Nokia E52 grijs

Apple iPhone 7 plus goud / 32 GB

32 GB opslag
Apple iPhone 7 plus goud / 32 GB

bbdekade 25-04-2012 Product jaar of meer in bezit

Ben aan mijn tweede E52 bezig. eerste kreeg kuren met opladen en bleef af en toe hangen, Na complete reset werkt ie weer maar kocht voor de zekerheid een nieuwe. Mijn huidige toestel komt af en toe met "geheugen vol" maar via tips op internet lijkt dit verholpen. Prima telefoon met gratis goede navigatie voor de hele wereld, goede emailfunctie. Met joikuspot ook een prima hotspot.

Maarten abc 02-01-2012 Product jaar of meer in bezit

3,2
Ik heb zelden zo'n ramp meegemaakt. Ik heb hiervoor 3 Nokia's gehad, maar dit is echt de laatste. Ik som de ellende op:
1. Nokia communiceert niet met hotmail. En als hij 't al doet, stopt hij na een paar weken.
2. De ikoontjes op 't bureaublad zijn heel lastig te verplaatsen.
3. Internet werkt wel, maar 't werken met de cursor stamt uit de middeleeuwen.
4. Navigatie stuurt je telkens 't bos in... Vb.: halverwege de A2 thv Vinkeveen rechtsomkeerd maken???
5. Sinds ik een iPod heb, merk je dat Nokia al jaren in een diepe Finse winterslaap is.

Dit nooit meer. En dan zit ik ook nog vast aan een abonnement van 2 jaar à € 45,-- per maand.

specialist1982 17-12-2011 Product jaar of meer in bezit

Op het eerste gezicht een prima en degelijk toestel. Grote pluspunten van dit toestel zijn de vormgeving en de lange baterijduur. Echter zijn er toch een aantal te noemen nadelen:
- frontje sluit niet en na een aantal maanden laat deze bij het toetsenbord los.
- ik moest met dit toestel om de 3 maand naar een servicepunt omdat de microfoon niet meer werkte.
- tevens 2 keer een nieuw toetsenbord laten plaatsen.
- qua gebruik zijn de menu's vrij omslachtig en hierdoor is het lastig de functies waar je naar op zoek bent deze te vinden
- voor internet gebruik hoef je dit toestel niet aan te schaffen, zeer ongebruikvriendelijk.

mathieu bosci 14-09-2011 Product jaar of meer in bezit

ik vind het een top toestel hoor, door dat ik blind ben heb ik er speciale spraak software op gezet en dat werkt zeer goed geen storingen of wat dan ook. ik gebruik hem ontzettend veel. alleen een firmware updat dat gaf een probleem met mijn spraaksoftware. dus pas op met updat goed is goed zeg maar.
het is een aanrader

JannesA 16-03-2011 Product half jaar in bezit

6,8
Prima handig toestel echter na 3 maanden normaal gebruik (geen uitwendige beschadigingen) werkt het beeldscherm niet meer. Geen repartie of vervanging onder garantie, reden onherstelbaar beschadigd !!. Volgens mij gewoon ondeugdelijk toestel. Naar je centen kun je fluiten waardeloze service bij Nokia

JoTal 18-02-2011 Product jaar of meer in bezit

Ik heb dit toestel nu al een jaar en ben erg tevreden. Het geluid is uitstekend en hij doet gewoon wat hij moet doen. Als je gewoon normaal doet, gaat de GSM gewoon goed mee. Het design (mooi plat) vind ik mooi. De reden dat ik hem gekocht heb is voor de lange batterij life (meer dan een week met Bluetooth aan).

R.Tuijn 08-10-2010 Product jaar of meer in bezit

7,6
Fijn toestel, batterij gaat lang mee. Luidspreker is bij mij snel kapot gegaan en kraakt, even een tik op het toestel en het gaat weer goed. Toestel is inmiddels zomaar uitgevallen en is niet meer op te starten. Ik ben hem nu al 2 weken kwijt voor reparatie. Al met al niet zo'n goede ervaringen met dit toestel. Ga nu een Iphone kopen.

Zondag 16-09-2010 Product jaar of meer in bezit

5,6
Heb deze telefoon bijna een jaar gehad, maar hij is nu overleden. Behuizing kapot, regelmatig uitvallen, kan niet tegen de zon, heeft een te verwaarlozen trilfunctie. Pluspunten: goede batterij, goed scherm, prima camera, maar voor mij nooit meer.

lucky8090 11-09-2010 Product half jaar in bezit

Na lang zoeken eindelijk een toestel gevonden dat aan mijn eisen voldoet. Ik vind het erg belangrijk dat de batterij lang mee gaat. Het is leuk dat een gsm veel functies heeft maar als de batterij iedere keer leeg is als je ze wilt gebruiken heb je er niets aan.

Bij gemiddeld gebruik gaat de batterij ongeveer een week mee. Bluetooth en Wifi zet ik alleen aan als ik het nodig heb verder blijft hij 24 uur per dag aanstaan.

Internet via 3G of WLAN is erg snel, doet niet veel onder voor een PC. Ook de ingebouwde GPS met Nokia Maps is handig zowel in de auto als voor wandelaars. De internet functies komen pas echt tot hun recht als je er een onbeperkt internet abonnement bij neemt. Lang niet overal is een Wifi netwerk beschikbaar dat open staat.

Ook handig is de ingebouwde Internet radio. Hiervoor is wel een 3G netwerk nodig. Een standaard netwerk is niervoor te traag zodat de verbinding vaak weg valt (bufferen).

De E52 voelt degelijk aan en kan tegen een stootje. Ben tot nu toe erg tevreden over de E52. Mijn volgende toestel wordt de E72 i.v.m. het QWERTY toetsenbord.

Timvandenbergpunteu 02-09-2010 Product kwartaal in bezit

5,2
Inmiddels weer een paar weken verder, en de telefoon bevalt steeds slechter...

Batterij gaat ondanks fabrieksopgave (28 dagen!)
slechts EEN dag mee.

Woordvoorspelling wijzigt automatisch, waardoor je elke keer weer wat anders krijgt ('je' wordt 'ke')

E-mail verzenden geeft vastlopers bij bestanden van 1mb of groter

Gisteren toestel uitgevallen, bij opnieuw aanzetten kon ik de beveilingscode niet meer invoeren

Bouwkwaliteit is ook bijzonder slecht; alles kraakt en gaat los..

Luidspreker kraakt, waardoor bellen een ramp is

In december ga ik aan de Iphone denk ik:)

Zalfaal 01-09-2010 Product paar weken in bezit

Ik heb inderdaad ook het idee dat mensen een oudere versie hebben, of dat de 2e lichting beter is.

Ja de telefoon is licht en het kunstof achterkantje vind ik ook iets minder mooi dan op de E51 (hiervoor gehad en daarvoor de E50), het voelt toch iets minder solide aan.

Maar die achterkant zit prima vast het is niet zo dat die los zit (kraakt bij mij ook niet). De batterij gaat heel lang mee (ong. 6 dagen). GPS signaal pakt die supersnel op en ik heb overal bereik om te bellen/sms-en. Internetten gaat prima (voor mij snel genoeg, ongeveer 4 tellen wachten op een volledig geladen website.

Geluid is bij mij prima, ik hoef geen getto blaster, als ik die andere persoon maar goed kan verstaan en die persoon mij.

markVOIP 23-08-2010 Product jaar of meer in bezit

5,6
Na 11 maanden gedoe (ca. zeven maal weggebracht) met slechte software, kon ik eindelijk overstappen op een E71.
Er was altijd wel iets wat niet werkte na een software update.
Dat gold in het bijzonder voor bellen met VOIP, geluid en email.
In theorie een schitterend toestel.
Ik merk nu ik een prima werkend toestel heb van de vorige generatie van Nokia, hoezeer ik gewend was geraakt aan slechte software na 11 maanden E52.
Ik vermoed dat ik door het intensieve gebruik van VOIP met XS4ALL te maken kreeg met het zwakke punt van dit toestel.
In de meeste gevallen zal het toestel vast wel voldoen.

RobHa 05-08-2010 Product paar dagen in bezit

9,6
Ik krijg zo langzamerhand de indruk, dat diverse winkels defekte of zwaar misbruikte exemplaren aangeleverd krijgen. Ik heb deze telefoon sinds oktober 2009 en heb nog NOOIT ook maar iets van al deze ellende meegemaakt. En heb keurig de firmware van dit toestel ge-updated als er nieuwe was. Kortom: 'n probleemloos en perfekt toestel!

U-do 21-07-2010 Product kwartaal in bezit

5,8
Waardeloos toestel. Ben in 2 maanden tijd aan mijn 3de toestel toe omdat voorgaande E52's na enkele weken gebruik uitvallen en niet meer aan te zetten zijn. Ook Nokia kan de fout niet vinden/ herstellen. Daarnaast krijgt de beller regelmatig mijn voicemail terwijl mijn telefoon ontvangst heeft en aan staat.

connect 27-06-2010 Product half jaar in bezit

3,2
Na 3 maanden gebruik weigert het apparaat op te laden: melding "batterij wordt niet opgeladen". Ruim 2 weken weg voor reparatie, met ander mankement teruggekregen: geluid niet goed meer, weer weggestuurd. Overigens synchroniseert de telefoon ook al niet automatisch met mijn carkit.
Mijn laatste Nokia.

jan.linux 29-05-2010 Product kwartaal in bezit

6,2
VOORDELEN
- Batterij houdt het vrij lang vol, bij niet intensief gebruik soms 3 dagen
- Kalender applicatie synchroniseert goed met Google Calendar
- Video met de camera opgenomen is van goede kwaliteit
- Veel mogelijkheden

NADELEN
- Bugs in VOIP. Slechte geluidskwaliteit bij gesprekken over Wifi. Na ongeveer een halve dag zijn er problemen bij het bellen van een nummer: de communicatie komt niet tot stand. De persoon die je belt blijft "Hallo" zeggen, maar je hoort niets. De telefoon moet herstart worden om dit op te lossen.
- Traaaag Symbian OS, vooral de e-mail applicatie
- Bugs in de e-mail applicatie
- Geen toegang tot de geheugens met AT commando's, daardoor is het moeilijk om te communiceren met de telefoon via externe software
- Behuizing is niet zo stevig als de oudere generatie Nokia's, niet laten vallen! :-)

CONCLUSIE
Dit is voor de doorsnee gebruiker waarschijnlijk een van de beste smartphones die je vandaag kan kopen. Ik zie mijzelf als "power user" die alle functies benut, en moet helaas vaststellen dat de telefoon voor mij tekort schiet.

Door de problemen met VOIP heb ik een aparte VOIP telefoon moeten kopen. Soms verlopen gewone telefoongesprekken ook niet goed, heel vervelend als je belangrijke klanten aan de lijn krijgt!

speedbird 02-05-2010 Product half jaar in bezit

Na ruim een half jaar intensief gebruik ben ik best tevreden over mijn E52.

Het sterkste punt van het toestel vind ik het gebruiksgemak. De E52 zit logisch in elkaar en is eenvoudig te bedienen. Bellen doet ie voortreffelijk (niet vanzelfsprekend tegenwoordig), evenals het gebruik van (meerdere) emailboxen en het surfen op internet. Daarnaast heb ik apart navigatiesoftware (Route66) aangeschaft en op de telefoon geïnstalleerd. Dit vind ik een fijne combinatie. Enig minpunt is dat de gps-ontvanger soms denkt dat ik in Nigeria zit(!?), maar deze fout wordt meestal snel weer hersteld.

Er zijn ook wel wat minpunten van de E52 te noemen. Om te beginnen de batterijduur: deze houdt het bij mij inmiddels zo'n 1,5 dag vol. Toen de accu nog nieuw was, was dat overigens behoorlijk langer. Ik gebruik de E52 dan vrij intensief, dwz: geregeld mailen, internetten, paar uur muziek luisteren, af en toe gebruik van navigatie, etc. Het kan dus zeker slechter, maar ik vind het jammer dat de capaciteit van dit soort accu's na verloop van tijd altijd zo afneemt.

Een ander nadeel is dat hij voor mijn gevoel soms wat traag reageert. Misschien komt dat omdat ik er een (goed gevuld) 8GB-geheugenkaartje in heb zitten, maar bijv. het openen van de fotogalerij en de foto's zelf duurt erg lang. Af en toe loopt het toestel ook wel eens vast. Verder zit er bij mij een resonans/vervorming van het geluid in de luidspreker, waarschijnlijk als gevolg van die paar keer dat ik het toestel heb laten vallen. Dat is Nokia misschien niet echt aan te rekenen, maar het is toch jammer want het beïnvloedt de verstaanbaarheid tijdens gesprekken nadelig.

Tot slot twee andere kleine minpuntjes: het geluid van de camera kan (voor zover ik weet) niet worden uitgezet en mijn camera aan de voorzijde bevat vuil waardoor ik geen bruikbare foto's meer kan maken. Gelukkig doet de camera aan de achterzijde het nog prima.

Al deze dingen klinken wellicht negatief, maar ik ben allesbehalve ontevreden over de E52. Het is een doordacht toestel met veel functionaliteit, gebruiksgemak en in mijn ogen een prachtig design. Ik kan hem dus aanraden!

JtS2010 27-02-2010 Product paar weken in bezit

Ik heb het toestel nu een paar maanden en ik moet zeggen dat ik het echt een perfect toestel vind.

Het werkt allemaal heel logisch en de vele functies zijn makkelijk te gebruiken.

Ik heb er nu een Nokia hoofdtelefoon bij gekocht (BH905) en geniet daardoor extra van de muziekmogelijkheden.

Het enige wat ik echt een minpunt vind is de software Nokia Ovi Player die je op je PC moet installeren. Deze software crasht continu. Ik snap zoiets niet: als je de concurrentie met ITunes wilt aangaan dan zul je toch echt wel iets robuust op de markt moeten zetten.

Ik gebruik daarom maar gewoon ITunes op dit moment, waarbij ik AAC bestanden aanmaak en die vervolgens naar het telefoontoestel sleep.

onan 12-02-2010 Product paar dagen in bezit

7,6
Na mijn E51 overgestapt op de E52, een logische stap; alhoewel ik tussendoor even met de iPhone heb gespeeld. Zoveel gespeeld dat ik het zat werd...en het feit dat je de iPhone elke dag moet opladen was de druppel. Ik hou van een telefoon die ik een weekendje mee kan nemen naar Parijs zonder mijn lader mee te hoeven nemen. Dus batterij van de E52 is erg goed.
Toestel is minder degelijk dan de E51, het voelt wat fragiel en het batterijdekseltje kraakt meteen na aankoop. Er zit gewoon loze ruimte tussen de batterij en het deksel.
Belkwaliteit is goed, niet super maar goed. Handsfree ook goed.
Handige 'modi' waarmee je in 1 klap switchen kan van zakelijk naar prive.
Menu's zijn niet intuitief, en veel functies kun je op meerdere manieren benaderen, typisch Nokia, onhandig. De gebruiksaanwijzing is ook typisch Nokia - onleesbaar.
Al met al: een beetje wennen, maar toch een fijn ding. Mooi, licht, goed tft-scherm, veel functies. Email werkt goed, ook IMAP. GPS is erg goed, en de OVImaps krijgt van mij een dikke 10: geweldige app. Daar kan Tomtom nog een punt aan zuigen. Alleen al voor deze app zou je de E52 moeten kopen.

thomas1964 30-01-2010 Product kwartaal in bezit

Ik ben na een uitstapje gemaakt te hebben terug van HTC naar Nokia. Deze E52 had voor mij alle features die ik wilde hebben. Lange standby tijd. Wlan, GPS email en messaging faciliteiten.

Ik heb dit toestel momenteel een maand of 3 in gebruik en ben buitengewoon tevreden over de mogelijkheden, standby tijd en kwaliteit. De problemen van krakende behuizingen enz. Heb ik niet ervaren. Wel heb ik een siliconencover aangeschaft die het gebruiksgemak ernorm vergroot. Toestel voelt hierdoor veel robuuster aan en heeft geen problemen met een stootje! De E52 is voor mij het toestel waar ik op zat te wachten.