Sony XZ3 Xperia XZ3 64 GB / rood, bordeaux rood / (dualsim) - Reviews

Opslag
64 GB opslag
Besturingssysteem
Android, P

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

9,4

Michel 10-10-2018

Prachtig scherm, snel toestel

Dit toestel gekozen als vervanger van mijn huidige XZ (eerste generatie en voor mij eerste keer een Sony toestel). Wat opvalt op Sony telefoons is de relatief lichte aanpassingen aan de gebruikers interface, waardoor deze ook na 2 jaar nog snel en soepel werkt. Daardoor krijgen ze ook relatief vlot updates (de eerste zelfs al gehad binnen een week). Dit is tevens 1 van de eerste toestellen op de markt met Android 9.0, dus kan zeker even mee. Qua functies en opties is er weinig veranderd ten opzichte van de XZ2, maar: Dat scherm! Voor het eerst gebruikt Sony een OLED-scherm in haar telefoons en nog wel met een kleine curve aan de zijkanten. Qua kleurreproductie en gunstige invloed op de accuduur de juiste keuze (zou bijna zeggen: eindelijk!). Middels twee aanrakingen op de zijkant van het scherm kun je een handig menuutje oproepen met je laatst gebruikte apps en telefoonfuncties, zoals de zaklantaarn. Werkt overigens niet altijd feilloos, soms geen reactie, maar na een beetje aanpassen van dubbel-tap snelheid e.d. is het nu goed. Verder is het toestel erg vlot en ondanks dat er maar 1 camera in zit is het wel een goede camera. Goede foto's en vooral ook erg goed 4K video mee te schieten. Je merkt wel dat sommige concurrenten de beeldverwerking in software nog wat beter op orde hebben, maar met bijv. OpenCamera app haal je er veel meer uit en lijkt de sensor niet onder te doen voor de topalternatieven in de markt. Slowmotion functie is grappig, maar blijft beperkt toepasbaar. Wel goed voor de creativiteit. Als dit toestel voldoende aandacht krijgt in de markt is het een zeer goed alternatief voor de Samsung's en Huawei's van deze wereld. Toch nog een minpuntje: Mijn XZ had de fingerprint reader op de zijkant, in de powerknop verwerkt. Dat was veel beter dan achterop zoals bij de XZ3, waarbij mensen met grotere handen (zoals ik) steeds de vinger over de camera halen. Dat is gewenning en een relatief klein ongemak bij een verder erg goed toestel. De audio is ook in orde met front speakers en ik gebruik regelmatig een LDAC-compatible headset (WI-1000X) welke erg goed werkt. De accuduur is onder alle omstandigheden en redelijk wat screen-on time meer dan goed, redt er makkelijk een dag mee inclusief spelletjes, navigatie en muziek luisteren. En ter afsluiting: Het is een erg mooi vormgegeven toestel wat zeer solide aanvoelt.

Pluspunten

• Goede foto's
  • Goede 4K video
  • Prachtig scherm
  • Accuduur dik in orde
  • Audio top (zowel frontspeakers alsLDAC)

Minpunten

• Fingerprint reader op te lage positie
  • Wisselende reactie out-of-the-box SideSense
  • Voor gebruikers van XZ2 geen grote upgrade
  • Achterkant zeer gevoelig voor vingerafdrukken

Arie S. 10-10-2018

Wat een fijn toestel

Wat een ongelofelijk mooie telefoon is de Xperia XZ3!! Mooi afgewerkt, degelijke materiaal, schitterend OLED scherm en enorme accuduur.. Android 9.0 Pie werkt vlot en soepel.

Super blij met mn aankoop.. Kan weer 2 jaar vooruit met mijn 4de Xperia telefoon in 6 jaar. (Xperia Z, Z3, XZ en nu XZ3).

Pluspunten

• (dubbele plus) OLED scherm is fantatisch
  • Mooie afwerking
  • Android 9.0 Pie is snel en soepel
  • Geluid is heel goed

Minpunten

• Plek van de vingerafdrukscanner

Natasja 09-10-2018
  • Product gekregen

Mooi model

Heb de telefoon met een abonnement genomen en ben een trouwe sony fan vind het een prachtige telefoon

Pluspunten

• Mooi formaat
  • Handig in gebruik

Sony Experia 09-10-2018

Mijn eerste mobiel, fantastisch product! Handzaam!

Had nog geen mobiel, wou iets wat een ander in mijn omgeving niet heeft. Ligt lekker in de hand en gemakkelijk te bedienen, zelfs voor een beginneling. Met dit product gaat er een wereld voor je open! Dus Kopen!

Pluspunten

• handzaam
  • Gemakkelijk
  • scherp beeld
  • Goede accu gaat lang mee

Jacqueline 18-10-2018

Top telefoon

SUPER fijne telefoon erg tevreden !! Mooie vormgeving, goed geluid en makkelijke bediening !voldoet aan alle verwachtingen !

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Mooi uiterlijk

Marianne 17-10-2018

Wat een schitterend toestel!!!

Zeer bedieningsvriendelijk , mooie uitstraling , perfecte kwaliteit camera!!!
Ook de geluidskwaliteit wordt weer neergezet op de echt Sony-manier.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • topkwaliteit camera en geluid

Minpunten

• misschien de prijs

SamanthaKroon 17-10-2018

Onwijs mooie telefoon mega goede camera

Geweldig toestel!
Mega goede camera, perfect geluid, gebruiksvriendelijk, veel opties.

Ben mega tevreden!

Pluspunten

• Groot
  • Gebruiksvriendelijk
  • Goede batterij
  • Perfect geluid
  • Prachtig beeld

Willem 16-10-2018

Top toestel!

High end toestel, keer wat anders dan Samsung. Bevalt prima misschien nog wel beter dan een Samsung ?

Pluspunten

• Oled scherm
  • Gebruikersgemak
  • Vormgeving
  • Accuduur

Minpunten

• Geen 3.5mm poort

Esmee De beus 15-10-2018

Nieuwe Sony

Sony telefoons altijd al top gevonden maar de xz3 overtreft al me verwachtingen het beeldscherm is totaal anders. De telefoon wordt niet meer heet dat hadden de vorige wel en de foto's die je er mee kan maken zijn geweldig en Netflixxen in de trein werkt ook prima 😎

Pluspunten

• Groot scherm
  • Goede snelheid
  • Prachtige camera
  • Iigt lekker in de hand
  • Laat snel en kan draadloos opladen

Minpunten

• Officeel hoesje voor de telefoon iets te duur
  • Glijd zonder hoesje weg op oppervlakte

Rene 14-10-2018

Super fijn toestel

Xz3 is een supersnel toestel voor dagelijks gebruik zonder de hoofdprijs te betalen.
Beeld is mooi duidelijk, filmen en foto's maken gaat rap en duidelijk.
Meerdere app's open geen probleem voor de xz3. Achterkant is een beetje glad maar z'n mooi toestel die je gewoon in een mooi hoesje.

Pluspunten

• Snel
  • Mooie foto's en films
  • Mooi duidelijk scherm

Minpunten

• Achterkand beetje glad

Frank M 14-10-2018

Sinds tijden weer een aanrader!

Een dag of tien geleden dit toestel opgehaald bij de winkel. Meteen viel het me op dat het toestel superglad is. Daardoor is de beeldkwaliteit perfect, maar ben ik wel bang dat dit toestel uit mijn handen glijdt. Dit toestel kan zeker mee met de toppers van Samsung, iPhone en Huawei. Uiteindelijk heb ik deze gekozen, omdat je er de koptelefoon bij krijgt. De koptelefoon is de beste in zijn range. Vergeleken met mijn vorige toestellen is de accuduur veel beter. Dit toestel kan meerdere keren op een dag aan Bluetooth apparaten gekoppeld worden, zonder dat de batterij meteen leeg is. Mijn vorige toestel moest altijd aan de lader liggen. Ook de software is een verbetering. De AI leert jou kennen en biedt tips ter gebruiksgemak, om instellingen aan te passen. De side-touch is wel wennen, soms niet handig, maar ik snap dat Sony wil innoveren en dus met iets nieuws komt. Al met al zeker een aanrader, want ondanks mijn minpunt - hoge prijs- is dit toestel nog steeds goedkoper dan de vergelijkbare iPhone, Huawei of Samsung.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Accuduur

Minpunten

• Hoge prijs
  • Glad

Clint 12-10-2018

Beste xperia tot nu toe

Trouwe Sony gebruiker heel lang al maar diet toestel is de beste tot nu toe! Lange batterij duur, mooi fotos nemen, snel en wanzinnig beeld en het beste geluid uit een telefoon ik heb ooit gehoord!

Pluspunten

• Beeld scherm & camera
  • Batterij duur
  • Android pie

Johannes77 12-10-2018

Gamechanger voor Sony

Inleiding
Na de XZ2 Premium getest te hebben, was mijn verbazing erg groot dat ik bij het inleveren van het toestel gevraagd werd of ik toevallig de nieuwe XZ3 wou uitproberen. Dat als tweaker laat ik me geen tweede keer zeggen natuurlijk, dus die ging heel vrolijk mee, richting Koudekerk aan den Rijn. Thuis gelijk het toestel uit de verpakking gehaald, om eens flink te bewonderen.
Unboxing
Wat is er lekkerder dan het folie van een nieuw toestel af te halen? Zeker als je een van de eerste in Nederland bent, is dat een extra speciale ervaring. Nu zit de XZ3 in een vergelijkbaar doosje waar de Xperia's van de afgelopen jaren in zitten. In het doosje zit de XZ3 natuurlijk, een USB-A naar USB-C kabel, een traaglader, een USB-C naar 3,5 mm verloopstukje, een doosje met beknopte opstartinformatie en een basic bedraad (3,5mm) oordopjes.
Pre-order bonus
Om eerlijk te zijn is voor het nieuwe flagship van Sony een basic bedraad setje oordoppen niet echt indrukwekkend. Dat is voor de komende maand geheel niet belangrijk want er is weer een pre-order bonus en nu houdt Sony zich echt niet in: de WH-1000XM3 die door bijna iedereen bejubeld wordt. Dat is een koptelefoon die voor 379 Euro in de Pricewatch staat en dat maakt de verkoopprijs van deze telefoon een stuk schappelijker. Sterker nog, als je inderdaad in de markt zou zijn voor een telefoon en een koptelefoon, is de combinatie maar 70 Euro duurder dan deze koptelefoon en een Xiaomi Pocophone F1, die wordt gezien als met afstand de goedkoopste telefoon met Snapdragon 845, al mist die alle high-end elementen die de Sony dus wel heeft.
Eerste indrukken
De XZ3 is een heel erg mooi toestel, waarvan de designtaal is ingezet met XZ2, via de XZ2 Premium nu bij de XZ3 logischerwijs uitgekomen. Nu zijn de grote lijnen van het toestel het zelfde gebleven, maar door het oledscherm kan het scherm op de lange zijde flink gebogen zijn. Ook is ondanks dat het scherm toch wat groter is, is het toestel nauwelijks groter dan de XZ2.
Vormgeving
Aan de linkerzijkant zitten geen knoppen, of andere functionaliteiten.
aan de voorzijde van het toestel zitten natuurlijk het 6.0 inch scherm, met stereo speakers.
Aan de bovenkant zit de simtray waar 2 nanosims in kunnen, waarvan een gebruikt kan worden als geheugenkaarttray. Mooi dat een tweede simkaart er in kan, maar het een beperkt de functionaliteit van de ander.
Aan de onderkant zit een USB C connector, en een microfoonopening
Aan de rechterzijkant zitten van boven naar onder de volumerocker, powerbutton en de cameraknop, die alleen al heel fijn is omdat je direct van "scherm uit" naar je camera-app kan gaan.

Iedereen die het toestel in handen heeft noemt eerst het zwaar, maar daarna komt elke keer de opmerking dat hij zo lekker in de hand ligt.
Qua beeldverhouding volgt de XZ3 de designtaal die ingezet werd met de XZ2. Het toestel is echt behoorlijk zwaar, 193 gram, maar door de bolling van de behuizing licht hij bijzonder fijn in mijn handen. Het gewicht heeft ook wel zijn voordelen, het geeft wel een beetje meer body om een ongelukje op te vangen.

Het toestel is marginaal groter dan de XZ2, (5mm langer en 1 mm breder), maar is het scherm wel flink gegroeid (0,3 inch, ofwel 7,6mm) en daarmee is het schermpercentage van 76,1% naar 80.5% gegaan. Lijkt niet zo'n groot verschil, maar qua touch and feel is het toch een groot verschil. Door de sterkere bolling van de zijkant van het toestel lijkt hij smaller dan de XZ2 om eerlijk te zijn.
Duurzaamheid/Bouwkwaliteit
Nu heb deze telefoon niet laten vallen zoals ik helaas de XZ2 Premium per ongeluk heb laten vallen. Toch is deze telefoon vrij zwaar uitgevoerd, net zoals de XZ2 Premium, wat toch een goede indicatie is voor de duurzaamheid van de telefoon. Daarnaast is het toestel heel mooi afgewerkt. Naden zijn strak en van gelijke breedte, de afwerkingsgraad is dus op peil.
Camera's
In tegenstelling tot de XZ2 Premium heeft de XZ3 een enkele camera op de achterzijde en een op de voorzijde. Dat heeft tot gevolg dat je minder ISObereik hebt als met de XZ2 Premium, maar alsnog zijn er goede foto's mee te schieten. Het instellen van de ISO-waarde tijdens het schieten heeft minder zin, maar je kan niet alles hebben. Het blijft een compactere behuizing dan de XZ2 Premium.
Ik denk dat ik een hoop kan zeggen, maar ik denk dat ik de foto's nu voor zichzelf laat spreken. https://ic.tweakimg.net/images/member/620xauto/1G74iT3Gli0GhzQ.jpeg
Natuurlijk kon ik het niet laten om van die schattige kitten een filmpje te schieten

Beeldscherm
Voor het eerst een OLED-scherm samen met een nieuwe resolutie, namelijk 1440p. Om eerlijk te zijn, op deze schermmaat zou 1080p voldoen, maar overdaad schaadt een tweaker nooit. Ik kan niet vertellen waar het paneel vandaan komt, Het zou zomaar een ingekocht scherm kunnen zijn, maar ook een van Japan Display kunnen zijn, waar mede-eigenaar van is. Qua kleurweergave is zijn er drie standaard modi,
Professionele modus, met een sRGB kleurengamma
Standaardmodus, waarbij de kleuren op een semi-natuurlijke manieren aangezet worden
Superlevendige modus, waarbij de kleuren wel overdreven aangezet worden.
Persoonlijk vind ik het jammer dat de professionele modus niet als standaard gezien wordt, maar in de markt is het wel begrijpelijk dat er deze keuze gemaakt wordt.
Geluid
Nu is een smartphone bij uitstek een apparaat waar je op een onbewaakt moment een serie of iets anders kan kijken. Nu kan je kiezen voor een bedrade koptelefoon die alleen aan te sluiten is via USB-C. Er wordt een verloopstekker meegeleverd om een koptelefoon met 3,5 mm audiojack aan te sluiten, maar tegelijkertijd de telefoon opladen is niet mogelijk. Natuurlijk is het ook mogelijk om via de stereospeakers te genieten van een heel fijn geluid. Een diepe bas is in zo'n compacte behuizing niet mogelijk, maar alsnog klinkt het geluid wel in balans en komt er een aardig volume uit. Naast het fijne geluid is het mogelijk om Dynamische Vibratie aan te zetten, wat misschien niet zo nodig lijkt, maar bij een muziekvideo op Youtube toch een extra stuk beleving levert.
Conclusie
Nu had ik het in mijn kopstuk van mijn review over dat dit de gamechanger voor Sony moet zijn. Ik denk dat Sony er wel in geslaagd is om een toestel neer te zetten waar iedereen heel erg blij mee zal zijn. Het is een toestel wat in mijn ogen heel veel pluspunten heeft, en nergens steken laat vallen. Dat hij out of the box Android 9.0 geïnstalleerd heeft is heel fijn, als eerste telefoon op de markt. Daarnaast heeft hij toevoegingen die ik in het dagelijks leven echt gebruik.

Pluspunten

• Oledscherm is wel heel erg fijn.
  • Camera-app opent zichzelf, na instellen
  • Side sense, door twee maal op de zijkant te tikken
  • Android 9.0 out of the box
  • Gewoon een heel fijn toestel.

Minpunten

• 799 Euro, maar niet duurder anderen

Jeltje 11-10-2018

Makkelijk in gebruik, snel en lange batterij duur

Ik heb voor de Sony Xperia XA2 gekozen omdat ik hier voor de Sony Xperia Z5 compact had en daar erg goede ervaring mee had. Na jaren Samsung mobieltjes te hebben gehad wilde ik iets anders. Ik hoorde dat bij Sony de batterij erg lang mee ging en dit was inderdaad het geval. Ik hoef de telefoon maar even op te laden en gaat dan erg lang mee. De telefoon reageert snel en ik heb tot nu toe geen systeem fouten gehad. Alles werkt naar behoren en het mobieltje maakt erg mooie foto's. Ook qua geheugen merk ik dat er erg veel op kan. Tot nu toe meer dan tevreden.

Pluspunten

• Snel
  • Lange batterij duur