Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / zwart / (dualsim) - Reviews

Opslag
64 GB opslag
Besturingssysteem
Android, P

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 64 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / zwart / (dualsim) op Kieskeurig.nl.

Mister Hardware 12-11-2018

Geweldig toetstel, misschien de beste in zijn prijs klasse.

Geschreven voor: Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / zwart / (dualsim)

Zelf geniet ik van deze telefoon. Kleine minpunten, zoals OIS, 3.5mm jack en geen quick charger kan ik wel vergeten. Bij mij ligt het grootste minpunt bij de niet al te geweldige accu en een camera app die nog een update moet ontvangen. Sony had met de xz2 een geweldige accu laten zien, jammer genoeg is die waarschijnlijk wat minder geworden door het scherm, ookal is de accu groter. Als de accu boven de 7 uur screen on time kan komen dan is deze telefoon naar mijn mening een 9+/10. Deze telefoon doet het overal op goed en die bonus headset maakt de vraag prijs van 800 (en bij abonnement 600) net wat makkelijker te slikken.

Features: Sony zet geweldige features neer voor het dagelijks gebruik. Ik kan deze 6 inch telefoon toch met 1 hand bedienen door side sense. Het swipen omhoog(via de bezel) gaat ook makkelijk en de openstaande apps menu is ook het meest rechter knopje in je navigatie balk. Doordit alles is hij gemakkelijk te gebruiken met de rechterhand. Een andere fijne feature is de camera knop. Geen onverwachte trillingen doordat je het scherm moet indrukken, nee klik en klaar. Tot slot zijn front facing speakers(2 speakers inplaats van 1 op de voorkant van je scherm) wel handig als je een film kijker bent. Geweldige features dus.
Ontwerp: Een 18:9 scherm is mooi en goed gebruik van het scherm. De bolling op de achterkant geeft een fijne ligging in de hand. Tot slot zit de fingerprint op een goede plek. Als jij je pink onder de telefoon zet dan kan je precies met je wijsvinger op de fingerprint. Kan niet beter
Beeld: Een verbazing wekkend goede oled scherm die wordt afgemaakt met bravia technologiën die sony uit hun tv markt haalt. 6.0 inch oledscherm met front facing speakers is perfect voor de entertainment gebruiker.
Accu: Zelf ben ik iemand die veel foto's maakt. Ik haal ongeveer 5 uur screen on time. Dit is voor mij niet veel maar de camera app zuigt gewoon veel van je batterij. Andere gebruikers hebben geen last van deze lage screen on time. Goede accu, maar het kan wat beter naar mijn mening
Software: Andriod 9.0 (nieuwste andriod) zit er al meteen op en wat updates betreft zit je goed opgescheept. Sony is alijd al vlot geweest met updates.
Camera: Een hele goede camera, jammer genoeg kan ik dat hier niet laten zien. Wilt u toch wat meer zien. Bekijk dan mijn uitgebreidere review op ''www.tweakers.net'' onder Mister Hardware. Of check de insta van ''ShotWithXZ3''.

Deze telefoon is zeker een goede telefoon en een aanrader.

Wilt u toch meer lezen check de review op ''https://tweakers.net/productreview/198617/sony-xperia-xz3-zilver.html''

Pluspunten

• afgewerkte bolling zodat hij lekker in hand ligt
  • goede camera, HDR werkt fenomenaal.
  • oled scherm is fantastisch
  • lekker in de hand goede positie van de fingerprint
  • kleine features die net alles makkelijker maken

Minpunten

• geen 3.5mm Jack
  • geen Optical Image Stabilisation
  • Ondermaatse accu (bij hevig gebruik)

Jesaja 07-12-2018

Simpelweg beste telefoon op de markt!

Geschreven voor: Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / zwart / (dualsim)

Ik heb nu al jaren experia, en vind het een uitstekend fijne telefoon! Ik geniet er enorm van. Ik heb nooit problemen met de telefoon. Ook de koptelefoon die ik er bij heb gekregen is echt geweldig Het heeft even geduurd maar was het wachten meer dan waard. Ik raad alles en iedereen om me. Heen aan om. Xperia te nemen. Het is top kwaliteit

Pluspunten

• Kwaliteit van systeem
  • Grote, breedte smooth control
  • Stevig, gaat niet snel stuk
  • Perfect in de band
  • Top geluid en beeld. High quality camera

Minpunten

• Momenteel eigenlijk geen 1

Michel 10-10-2018

Prachtig scherm, snel toestel

Geschreven voor: Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / zwart / (dualsim)

Dit toestel gekozen als vervanger van mijn huidige XZ (eerste generatie en voor mij eerste keer een Sony toestel). Wat opvalt op Sony telefoons is de relatief lichte aanpassingen aan de gebruikers interface, waardoor deze ook na 2 jaar nog snel en soepel werkt. Daardoor krijgen ze ook relatief vlot updates (de eerste zelfs al gehad binnen een week). Dit is tevens 1 van de eerste toestellen op de markt met Android 9.0, dus kan zeker even mee. Qua functies en opties is er weinig veranderd ten opzichte van de XZ2, maar: Dat scherm! Voor het eerst gebruikt Sony een OLED-scherm in haar telefoons en nog wel met een kleine curve aan de zijkanten. Qua kleurreproductie en gunstige invloed op de accuduur de juiste keuze (zou bijna zeggen: eindelijk!). Middels twee aanrakingen op de zijkant van het scherm kun je een handig menuutje oproepen met je laatst gebruikte apps en telefoonfuncties, zoals de zaklantaarn. Werkt overigens niet altijd feilloos, soms geen reactie, maar na een beetje aanpassen van dubbel-tap snelheid e.d. is het nu goed. Verder is het toestel erg vlot en ondanks dat er maar 1 camera in zit is het wel een goede camera. Goede foto's en vooral ook erg goed 4K video mee te schieten. Je merkt wel dat sommige concurrenten de beeldverwerking in software nog wat beter op orde hebben, maar met bijv. OpenCamera app haal je er veel meer uit en lijkt de sensor niet onder te doen voor de topalternatieven in de markt. Slowmotion functie is grappig, maar blijft beperkt toepasbaar. Wel goed voor de creativiteit. Als dit toestel voldoende aandacht krijgt in de markt is het een zeer goed alternatief voor de Samsung's en Huawei's van deze wereld. Toch nog een minpuntje: Mijn XZ had de fingerprint reader op de zijkant, in de powerknop verwerkt. Dat was veel beter dan achterop zoals bij de XZ3, waarbij mensen met grotere handen (zoals ik) steeds de vinger over de camera halen. Dat is gewenning en een relatief klein ongemak bij een verder erg goed toestel. De audio is ook in orde met front speakers en ik gebruik regelmatig een LDAC-compatible headset (WI-1000X) welke erg goed werkt. De accuduur is onder alle omstandigheden en redelijk wat screen-on time meer dan goed, redt er makkelijk een dag mee inclusief spelletjes, navigatie en muziek luisteren. En ter afsluiting: Het is een erg mooi vormgegeven toestel wat zeer solide aanvoelt.

Pluspunten

• Goede foto's
  • Goede 4K video
  • Prachtig scherm
  • Accuduur dik in orde
  • Audio top (zowel frontspeakers alsLDAC)

Minpunten

• Fingerprint reader op te lage positie
  • Wisselende reactie out-of-the-box SideSense
  • Voor gebruikers van XZ2 geen grote upgrade
  • Achterkant zeer gevoelig voor vingerafdrukken

Arie S. 10-10-2018

Wat een fijn toestel

Geschreven voor: Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / zwart / (dualsim)

Wat een ongelofelijk mooie telefoon is de Xperia XZ3!! Mooi afgewerkt, degelijke materiaal, schitterend OLED scherm en enorme accuduur.. Android 9.0 Pie werkt vlot en soepel.

Super blij met mn aankoop.. Kan weer 2 jaar vooruit met mijn 4de Xperia telefoon in 6 jaar. (Xperia Z, Z3, XZ en nu XZ3).

Pluspunten

• (dubbele plus) OLED scherm is fantatisch
  • Mooie afwerking
  • Android 9.0 Pie is snel en soepel
  • Geluid is heel goed

Minpunten

• Plek van de vingerafdrukscanner

Natasja 09-10-2018
  • Product gekregen

Mooi model

Geschreven voor: Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / zwart / (dualsim)

Heb de telefoon met een abonnement genomen en ben een trouwe sony fan vind het een prachtige telefoon

Pluspunten

• Mooi formaat
  • Handig in gebruik

Sony Experia 09-10-2018

Mijn eerste mobiel, fantastisch product! Handzaam!

Geschreven voor: Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / zwart / (dualsim)

Had nog geen mobiel, wou iets wat een ander in mijn omgeving niet heeft. Ligt lekker in de hand en gemakkelijk te bedienen, zelfs voor een beginneling. Met dit product gaat er een wereld voor je open! Dus Kopen!

Pluspunten

• handzaam
  • Gemakkelijk
  • scherp beeld
  • Goede accu gaat lang mee

Wim 17-12-2018

Fantastische smartphone!

Geschreven voor: Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / zwart / (dualsim)

Prachtige smartphone mooi design schitterend beeld. Top geluid. Mooie foto's en video's. Sony is altijd apart en bijzonder. Echt een aanrader!

Pluspunten

• Mooi scherp scherm.
  • Top geluid

Minpunten

• Geen.

Roman 16-12-2018

Goed voor de prijs, maar vrij teleurstellend

Geschreven voor: Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / zwart / (dualsim)

Voor de prijs (met de koptelefoon twv +300 euro) is deze telefoon het waard, maar ik ben eerlijk gezegd ontzettend teleurgesteld. Mijn oneplus 3 die ik drie jaar geleden had gekocht doet sommige dingen veel beter dan deze 'moderne telefoon'. O.a.:
- Oneplus 3 heeft fast-charging, de xz3 niet. Mijn oneplus was binnen een half uur al helemaal volgeladen, deze telefoon doet er minimaal een uur over. Dit klinkt misschien niet als een groot probleem maar is erg irritant.
- Geen koptelefoon poort is ook erg irritant. Ik heb mijn best gedaan om die dongle niet kwijt te raken maar dat ding is zo klein dat het bijna onmogelijk is (na een maand was ie foetsie). Ik moest daarom een draadloze koptelefoon kopen. Ook gebruiken speakers een koptelefoon poort, dus als ik bij iemand op bezoek ga en zelf wat muziek wil afspelen op die speaker lukt dat gewoon niet.
- De positie van de vingertop scanner is vreselijk. Je moet je vinger krommen om erbij te komen wat niet fijn is, maar je raakt eraan gewend
- Deze telefoon is ONTZETTEND slipperig. Als ik hem zonder hoesje op mijn stoel leg glijdt het ervan af, zo erg is het. Een hoesje helpt, maar het valt nog steeds zo makkelijk uit mijn hand
- Geen face id is jammer
- Ook allemaal kleine dingen zijn fout, bijvoorbeeld dat alarmen nog steeds werken als de telefoon op vliegtuigmodus staat? Middenin een tentamen ging mijn alarm af, ik ging ervan uit dat vliegtuigmodus alles op stil zet maar zo slim is sony blijkbaar niet

- Ik heb het ergste voor het laatst bewaard, namelijk dat deze telefoon maar 4 GB RAM heeft. Wat dit betekent is dat multitasken (of te wel meerdere apps open hebben) de telefoon erg makkelijk laat haperen. Mijn drie jaar oude oneplus 3 heeft 6 GB RAM! Ongelofelijk dat ze maar 4 GB hierin hebben gestopt, dit betekent ook dat de langdurigheid van deze telefoon waarschijnlijk erg slecht zal zijn.

Pluspunten zijn o.a.
- SD kaart of tweede simkaart
- Mooi scherm
- Mooi design
- Speakers zijn goed geplaatst en kunnen goed luid worden

Dit zijn de redenen dat ik ben teleurgesteld. Met de koptelefoon werd de prijs ongeveer 500 euro, wat een goede prijs is. Maar de volle 800 euro betalen raad ik ten zeerste af.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Speakers zijn goed
  • Mogelijkheid SD kaart of tweede simkaart

Minpunten

• Haperd snel door 4gb RAM
  • Geen fast-charging
  • Geen koptelefoon poort
  • Positie vingerscanner is vreselijk
  • Telefoon is ontzettend slipperig

N. O. 15-12-2018

Tevreden met Xz3 8-)

Geschreven voor: Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / zwart / (dualsim)

Overall weer een erg imposante mobiele van Xperia. Scherm kwaliteit is prachtig, camera's zijn beide erg goed alleen auto-focus reageert soms niet helemaal naar mijn zin. Maar als die dat wel doet heb je toch weer een zeer mooie camera op zak. En de batterij duur niet te vergeten is vergeleken met veel andere modellen, "Top".

Pluspunten

• Scherm kwaliteit
  • Batterij duur

Minpunten

• Lokatie van de knoppen
  • Reactie tijd auto focus camera

Joey 04-12-2018

Mooi scherm en geluid!

Geschreven voor: Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / zwart / (dualsim)

Mooie telefoon met uitzonderlijk mooi scherm en geluid! Verder een goedwerkende en snelle telefoon. Het hoesje is ook erg handig doordat je deze niet perse hoeft open te klappen om even een berichtje te lezen. Je kan via de doorschijnende voorkant het scherm.gebruiken.

Perfecte telefoon om lekker series mee te kijken onderweg of muziek.te luisteren. Zeker met de noice cancel koptelefoon erbij!

Pluspunten

• Scherm (oled)
  • Wh-1000xm3 koptelefoon actie
  • Uiterlijk waterdicht
  • Accu en accubeheer

Minpunten

• Geen snellader erbij
  • Snelkies scherm niet handig
  • Auto camera start reageert ook niet fijn

Alex 02-12-2018

Prachtig scherm en perfect voor muziek

Geschreven voor: Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / zwart / (dualsim)

Eerder in het bezit geweest van Sony Xperia toestellen (Z3/X Compact) en zeer tevreden geweest. Sony is erg netjes met het up-to-date houden van de software. De X Compact kreeg erg snel de Android 8.0 update, ook al was hij weer iets verouderd, en alles bleef snel werken. De accuduur was ook een sterk punt van die toestellen.
Daarom gekozen voor de XZ3, die ik nu enkele weken in bezit heb. De XZ3 ziet er gelikt uit, de beeldkwaliteit is prachtig en de mobiel heeft een mooie afwerking. Hij is net wat langer dan de Galaxy S9, met zijn 18:9 ratio en past daardoor net wat minder goed in de hand/broekzak. Sony is met de trend meegegaan en overgestapt op een gebogen scherm. Dat oogt erg mooi, maar functioneel gezien vind ik het wat onhandig. Met typen zijn de letters die op het gebogen stuk vallen net wat lastiger om te raken. Qua prestaties is het toestel vergelijkbaar met andere toestellen in de prijsklasse, de specs zijn voor casual gebruik meer dan toereikend. Android 9.0 werkt soepel, de nieuwe side-sense functie voegt voor mij echter niks toe. Met matig gebruik (3-uur bluetooth en 2-uur screentime) verbruikt ik rond de 60% op een dag; niet zo indrukwekkend als de compact series, maar desalniettemin goed voor een toestel met een hoge resolutie scherm. Iets wat de XZ3 bijzonder maakt, is dat het toestel beschikt over Bluetooth 5.0 functionaliteit en LDAC. LDAC is een nieuwe codec door Sony ontwikkeld, wat muziek via bluetooth via hogere kwaliteit mogelijk maakt. Deze codec wordt op het moment nog door weinige andere fabrikanten ondersteund, maar toekomstige apparaten zullen dit meer doen. De telefoon kwam met de WH-1000XM3 hoofdtelefoon, die een geweldige noise-cancelling heeft en geluidskwaliteit boven mijn verwachting (de diepe bass maakt electronische muziek een stuk indrukwekkender dan de Quietcomfort 35). Met een nieuwaarde van 370 euro een goede deal. Al met al zeer tevreden met dit toestel.

Pluspunten

• Prachtig OLED-scherm
  • Android 9.0
  • LDAC ondersteuning

Minpunten

• Formaat is wat onhandig
  • Vinger afdruk sensor onhandig

Michel Kuijpers 27-11-2018

Mooi helder groot scherm, werkt snel

Geschreven voor: Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / zwart / (dualsim)

Heb al jaren Sony telefoons, hebben me nooit tegen gevallen. Vanzelf spreken daarom ook deze xz3 gehaald. Hij bevalt weer super, overzetten van informatie ging soepel en telefoon werkt stabiel en snel. Beeld is helder en levendig.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Accuduur
  • 4k mogelijkheden

Johan van Doorn 26-11-2018

scherm goed leesbaar en de accuduur is lang 2 a 3 dagen

Heb het gekocht omdat het goed is scherm ,beeld , geluid ,prima
, en foto's , naar computer prima

Pluspunten

• goed in gebruik
  • beeld prima
  • maakt goed foto's
  • goed handteerbaar

Severchick 26-11-2018

mooie fotos

Geschreven voor: Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / zwart / (dualsim)

deze telefoon is handig in gebruik, helder en duidelijk en maakt hele mooie fotos. de meeste gebruikte apps zijn snel op te roepen via de zijkant van het scherm

H. De J. 26-11-2018

Groot scherm, werkt makkelijk, lange accuduur

Geschreven voor: Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / zwart / (dualsim)

Dit product gekozen omdat de laatste Xperia compact niet aan de verwachtingen voldeed. Deze is helemaal geweldig. Groot scherm makkelijk hanteerbaar. Heel mooi beeld en het geluid is super.

Nol 25-11-2018

Fijn in gebruik

Geschreven voor: Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / zwart / (dualsim)

Sinds een maand deze telefoon, tot zover alleen maar positief. Batterij gaat goed lang mee, en het scherm is nog helderder dan mijn vorige telefoon. Vingerafdruk scanner aan de achterkant zit precies goed om de telefoon makkelijk te kunnen ontgrendelen.
De telefoon heeft aan de zijkant ook touch sensor, hoewel het in het begin even wennen is, maakt het het gebruik uiteindelijk alleen maar makkelijk door wat 1 hand opties te bieden.
Ook de camera is weer ontzettend goed en maakt zeer duidelijke foto's

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Schern

Tomas 25-11-2018

Beste telefon

Geschreven voor: Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / zwart / (dualsim)

The best telefon I ever have!After Xperia Z3 I have T3 and Z5 but this is just amazing Screen, photos just unbelievable.I recommend this phone for every Samsung and iphone users

Pluspunten

• Display
  • Camera
  • Side button on display
  • Battery

Minpunten

• Fingerprint location

Conti 24-11-2018

Cinema beleving in je hand

Geschreven voor: Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / zwart / (dualsim)

Het kijken van Netflix is een ware beleving met dit toestel, niet alleen door het hoog kwalitatieve (HDR ondersteunend) scherm ook dankzij de "Dynamic Vibration" audio functie waardoor je de bassen letterlijk door je vingers voelt gaan een echte subwoofer ervaring, in combinatie met de Sony WH-1000XM3 is dit een echte cinema ervaring in je hand, batterij gaat ongeveer 2 dagen mee. Toestel kan zelfs draadloos opgeladen worden dus altijd genoeg power, dit is echt een krachtig full option apparaat..

Pluspunten

• Scherm
  • Dynamic Vibration

Bart Petri 21-11-2018

Stijlvolle high-end telefoon

Geschreven voor: Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / zwart / (dualsim)

Telefoon met een zeer mooi display welke ondanks zijn 6 inch toch handzaam is, doordat hij relatief smal is. Door de gecurvde achterkant in bosgroen is het een zeer mooie telefoon voor degene die mooi design waarderen. De telefoon werkt zeer soepel en heeft voor mijn gewoon gebruik meer dan voldoende processorkracht en geheugen. Batterij gaat tevens langer mee dan ik gewend ben. Veel goedkoper dan bv iPhoneXS welke performance technisch vergelijkbaar is.

• 6 inch Oled
  • Dun voorkomen dankzij afgeronde zijkanten
  • Prima camera
  • Draadloos opladen

Minpunten

• achterkant is glad maar went
  • slide sense werk voor mij niet handig

Michel Jansen 20-11-2018

Fantastisch toestel en geweldige koptelefoon.

Geschreven voor: Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / zwart / (dualsim)

Geweldig toestel, heb al jaren een Sony mobiele telefoon. Het is algemeen bekend zodra je een Sony toestel hebt gehad dan stap je niet over.