Samsung Galaxy Gear zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy Gear zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

JanRbilthoven 29-01-2015
Geschreven voor: Samsung Galaxy Gear zwart

Deze smartwatch voor een prikkie aangeschaft bij de Saturn.
Geweldig mooi horloge, zit lekker om de pols en veel functies.
Dispaly is ook erg fraai. Het is een mooi en stijvol product.

Tot zover de positieve punten.....

Want ik heb deze watch inmiddels niet meer. Reden: de smartwatch is OVERGEVOELIG voor vocht!

Na een avondje tafeltennis ging de watch kapot. Ging niet meer aan en zag kleine vochtdruppeltjes achter het venstertje van de camera. Terug gebracht naar de winkel; moest worden opgestuurd. na 4 (!!) weken, kon ik 'm weer ophalen.
na twee weken loop ik buiten, en het begint te regenen, enkele kleine regedruppels van het display geveegd... en daarna weer dood. Weer terug naar de winkel, weer opgestuurd ter reparatie. Na 3 weken het bericht dat ik het aankoopbedrag op kon halen... horloge werd niet meer gerepareerd.
Toen ik de watch kocht, was de doos gewoon geseald, dus het was ook geen maandagochtend model, die al eens was geretourneerd.

Heb nu een LG G watch R. Mooi horloge en waterdicht... maar ik vood de galaxy gear toch mooier, en spijt dat ik de gear 2 niet heb aageschaft (die is wel waterdicht)

Touchwood 28-12-2013
Geschreven voor: Samsung Galaxy Gear grijs

Hoewel ik genoeg redenen kan bedenken om de Gear niet aan te schaffen (prijs, functionaliteit, eerste model) heeft de aanschaf van een andere smartwatch (met e-ink display) me over de streep getrokken. Dat moest toch allemaal stukken beter en minder rudimentair kunnen. Weer een andere Watch zag er daarnaast erg veelbelovend en verleidelijk uit en was in de aanbieding , maar bleek volgens de reviews in de praktijk erg tegen te vallen. De vorm van andere smartwatches op de markt sprak me simpelweg niet aan.
En als het dan toch blijkbaar smartwatchgewijs zó enorm kriebelt, waarom dan toch niet voor de Gear gekozen? De (mijn) ervaring leert immers dat Samsung deugdelijke kwaliteit aflevert, dus daar kon ik mij alvast geen buil aan vallen. En ik moet zeggen; na de update waarin alle notificaties ontvangen worden en de apk's die je er zelf via de debug op kunt zetten (zo gebruik ik als ringtone de Knightrider-tune en kan ik als notificatie o.a. kiezen uit 'Loud Noises' uit de film Anchorman of bijvoorbeeld 'Nice Watch' uit Warm Bodies) is het een handig en betrouwbaar product, waarbij het bezit ervan vooral ook gewoon enorm cool is. Bovendien oogt de Gear in de praktijk veel minder 'bulky' dan de afbeeldingen je willen doen geloven en je voelt 'm dan ook nauwelijks zitten. Wel is het jammer dat de Gear spatwatervrij is en niet tot op bepaalde hoogte (diepte dus), waterdicht. Ik merk toch dat ik daar wat angstvallig rekening mee probeer te houden tijdens het handen wassen (bij overige klussen doe ik 'm af)
Qua positionering van de camera in het bandje, is het nog wel even wennen. Zo wilde ik laatst even snel een paraglider fotograferen vanuit de auto, maar ik kreeg 'm maar niet in het vizier. Wel is het heel erg handig om vanaf je Gear telefoontjes aan te nemen, het geluid vind ik, zelfs bij omgevingsgeluid, nog prima te verstaan en degene aan de andere kant heeft totaal niet door dat ie op Knight Rider-, Star Trek- of Inspector Gadgetachtige wijze toegesproken wordt. ;)
Daarbij kan ik als 'avatarmaker' nu ook al mijn creaties nu gewoon als watchface tonen! Ook maak je sneller even met je horloge een foto, een geluidsmemo of een korte video zonder eerst je phone uit je tas of zak te hoeven grissen waarmee het moment voorbij kan zijn. Het levert, ingeval van mijn drie - niet altijd zo fotogenieke - katten in elk geval de meest fraaie macro-kiekjes op. Er zit geen flits op de camera van de Gear, maar je kunt eventueel bijlichten met de assistive light-widget (standaard op de Note 3) Kortom... voor mijn doeleinden was de Gear echt een té mooie kans om te laten liggen.
Ik ben er blij mee en ga ‘m straks met Oud & Nieuw voor ’t eerst aan de familie showen... succes verzekerd.
Happy New Gear everyone !

Dj FvM 08-12-2013
Geschreven voor: Samsung Galaxy Gear zwart

Geniaal! Wat een uitvinding. Zit heerlijk om de pols, en werkt zoals hij hoort te werken! batterij gaat Aardig lang mee, Opnemen van telefoontjes en lezen van berichten is super! Ik mis wel heel erg de Whatsapp Berichten... Dat zou nog een super toevoeging zijn. Ik draag het horloge altijd met het "oplaadstation", Zodat je altijd en overal kunt opladen(auto etc) en zo is je horloge tenminste beschermt tegen wat stootjes! Als je een Note III Hebt is dit een Must have!

laspalmas 09-08-2015

watt up zit er op ik heb het wel even naar meldingen dan meer meldingen en wat up aan kruisen

allesbest 01-12-2013
Geschreven voor: Samsung Galaxy Gear zwart

De Gear bevalt me beter dan verwacht. Ik maak er toch wel veel gebruik van. Even snel een telefoontje aannemen gaat super, en voor lange of privé gesprekken pak je gewoon je telefoon. Ook notificaties op de Gear werkt goed, je hoeft niet meer iedere keer je telefoon uit je zak te halen om je berichten te lezen.
Accuduur is prima, ik was bang dat de accu snel leeg zou zijn van m'n Note maar dat valt heel erg mee.
Even snel een fotootje maken om iets te onthouden werkt ook goed.
Al met al geen spijt.

elwin36 15-11-2013
Geschreven voor: Samsung Galaxy Gear zwart

Een zeer solide smartwatch! Ik weet zeker dat er in de toekomst nog meer mogelijkheden worden toegevoegd d.m.v. updates. Zoals al mijn Galaxy producten van Samsung... Hij reageert ook enorm soepel met mijn Note3 Super!

fanSte 14-10-2013
Geschreven voor: Samsung Galaxy Gear zwart

Pluspunten:

- Mooi strak design
- Makkelijk te bedienen
- Zit fijn en niet te strak of te los
- Koppeling tussen horloge en Samsung Galaxy Note 3 gaat perfect
- Mooi, helder en scherp scherm
- Geluidskwaliteit bellen is hard en duidelijk

Minpunten

- Mis Gear app voor Whatsapp (mis ik erg)
- Kan geen Gmail mails lezen
- Muziek speelt op telefoon, niet op de Gear
- Weinig apps beschikbaar op dit moment

RishiC 09-10-2013
Geschreven voor: Samsung Galaxy Gear zwart

Horloge ziet er qua design mooi uit. Ook de bediening gaat vloeiend, en zijn er intussen veel apps beschikbaar. De samenwerking met mijn Galaxy Note 3 is geweldig!

Berichten, telefoontjes en mailtjes komen goed over. Telefoongesprekken gaan goed.

Jammer alleen dat als iemand naast je staat, ook van het gesprek kan meegenieten omdat de speaker best luid kan zijn. Je kunt de volume verlagen, maar dan hoor je niets meer. Omdat je de volume niet snel tijdens een gesprek kunt instellen, moet je vooraf al nadenken of je de volume hoog of laag moet instellen. Handiger was geweest om net als bij telefoons een volume up en down knop aan de zijkant te plaatsen.

Een groot minpunt vind ik dat je alleen kunt laden met een bijgeleverde dock. Dit betekent dat je de dock overal mee moet sjouwen. Een standaard een micro-usb poortje was een handigere keuze geweest.

Voor de rest een top product. Batterij doet het erg goed, ik doe er makkelijk drie dagen mee, en dan ben ik een zware gebruiker. En qua design, zowel hardware als software een beauty!