Sony Xperia 1 / 128 GB / - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia 1 / 128 GB / op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

freedom 05-06-2019

Een prachige telefoon,hier verras je vriend en vijand mee :)

Beeld, geluid, snelheid gewoonweg geweldig, Ligt zeer fijn in de hand, zeer scherp
beeld en hij is ook ligt. Echte aanrader:)))

Kim 05-06-2019

Split screen een verademing, geluid verbazingwekkend goed

De split screen functie van de Android 9 helpt mij om gemakkelijk zonder laptop overal waar ik ben mijn werk te doen. Daarbij is het ideaal als je bijvoorbeeld de Youtube app gebruikt en andere apps wilt gebruiken zonder de muziek te stoppen.
Ik was erg sceptisch over geluid uit het scherm, maar ben aangenaam verrast. Vooral de sterkte van het volume verbaast me.
Voor mij persoonlijk een groot pluspunt... gelukkig GEEN notch in de Xperia. Snap echt niet dat andere fabrikanten hier vollop in mee zijn gegaan. De ene plaatsing is nog dommer dan de andere en valt soms over essentiële onderdelen van het scherm. Een langere telefoon is dan ook de oplossing als je het mij vraagt.
Ik kan jullie nog veel meer over deze telefoon schrijven, bijvoorbeeld over het geweldige scherm, maar heb hier denk ik een aantal usp's omschreven die de Xperia 1 uniek maken.
Voor nu hou ik het hierbij en kom terug voor een review over enkele maanden om te vertellen over de duurzaamheid van de telefoon.

Pluspunten

• 21:9 scherm
  • Verbeterde split screen functie

Peter K 05-06-2019

Super helder groot scherm.

Ik vind de vormgeving heel mooi ten opzichte van andere premium telefoons. 4K HDR OLED scherm is zeer helder. Deze telefoon lijkt heel groot en zwaar maar mijn oude Xperia xz premium is zwaarder .
De randen van de Xperia 1 zijn minimaal waardoor de lengte maar iets langer is. Nu 1 dag mee kunnen spelen en nu al super blij met mijn nieuwe aankoop.
Een echte aanrader.

Pluspunten

• Super mooi 21:9 cinema Wilde scherm.
  • Gewicht
  • Snelheid van handelen

Minpunten

• Niet kunnen vinden

Dk 04-06-2019

Mooi scherm ligt goed in de hand mooi scherm

Tot nu toe bevalt hij zeer goed beeld is echt strak
Geluid goed vorm lange telefoon goed in de hand verder nog weinig te zeggen maar begint goed

Dennis 04-06-2019

Prachtig design, groot scherm, erg snelle smartphone

Dit wordt mijn 10de Sony toestel en wel meteen de mooiste.
Uitgepakt blijkt weer dat Sony echt voor kwaliteit en design gaat.
Ze zien er niet goedkoop uit en voelen degelijk.
Het toestel is groot maar hij is zo ontworpen dat je er geen last van hebt. Ook de vingerprint aan de zijkant is wel weer top vergeleken met de eerdere modellen.

De camera maakt echt hele mooie en scherpe foto's en het geluid en scherm zijn subliem.
Het toestel is ook erg snel en loopt mooi soepel.

Kortom topaankoop.

Pluspunten

• Scherm
  • Accuduur
  • Geluid
  • Snel

Minpunten

• Geen ondervonden nog

Pieter 04-06-2019

Lang en slank

Bij het beoordelen van dit toestel in de winkel dacht ik heel even: Oei! Dit is ontwerp is uit verhouding, te lang. Na maar 1 dag wennen ben ik overstag en zie ik alleen nog maar voordelen van dit formaat scherm: veel ruimte voor multi-tasken boven elkaar, ligt heerlijk in de hand (al heb ik grote handen, alsnog zijn veel toestellen veels te breed om met een hand te bedienen).
De beeldkwaliteit en foto en video-opnamen heb ik nog maar kort kunnen testen maar zijn tot zover indrukwekkend.

Zeker met een gratis koptelefoon (tijdens de actieperiode!) is de prijs van dit toestel fantastisch, kortom: zoek je iets wat niet helemaal main-stream is ga dan voor deze mooie Sony Xperia 1 (in wit!)

Pluspunten

• scherm
  • bediening
  • dedicated fingerprint reader
  • dedicated photo knop
  • snelheid

Minpunten

• glas aan achterzijde

Wesley 04-06-2019

Eindelijk een telefoon waar alles klopt

De Xperia 1 is een vlaggenschip waar Sony echt trots op mag zijn. Ik heb jarenlang Xperia's gehad, maar elke keer was er wel iets waar ik niet echt tevreden over was. Dit toestel is helemaal af. Hetgeen waar Sony altijd de mist mee in ging is nu goed voor elkaar, het geluid maar ook het geluidsniveau. Een super telefoonnummer waar je u tegen zegt

Pluspunten

• Camera
  • Geluidsniveau
  • Scherm
  • Gewicht

Paulus 04-06-2019

The level of wow

Nadat m'n YotaPhone's scherm gebarsten is na een onfortuinlijke val, ben ik uiteindelijk op zoek gegaan naar een nieuw toestel. Onwetende dat de Xperia 1 nu net op dit moment uitkwam heb ik vele aanbiedingen bekeken en was dermate blij en onder de indruk van de mogelijkheden van dit toestel dat dit 'm werd. De combinatie van deskundigheid van Sony en Ericsson zorgt voor een zeer aangenaam gebruik met technologie waar ik geen omkijken naar heb. Binnen een halve dag alles overgezet van het oude toestel, geconfigureerd, nieuwe features doorgenomen en het werkt alsof ik het toestel al sinds tijden gebruik. En dat terwijl het een waanzinnige sprong voorwaarts is. Beeldkwaliteit kan niet beter. Camera en video is makkelijk te gebruiken, maar tegelijkertijd van een hoogwaardige kwaliteit. Geluid is fantastisch goed, van Bowie, Caruso tot Motorhead en ZZ-top klinken kraakhelder op een luchtige laag bastonen waar m'n geluidsinstallatie jaloers op kan zijn. Het 21-9 scherm is eventjes wennen, voor een half uurtje althans, daarna is het een verheerlijking om email, Chrome, Facebook, LinkedIn, enz te gebruiken waar het langere scherm uitstekend tot z'n recht komt. Split-screen is helemaal leuk, vooral in combinatie met de gesture controls. Dit is nog afgezien van de video mogelijkheden, waar ik nog aan moet wennen.. als ik ineens een professionele camera in handen heb gekregen maar met de mogelijkheden van een notebook waardoor zelfs augmented reality apps vloeiend en naadloos werk. Ben ik blij dat m'n oude telefoon stuk is gegaan... Wow!

Pluspunten

• All of the above
  • Gebruiksgemak (vloeiend)
  • Hoogwaardige kwaliteit (beeld, geluid)
  • Lang scherm geeft een tablet-achtige ervaring
  • Sensoren en haptische feedback

Minpunten

• Mogelijk batterij duur, maar niet storend
  • Mis m'n e-reader tweede scherm van de YotaPhone
  • Smart camera in sleepmode deactiveren
  • Home screen lock gewenst ivm meeslepen icons

Kifung 04-06-2019

Sony

I rlly like the phone. Best camrea and best display ever. 4k display in a smartphone and 21:9 can have the best experience when you are watching video and movies.

Pluspunten

• Display
  • Audio

Annie 04-06-2019

Perfect size to hold

It's size is perfect camera is super fingerprint is fast as and accurate touch screen is sharp and precise and sound is also best

Matthijs 03-06-2019

Scherp 4K HDR OLED display, Dobly Atmos klinkt enorm goed

Na lang nadenken over een aantal flagship smartphones toch uitgekomen op de Sony Xperia 1. Het 4K HDR OLED Display levert een enorm goed scherp een kleur getrouw beeld op en met de HDR functionaliteit is dit super om films/series op Netflix mee te kijken of YouTube video's. Ook de Dolby Atmos klinkt enorm goed en verbaasde me dat dit uit een smartphone kon komen. Muziek klinkt ook subliem, ideaal voor mijn Spotify app. Een zeer aangename aanwinst na mijn nu 2 jaar oude hightech smartphone van 2017.

Pluspunten

• 4K HDR OLED display
  • Dolby Atmos
  • Supermooi geluid, vol van klank
  • HDR display is zeer goed
  • Camera's zijn meer dan goed

Minpunten

• Geen wireless charging
  • Wennen aan de button placement

Joyce 03-06-2019

Geweldige camera

Ik ben sowieso al fan van de Sony telefoons, heb ze bijna allemaal wel gehad. Ook nog de oudere Sony Ericsson telefoons. De reden dat ik zo'n grote fan ben is vanwege de goede camera die erop zit. Ik ben gek op foto's maken van de natuur en mijn kinderen en hond.
Vanaf het moment dat ik wist dat deze telefoon zou komen (februari) met spanning gewacht totdat hij eindelijk gereleased werd. Zodra ik deze kon bestellen uiteraard meteen gedaan. En ik ben helemaal in mijn nopjes met de Xperia 1. Hij maakt geweldige foto's, video's en zelfs slowmotion video functie zit erop!!! Ik heb nog nooit zoveel foto's gemaakt. Deze telefoon is zeker een aanrader voor mensen die van fotografie houden.

Pluspunten

• Geweldige camera
  • Slowmotion functie
  • Handig in gebruik

Christophe 03-06-2019

Zeer fijn toestel

Ik heb altijd Sony Xperia , maar deze is tot nu de best , ervaring tot nu zeer goed,ik aanraden voor mensen die veel werk met telefoon doen zeer goed camera en geluid

AGoodOne 03-06-2019

Wat een premium toestel

De eerste indruk die ik had toen ik het toestel aanzette was: "Waaw, wat een prachtig scherm". De combinatie van 4K en OLED is fenomenaal. Het is een groot langwerpige smartphone, door zijn aspect ratio. Persoonlijk heb ik het er wat lastig mee. Wel voelt het toestel zeer goed in de hand! Misschien nog 1 minpuntje is de relatief kleine (3330mAh) batterij voor zo een scherm.

Pluspunten

• Prachtig scherm
  • Snelle vingerprintscanner

Minpunten

• Groot
  • Batterij

Shoota 03-06-2019

Good phone

Sony still producing very nice phones. Also special features around the camera and video functions. Build quality is good. missing the 3.5mm jack.

Pluspunten

• screen
  • speed
  • quality
  • sound

Minpunten

• wireless charging
  • no 3.5mm jack

Cletus 03-06-2019

Sony is BACK!

The phone is simply amazing. It has the best screen i have handled, best of all no notch or even the hole in screen. Just pure 4K screen real estate. The phone ahs the latest specs so performance is smooth and no issue at all. Camera is very good but the icing on the cake is excellent video using the creator mode. sound is amazing both on the dual stereo speaker as well as vis earphones and Bluetooth headset. I am still waiting for the Sony 1000MX 3, but given its global fan following no doubt its gonna be amazing.

Surely a master piece and something sony fans and the general public were expecting from sony all these years. Hope they keep up this excellent work.

Pluspunten

• Screen
  • sound
  • camera
  • weight
  • design

Minpunten

• no 3.5 mm Jack
  • No wireless charging

Sjoerd 02-06-2019

Crisp 4k 21:9 OLED. Good performance. No wireless charging

Couldn't wait for the phone to be available. Overall performance is outstanding. Haven't got around to test the Dolby Atmos, but so far the free Headphones really blew me away. No wireless charging, but I don't mind really. Full charge in just a bit over an hour. Haven't experienced any lag or latency so far, only when setting up the phone and downloading/installing multiple apps and multitasking, so I can't blame any phone for having a hard time what that. 9/10 because it misses wireless charging and a standard protection case. The basic bundle feels kinda plain. Still worth the wait!

Pluspunten

• Performance
  • 4K, 21:9 OLED

Minpunten

• No wireless charging
  • No basic protection case

Chris 02-06-2019

Helder display super telefoon

Mooi groot en helder oled display
Razendsnel en veel mogelijkheden
Super camera met groothoeklens
Hele scherpe foto's
Makkelijke bediening

Pluspunten

• Groot helder oled scherm
  • Snelle en krachtige processor
  • Lange accuduur
  • Grote geheugencapaciteit

Bartlomiej Karaim 01-06-2019

Groot scherm

Sony Xperia 1 is de beste telefoon die ik tot nu toe heb gekocht. Zijn uiterlijk en geavanceerde technologieen maken dat ik er geen afstand van kan doen. Het heeft het eerste OLED 4K HDR-scherm ter wereld, waarmee het de best mogelijke ervaring biedt. Films en fotos hebben een helder beeld en levendige kleuren. Het geluid van deze telefoon vult de hele ruimte om me heen en biedt een geweldige ervaring bij het afspelen van films. Fotos van de camera imponeren met kwaliteit. Ik denk dat iedereen die een Sony Xperia 1 telefoon koopt net zo blij zal zijn als ik.

Pluspunten

• Goed camera
  • Goede fotos
  • Goede kwaliteit

frans 01-06-2019

mooie telefoon glashelder scherm

mooi lang scherm goed om films te kijken glashelder beeld en ook zeker een mooi hard en helder geluid

Pluspunten

• helder scherm
  • goed geluid
  • lekker smal

Minpunten

• geen

robin loosman 01-06-2019

Xperia 1 top toestel! ben blij dat ik hem heb !

bediening en weergave is super makkelijke werking van de menu's en toetsen gaan erg makkelijk ,beeldscherm is superieur,
ideaal voor de foto/video maker,
heel veel extra in de geïnstalleerde apps

Pluspunten

• weergave scherm
  • camera

Littledancer987 01-06-2019

Geweldig mobiel, perfecte balans.

Dit is het nieuwe vlaggenschip van Sony, en zoals gewoonlijk laat het niks te wensen over.
Het 21:9 scherm is exact wat je zou verwachten, en niks minder dan geweldig. Met 4K OLED is het een geweldig scherm, met mooie kleurintensiteit.
Het geluid in samenwerking met Dolby Atmos klinkt geweldig, en de camera is een zeer goede extra toevoeging.
Al met al, een toestel om van te houden.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Goede camera

SBE 01-06-2019

Groot scherm, goed voor gaming

Ik heb deze telefoon gehaald voor het grote scherm om films te kijken en mee te gamen. Kwaliteit is zeer goed. Wel jammer dat de batterij niet te lang mee kan gaan met intensief gebruik

Pluspunten

• Grote scherm
  • Goed kwaliteit

Minpunten

• Batterij gaat niet lang mee met intensief gebruik.

MS 31-05-2019

Very good feeling in hand

The phone is very good, looks stunning and well balanced, so you don't feel the weight when you hold it.
the screen is beautiful and the new aspect ratio is fine.

Ferry 31-05-2019

Fijne telefoon met super beeldkwaliteit

Na jaren een Sony Xperia te hebben gehad werd het tijd voor een nieuwe. Omdat Sony mij altijd goed is bevallen was de keuze voor de Xperia 1 niet moeilijk. Het grotere scherm, de beeldkwaliteit en de multitasking die door het grotere scherm nog makkelijker is geworden waren bepalend. Fijn is ook dat de batterijduur tot nu toe goed is. Voor iemand die de telefoon gedurende een dag toch iets meer dan gemiddeld gebruikt heb ik de telefoon niet nog iedere dag hoeven op te laten.

Pluspunten

• Beeldscherm
  • Batterijduur
  • Bediening

Minpunten

• Oude opladers passen niet