Sony Xperia XZ2 Compact 64 GB / white silver / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 190 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia XZ2 Compact 64 GB / white silver / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

rik 22-04-2018

goed in de hand

Twee zaken vielen me meteen op bij het in gebruik nemen van de XperiaXZ2 compact: (1) redelijk zwaar en (2) handige vingerafdruk sensor achteraan.
In eerste instantie leek het gewicht me eerder nadelig, maar wanneer je naar het materiaal van de behuizing kijkt en de algemene afwerking merk je meteen dat het de kwaliteit ervan is die het verschil maakt, top!
Daar waar bij de XZ1 de sensor voor de vingerafdruk opzij zat en niet altijd voldoende gevoelig, werkt de nieuwe die achteraan zit perfect. De plaatsing is ook perfect logisch en je hoeft geen enkele moeite te doen om toegang te krijgen.
Belangrijkste reden voor de aankoop is de camera. Reeds bij de XZ1 deed deze het prima, maar nu zijn de verwachtingen hoog gespannen. Eerste indruk is alvast prima. Nu een en ander uittesten.

Pluspunten

• vingerafdruk sensor
  • camera

Minpunten

• gewicht

Aad 22-04-2018

Goede accuduur, compact formaat

Een high end mobiele telefoon met een compact formaat waar je alles op kan doen. Het scherm is helder en de 720p valt niet op fov een full hd 1080 scherm. De accu gaat ruim twee dagen mee met normaal tot veel gebruik.

Pluspunten

• Compact formaat
  • Lange accuduur
  • Goede camera
  • Vingerafdrukscanner
  • Afwerking en materiaal van de body

Minpunten

• Resolutie scherm

Atf 21-04-2018

Mooie telefoon

Schitterende telefoon met veel pluspunten. Het grootste nadeel is alleen dat er geen headphonejack is. Gelukkig is Bluetooth ook altijd een optie.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Goede vorm
  • Harde speakers

Minpunten

• Geen headphonejack
  • Redelijk dik

Marco 21-04-2018

Snelle compacte smartphone

De Sony Xperia Z2 heb ik 4 jaar in bezit gehad en deze werkte nog goed, maar ik vond het tijd voor een nieuwe. Ik weet van de Sony Xperia smartphones dat deze lang meegaan in tegenstelling tot die van andere merken, vandaar dat ik voor de Xperia XZ2 compact heb gekozen. Deze is erg snel en ligt goed in de hand, ook weet ik zeker dat deze mobiel weer minstens 3 jaar meegaat👌🏼

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Supersnel
  • Goede camera

Minpunten

• Smal toetsenbord is wennen

LRV87 21-04-2018

Klein en toch net zo krachtig als zijn concurentie

Naast de specificaties en het mooie design is dit toestel ook nog eens heel practisch in het steeds maar groeiende smartphone segment. Pluspunten : compact, snel, super mooie SLOW video's en relatief goede camera voor foto.
Daarbij heeft Sony veel apps om het makkelijker te maken.

Pluspunten

• Compact design
  • Camera
  • Sony apps
  • Plaats van vingerscanner

Minpunten

• Geen vibratie (zoals grotere broer XZ2)

Erwin de Haas 21-04-2018

Prachtige telefoon

Ik heb al jaren een Sony telefoon, dit is inmiddels mijn 5e model.
Opzich een prachtig toestel de XZ2 compact vooral omdat het klein en compact is. Zonder dat je grote passen terug hoeft te doen in specificaties.

Enkele minpunten:
Glad toestel (ergens neerleggen vooral door de iets gebogen achterkant)
Orginele covers (zijn niet te krijgen in winkels) en ook online lastig aan te komen.
Sony is niet erg snel met updates.

Maar als je hiermee kan leven heb je een super toestel.

Pluspunten

• Camera
  • Accu

Minpunten

• Orginele hoesjes zijn niet te krijgen in winkels
  • Lijkt veel op Samsung in design

David B. 21-04-2018

Kleine comfortabele krachtpatser

Zocht een toestel die van de fabrikant goede update support ontvangt en de laatste Snapdragon CPU heeft. Heb alles in dit toestel gevonden!

Toestel ligt zeer fijn in de hand, heeft tevens goede accu duur en echte usb-c support (dus USB 3.0)! Verder kan je kiezen tussen duo sim of geheugen kaart gebruik en is de camera boven gemiddeld! Groote van het toestel is voor sommigen mogelijk te klein voor mij echter ideaal. Scherm is verder prachtig; scherp, HDR en zeer goed leesbaar in de zon!

Pluspunten

• Snelheid (Snapdragon 845!!)
  • Scherm (HDR en zeer goed in de zon leesbaar)
  • Camera (super slo-mo en 4K HDR)
  • Draadloze opties (behalve charging)
  • Update support van Sony!

Minpunten

• Gewicht iets aan de hoge kant
  • Geen wireless charging
  • Uitknop en volume knoppen verkeerde volgorde
  • Plastic achterkant kan goedkope indruk geven

Somara 20-04-2018

Mooi toestel

Ik vind dit echt een heel mooi toesten en hij is gelukkig lekker klein ben er echt super blij mee met dit toestel

Dave 19-04-2018

Kleine krachtpatser

Wou niet te grote telefoon maar wel alle mooie dingen er op, goede video kaart en een mooie camera, ben zeer tevreden over hoe hij werkt en reageert, zeker een aanrader 😀

Pluspunten

• Klein
  • Snel

N.E 19-04-2018

Fijn toestel voor iemand met kleine handen

Ik heb het toestel nu 2 weken en ben echt blij met mijn aankoop. Mijn vorige toestel was een xperia z5 compact. Dit is voor mij de ideale opvolger. Ik ben blij dat dit toestel van de achterkant niet van glas is, dit is zeker steviger.

Het toestel is ideaal voor iemand met kleine handen. Het design is mooi, is weer eens iets anders. Wel is het jammer dat de vingersensor op de achterzijde zit. Je bent hierdoor genoodzaakt de telefoon op te pakken.

Pluspunten

• Goed formaat (voor iemand met kleine handen)
  • Uniek design
  • Voldoet aan up-to-date technologie onder mobiels

Minpunten

• Vingersensor aan achterzijde

Remco 19-04-2018

Kleinste highend toestel

Het toestel ligt lekker in de hand door de bolle achterkant. Foto's zijn zoals gewoonlijk bij Sony van goede kwaliteit ook het maken van video's in ultra HD met hdr zien er mooi uit op Tv.
Toestel is lekker snel heeft geen apps die standaard op de achtergrond draaien. De ui is lekker clean.

Een echte aanrader voor iemand die een klein toestel wilt kopen met de specs van zo'n grote highend.

Pluspunten

• Scherm
  • Camera
  • Snelheid

Minpunten

• Geen dubbele camera

AJ 19-04-2018

Compacte krachtpatser

Toptoestel doet wat men beloofd.

Camera geweldig en helemaal tijdens wedstrijden van mijn zoons. Scherm is mooien scherp en reageert direct. Geluid van speaker ook top.
Doet alles wathet moet doen.

Pluspunten

• Camera
  • Formaat
  • Geluid
  • Accuduur
  • Oplaadsnelheid

Thomas 19-04-2018

Super fijn toestel!

In bezit sinds de release dag. Super fijn toestel, genoeg opslag op de telefoon zelf, en uitbreidbaar dmv sd-card in 2e sim-slot.
Zoals gewend van Sony super goede camera.

Telefoon ligt fijn in de hand

Al met al een tevreden klant van Sony hier.

Pluspunten

• Camera
  • Accu
  • Compact en ligt fijn in de hand

W K te G 19-04-2018

Perfect compact, snel, super mooi scherm

Na een zeer goede ervaring met een vorige Sony, dit keer gekozen voor het topmodel En dat was een hele goede keuze. Alles wat beschreven wordt wat dit apparaat kan klopt volledig. Hier ga ik de komende tijd heel veel plezier aan beleven

Pluspunten

• Formaat
  • Camera
  • Zeer solide

Des 19-04-2018

Zeer comfortabel in de hand, mooi en gaat lang mee.

Bijna alle edities van de Compact serie gehad te hebben was het de enige optie om een goede handzame Android smartphone te hebben. Net in September nog de XZ1 compact gehad te hebben vond ik deze te hoekig waardoor hij niet lekker in de hand lag.

Enigszins sceptisch dat de Xz2 compact te dik zijn om nog als klein gezien te worden was ik zeer blij verrast toen ik hem binnenkreeg. Nu eindelijk heb ik een high end handzame Android smartphone.

Pluspunten

• Handzaam
  • Snel
  • Mooi
  • Lange accuduur
  • Goed geluid

Laura 19-04-2018

Fijn formaat, gebruiksvriendelikk

De Sony Xperia xz2 compact is een fijn handzaam toestel. Hij ligt prettig in de hand en is makkelijk te bedienen. Het geluid en licht van het scherm zijn erg goed. Ook de batterijduur is lang genoeg, kortom een fijn toestel!

Pluspunten

• Formaat
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Scherm

Md 19-04-2018

Prettige performance, handzaam formaat

Een klein scherm is weer even wennen, maar de bedienbaarheid is een groot pluspunt. Nadeel is dat sommige apps ontworpen zijn met een grotere scherm in gedachten

Pluspunten

• Handzaam
  • Rekenkracht

Minpunten

• Sommige apps minder geschikt

Léon 19-04-2018

Uniek in het high-end segment

Super mooi toestel. Wel wat dik en zwaar(der) maar weegt niet op tegen alle voordelen. Mooi, snel, ligt heerlijk in de hand; echt een top toestel! En klein tov van de concurrentie. Gaf voor mij dé doorslag om dit toestel te kiezen.

Pluspunten

• Klein
  • Snel
  • Android 8.0 uit de doos

Minpunten

• Beetje dik, maar niet hinderlijk
  • Zwaar, maar niet hinderlijk

Patrick 19-04-2018

Mooi duidelijk scherm met een goede accu duur.

Eindelijk een goede opvolger voor mijn Xperia Z compacte telefoon na ruim 4 jaar gebruikt te hebben kwam Sony met een goede opvolger, namelijk de Xperia xz2 compact met zeer goede kwaliteiten. Deze telefoon ligt fijn in de hand en is makkelijk en snel te bedienen. Ben zeer content met deze Sony en kan iedereen dit toestel aanraden die een compacte top telefoon kan waarderen.

Pluspunten

• Formaat
  • Scherm
  • Gewicht
  • Oreo 8

Minpunten

• Nog geen kunnen ontdekken

Loekie 19-04-2018

Krachtige presentaties

Snelle reacties, ligt fijn in de hand.
Lange accuduur en oplaad snelheid
Super helder beeld en uiterst goede camera en opname mogelijkheden.

Pluspunten

• Camera
  • Scherm

Minpunten

• Niet draadloos opladen

Niek 19-04-2018

Compact, krachtig, enige in zijn soort

Na een Sony Xperia Z3 Compact en de Sony Xperia Z5 Compact was ik weer op zoek naar een nieuw toestel. De vorige 2 compacte toestellen van Sony bevielen prima en aangezien Sony eigenlijk nog steeds zo'n beetje de enige keuze is wat betreft high-end compacte toestellen kwam ik weer bij Sony uit. De XZ2 Compact is vergeleken met de Z5 Compact echt weer een flinke stap vooruit.

De XZ2 Compact is snel en krachtig. De batterijduur is voor mij een belangrijk punt en deze is ook weer iets beter geworden naar mijn idee. Het lange scherm is nog even wennen, maar ziet er wel erg mooi uit. De afwerking is mooi en het toestel ligt erg fijn in de hand. Wel iets dikker toestel dan de rest, maar dit is absoluut niet storend naar mijn mening. Minpuntje is de knoppen die allemaal aan de rechterkant van het toestel zitten. De powerknop had wat groter gemogen en de de volumeknoppen had ik liever op de plek van de powerknop gezien, of aan de andere kant van het toestel. De vingerprint sensor werkt snel en zit op een prima plek achterop het toestel.

Ik heb het toestel gekocht voor €599 euro, voor een high-end toestel vind ik dat niet duur. Daarnaast kreeg ik er een koptelefoon bij omdat ik het toestel ge pre-ordered had.

Pluspunten

• Compact
  • Supersnel
  • Batterijduur
  • Scherpe display met mooie kleuren
  • Prijs

Minpunten

• Lang scherm is even wennen
  • Positie van powerknop

Floris M 19-04-2018

Goede camera

De xz2 compact is een prettige telefoon omdat hij beschikt over een goede camera en erg goede geluidskwaliteit, het scherm van 5 inch heeft ook de goede groote.

Pluspunten

• Camera
  • Geluids kwaliteit
  • Beeldscherm

Minpunten

• WiFi valt soms weg

Charbythis 19-04-2018

Stevig staaltje Sony, snel, mooie kwaliteit

Mooie compacte telefoon die zeer goed in de hand ligt. Accuduur verbazingwekkend goed, gaat moeiteloos 2 dagen mee (overdag op werk weinig gebruik, 's avonds veel muziek en video streamen). Ik kan me voorstellen dat men de telefoon te zwaar vind, komt daardoor wel zeer robuust over.

Pluspunten

• Compact t.o.v. andere android phones
  • Snel en soepel
  • Accuduur
  • Audiokwaliteit

Minpunten

• Gewicht
  • Bloatware

Rik Dortmans 19-04-2018

Fijne grote, is snel

Ik heb dit toesten gekozen omdat je het even duur was de telefoon die ik eerst wilde gaan halen en de xz2 compact in alle opzichten beter is dan zijn voorganger, de xz.

De telefoon is erg fijn, niet te groot niet te klein. Vooral voor iemand met kleine handen zoals ondergetekende. Het overzetten van data was binnen 5 minuten gebeurd en de telefoon was daarna klaar voor gebruik.

De batterij gaat met normaal gebruik ongeveer 2 dagen mee en met een paar uur aan de oplader is deze ook weer vol.

Daarnaast is de telefoon erg snel, met weinig laadtijden.

Pluspunten

• Goede batterij
  • Fijne grote
  • Snelheid

Minpunten

• Weinig accessoires
  • Geen 3,5mm input

EvR 19-04-2018

Compacte krachtpatser

Blij verrast over dit toestel. Ik zocht een premium toestel, compact formaat (maximaal 65mm breed) en met hoge geluidskwaliteit streaming naar bluetooth headphone. Geluid is door de goede DAC en aptX HD Bluetooth zeer goed. Het toestel is compact maar wel iets dikker, maar doordat het toestel als het ware bol is aan de achterkant en bij de randen gewoon dun ligt het ontzettend goed in de hand én in de broek. Overigens is het scherm toch gewoon 5inch. Accuduur ook zeer bovengemiddeld, ochtend van de oplader af... volgende dag avond laat pas aan oplader. Twee dagen dus en dan gebruik ik nog niet eens de batterij besparende stamina modus. Alles werkt snel en soepel evenals de vingerafdruk scanner. De camera heb ik nog niet veel gebruikt dus nog geen echt oordeel over.

Pluspunten

• Formaat (65mm breed)
  • Geweldig geluid Bluetooth
  • Accuduur (2 dagen)
  • Vingerafdruk scanner
  • Algehele soepelheid / snelheid

Minpunten

• Iets dikker dan concurrentie