Nokia E72 grijs - Reviews

Opslag
0 GB opslag

ursemm 08-11-2013 Product jaar of meer in bezit

6,8
Mooie vormgeving. Geheugen is erg snel vol, waardoor gebruik van bepaalde apps blokkeren. Internet erg langzaam en de batterij is wisselend. De ene dag lijkt deze niet leeg te raken terwijl de andere dag na een uur al leeg is (terwijl deze de hele nacht is opgeladen). Bij langer bellen wordt de achterkant van de mobiel ook erg warm/heet. Kort daarna is de batterij leeg. Geen aanrader dus!

AFCA Maluku 02-06-2012 Product jaar of meer in bezit

6,6
Ik ben van huis uit een Nokia man, maar nooit meer een Nokia na dit toestel. In beginsel was ik erg te spreken, maar ik kijk met jaloezie naar de mensen die een I-phone of Android toestel hebben.

Internet is een drama (en dat is toch waar ik deze telefoon voor gekocht heb), geheugen loopt continu vol. Als je een telefoon wilt hebben waarmee je alleen wilt bellen, dan is dit een prima telefoon. Voor een smart-phone moet je een telefoon nemen die echt smart is, dat is deze Nokia dus totaal niet... JAMMER!

French 20-04-2012 Product jaar of meer in bezit

6,8
Bouwtechnisch een geweldige telefoon. Softwarematig een zwaar verouderd drama! Menuopties zijn moeilijk te vinden en zitten soms op plekken waar je ze niet zou verwachten. Het Symbian besturingssysteem is gewoon niet meer van deze tijd. Als ik internet gebruik krijg ik om de haverklap een geheugen vol melding waarna ik de internettoepassing moet afsluiten. In praktijk valt er eigenlijk niet mee te internetten want iedere sessie eindigd bij mij voortijdig met de geheugen vol melding.
Als fototoestel is ie slecht. Foto's zijn van zeer matige kwaliteit en het komt erg vaak voor dat hij niet wil scherpstellen.
Om mee te bellen is ie erg goed maar als smartphone een ramp. Ik kijk soms jaloers naar de mogelijkheden die collega's hebben met hun IPhone of Android telefoon. Nog twee maanden afzien en dan een andere telefoon en dat wordt zeker geen Nokia.

Carel1970 16-04-2012 Product half jaar in bezit

Op zich een goede telefoon, echter er lijkt een probleem te zijn met de software, waardoor de mobiel constant zichzelf reset... en de batterij hierdoor ook sneller opgeladen moet worden. Daarnaast problemen met geheugenkaart, 4 gb kaart welke hij niet altijd kan vinden. Kortom: niet tevreden. Mobiel is tweemaal retour Nokia service geweest, met als antwoord: Met de Nokia onderdelen is niets aan de hand. Zelf heb ik geen extra toevoegingen gedaan, dus dat blijft erg vaag. Mijn volgende toestel wordt geen Nokia.

marreb 10-03-2012 Product jaar of meer in bezit

5,2
Verschrikkelijk trage telefoon met internet en gewoon gebruik. Camera 5mp van extreem slechte kwaliteit. Mijn vorige gsm met 3mp was een stuk beter. Conitnu geheugen problemen ondanks resetten. Klachten vergelijkbaar met gebruikers van dezelfde telefoon in mijn omgeving. Ligt dus niet aan mij maar aan het toestel.

C.87 27-02-2012 Product jaar of meer in bezit

7,6
gsm heb ik nu een jaar. ik kan hem echt niet aanbevelen. hij ziet er leuk uit en is gemakkelijk in gebruik maar het systeem wat er op staat is waardeloos. als je een bericht wilt type kun je gerust 5min wachten. internet erop is ook niet de snelste! na verloop van tijd slaat hij ook op tilt. zelfs als ik de batterij eruit haal blijft m'n scherm nog branden! De smstoon is ook al stuk, heb er helaas geen verzekering op maar ben wel opzoek naar een ander toestel.

Anoek Verhoeff 26-02-2012 Product jaar of meer in bezit

6,8
In maart 2011 heb ik deze mobiel gekocht samen met een abbonnement. Vond hem erg makkelijk in gebruik en was erg duidelijk. Ook de accu ging erg lang mee, meerdere dagen.

Na een paar maanden kwamen problemen, de apps deden het niet meer, er was zogenaamd geen internet, terwijl ik wel op het gewone internet kon.. Heb hem in de winkel laten updaten, toen deed hij het weer.

Daarna kon ik niet meer bellen of gebeld worden, kwam alleen gepiep uit.. Ook zeiden mensen dat ze voicemails hadden ingesproken waar mijn mobiel geen berichtje over gaf, wel als ik voicemail belde. Maar zag nergens dat ik een gemiste oproep o.i.d. had.

Ook de accu ging steeds minder lang mee, ongeveer van 8 tot 4. Beeldscherm beschadigde erg snel ook al was ik er heel voorzichtig mee. Waar normaal kleine krassen van kwamen kwam nu gelijk een diepe kras.

Steeds vaker deed de mobiel niet wat hij moest doen, internet deed het niet, pakte de wifi niet, verstuurde smsjes niet, opende apps niet.

Ik was hem een beetje zat, toen is mijn paard van 600 kilo erop gaan staan, merkwaardig genoeg zat er hierdoor alleen een grote kras in mijn beeldscherm, hij kon best veel hebben!

Hierna is mijn mobiel in de wc gevallen, dit kon hij niet hebben.. Meteen was hij kapot..

Hajduk1965 20-11-2011 Product jaar of meer in bezit

Een geweldige alleskunner voor zowel privé- als zakelijk gebruik.
Zeer indrukwekkend vind ik de capaciteit van de accu, bij veelvuldig gebruik gaat deze - ook na ong. 15 maanden zeer lang mee.
Een absolute aanrader!!

P. de Groot 31-10-2011 Product jaar of meer in bezit

9,4
Gewoonweg een super telefoon. Zeer betrouwbaar, volwassen uiterlijk en gebruiksvriendelijk. Voldoet zowel aan de eisen van de zakelijke markt alsmede ook de eisen van de particuliere gebruiker.

Niet onbelangrijk, een zeer lange levensduur, batterij gaat lang mee.

Kortom; een aanrader!

flintstone44 17-10-2011 Product jaar of meer in bezit

ruim een jaar in bezit en gekocht vanwege handzame, niet te groot, telefoon, sms, met email, navigatie en prima geheugen. voordeel lang te gebruiken. nadeel klein scherm voor internet, valt soms weg maar start ook weer makkelijk op. ben tevreden over de aankoop en hoef niet zo nodig alle nieuwste apps te hebben. volgende telefoon wordt even groot maar dan met zo'n schuifbaar qwerty toetsenbord eronder.

JG23 13-09-2011 Product jaar of meer in bezit

Geweldig toestel!
Ok, er zijn meer leuke toepassingen op een iPhone of Android, maar deze telefoon blijft het doen, zonder vastlopen en, heel belangrijk, met een volle batterij.
Zoek je een betrouwbaar toestel waarmee je kunt bellen, sms-en, emailen, whats-appen, twitteren en een beetje internetten, dan zou ik niet verder zoeken...

Flyguy 31-08-2011 Product jaar of meer in bezit

Na zo'n jaar gebruik nog altijd dolblij met de keuze.
Accu gaat nog steeds dagenlang mee. Verbinding met WiFi thuis is na het plaatsen van een nieuwe modem (gratis, dank aan KPN) een fluitje van een cent. Communicatie tussen Parrot in de auto en mijn E72 heeft ook nog altijd niet gehaperd.
Uiteraard is de software niet te vergelijken met de nieuwste generatie smartphones, maar ik gebruik mijn Nokia om te bellen, SMS'en en mailen, dus met apps en browsers heb ik sowieso niets te maken.
De grootte van de toetsjes is natuurlijk niet veranderd, die blijven gewoon klein. Typen gaat op zich prima, maar het blijft opletten.
De degelijkheid was al prima, maar is nu met een Otterbox-case eromheen verbluffend. Ik hoef me helemaal nergens meer zorgen om te maken.

Resumé: Als je je telefoon wilt gaan gebruiken voor het doel waarvoor hij gemaakt is, namelijk bellen en texten, is de E72 volgens mij perfect!

Carla 86 06-08-2011 Product jaar of meer in bezit

4,6
Ik heb mijn E 72 bijna een jaar waarvan hij 3x is weggeweest. Ben regelmatig niet te bereiken, slaat uit en haalt je spontaan van internet af omdat ik te veel toepassingen heb open staan.
Als je die dan wil sluiten meld hij het met de zelfde gang weer aan. Een drama. Hij is nu voor de 4x keer weg en krijg een nieuwe E 72 van Nokia. Het blijkt volgens hun een software probleem te zijn. Ben er op zijn minst blij mee. Of ik de volgende keer een Nokia neem weet ik nog niet ben er wel klaar mee.

SCAGE 27-07-2011 Product jaar of meer in bezit

6,8
Ik krijg toch problemen. Meer dan een jaar in gebruik en ik heb verbindingsproblemen. Niet altijd bereik en tijdens een gesprek valt de verbinding weg. Irritant. Ook kan niet iedereen mij bellen en gaat ie meteen naar voicemail. Verder nog zeer tevreden. Tja, hij heeft niet hetzelfde als de Iphone of android toestellen. Wat dat betreft loopt nokia ver achter. Accuduur is nog steeds prima. Af en toe een vastloper, maar dat is alleen als ik hem flink gebruik. Telefoon een aantal keren geupdate via de software van nokia ovi suite. Werkt prima, gebruiksvriendelijk. Jammer alleen van die verbindingsproblemen.

albert loos 23-07-2011 Product half jaar in bezit

een half jaar geledenen aangekocht, alles ingesteld bluetooth werkt in mijn auto perfect wifi werkt perfect mails werken perfect.. tot nu toe geen problemen mee gehad, krijg veel oproepen moet veel mailen en smsen. mijn vorige was een 6230I nokia, die na 6 jaar nog altijd perfect werkt. maar wou nu is iets anders.

Dinkys 13-07-2011 Product paar dagen in bezit

Telefoon besteld bij gsmtrack.

Het toestel ziet er erg mooi uit. De navigatie trackpad is best wel irritant.

Op diverse forums heb ik gelezen dat een aantal Nokia`s E-series vanaf de E71 problemen hebben
met een bepaald type modem (Thomson ST780 WL). Toevallig heb ik deze modem. Ik heb maandag ochtend gebeld met de kpn helpdesk. KPN zegt dat de E72 gewoon verbinding moet kunnen maken
met mijn modem. Het leek wel of hij hier nog nooit eerder van had gehoord. Een nieuwe modem was wel mogelijk. Het liefst icm een duurder abonnement (Internet+bellen+interactieve televisie). Hier
trap ik uiteraard niet in. Wat de helpdeskmedewerker gaf gelijk aan dat er een mogelijkheid bestaat dat kpn mij exact dezelfde modem stuurt.

De telefoon heb ik dinsdag ontvangen en gelijk als eerste verbinding gemaakt met wifi, maar helaas
zat de kpn helpdesk er volledig naast en is een wifi verbinding op mijn modem niet mogelijk. De
telefoon heb ik gisteren weer retour gestuurd.

De telefoon voelt degelijk en stevig. Toestel is erg compleet ook qua acessoires: autohouder, usb, 4GB kaartje etc.

Tip voor mensen die een Thomson ST780 WL hebben. Nokia E-series en sommige N-series werken niet cq niet goed met bovenstaande modem van kpn (Internet+bellen).

spik 29-06-2011 Product paar dagen in bezit

5,6
Ben zeker niet tevreden over dit toestel. Verbinding valt geregeld weg. Contact krijgen met mijn orginele VW carkit is een ramp. Iedere kenner ( ook bij elke VW dealer) zegt "je zult wel een Nokia hebben, moet je de battery er elke dag eens uithalen"

Internet geeft geregeld aan datgeheugen vol is terwijl niemand kan vinden waarom? Gewoon even baterij eruit halen zeggen ze dan weer.

Frans368 24-06-2011 Product half jaar in bezit

3,8
Geen aanrader. De kleine toetsen zijn irritant in de bediening. En als je wil internetten is het scherm gewoon te klein. Ik heb bovendien regelmatig dat mijn verbinding spontaan stopt (tijdens het bellen). Ik ben er nog niet achter of dit aan mijn (KPN) provider ligt of aan het toestel. Mijn collega's (ook KPN) hebben dit probleem in ieder geval vrijwel nooit.

pierreE 16-04-2011 Product paar dagen in bezit

ik heb mijn E72 nu al meer dan een jaar. het was een van de eerste toestellen toen ik hem aankocht en hij heeft dan ook 2 software updates gehad. ik ben een die hard nokia fan en koop om het half jaar normaal gezien een nieuwe en ik moet zeggen de E72 is de beste gsm die ik ooit heb gehad. ik heb op het ogenblik ook een C6 en je ziet dat dit nieuwere toestel wat opgewaardeerd is tegenover de E72 maar hij kan er echt niet aan tippen. het geluid is wel een beetje schel en de video's van youtube iets minder scherp maar de camera is goed. het is geen muziek of sociale netwerken telefoon maar wel een trouwe werker waarop je altijd kan rekenen. ben van plan me eerstdaags ook een C7 aan te schaffen maar de dag dat mijn E72 de geest geeft zal een slechte dag zijn. ondanks de nieuwe toestellen die ik aankoop wissel ik regelmatig af met de E72. nokia op zijn best voor mij.

Renemlnr 30-03-2011 Product half jaar in bezit

6,6
Leuke telefoon om mee te bellen,meer niet. E-mail werkt dan wel dan niet. Display is vrrl te klein. Bluetooth verbinding werkt slecht.