LG G7 ThinQ 64 GB / platina - Reviews

Opslag
64 GB opslag
Besturingssysteem
Android 8.0

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de LG G7 ThinQ 64 GB / platina op Kieskeurig.nl.

Rick 27-08-2018

Goed toestel, korte adem

Geschreven voor: LG G7 ThinQ 64 GB / zwart

Wil je een mooi toestel waar mensen jaloers op zijn, dan is de LG G7 ThinQ wat je zoekt. Wil je dit toestel ook dagelijks op een normale manier gebruiken, dan kan je beter verder zoeken.

Om te beginnen zal ik kort beschrijven waarmee ik de LG G7 vergelijk en hoe mijn dagelijks mobiel gebruik eruit ziet. Op het moment van schrijven ben ik ongeveer een jaar in heb bezig van een midrange toestel welke ik voor ongeveer €300 heb kunnen kopen. Hiermee vergelijk ik het nieuwste toestel van LG dus. Een normale dag voor mij houd in dat ik ’s ochtends ongeveer een kwartier muziek luister met het toestel, gevolgd door een half uur YouTube (heerlijk reizen met het OV) om vervolgens op mijn werk mijn toestel enkel te gebruiken voor af en toe een WhatsApp bericht te lezen. De terugweg is wederom ongeveer een half uur YouTube gevolgd door een kwartier muziek. ’s Avonds kijk ik soms nog wel een video.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, dit kan niet met de LG G7. Zodra ik mijn toestel van de oplader af haalde begon een race tegen de accu. De dagelijkse ov-rit slurpte ongeveer 25% van mijn accu weg. Door de dag heen liep het toestel sneller leeg dan ik zou verwachten en tegen de tijd dat ik thuis kwam mocht de LG G7 direct aan de oplader.

Wat krijg je dan terug voor deze slechte accuduur? Een geweldig mooi groot scherm, zonder dat het toestel te groot is. Een super snelle vingerafdrukscanner aan de achterkant van het toestel, Goed geluid (als je het op de juiste manier gebruikt) en mooie foto’s en video’s.

Scherm:
Het scherm is het eerste wat opvalt bij dit toestel. Het is groot en geeft mooie kleuren weer. Wat ik jammer vind van LG is dat ze geen OLED-scherm hebben gebruikt, waardoor zwart niet echt zwart is, maar een diepe grijstint. Zeker als je de notch in het scherm softwarematig wilt verbergen is dit te duidelijk zichtbaar.

Vingerafdrukscanner:
Hier kan ik geen enkel kwaad woord over schrijven. De scanner zit aan de achterkant van het toestel en is razend snel. Soms had ik het idee dat de LG G7 al unlockt was voordat ik de scanner aangeraakt had. Wil je liever het scherm unlocken met face-id, dat kan ook en werkt ook erg snel. Verder kan je ook kiezen voor een pincode, patroon om te vergen, patroon om op het scherm te kloppen of een woord/zin om mee te unlocken. Deze werken allemaal, het is aan jou om te kijken wat bij je past. Let wel op met de achterkant van het toestel dit is van plastic en blijf je schoonmaken.

Geluid:
De LG G7 heeft een goed geluid als je het met een koptelefoon beluisterd. Gebruik je geen koptelefoon dan is het belangrijk om je telefoon neer te leggen. Het liefst op een harde en holle ondergrond. De telefoon trilt nogal bij het afspelen van geluid en harde ondergronden worden zo als klankkast gebruikt. Heb je het toestel in je hand is het geluid oké, maar niet geweldig.

Foto’s en video’s:
De LG G7 maakt mooie foto’s en goede video’s. Hier heb ik geen mankementen in kunnen vinden. De AI functie die in de camera zit lijkt nog niet optimaal te werken, maar kan softwarematig verbeteren verwacht ik.

Als laatste wil ik wat kwijt over de waterdichtheid. Tijdens het weekend is het toestel een keer goed nat geworden. Hierna bleven er berichten komen dat er water in de USB-poort zat. Hoe goed ik dit probeerde droog te krijgen, de meldingen bleven komen.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Snelle vingerafdrukscanner

Minpunten

• Accu
  • Water in usb-poort
  • Snel vies
  • Geen OLED-scherm

Tessa de Vries 26-08-2018

Prijs kwaliteit een geweldig toetsel!

Geschreven voor: LG G7 ThinQ 64 GB / zwart

De LG G7Thinq is een fijne telefoon met een mooi en strak design. De smartphone bevat vele functies en mogelijkheden. De algemene indruk over deze smartphone is erg positief.

De camera maakt super scherpe foto's die je kunt maken met verschillende effecten. Soms reageert de camera wat langzaam als je een foto wilt maken. Verder valt er niks te klagen over de kwaliteit van de foto's en video's. Dit geldt zowel bij de backcamera als bij de frontcamera.

De kwaliteit van het beeldscherm is erg scherp en helder, maar de kleurintensiviteit mag wel wat beter. In vergelijking met andere telefoons komen de kleuren niet zo sterk naar voren. De grootte van het scherm is voor sommige mensen erg praktisch als zij wat minder goed kunnen zien, maar voor andere is het weer een nadeel met het vervoeren van de telefoon. Het is wel mogelijk om de grootte van het beeldscherm aan te passen. De hoeken van het scherm kan je aanpassen naar verschillende kleuren. De grootte van het scherm is in mijn perspectief erg handig vanwege het bekijken van bijvoorbeeld Youtube video’s en Netflix. De meeste video’s en foto’s worden over het gehele scherm weergegeven. Dit ligt aan de opname van de video of foto.

Het geluid is over het algemeen zuiver, echter wordt het geluid minder zuiver als je deze op het hoogste volume zet. De hoge tonen zijn erg goed, maar de lagere tonen (bass) mogen wel wat meer naar voren komen. Het is wel mogelijk om geluid te veranderen naar 3D Surround of HI-FI Quad DAC. 3D Surround is alleen aan te bevelen bij films en HI-FI Quad DAC zorgt ervoor dat de hoge tonen bij muziek wat sterker naar voren komen.

De telefoon is qua gebruiksgemak erg overzichtelijk. Het is mogelijk om verschillende indelingen te maken voor je apps, hoofdscherm, sneltoetsen etc. Hierdoor kan je de telefoon naar eigen wensen indelen.

De telefoon bevat oneindig veel mogelijkheden en functies. Zo is het namelijk mogelijk om in te stellen welke sneltoetsen er worden ingeschakeld op bepaalde locaties. Bijvoorbeeld als je thuis komt, dan kan je instellen dat de WIFI automatisch wordt ingeschakeld en je dataverbruik wordt uitgeschakeld. Dit geld ter illustratie ook bij het inpluggen van headset oortjes. Je kunt instellen dat de telefoon automatisch overschakelt naar een muziekapp wanneer de oortjes worden ingeplugd.

Kortom, de LG G7 is een mooie en fijne telefoon met veel mogelijkheden. Je kunt de telefoon helemaal naar jou wensen instellen. Ik zou de telefoon zeker aanbevelen aan anderen!

Pluspunten

• Oneindig veel mogelijkheden en functies
  • Scherpe beeldkwaliteit
  • Automatische doorschakeling naar apps
  • Scherpe camera met verschillende opties
  • Vingerscan werkt perfect

Minpunten

• Haperen tijdens snel scrollen
  • Lage kleurintensiviteit
  • Minder zuiver geluid bij een voog volume

Jordy 24-08-2018

Mooi ontwerp, prima muziekkwaliteit, zwakke accu

Geschreven voor: LG G7 ThinQ 64 GB / zwart

Deze LG G7 heeft een fraai ontwerp en een vullend randloos 6,1 inch lcd scherm.
Deze is helder, met een goed contrast en is eenvoudig instelbaar.
Ook in volle zon goed afleesbaar.

Door de Boombox speaker een vooral hard, maar prima geluid en een meer dan uitstekende weergave door de headset, voorzien van een audiojack en FM radio.

De 6 megapixel AI camera is voorzien van een 2e camera met groothoeklens.
Functioneerd prima ook bij tegenlicht en bij wat donkere omstandigheden .
Zowel normaal formaat foto's als smartphone formaat foto's te maken met uitgebreide filter mogelijkheden.

De prestaties zijn ruim voldoende ,zoals je mag verwachten van zo'n smartphone welke is voorzien van een Snapdragon 845-processor met 4 GB werkgeheugen.

Softwareschil is niet erg fijn en de instellingen zijn niet overzichtelijk.

De accucapaciteit valt tegen ( slechts 3000 mAh) maar wordt wel geleverd met een snellader.

De prijs is aan de hoge kant in vergelijking met de concurentie

Pluspunten

• camera
  • muziekkwaliteit
  • fraai ontwerp

Minpunten

• accuduur
  • prijs aan de hoge kant
  • software

Logt 22-08-2018

De onbekende

Geschreven voor: LG G7 ThinQ 64 GB / zwart

De LG7 ThingQ 2 weken getest.
LG in andere landen een grote speler maar hier op de telefoon markt nog redelijk onbekend.

De telefoon is licht en mooi afgewerkt.
Alles instellen is net als andere telefoons snel gedaan.
Vinger herkenning werkt goed en snel.
Het geluid is niet geweldig maar ook niet slecht.

Beeldscherm is duidelijk, helder en over het gehele scherm instelbaar.

Schakelen tussen de apps gaat snel.

De camera is goed en snel maar maakt helaas niet hele geweldige foto's.

Al met al een leuke telefoon maar legt het af tegen de directe concurrenten.

• Snelheidp
  • Mooi en helder scherm

Minpunten

• Batterij snel leeg
  • Camera niet heel geweldig
  • Prijzig voor wat je krijgt
  • Kras gevoelig

Lieke Bogers 22-08-2018

Mooi toestel, goede camera

Geschreven voor: LG G7 ThinQ 64 GB / zwart

De LG G7 is een erg mooi toestel. Het ziet er aan de buitenkant goed uit.
Ook het scherm is erg mooi, mooie kleuren en erg scherp.
Echter het feit dat heel de behuizing van glas is, vind ik zorgelijk. Dit betekent voor mij dat het toestel minder degelijk is.

Het scherm van het toestel is vrij lang en smal. Met typen is dit erg makkelijk, maar in het algemene gebruik is dit erg onhandig. Ik heb geen grote handen, en door de vormgeving van het toestel vind ik het toestel niet handig in het dagelijkse gebruik. Dit is voor mij een groot minpunt.

De camera van het toestel is erg goed. Er zit een stand op zodat je 'normaal' formaat foto's kunt maken, i.p.v. Smartphone formaat. Ook kun je mooie filters aan je foto's toevoegen.
Daarnaast zijn ook de boxen van de telefoon erg goed. Muziek kan mooi en scherp afgespeeld worden.

Pluspunten

• Goede camera
  • Goede boxen

Minpunten

• Groot, smal scherm
  • Niet erg degelijk