Sony Xperia XZ2 Compact groen / 64 GB / (dualsim) - Reviews

Opslag
64 GB opslag
Besturingssysteem
Android

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 64 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

sbookholt 27-03-2018

Erg fijne phone

Op het gebied van compacte high-end phones is er nauwelijks aanbod, maar ben erg tevreden met de xz2 compact. Prachtig HDR scherm, supersnel, goede batterij en weinig ongevraagde apps (alleen amazon). Ook leuk zijn de super slow-mo opties op de camera en de xperia actions.
Miste eerst de headphone jack, maar er zit een verloopje bij van usb-c naar jack, dus kan je toch een normale koptelefoon inpluggen.

Pluspunten

• HDR Scherm
  • Batterijduur
  • Supersnel

Minpunten

• Geen draadloos opladen
  • Headphones via usb-c adapter

N.E 19-04-2018

Fijn toestel voor iemand met kleine handen

Ik heb het toestel nu 2 weken en ben echt blij met mijn aankoop. Mijn vorige toestel was een xperia z5 compact. Dit is voor mij de ideale opvolger. Ik ben blij dat dit toestel van de achterkant niet van glas is, dit is zeker steviger.

Het toestel is ideaal voor iemand met kleine handen. Het design is mooi, is weer eens iets anders. Wel is het jammer dat de vingersensor op de achterzijde zit. Je bent hierdoor genoodzaakt de telefoon op te pakken.

Pluspunten

• Goed formaat (voor iemand met kleine handen)
  • Uniek design
  • Voldoet aan up-to-date technologie onder mobiels

Minpunten

• Vingersensor aan achterzijde

Elias 17-04-2018

Beste compacte smartphone

Voor mensen die liever een kleine telefoon willen is dit het beste wat je kan krijgen. Het zit heerlijk in de hand, achterkant is namelijk gebogen waardoor het één voelt met de hand. Het heeft een formidabele scherm met een goede camera voor een kleine telefoon. De batterij doet het ook boven verwachting goed, je kan er makkelijk een dag mee door. En ik ben best een heavy user. En wat mij het meest opviel was het goede geluid wat uit zo een klein toestel komt, het geluid bij film kijken komt goed tot zijn recht door de dual speakers die naar je gericht zijn. Software werkt goed en je hebt veel functies die andere telefoons niet hebben. Enige minpunt is dat er geen headphone jack meer bij zit, wat je toch wel erbij verwacht aangezien het een aardig dik toestel is. Maar voor de rest een aanrader voor mensen die genoegen nemen met een kleine telefoon. Prijs kwaliteit is namelijk precies goed.

Pluspunten

• Compact
  • Batterij
  • Camera
  • Scherm

Minpunten

• Dikte
  • Geen headphone jack
  • Te dikke bezels

Martijn 12-04-2018

Compact, fijn scherm, heerlijk snel.

Na jaren Samsung te hebben gebruikt (tevreden gebruiker van de S series, t/m de S7) weer terug gestapt naar de Sony (korte Z3compact uitstap gehad, maar toestel was mij te vierkant).

Wat een heerlijk toestel, erg snel. Nog geen lag gehad en ik gebruik veel apps.

Accu houd het echt lang vol t.o.v. mijn Samsung.

Houdt erg fijn vast en ben niet bang dat ik hem snel laat vallen zoals bij de S7 met z'n gladde glazen achterkant.

Tot op heden nog geen nadeel kunnen ontdekken in gebruik, draadloos opladen mis ik trouwens wel, dat was voor mij bijna een dealbreaker maar ik ben toch blij dat ik hem aangeschaft heb.

Pluspunten

• Compact
  • Accuduur
  • Prima scherm
  • Afgeronde hoeken

Minpunten

• Draadloos laden niet aanwezig

Maarten 23-04-2018

Stevig, ligt perfect in de hand

Ondanks de redelijk hoge prijs ben ik toch blij dat ik deze smartphone gekozen heb. Hij is niet te groot en qua gewicht vind ik dat hij perfect in de hand ligt.
Alles werkt flitsend snel en ik heb nog niets zien vastlopen na een maand gebruik.
Ik speel er wel geen spelletjes op, maar de meer zakelijke toepassingen gaan dus super goed.
De slowmotion en 3D scanning/AR zijn leuke features die ik wel eens getest heb, maar ik denk dat hier eerder de kinderen iets aan gaan hebben.
De fingerprint scanner is dan weer iets dat ik continu gebruik en altijd perfect werkt.

Maar kortweg dus een smartphone die voor meer dan 100% voldoet aan wat ik ervan verwachte.

Pluspunten

• Formaat en gewicht
  • Snelheid
  • Degelijke fingerprint scanner

Minpunten

• Nog geen gevonden

Marco 23-04-2018

Compact, snel en geweldig geluid

Ik heb deze Sony Xperia gekocht omdat hij compact is en net zo snel als andere flagship telefoons. Daarnaast beschikt deze telefoon over AptX wat muziek luisteren met Bluetooth nog fijner maakt!

Eindelijk een goede telefoon die wel prima in je broekzak past!

Pluspunten

• AptX (voor beter bluetooth geluid)
  • sterke accu
  • compact en stevig
  • prachtige foto's
  • zeer mooi scherm

Minpunten

• vinger scanner pakt soms niet
  • systeem heeft wat glitches

Kohlberg 23-04-2018

Accu duur meer dan voldoende

Mooi goed compact toestel doet wat hij moet doen en meer lekker snel en maakt zeer goede fofoto en video's kort om als je een compact toestel zoekt is dit echt een aanrader .

Pluspunten

• Formaat
  • Camera
  • Snelheid

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Tim 23-04-2018

Mooi klein en snel toestel

Ik ben heel erg blij met mijn nieuwe sony xperia xz2 compact.
Ik was al een tijdje op zoek naar een high end smartphone die niet te groot is en sony bied dit als enige op de markt aan.

het is een mooie kleine smartphone met specificaties waar je u tegen zegt,

Dit compacte toestel is in staat alles snel en vloeiend af te spelen zonder enige haperingen.
Ook de camera ben ik erg over te spreken, het is een beetje jammer dat de camera geen optical image stabilization (ios) heeft maar moet zeggen dat de software matige stabilsatie erg goed werkt.

Al met al een heel erg goeie telefoon voor de mensen die niet een al te grote smartphone mee willen, maar wel de specificaties heeft van een flagship uit 2018.

aanrader!

Pluspunten

• snel
  • compact

Minpunten

• geen headphone jack
  • camera geen ios

Wilbert van Raaij 23-04-2018

Vormgeving, geluid en scherm

Nadat ik zo'n 4 jaar een Xperia Z1 heb gehad, was het tijd voor een nieuwe. Eerst getwijfeld om een nieuw abonnement te nemen, waar je de XZ2 bij zou krijgen, maar toch overgegaan naar een koop XZ2. Een perfect toestel weer van Sony, wat qua prijs - kwaliteit verhouding uitstekend is. Verbeteringen aan de XZ2 ten opzichte van de Z1 zij zeker de strakke vormgeving, maar ook de helderheid van het scherm. Maar wat subliem is, wat anders kan je van Sony ook niet verwachten, is het geluid wat de XZ2 ten toon spreidt.
Nogmaals een perfect apparaat voor een goed bedrag.
Wat ook leuk is dat bij aanschaf van dit apparaat je een koptelefoon erbij kreeg

Pluspunten

• Vormgeving
  • geluid

Minpunten

• Aparte verloopstuk voor een koptelefoon

S.Can 23-04-2018

Perfect Mobile

It is a perfect size mobile. Mobile has great battery life. Snapdragon 845 shows the difference in speed.

Pluspunten

• Great Size
  • Battery Life
  • Speed

Minpunten

• Nothing

Harry 23-04-2018

Fijn toestel

Heb hem nu 1 week en ontdek telkens nieuwe mogelijkheden Tot nu toe 100% tevreden. Zou hem bij iedereen aanraden. Maar niet iedereen vind Sony prettig. Ik daarentegen ben blij dat ik weer voor Sony ga. Na een uitstapje naar Samsung ben ik weer terug.

Hamersvelder 23-04-2018

Erg goede accuduur. Fijn formaat en snel

Ik wilde een kleiner toestel en een dualism. Zodat ik niet met 2 toestellen rond loop. Paar jaar terug ook Sony compact gehad. Fijn formaat. Mooie vormgeving. Handig de vongetpront scanner achter op de goede hoogte. P

Pluspunten

• Formaat
  • Snelheid

Minpunten

• Plastic aanvoelende achterkant

Gökanovic 23-04-2018

Strak design en ligt erg goed in de hand.

Ik heb voor dit product gekozen omdat het klein in omvang is en erg fijn in je hand ligt. Het is een snelle krachtige compact telefoon die alles biedt. Heeft een strak design en oogt erg mooi. Maakt scherpe foto's en video's in 4K. Enige minpunt aan de telefoon is dat het een beetje zwaar is qua gewicht, maar na een week wen je daar aan!

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Scherm beeld
  • Scherpe levendige foto's en video's
  • Snel en krachtig
  • Goede stereo speakers

Minpunten

• Voelt beetje zwaar aan

Henk-Jan 23-04-2018

Schitterend design en super snel!

De actie met de hoofdtelefoon wekte mijn interesse. Ik heb het toestel nu twee weken en hij bevalt erg goed. Hij heeft mooie curves is erg snel met games en maakt held scherpe foto's. Een echte aanrader!!

• Camera

Minpunten

• Klein scherm

Natasja 23-04-2018

Top telefoon

Wat is dit een top telefoon, van Sony fan een IPhone geprobeerd maar nu zeker weer terug naar Sony!!
De compact versie is zeker groot genoeg voor mij.
De aanmeld functie met je vinger is top!
En zoals altijd bij Sony is het geluid en beeld fantastisch.

Pluspunten

• Aanmeld functie
  • Beeld
  • Geheugen
  • Functies

Markvt 23-04-2018

lekker klein

Er is geen enkele andere telefoon die klein is, dual sim heeft, water en stofdicht is, en high end specs heeft.Deze Sony heeft het allemaal en het werkt prima.

Pluspunten

• klein
  • dual sim
  • mooi scherm
  • snel

Floris 22-04-2018

Snelle telefoon, goede accuduur

Hele mooie telefoon, hiervoor vaker een Sony Smartphone gehad maar deze bevalt tot nu toe het beste. Alles gaat lekker snel. Het beeld is voor mij groot genoeg, daarom voor de compact gekozen met 5 inch. Accu gaat ongeveer 2 dagen mee en het geluid is mooi, nog geen negatieve ervaringen met deze telefoon gehad.

Pluspunten

• Mooi Full HD scherm
  • Ruime accudur

Minpunten

• Prijs voor de XZ2

rik 22-04-2018

goed in de hand

Twee zaken vielen me meteen op bij het in gebruik nemen van de XperiaXZ2 compact: (1) redelijk zwaar en (2) handige vingerafdruk sensor achteraan.
In eerste instantie leek het gewicht me eerder nadelig, maar wanneer je naar het materiaal van de behuizing kijkt en de algemene afwerking merk je meteen dat het de kwaliteit ervan is die het verschil maakt, top!
Daar waar bij de XZ1 de sensor voor de vingerafdruk opzij zat en niet altijd voldoende gevoelig, werkt de nieuwe die achteraan zit perfect. De plaatsing is ook perfect logisch en je hoeft geen enkele moeite te doen om toegang te krijgen.
Belangrijkste reden voor de aankoop is de camera. Reeds bij de XZ1 deed deze het prima, maar nu zijn de verwachtingen hoog gespannen. Eerste indruk is alvast prima. Nu een en ander uittesten.

Pluspunten

• vingerafdruk sensor
  • camera

Minpunten

• gewicht

Aad 22-04-2018

Goede accuduur, compact formaat

Een high end mobiele telefoon met een compact formaat waar je alles op kan doen. Het scherm is helder en de 720p valt niet op fov een full hd 1080 scherm. De accu gaat ruim twee dagen mee met normaal tot veel gebruik.

Pluspunten

• Compact formaat
  • Lange accuduur
  • Goede camera
  • Vingerafdrukscanner
  • Afwerking en materiaal van de body

Minpunten

• Resolutie scherm

Atf 21-04-2018

Mooie telefoon

Schitterende telefoon met veel pluspunten. Het grootste nadeel is alleen dat er geen headphonejack is. Gelukkig is Bluetooth ook altijd een optie.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Goede vorm
  • Harde speakers

Minpunten

• Geen headphonejack
  • Redelijk dik