Sony Xperia XZ2 Compact groen / 64 GB / (dualsim) - Reviews

Opslag
64 GB opslag
Besturingssysteem
Android

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 181 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Elias 17-04-2018

Beste compacte smartphone

Voor mensen die liever een kleine telefoon willen is dit het beste wat je kan krijgen. Het zit heerlijk in de hand, achterkant is namelijk gebogen waardoor het één voelt met de hand. Het heeft een formidabele scherm met een goede camera voor een kleine telefoon. De batterij doet het ook boven verwachting goed, je kan er makkelijk een dag mee door. En ik ben best een heavy user. En wat mij het meest opviel was het goede geluid wat uit zo een klein toestel komt, het geluid bij film kijken komt goed tot zijn recht door de dual speakers die naar je gericht zijn. Software werkt goed en je hebt veel functies die andere telefoons niet hebben. Enige minpunt is dat er geen headphone jack meer bij zit, wat je toch wel erbij verwacht aangezien het een aardig dik toestel is. Maar voor de rest een aanrader voor mensen die genoegen nemen met een kleine telefoon. Prijs kwaliteit is namelijk precies goed.

Pluspunten

• Compact
  • Batterij
  • Camera
  • Scherm

Minpunten

• Dikte
  • Geen headphone jack
  • Te dikke bezels

Martijn 12-04-2018

Compact, fijn scherm, heerlijk snel.

Na jaren Samsung te hebben gebruikt (tevreden gebruiker van de S series, t/m de S7) weer terug gestapt naar de Sony (korte Z3compact uitstap gehad, maar toestel was mij te vierkant).

Wat een heerlijk toestel, erg snel. Nog geen lag gehad en ik gebruik veel apps.

Accu houd het echt lang vol t.o.v. mijn Samsung.

Houdt erg fijn vast en ben niet bang dat ik hem snel laat vallen zoals bij de S7 met z'n gladde glazen achterkant.

Tot op heden nog geen nadeel kunnen ontdekken in gebruik, draadloos opladen mis ik trouwens wel, dat was voor mij bijna een dealbreaker maar ik ben toch blij dat ik hem aangeschaft heb.

Pluspunten

• Compact
  • Accuduur
  • Prima scherm
  • Afgeronde hoeken

Minpunten

• Draadloos laden niet aanwezig

sbookholt 27-03-2018

Erg fijne phone

Op het gebied van compacte high-end phones is er nauwelijks aanbod, maar ben erg tevreden met de xz2 compact. Prachtig HDR scherm, supersnel, goede batterij en weinig ongevraagde apps (alleen amazon). Ook leuk zijn de super slow-mo opties op de camera en de xperia actions.
Miste eerst de headphone jack, maar er zit een verloopje bij van usb-c naar jack, dus kan je toch een normale koptelefoon inpluggen.

Pluspunten

• HDR Scherm
  • Batterijduur
  • Supersnel

Minpunten

• Geen draadloos opladen
  • Headphones via usb-c adapter

Jack 01-05-2018

De Sony xperia XZ2 Compact....zo uit de doos.

Nadat mijn Sony XZ5 Compact gesneuveld was werd het tijd voor een nieuw toestel....omdat hij erg goed beviel viel mijn keuze weer op een Sony,en waarom dan niet gelijk de allernieuwste!? Zo uit de doos is het een prachtig toestel met een behoorlijk groot scherm voor een compact toestel...Via Xperia Companion kun je zo alle gegevens,contacten en Apps overzetten en kun je gelijk aan de slag .

Wat gelijk opvalt is dat het scherm zeer helder is, ook in de zon is het scherm goed te zien!

Het scherm reageerd ook goed op de aanrakingen en is op meerdere gevoeligheden in te stellen. Het toestel is ook goed met 1 hand te bedienen maar ikzelf vind hem wel erg glad en is een hoesje wel aan te raden.

Het geluid is ook zeer helder en luid genoeg.De koptelefoon aansluiting mis ik niet persoonlijk niet want hij werkt zeer goed met bluetooth .

De accuduur vind ik nog wel wat tegen vallen,als je hem de hele dag gebruikt moet hij savonds toch echt wel ff aan de lading .
Wat betreft mijn voorgangers is dit toch echt wel het snelste toestel wat er op dit moment op de markt is.

Kortom ik ben er zeer tevreden over!

Pluspunten

• snel
  • compact
  • helder scherm

Minpunten

• accuduur
  • behoorlijk glad

Henk Vis 28-04-2018

Prima telefoon, weinig klachten

Goede telefoon voor niet al te veel geld. Werkt goed zoals van Sony verwacht kan worden. Enige nadeel is dat er geen aux-uitgang meer is waardoor hulpstukken nodig zijn om muziek te luisteren. Batterij is prima, scherm past helderheid automatisch aan wat ook handig is.

Pluspunten

• Niet te groot
  • Prima batterij
  • Werkt snel en eenvoudig
  • Camera maakt scherpe foto's

Minpunten

• Geen aux-uitgang

K 26-04-2018

Klein en snel

My “Old” sony z3 that I had for 3 years was close to dying on me, with 2 screen replacement and a broken charger clip thing that just wiggled around, it was time to let go , I loved that thing.

But I needed a new phone and this was perfect(it also came with a free headset so….), the compact 1cm smaller screen allows me to use one hand to reach all over the screen.
Its fast, the screen is bright and games no longer lag.

There was one thing that links opened in tiny windows that did not fully load.
One chat with the support team and they helped me get rid of it, links now open in a full screen.

We will se how long this one will last me.

Pluspunten

• fast start up
  • Links open in tiny window fixed with support lady
  • screen

Minpunten

• Links open in tiny window
  • Keyboard not english
  • no audio jack it comes with a USB-C adapter ist ok

N.E 19-04-2018

Fijn toestel voor iemand met kleine handen

Ik heb het toestel nu 2 weken en ben echt blij met mijn aankoop. Mijn vorige toestel was een xperia z5 compact. Dit is voor mij de ideale opvolger. Ik ben blij dat dit toestel van de achterkant niet van glas is, dit is zeker steviger.

Het toestel is ideaal voor iemand met kleine handen. Het design is mooi, is weer eens iets anders. Wel is het jammer dat de vingersensor op de achterzijde zit. Je bent hierdoor genoodzaakt de telefoon op te pakken.

Pluspunten

• Goed formaat (voor iemand met kleine handen)
  • Uniek design
  • Voldoet aan up-to-date technologie onder mobiels

Minpunten

• Vingersensor aan achterzijde

Gwen 31-07-2018

Super handzaam

Werkt goed, fijn scherm, goede camera. En lange accu duur. Ben er tevreden mee net als de voorganger

Pluspunten

• Groot scherm
  • Makkelijk in de hand
  • Goed geluid

Unibrein 30-07-2018

Leuke krachtpatser

Super blij mee, ten opzichte van m'n xperia x compact duidelijk een flink aantal verbeteringen zoals; snelle vingerafdruk herkenning, 64Gb, toppie camera, knopjes op betere/logischer plaatsen, veel beter geluid!

Pluspunten

• Zie beschrijving

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Herwin 23-07-2018

Goede telefoon zonder poespas

Mooie compacte telefoon. Normale grootte, lekker snel en goede batterij.
Camera is goed maar de zoom van ondermaatse kwaliteit.

Pluspunten

• design
  • batterij
  • standaard met Anrdoid 8
  • compact
  • hardware

Minpunten

• zoom camera
  • geen jackplug
  • niet draadloos opladen

Jurgen Ooms 11-07-2018

Compact "Vlaggenschip", maar niet probleemloos.

Ik bezit vele Sony apparaten. (ruime 3000 euro aan allerlei apparatuur)
waar onder de XZ2 compact is de laatste aanschaf op dit moment.
overgestapt van Xperia Z5 compact naar dit nieuwe "vlaggenschip".
nog nooit zoveel problemen ondervonden met Sony helaas.
1-in de eerste maand microfoon defect, mensen hoorde mij niet bij telefoon gesprekken
toestel is hiervoor open geweest voor reparatie (wat mij met waterdichtheids garantie niet ten goede lijkt te komen??)
2-toetsenbord/touchscreen reageert beduidend minder dan vorige toestellen en lijkt af en toe niet meer te reageren, app's herstarten verhelpt dit. scherm voelt niet "snel&snappy" aan en reactie vinger-aanraak is duidelijk veel minder als bij de Z5 (ook na softwareupdates en herstart/reset)
3-SD-kaart niet meer te lezen, na rep. weer verholpen
4-toestel geen ontvangst meer, en ligt nu weer bij reparateur...

Erg jammer dat ik nu een "maandag ochtend" smartphone van ruim 600 euro heb aangeschaft die diverse keren open is geweest voor reparatie. Ik had graag een ander toestel gehad aangezien de vele problemen hiermee.
Daarom geef ik dit toestel een 3
Mijn vertrouwen in sony is nog niet verdwenen, maar ben hierdoor gaan denken over andere merken in de toekomst. Ik hoop dat de Reparatie goed wordt uitgevoerd of product ruil wordt aangeboden. zodat ik in de toekomst zoals ik gewend ben van sony probleemloos mijn toestel kan gebruiken.

Pluspunten

• klein van formaat en goede camera
  • merkbaar snelle processor en werkgeheugen

Minpunten

• zwaar van gewicht
  • bolling aan achterzijde niet altijd makkelijk

Rogier1977 06-07-2018

Compact formaat groots in prestaties!

Ik heb dit toestel gekocht omdat ik een flagship toestel wilde hebben maar geen vlaggenschip in mijn broekzak. Dat vind ik het grootste nadeel van de huidige toestelen beeldschermen zo groot dat het lijkt alsof je met je tablet aan je oor rondloopt. Dit toestel is compact maar niet te klein en doet helemaal niets onder aan prestaties! Super snelle besturing, scherpe foto's en 4k video's. Ook gaming is top en het geluid is geweldig. Als je daarbij ook nog eens de de WH1000xm2 blue tooth headset van Sony hebt is de ervaring subliem en lijkt het alsof je in je eigen privé bioscoop zit! Ik ben super tevreden over dit toestel. De geld meer dan waard!

Pluspunten

• compact en snel
  • Scherpe foto's en video's

Minpunten

• geen!

Kristel 04-06-2018

Telefoon ligt zeer goed in de hand

De telefoon ligt goed in de hand. Het is een mooi formaat. Mooi scherm. de batterij gaat ongeveer twee dagen mee, bij normaal gebruik.

Pluspunten

• Batterij gaat lang mee
  • Camera maakt mooie foto's

Minpunten

• volume knop en aan/uitknop zitten omgedraaid
  • plaats van vingerafdruklezer

Alex hellemons 01-06-2018

Compacte hoogvlieger

Zeer snelle telefoon. Ligt heerlijk in de hand en een geweldige camera. En dat voor een relatieve budgetprijs.

Pluspunten

• Schermkleuren
  • Camera
  • Snelle. Processor

Minpunten

• Geen snellader meegeleverd
  • Goedkoop plastic achterkant

BBF28 31-05-2018

Prijs - toestel verhouding is perfect

Goede kwaliteit perfect geluid en beeld langdurige batterij en lekker veel opslag goede camera 960 frames per seconde full HD batterij gaat gemiddeld 3 dagen mee

Pluspunten

• Batterij
  • Formaat

Minpunten

• Geen Draadloos opladen

Plaaat 29-05-2018

Mooie eigenzinnige telefoon die erg lekker in de hand ligt

De afgelopen jaren heb ik voornamelijk onbekende merken (umi super, wileyfox Swift) gebruikt en ik was benieuwd of de meerprijs voor een premium telefoon met een bekend merk de moeite waard was. Ik heb de mossy green als preorder besteld en ben er vooralsnog heel erg over te spreken. De telefoon voelt erg fijn en robuust aan, ziet er door zijn kleur en ontwerp fris uit, en kan moeiteloos zware apps en dergelijke draaien.

Ik moe(s)t wel even wennen aan typen op een smaller scherm. Vooral aan de randen, waar het scherm licht afbuigt naar de rand van de telefoon zorgt dit nog wel eens voor typfouten. Ook dacht ik in het begin dat de batterij erg slecht was. Hij geeft vroeg aan dat hij in stamina modus gaat, echter kan hij dan vaak nog uren meegaan. Bij oudere telefoons moest ik dan snel een laadpunt gaan zoeken.

Al met al ben ik zeer te spreken over de telefoon

Pluspunten

• Erg fijn formaat (mooi en helder 18:9 scherm)
  • Goed geluid

Minpunten

• Komt met enkele voorgeïnstalleerde apps
  • Even wennen aan zeer actieve stamina modus

Thijs 28-05-2018

High end top toestel in compact formaat

Na meerdere Xperia toestellen gebruikt te hebben (z2 en z5) nu de Xz2 compact.

In vergelijking met wat ik eerst had is het weer een goede stap vooruit.
Accu gaat 2 dagen mee bij normaal gebruik, en op dagen dat ik hem meer gebruik in de avond voor slapen vaak nog 20/30% over. Waar ik anders vaak voor het slapen al zonder batterij zat.

De telefoon ligt heerlijk in de hand en voor mensen met een niet te grote hand ligt de vingerafdruk scanner goed gepositioneerd op de achter kant.
De achterkant is gebold wat hem heerlijk in de hand laat liggen maar om dan ook nog een hoesje te kopen... Dan wordt de telefoon gevoelsmatig in je zak wel heel erg dik (telefoon is wat aan de dikke kant maar niet vervelend dik)

De camera maak mooie foto's en je kan er lekker mee spelen, de full hd slomo functie werkt prima na wat oefenen.

Telefoon is mega snel en werkt heel erg vloeiend. Mede dankzij de nieuwe snapdragon chip en 4gb ram.

Toen ik de telefoon kocht was ik een beetje sceptisch over het feit dat er geen 3,5mm Jack meer in zit. Maar dit went snel want er zit een kleine adapter bij voor usb C naar jack.

Mocht je willen opladen en muziek willen luisteren tegelijkertijd met oordopjes dan moet je online even zoeken naar een splitter die je al hebt vanaf 10/15 euro.

Al met al een heel fijne telefoon die lekker klein is maar toch razend snel!

Pluspunten

• Camera
  • Goede accuduur

Minpunten

• Geen jack maar went snel
  • Iets wat dik

Tobias 26-05-2018

Lekker in de hand, goede lange batterijduur

Ik heb de XZ2 gekocht als opvolger van mijn XZ1, het is een heerlijke verbetering terwijl het nog steeds heel vertrouwd is. Ik vind het fijn dat het scherm niet zo groot is en goed in de hand ligt. Een batterij die het bij intensief gebruik gewoon een dag lang volhoudt is zo'n verademing

Pluspunten

• Batterijduur
  • Grootte
  • Usb-c
  • Geluidskwaliteit

Sven 25-05-2018

Kwaliteit/prijsverhouding

Het is een telefoon wat Fijn in de Hand Ligt mooie beeldscherm en maakt Goeie Foto's zeker een aanrader!

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Ligt fijn in de hand

Jeroen 24-05-2018

Krachtpatser in een smaakvol compact jasje

Ik heb de Sony Xperia XZ2 Compact gekocht als vervanger van mijn oude vertrouwde Xperia SP.

Het mooie full HD display van de Xperia XZ2 Compact is een lust voor het oog.
Het toestel is razendsnel met de Snapdragon 845 processor en ik ben zeer te spreken over de camera!
Batterijduur is prima, over het algemeen kan je bij licht gebruik uitgaan van drie tot zelfs vier dagen zonder opladen.

Het enige minpunt van deze telefoon vind ik de afwezigheid van een FM tuner.
Dit is jammer omdat de SoC deze wel ondersteund.
Helaas lijkt het een trend om bij de high-end toestellen de FM tuner uit te schakelen.
Meerdere fabrikanten maken zich hier helaas schuldig aan...

Verder niets dan lof voor Sony voor het creëren van deze krachtpatser in een smaakvol compact jasje, dat tevens waterdicht is!

Pluspunten

• Scherm
  • Razendsnel
  • Camera
  • Accu
  • Waterdicht

Minpunten

• Geen FM tuner