Sony Xperia XZ1 Compact blauw / 32 GB - Reviews

Opslag
32 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 107 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Israil 09-11-2017

Compact en krachtig!

Ik vind Sony Xperia Xz1 compact echt top toestel, hij Is klein en krachtig een past gemakkelijk in je broekzak. De compacte versie heeft 4GB RAM geheugen en 32GB voor opslag en heeft 4.6 inch scherm, met snapdragon 835 processor is hij snel en loopt niet vast wat ik van Samsung toestellen niet kan zeggen. Ik werk in de bouw dus dat Is handig als hij veilig in broekzak past dan zo grote toestel. Maar als je student bent of je werkt Is in kantoor dan kan je voor de grote broer kiezen voor Sony Xperia Xz1 5.2 inch of premium van maar liefst 5.5 inch scherm. Verder hebben ze 4GB Ram geheugen en 64 gb opslag.

Mijn ervaring Is dat Sony toestellen niet vastlopen

Pluspunten

• Snel
  • Compact past makkelijk in je hand
  • accu gaat langer mee
  • Slowmotion kamera
  • Spatwater en stof dicht

Minpunten

• Accu niet te vervangen

Teun 08-11-2017

Mooie, snelle en solide telefoon met perfecte maat.

Ik houd van mooie, snelle en praktische telefoons. Daarom is 4,6 inch voor mij de maximale maat want dan kan ik hem met één hand heel goed bedienen. Waterdicht is voor mij een voorwaarde omdat ik hem onder de douche gebruik en met de fysieke toetsen kan bedienen (Touchscreens werken met water niet zo goed).
Deze Sony is supersnel en met de extra geheugenkaart is er voldoende ruimte voor alle bestanden (vnl foto's) die ik wil opslaan. De batterij gaat bij mij twee dagen mee waardoor ik om de dag moet opladen. Heel fijn is de 3.5mm hoofdtelefoonaansluiting. Ik heb een high end koptelefoon en die geeft het geluid icm deze Sony heel erg goed weer: beter dan een Samsung die ik eerder probeerde. De vingerafdrukscanner zit op de aan/uitknop waardoor je er in praktijk helemaal geen last van hebt maar wel goed beveiligd bent. Ik gebruik hem zonder hoesje en heb hem helaas van een meter hoog op plavuizen laten vallen. Er is een stukje verf van een hoekje af, verder geen schade. Voor wie op zoek is naar een snelle telefoon met een niet te grote maat kan ik deze van harte aanbevelen.

Pluspunten

• Fijne maat
  • Waterdicht
  • Snel, ook de vingerafdrukscanner
  • Stevig
  • Lange batterijduur

Minpunten

• niet goedkoop

Wietse 20-10-2017

Kleine maar dure krachtpatser

Strakke telefoon van Sony. Heb deze telefoon gekocht nadat mijn oude Xperia compact het had begeven. Ik ben erg van van deze lijn omdat de telefoons erg sterke Spec's en toch nog klein zijn gehouden.

Ook deze telefoon is een powerhouse die nog gemakkelijk in je hand past. De camera doet niet onder voor een compactcamera en het is erg fijn dat vooraf geïnstalleerde apps en skins allemaal verwijdert kunnen worden. Dit kon in vorige versies van de compact serie nog niet.

De telefoon heeft een prettig scherm met een gemiddelde resolutie. De telefoon is relatief zwaar maar ligt erg fijn in de hand. De telefoon heeft sterke speakers en apps lopen allemaal even soepel.

Minpunt aan de telefoon is het ontwerp de zijkanten. Daar is een kleine spleet tussen het scherm en de rand waar makkelijk vuil tussen komt. Ook is de telefoon niet meer waterdicht wat andere telefoons in de compact series nog wel waren.

Ik raad deze telefoon aan als u op zoek bent naar een high end smartphone die toch nog makkelijk met 1 hand te bedienen is. Wat dat betreft zijn er weinig alternatieven op de markt.

Sony komt bijna elk jaar met een nieuw model van deze Smartphone, houdt dus de
releases goed in de gaten want de prijs van de compact series daalt nauwelijks (de vorige versie van deze telefoon is nog steeds te koop voor de zelfde prijs).

Pluspunten

• Camera
  • Ligt lekker in de hand
  • Uniek in de markt

Minpunten

• Duur
  • Niet waterdicht
  • Er komt vuil tussen het scherm en de randen.

Leon 05-10-2017

Kleine telefoon, maar snel en super accuduur

De XZ1 Compact is een snelle maar relatief kleine telefoon, zoals Sony ze vaker gemaakt heeft. Dit keer zonder glaze achterkant, wat ik kan waarderen, aangezien deze in een vorige Serie relatief snel kapot ging. In tegenstelling tot veel andere telefoons met deze specs heeft de telefoon nog wel relatief grote bezels, maar ze zijn verder ook niet overdreven groot.

De telefoon voelt stevig aan, het scherm is zeer helder en scherp en de camera is prima.
De knoppen aan de zijkant zijn wel even wennen. Ik druk vaak op de volume knop, ipv de aan/uitknop, maar hopelijk doe ik dit binnenkort goed. Wellicht dat ik daardoor al een paar keer meegemaakt heb dat de telefoon in mijn broekzak niet meer gelocked was. De vingerafdrukscanner werkt erg snel en zit fijn in de aan/uitknop.

instellingen en software kunnen nog wel wat verbeterd worden, zoals o.a. het verfijnd kunnen configureren van de notificatie led, het regelen van de tril functie en de notificatie-icoontjes waar pijltjes verschijnen als er data verkeer is. Ook crashen er processen als ik de telefoon in de auto heb en er een bluetooth verbinding wordt gemaakt met de carkit.

Echter na de eerste 2 dagen gebruik een fijn toestel.

Pluspunten

• snel
  • klein
  • accuduur
  • vingerafdrukscanner
  • geen glazen achterkant meer

Minpunten

• notificatieled mag vaker uit
  • data icoontjes zijn zenuwachtig

Giuseppe 05-12-2017

Kleinere smartphone met sublieme specificaties

Geweldige compacte smartphone waar ik heel fijn mee kan werken. Lekker snel, genoeg geheugen en uitbreidbaar met extra geheugen kaart. Goede camera waar je 4k mee kan opnemen en ook in slowmotion. Gaat lekker lang mee dankzij slim accu gebruik.

Pluspunten

• Accu
  • Formaat
  • Processor
  • Camera

Kevin 05-12-2017

Goed formaat en snel.

De Sony Xperia XZ1 Compact heb ik nu een ongeveer 2 maanden in bezit. En ben er vanaf de eerste dag erg tevreden mee.
Ondertussen heb ik er al heel wat apps op staan en toch gaat de accu makkelijk 2 dagen mee.
De snelheid van de telefoon is onveranderd snel voor apps, bellen en de camera.
De telefoon heeft ingebouwde stereo speakers die voor een telefoon ongekend goed klinken en een behoorlijk volume kunnen produceren.
Verder is alles wat de XZ1 Compact te bieden heeft gewoon goed tot uitstekend.

Het is misschien nog wel de enige smartphone met een handzame grootte in combinatie met zeer hoge specificaties. Daarbij is de telefoon ook nog eens vrij robuust gemaakt.

Hiervoor heb ik verschillende Samsungs gehad waaronder een Samsung Galaxy S4, deze vielen uiteindelijk op alle fronten tegen.
Daarbij is de Sony een regelrechte verademing! Tot op heden dan ook geen problemen of kuren gehad.

Pluspunten

• Snelheid
  • Stereo geluid
  • Robuust
  • Grootte

barcode123 27-11-2017

Compacte, high end telefoon met top scherm & accuduur

Een van de snelste, maar enige compacte, high end telefoon met een uitstekend scherm, goed geluid en een zeer goede accuduur die waterdicht is en out of the box draait op Oreo (Android 8.0).

Pluspunten

• Uitstekend scherm
  • In real life vaak sneller dan de competitie
  • Zeer goed accuduur
  • (Echt) Compact, kleiner dan een iPhone 7/8
  • Waterdicht

Minpunten

• 32GB is in 2017 aan de lage kant

Norry 21-11-2017

Goeie camera

Zeer mooie gebruiksvriendelijke telefoon, camera maakt hele mooie foto's en video's !
Scherm is prima en accu meer dan voldoende om de dag mee door te komen.
Verwacht alleen niet veel van 3D maker, dit werkt totaal niet, resultaat kan je niets mee

Pluspunten

• Camera
  • Accu
  • Scherm

Minpunten

• 3D maker

Angelo 19-11-2017

Snel, compact en waterdicht - de Sony Xperia XZ1 Compact

Altijd op zoek naar een telefoon die makkelijk in de broekzak past, waterdicht is en de nieuwste software kan draaien. Dit alles heeft de Sony Xperia XZ1 Compact in zich. Een complete telefoon, die op Android 8 draait en zonder een al te zware shell. Hierdoor is de telefoon snel en heeft het niet te veel toegevoegde app's die je toch niet gebruikt. Qua design is het niet vernieuwend; de telefoon is een echte rechthoek, waar andere telefoons afgeronde hoeken hebben, wat makkelijk is voor het in de broekzak laten glijden. Een hoesje doet al veel deugd bij de Sony, helaas is hier nog niet veel keuze in.
Waterdicht betekende bij Sony altijd van die vervelende klepjes, maar dat is verleden tijd. De USB-C poort is gewoon open, net als de hoofdtelefooningang. Hier heeft Sony duidelijk van de concurrent afgekeken. Mooi.
De camera is goed, aan beide zijden. De 3d feature is een leuk dingetje, maar nog niet echt waardevol. Hopelijk wordt deze nog geüpdate en komen hier nog leuke extra's bij. Geluidskwaliteit bij filmen is ok, zelfs bij concertopname.
Al met al een kleine waterdichte krachtpatser die de komende jaren mee kan gaan. Top!

Pluspunten

• snel, android 8
  • waterdicht, geen klepjes
  • compact, niet al te groot

Minpunten

• design, te hoekig
  • weinig hoesjes, etc. op de markt

Martijn 18-11-2017

Helemaal happy

Telefoon als pre order besteld en helemaal tevreden! Vingerscan werkt soepel en versimpeld het unlocken van de telefoon. Camera's zijn van top kwaliteit en bied leuke mogelijkheden zoals een 3D optie, Slowmotion filmen enzovoorts. Behuizing voelt goed aan, gewicht is ook goed. Over het algemeen is dit een prima toestel die voldoet aan de eisen bij dagelijks gebruik. De koptelefoon bij de Pre-Order actie maakte de keuze voor mij alleen maar makkelijker! Prima telefoon!

Pluspunten

• Camera
  • Formaat
  • Android 8.0
  • USB - C
  • Accuduur

Minpunten

• Behuizing is redelijk kras gevoelig

john 13-11-2017

Mooi formaat wat lekker in je broekzak past.

Mooi formaat wat lekker in je broekzak past. Heerlijk geluid via hoofdtelefoon. Makkelijke bediening, overzichtelijk, makkelijk in te stellen. Accu gaat lekker lang mee. Super camera waar je leuke dingen mee kan doen. Moet je er wel de snelle sd card in doen. Ik ben enthousiast.

Pluspunten

• geluid
  • camera
  • bedieningsgemak

Stijn 10-11-2017

Perfect formaat en goede accu

Eindelijk weer een high-end compacte telefoon. 1 die je met 1 hand kunt vasthouden en die in elke broekzak past. Heerlijke accuduur en prima software. Hopelijk blijven de softwareupdates nog lang komen.

Pluspunten

• telefoon formaat
  • accuduur
  • redelijk stock android

Minpunten

• puntige hoeken

Kirsten 09-11-2017

Handzaam toestel met hele goede accu

Ik heb 3 jaar geleden de Sony Xperia Z3 Compact gekocht en deze beviel zo goed dat ik de XZ1 Compact heb gekocht. De camera is heel scherp en reageert super bij bewegen. De front camera lijkt een fish-eye lens te hebben, dit vind ik jammer.
Batterij gaat bij normaal gebruik 1,5 dag mee. Verder reageert hij snel ook al heb ik meerdere applicaties open staan. Blij met mijn aankoop!

Pluspunten

• Klein scherm
  • Accuduur
  • High end specs

Minpunten

• Fish eye front camera

Gerard Berkhout 09-11-2017

Geweldige smartphone!

Ik had hiervoor een Sony Xperia Z3. Ben daar nog steeds erg tevreden over, maar wilde graag iets nieuws. De Xperia z1 compact is toch duidelijk weer een flinke slag beter. Heel handzaam model! Start snel op, applicaties openen zeer snel. Eens in de twee of drie dagen opladen. (kom daar maar eens om bij anderen!)
De slowmotion camera werkt geweldig, maar je moet wel leren er goed mee om te gaan. het juiste moment van activeren is heel belangrijk. De 3d functie heb ik een keer uitgeprobeerd, maar mijn model wilde niet stil blijven zitten, Eerst nog maar eens met een levenloos object proberen.
Al met al ben ik erg blij met de gemaakte keuze, want dat is tegenwoordig niet zo eenvoudig.

Pluspunten

• Erg goed smartphone
  • Lange accuduur, snel in de bediening.
  • Leuke en zinvolle features.
  • Camera met bijzondere opties.

Minpunten

• zou tot nu niet weten wat!

Rob 09-11-2017

Fijn formaat, prima prestaties

Zoals altijd bij Sony (dit is mijn derde) zijn geluidkwaliteit en camera super. Voor mij ook de reden om Sony te kiezen, bellen, appen, SMS-en kunnen alle telefoons.
Ligt goed in de hand, en past in een broekzak. Dat het scherm iets minder scherp is vind ik niet van belang, ik ga geen tv of films kijken op mijn telefoon. Batterij gaat lang mee, goed androidsysteem, vingerafdruk werkt perfect.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • camera

Rafal 08-11-2017

Nice and solid design

I am long time the costumer of sony. Mostly it does not disappoint almost this time too. I' have chosen sxz1 compact becouse of design and nice offers to it (headset).

Pluspunten

• Nice look
  • Good camera
  • Menu

Minpunten

• Slow loading
  • System breakdowns

Robin 08-11-2017

High performance en toch nog in je broekzak passend?

Een van de weinige kleine modellen met state of the art specificaties.
Zeer goede camera en zeer snelle processor.

Alles in handzame telefoon

Pluspunten

• compact
  • high end specificaties

Minpunten

• minder hip ontwerp

Angelique 08-11-2017

Voldoet aan de verwachtingen

Een kwalitatief hoogwaardige telefoon, voldoet ruimschoots aanmijn verwachtingen. Mede dit toestel gekozen om zijn compacte uiterlijk. Mij worden de reguliere toestellen te groot.

Pluspunten

• Compact
  • Werkt snel
  • Kwalitatief goed produkt
  • Fijn toestel

Minpunten

• Geluid speaker niet super

Ties 07-11-2017

Uitstekend gebruiks gemak

Hele relaxte telefoon, ligt goed in de hand en is groot genoeg om mee te werken. De telefoon werkt snel, je kunt er mooie foto's mee maken en de accu duur is goed! Prima telefoon als je niet de hoofdprijs wil betalen zoals bij Apple!

Pluspunten

• Accuduur
  • Grote van de telefoon
  • Camera

Minpunten

• Intern geheugen mag nog groter

fs 07-11-2017

Sony stelt nooit teleur

Hele fijne telefoon. Sony is de enige die de high-end specificaties in een compact toestel stopt, iets waar ik naar op zoek was na de sony z3 compact. Fijn dat ze van de glazen achterkant afgestapt zijn bij deze telefoon, dat vond ik een nadeel aan de sony z3 compact. Al met al ben ik zeer te spreken over dit product, de camera, processor, batterij en vingerafdrukscanner werken uitstekend. En ook mooi meegenomen dat hij waterdicht is! Als je op zoek bent naar een kleine telefoon, maar wel met high end specificaties, dan raad ik deze telefoon zeker aan!

Pluspunten

• batterij
  • formaat
  • waterdicht
  • vingerafdrukscanner
  • high end specificaties

Minpunten

• ontwerp mag wel wat vlotter