Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 111 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia XZ2 Premium 64 GB / chrome black / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dennis 20-08-2018

Fantastisch mooi scherm en camera

Mooi scherm, prachtige foto's ( vooral in daglicht)
Lees veel dat het toestel te zwaar zou zijn, dit is deels waar maar het gaat om
nauwelijks meer dan 50 gram vergeleken bij andere toestellen met deze capaciteit.
Een powerhouse met geweldig geluid

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Mooi geluid
  • Prachtige Camera

Minpunten

• gewicht
  • geen ingang voor headset

Samuel C. 20-08-2018

Doet wat het beloofd!

Al jaren Sony telefoons en Zoals de titel al aangeeft... Toestel doet wederom wat het beloofd! Geweldige telefoon met alles d'r op en d'r aan. Mbt formaat en gewicht, voor mij geen enkel probleem.. Nu voel ik tenminste dat ik ook echt een telefoon in m'n hand heb. 😁
Camera, geweldig! Design, mooi! Mogelijkheden genoeg! Al met al een geweldige telefoon en zeker een aanrader! 😃

Pluspunten

• Camera
  • Beeld, batterijduur

Minpunten

• Tot nu nog geen

Japser78 20-08-2018

Snel toestel

De XZ2 Premium is echt een top toestel. Groot en mooi scherm. Werkt lekke r snel. Ik heb hem vooral gekocht voor zijn goede camera. Deze is super.

Pluspunten

• Groot scherm.
  • Top camera.
  • Lekker snel.
  • Mooi design.

Minpunten

• Iets aan de grote kant (dik) .
  • Prijs maar dan krijg je ook wel echt wat.

Tom 20-08-2018

Mooi design, super display

Wilde een toestel of-mainstream maar wel alle functionaliteit van een flagship. Altijd een Sony liefhebber geweest. Dus dit was een mooie stap om weer een Sony in mijn bezit te krijgen.
Toestel oogt erg mooi ligt goed inde hand. Zelfs bij mij, heb namelijk erg kleine handen. Over prestatie hoef ik niet veel te zeggen. Voldoet aan alles wat er mee wilt doen. Het scherm is super nice omdat hij wat breder is en minder lang. Content past beter en voelt natuurlijker aan en bovendien ook nog eens op 4K. Het geluid is meer dan prima staat boven elke andere smartphone. De habtic feedback(trill) is een beetje een gimmick of je moet er van houden.

Pluspunten

• Display
  • Speakers
  • Accu duur
  • Camera

Minpunten

• Gewicht
  • Erg glad, dus val gevoelig

Gregke 20-08-2018

Groot scherm accu valt mee

Deze gsm is goed maar nog niet heel heel goed zoals de Huawei p20 pro
Het ontbreekt nog paar dingen in camera functies
Accu valt tegen maar bij normaal gebruik gaat het lang mee maar is nogal zwaar.. Scherm mocht 6 Inc zijn dan was beter geweest en zorg voor vervolg minder randen aan scherm tip van gregke geluid uit scherm van sony xperia zou perfect zijn

Pluspunten

• Camera goed kwaliteit
  • Mooi scherm maar kan beter
  • Prima geluid 👌
  • 4k scherm prima beeld
  • Toestel is mooi mag vervolg iets dunner lighter

Minpunten

• Zwaar gewicht
  • Accu valt tegen.
  • Scherm mocht iets groter 6 Inc dan was goed

Ismail 20-08-2018

Al jaren trouwe Xperia gebruiker, dit toestel is perfekt op 2 kleine dingen na. Vingerscanner had beter iets hoger gezeten, je moet je vinger op een bepaalde manier buigen om te unlocken, dit vergt enige gewenning. Het design is superglad, toestel is al meerdere malen op de grond gevallen hierdoor. Hoesje is een must!

• Super camera
  • Lange accuduur

Minpunten

• Vingerafdrukscanner iets onhandig
  • Glad design, hoog val gevaar

Agnes 20-08-2018

alles in 1 in de Premium XZ2

ligt heerlijk in de hand, maakt schitterende foto`s èn videoos
heeft gewoon alles en meer wat een telefoon moet hebben
ik kan echt geen minpuntje bedenken
dit is echt een telefoon waar het wachten op heel veel waard was voor mij !

Pluspunten

• super camera
  • schitterend geluid en trilling
  • ligt heerlijk in de hand

. 20-08-2018

Goede accu, groot telefoon, ligt lekker in de hand

Zeer goed toestel met veel mogelijkheden. Voor mij zeker geen ander toestel meer dan sony. Alles werkt heel soepel.

Alex1012124 20-08-2018

Top telefoontje

Geweldig 4k scherm, accu doet wat het zou moeten doen namelijk je van genoeg stroom voorzien tot het einde van de dag, kan trouwens niet wachten tot die nucleaire batterijen er zijn voor smartphone's

Pluspunten

• Goed scherm
  • Veel geheugen
  • Grootte accu
  • Waterdicht

Minpunten

• Niets ><

H.A. Driesen 19-08-2018

helder beeld en geluid

Wilde een smartphone met top mogelijkheden, vooral op gebied van fotografie en duidelijk leesbaar scherm. Ook uitbreidbare opslagmogelijkheden (SD kaart) een vereiste.
Inmiddels aan het experimenteren met de camera (vooral in donkere omgeving een verbetering). Opmerkelijk is het betere bereik in gebieden met slechte dekking

Pluspunten

• helder en groot scherm
  • super geluid
  • snel in gebruik

Minpunten

• zwaarder dan andere toestellen
  • snel last van vingerafdrukken ed

Erik 18-08-2018

Mijn beste telefoon tot nu toe!

Heb bijna altijd Sony telefoons gehad. Maar begrijp absoluut waarom dit een premium versie is. Voelt allemaal net wat luxer aan. Foto's en filmpjes zijn perfect. En programma's starten snel en goed op. Voor de rest is het gewoon de Sony telefoon die ik verwacht had.

Pluspunten

• Accuduur
  • Beeldscherm
  • Camera

Minpunten

• Grootte van telefoon bij bepaalde functies
  • Is wat zwaarder dan gemiddeld

Ramon 16-08-2018

Daarom een Sony

Jarenlang heb ik niet meer dan 300 uitgegeven voor een smartphone, ditmaal gekozen voor een duurdere.
Dit is te merken in een verbetering in de bediening en soepel lopende software. Ik gebruik bijvoorbeeld een app om mijn muziekstreamer te bedienen en deze loopt niet meer vast, maar laat zich zonder haperingen bedienen.
Het display van de Sony is erg fijn, ook in de volle zon goed leesbaar.
Waarom ik niet voor andere populaire merken gekozen heb is het feit dat Sony eigenzinnig is en zijn eigen weg gaat, dus geen wedloop op de dunste bezels of zo groot mogelijk schermvullend... Deze smartphone is verbeterd waar nodig, een fijn scherm, soepele software en een verbluffend goede camera.
De kracht zit bij deze telefoon meer van binnen en daar houd ik van.
Koop er een goede cover bij voor bescherming want dit heeft hij nodig. Audio afspelen is het beste wat ik tot nu tegenkomen ben, zowel direct uit de telefoon als door een koptelefoon.
De batterij gaat anderhalve dag mee, met normaal tot intensief gebruik.
De telefoon is ook volledig stof en waterdicht.
Ik heb het idee dat Sony zichzelf overtroffen heeft met dit model, ik kan geen tekortkomingen noemen.
Hij is iets zwaarder dan zijn concurrenten maar tegelijkertijd heb je ook echt iets in je handen. Het ontbreken van de dunste bezels aan de zijkant vind ik echt een non argument, deze telefoon focussed op wat er echt toe doet.

Pluspunten

• Helder superscherp scherm
  • Batterijduur
  • Audio
  • Build quality
  • Eigenzinnig op een positieve manier

Minpunten

• Doet niet mee aan de 'mode'

E.N. 14-08-2018

Top ding

Prachtig toestel met oneindige batterij. Ligt heerlijk in de hand en zoals alle xperia modellen werkt alles zoals je zou willen

Pluspunten

• Groot helder scherm
  • Ligt lekker in de hand
  • Dual sim
  • Super geluid

Minpunten

• Nog geen

DrWinters 14-08-2018

Goede accu

Goede telefoon, snel, goede accu duur mooi geluid en een mooi schep scherm. Zeer te vreden gekocht om te linken me andere Sony producten dit werk zeer gemakkelijk.

Pluspunten

• Goede accu duur
  • Mooi scherm

Minpunten

• Gevoelig scherm

Maron 12-08-2018

Beetje groot maar wel oké

Omdat ik een beetje sony freak ben en veel outdoor bezig ben wederom weer voor een Sony gekozen. Het is wel een groot toestel maar dat valt weg bij het gebruik Omdat ik veel outdoor ben en ook in de regen zit kan dit toestel wel wat hebben. Prachtige foto's en gebruiks vriendelijkheid om snel foto's te maken.

Pluspunten

• Foto
  • Gebruiks gemak

Minpunten

• Beetje groot

Frederik 11-08-2018

4k Groot scherm camera

Alles wat ik er van verwacht is uitstekend.
Weergave is super.
Sony Xperia XZ2 Premium geweldige camera.

Pluspunten

• Camera
  • ontwerp
  • scherm

Jeffrey 09-08-2018

Waanzinnig toestel

toestel die bekend staat om zijn camera, en terecht! Wat een waanzinnige camera. De foto's die hij maakt zijn haarscherp, het beeldscherm bijzonder mooi en het geluid wat uit dit toestel komt is uitzonderlijk goed. Batterij gaat bij gemiddeld gebruik twee dagen mee. Toestel is wat groot maar dat zijn ze tegenwoordig allemaal.

Pluspunten

• Camera
  • Geluid
  • Beeld

Minpunten

• Groot
  • Achterkant bol

Miek Tady 09-08-2018

Supertelefoon

Mooi groot scherm, prachtige foto en film kwaliteit, veel geheugen, snel. Heel blij mee. Ook de geluidskwaliteit is prima.

Pluspunten

• Groot helder scherm
  • Goede camera filmfunctie
  • Flink geheugen

Minpunten

• Beetje zwaar

Robbert Jan 09-08-2018

Geweldige specificatie, wel erg breekbaar

Ik was op zoek naar een high-end smartphone en dit vlaggenschip van Sony sloot perfect aan bij mijn behoeften. Ik ben zelf een gigantische muziekliefhebber, dus de keuze voor Sony is snel gemaakt. Verbeterde audio over bluetooth en de gratis sony headset hebben doorslag gegeven bij mijn keuze.

Pluspunten

• Groot, helder scherm
  • Verbeterde (bluetooth-) audio
  • Goede camera

Minpunten

• Glazen achterkant

Gert v d Hoek 09-08-2018

scherp beeld door een verschrikkelijk goed en mooi scherm.

De Sony Xperia XZ2 Premium is een fantastisch apparaat met een hele goed beeldscherm. het maakt enorm mooie foto's en ook een heel mooi geluid bij het afspelen van mijn favoriete muziek. dit is een van mijn allerbeste aankopen van de laatste jaren. heel erg blij mee

Pluspunten

• beeldscherm
  • foto camara
  • goede afmeting
  • ligt lekker in de hand

Minpunten

• nier gevonden tot op heden.

Claudia 09-08-2018

Groot scherm en goede telefoon!!

Een geweldige telefoon!! Ik ben zo dol op deze telefoon hij is zuinig en heeft prachtig beeld waar je lekker Netflix kan kijken. Hij is slim en weet heel veel dingen. Het is een fijne telefoon in de hand en alles wat erbij komt kijken. Hij heeft functies zodat je batterij niet eraan gaat. Mooie geluid. Het is echt een telefoon als je van entertainment houdt. Ik raad het iedereen aan.! Camera ook niks over te klagen, super mooie kwaliteit. Ik ben heel tevreden en blij met deze telefoon

Pluspunten

• Groot beeld
  • Lange accuduur
  • Slimme functies
  • 4k beeld

Ed Onink-Ducaneaux 08-08-2018

Superscherp beeld, goede accu, heerlijke foon

Na even aan een fruitfoon geproefd te hebben weer snel terug naar de voor mij perfecte telefoons van Sony. Dit toestel is zo snel en mooi vormgegeven dat ik er meteen verliefd naar keek en zeker met de "gratis" koptelefoon geen weerstand aan deze opperste verleiding kon bieden. En nu al twee weken aan het genieten van de snelheid en geweldige mooie scherm. Nooit meer iets anders dan Sony 👍

Pluspunten

• Beeldscherm
  • Vormgeving
  • Accu

Jacco 08-08-2018

Hele goede prestaties maar erg groot

De prestaties van het toestel zijn ongekend. Het toestel heeft veel intern geheugen en maarliefst 6gb ram waardoor hij super snel is. Veel extra's zoals draadloos opladen, waterdicht en 4k scherm. Het enige wat het toestel geen 10 geeft is dat hij wat aan de dikke kant is en daarmee ook gelijk redelijk zwaar is. Het ontwerp van eerdere xperia toestellen vond ik mooier. Al met al geweldige telefoon als je een telefoon wilt die sowieso goed presteert en de nieuwste snufjes heeft.

Pluspunten

• Draadloos opladen
  • Erg snel
  • Grote accu
  • Goede camera

Minpunten

• Zwaar

S. van der Spree 08-08-2018

Uitstekende accu, mooi groot 4k scherm, goede camera

Overgestapt van een iPhone naar deze Sony Xperia XZ2 Premium en het bevalt me uitstekend. Het scherm is onwijs gedetailleerd en door de 4k uitstekend te noemen. De accu gaat lang mee, zelfs als je de telefoon aardig intensief gebruikt. Mede door de 6GB aan RAM is de telefoon ook razend snel. In combinatie met de actie voor een gratis koptelefoon (en geweldige geluidskwaliteit) zeker een goede aanschaf geweest!

Pluspunten

• Camera
  • Accu
  • 4k Scherm
  • Snel
  • Uitstekend geluid

Minpunten

• Vingerafdrukscanner soms onhandig
  • Zonder hoesje erg slipperig

H. Taas 08-08-2018

Compleet, van deze tijd toestel

Na een week gebruikt, de Sony xperia xz2 premium is van alle markten thuis. Het toestel is voorzien van een super camera-combinatie, een buitengewoon snelle processor en een goed en groot scherm. Met het toestel kun je foto's en film maken onder alle omstandigheden; zelfs onderwater. De selfies komen ook scherp uit de bus, en dat is natuurlijk niet onbelangrijk. Wel heeft volgens mij Sony het beste foto- en film resultaat camera lens van deze tijd. Door de sterke processor, en het bijbehorende werkgeheugen, kun je eigenlijk nooit teveel eisen van de Sony xperia xz2 premium, hij vangt app na app probleemloos op.
Door de grote accu, en het heftige stroombeleid van Sony, kun je het toestel echt de hele dag met plezier gebruiken. Dus voor mij, Sony Xperia xz2 Premium is een compleet, van deze tijd, toestel.

Pluspunten

• Zuinig baterij gebruik.
  • Maak scherp foto's en videos.
  • Mooi slow motion beeld opname.
  • Toestel reageert heel erg snel

Minpunten

• Het gewicht is iets te zwaar