluid dat eruit kwam was helder (verwacht geen harde muziek of bass want het is een klokkie, geen geluidsinstallatie). De persoon waar ik het gesprek mee voerde kon mij luid en duidelijk verstaan.

De batterij zou 3-5 dagen mee moeten gaan, en ik geloof best dat je dat eruit zou kunnen halen als je je best doet. Met wifi, gps, bluetooth en hartslagmeting aan en met zeer frequent lezen van berichten kwam ik op ruim 1.5 dag voor de batterij leeg was. Dat lijkt weinig, maar voor een echt Smartwatch is dat best goed.
Ter vergelijking: mijn Fitbit gaat 3-5 dagen mee, maar die heeft een fractie van de mogelijkheden en heeft nauwelijks een display.
Over batterijduur gesproken: houd er rekening mee dat niet de smartwatch, maar juist je telefoon vaker in de lader moet. de constante bluetooth en wifi verbinding zorgt ervoor dat mijn telefoon nu vaker leeg is.

De Gear S3 is prijzig als je een Fitbit of normaal horloge gewend bent, maar ik kan niet anders zeggen dan dat de kwaliteit ook echt hoog is.

PS: je kunt een kattenplaatje instellen als wijzerplaat

Pluspunten

• stijl & vormgeving van de behuizing
  • bedienings gemak
  • display resolutie & responsiviteit
  • batterijduur (voor een echte Smartwatch)
  • kwaliteit van speaker en mic bij bellen

Minpunten

• integratie met 3rd party apps kan beter
  • geen Runtastic plugin

Moesy 30-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooi design, gebruiksvriendelijk en goede accuduur

Met de Gear S3 bewijst Samsung dat het ver voorloopt op de concurrentie. Het design is erg mooi en aantrekkelijk. Tegelijkertijd heeft het met de besturing van de draaibare rand ook een functie. De Gear S3 heeft vele handige en essentiële functionaliteiten en deze werken goed en vlotjes. De accu, die gaat vier dagen mee dus dat is ook best lang voor een smartwatch.

Desalniettemin vindt ik het moeilijk om te zeggen of deze smartwatch zijn hoge adviesprijs waard is. Het blijft immers vooral een echt hebbedingetje en is niet echt een must zoals een smartphone.

De Gear S3 is de beste smartwatch van het moment als je het mij vraagt, maar tegelijkertijd zul je zonder smartwatch in je leven weinig missen.

Pluspunten

• Hartslagsensor meet hartslag via pols
  • GPS sensor toont smartwatch je locatie en route
  • Lange batterij duur
  • Handsfree bellen
  • Stijlvol en goede bouwkwaliteit

Minpunten

• Alleen compatibel met een Android-smartphone
  • Prijzig
  • Groot formaat

Marnix 02-01-2017 Product paar weken in bezit

Heeft alles waarvan je dacht dat je het niet nodig had.

Het is een mooi horloge en de bediening is erg simpel en intuïtief. De draaischijf werkt prima en het touchscreen doet het ook goed. Berichtjes sturen, bellen, agenda bekijken, bewegingsschema bijhouden, muziek bedienen, e-mailen en zelfs wat simpele spelletjes doen. Ik ben echt enthousiast.
Al was het alleen al om mijn Michael Knight imitatie te verbeteren bellen met mijn horloge, ik leef in de toekomst.

Pluspunten

• simpele bediening
  • veel handige features
  • batterijduur
  • mooi horloge

Minpunten

• horlogebandje niet prettig
  • gewicht

Juan 01-01-2017 Product paar weken in bezit

Verlengstuk van telefoon activiteiten

De Samsung Gear S3 heb ik inmiddels al twee weken binnen en beschreven in één woord is het : Fantastisch!

Ten eerste zou ik Gear S3 aanbevelen aan personen die sportief actief zijn en graag hun dagelijkse activiteiten willen meten. Daarnaast is de Gear S3 echt een soort "personal trainer", zit je te lang stil dan ontvang je een trillende melding dat je langer dan 1 uur zit en moet bewegen e/o stretchen. Je wordt tevens gestimuleerd op een de dagelijkse doel aan aantal stappen of gelopen trappen te behalen.

De Gear S3 heeft daarnaast een fitness app waarbij je allerlei sportactiviteiten kan behalen waaronder hardlopen, fietsen, trektocht wandeling, lunges, crunches, squats, yoga en roeiapparaat. Tijdens jouw activiteit kun je een doel instellen en houdt de Gear S3 bij wat je hartslag is, het aantal beoefende herhalingen en afstanden per sportactiviteit.

Naast de sportieve mogelijkheden van de Gear S3, is deze vooral handig om je dagelijkse telefoonactiviteiten te volgen. Ik gebruik de Gear S3 voor mijn e-mail, social media, nieuws, alarm etc. Van elke app ontvang je een melding of trilling op de smartwatch, onbelangrijke meldingen swipe ik weg,bij belangrijke meldingen lees ik de korte info en klik ik voor weergeven op telefoon en de nieuwsartikel, instagram foto of e-mail verschijnt op mijn telefoon.
In de afgelopen twee weken heb ik hierdoor minder vaak "onnodig"gegrepen naar mijn telefoon voor elke kleine melding.

De Gear S3 gaat hooguit 2 tot 2,5 dag mee op een volle batterij. Het opladen naar 100% duur ongeveer 3 uur.

Pluspunten

• Draaiende Ring om te navigeren
  • Mooi, strak, modern stoer design
  • Uitgebreide sportactiviteit tracker
  • Synchronisatie met Samsung Gear app

• Calorie teller klopt niet

Jan Franken 15-05-2017 Product paar maanden in bezit

GPS niet betrouwbaar.

Speciaal gekocht om zonder smartphone willekeurige routes te lopen. Maar bij vaste route van 6,5km, wijkt de GPS regelmatig af. Soms wel tot 2km. Na 2 reparaties, nieuwe watch gekregen. Ook deze geeft het zelfde probleem.

Pluspunten

• Ziet er leuk uit.

Minpunten

• GPS
  • Draairing raakt makkelijk beschadigd