Huawei P10 blauw / 64 GB

9,2 (98)

Huawei P10 Plus zwart, grafiet / 128 GB

Huawei P10 Plus zwart, grafiet / 128 GB Best Reviewed aug 2017
9,2 (98)

Beoordeling op basis van 249 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Martijn 04-05-2017 Product paar weken in bezit

Overtreft elke verwachting

Ik ben relatief blind voor de P10 gegaan na drie jaar een Xperia ZL gehad te hebben. Ik wist niet eens wat ik er echt van kon verwachten en ging akkoord omdat ik me de goede P6-verhalen van een vriend nog kon herinneren. Het resultaat is dat ik nu enorm positief verrast ben door deze geweldige telefoon, waar ik zelfs als ik m'n uiterste best doe nog geen minpunt voor kan bedenken.

Het is echt een prachtig apparaat met een schitterend ontwerp. Het is misschien wel de eerste Android-telefoon die je écht de luxueuze iPhone-feel geeft, zowel van binnen als buiten. De soepel afgeronde aluminium behuizing met het glas aan de voorkant en het effect dat je krijgt wanneer je het originele hoesje dichtklapt en door de doorzichtige rand kijkt - er is echt een hoop aandacht aan het design gegaan en dit design troeft elke voorgaande Huawei-telefoon heel hard af. Het scherm is voor mijn smaak aan de grote kant met 5,2 inch, maar de behuizing is zo compact dat ik het apparaat nog steeds prettig kan bedienen, zelfs met één hand - en als dat niet zo zou zijn, is daar een softwareoplossing voor...

De software is prettig omdat je een behoorlijke stockversie van Android krijgt. Er zit bijna geen bloatware op en wat er op zit, is daadwerkelijk nuttig (chapeau). Je kunt instellingen tot in de kleinste details naar je smaak tweaken. Zo vind ik het verplaatsen van de vingerafdrukscanner naar de voorkant echt geweldig, want nu kan ik acties als teruggaan, in één keer naar het homescreen gaan, de telefoon unlocken en taakbeheer openen allemaal met dat éne vingerafdrukscannertje doen, wat me op het scherm weer een extra strook aan ruimte oplevert - geen virtuele knoppen meer nodig. Vernuftig, en dat is nog maar één van de ontelbare opties die je krijgt.

Tenslotte zit het qua hardware puik in orde. Grafisch veeleisende apps als Grand Theft Auto: San Andreas kunnen worden gespeeld met de grafische instellingen allemaal compleet op hun max, met alsnog 60 frames per seconde. Zelfs de zwaarste mobiele app op het moment, Radiation Island, draait met soepele framerates op de allerhoogste instellingen. De telefoon is gewoon zeer snel en er is geen enkele hint die erop wijst dat hij ergens in de nabije toekomst ook maar een beetje zal vertragen.

De camerakwaliteit is werkelijk verbluffend - natuurlijk is hier samen met Leica veel aandacht aan gespendeerd, maar nadat ik met vrienden met een P9 Lite, iPhone 7 en Galaxy S8 een wedstrijdje deed (foto's maken van hetzelfde stuk vloerkleed), sprong de P10 er met kop en schouders bovenuit - je zag verreweg de meeste textuur en de meest realistische kleuren, zelfs bij donkere omstandigheden. De snelheid en voorgenoemde prestaties in apps deden overigens geen procent onder voor die van de S8 - integendeel...

Al met al is er eigenlijk niets waar ik over kan klagen. Echt helemaal niets. Hoewel, ik vond de iconen in eerste instantie veel te groot, maar dat was al gauw opgelost door een ander thema met nieuwe icoontjes te installeren - eentje die meteen ook volledig naar mijn persoonlijke smaak is. Dit is echt een telefoon die je alles geeft: prachtdesign met luxueus gevoel, enorm goede performance en een vrij, open en smooth besturingssysteem. Het is gewoon de beste telefoon ooit gemaakt... En dat voor twintig euro per maand minder dan de naaste concurrent! De prijs/kwaliteitsverhouding is ongezien!

Het cijfer? Tjah, ik kan wel een 9 geven onder het mom "geen enkel product is perfect", maar ik kan me aan de andere kant geen imperfectie bedenken... En als een telefoon zó goed is dat dat het geval is, dan verdient deze het ook gewoon: hoppa, een 10. Gaan ervoor dus! Bedankt en proficiat Huawei, een bedrijf dat zich meer en meer ontpopt als de nieuwe grote speler in de smartphonemarkt - en terecht.

Pluspunten

• Luxueus, prachtig design
  • Ongelooflijk goede performance
  • Hoogstaande camera
  • Heerlijke stock-Androidversie; geen bloatware
  • Zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding

Leo 16-05-2017

Ik hoor dat er geen GPS in zit, werkt Google maps en Google Earth dan wel

Nathalie 19-04-2017 Product paar weken in bezit

Fantastische camera

Een fantastische telefoon. Hij heeft een lekker groot scherm, reageert snel, ligt goed in de hand. De mogelijkheden zijn groot, denk aan bedienen met één hand. De camera maakt fotograferen een genot. Ik schiet hier hé wat kiekjes weg en deze telefoon is echt de beste die ik ooit heb gehad. Mijn vorige huawei waar ik overigens ook erg tevreden over was, kon niet "zwemmen" dat hoeft met deze geen probleem meer te zijn.
Al met al erg tevreden!

Pluspunten

• Groot scherm
  • Lekker in de hand
  • Fantastische foto's
  • Waterproof

Robbert de Wilde 29-03-2017 Product paar dagen in bezit

Geweldige bouwkwaliteit, goede batterij en soepele software!

Dit toestel kost maar 480 euro bij mijn 2 jarige abonnement. Daarvoor krijg je een toestel wat enorm goed gebouwd is met software waar pure (stock) Android nog wat van kan leren. Het toestel is erg snel, de vingerprintscanner werkt in een ogenblik en alle standaard features die je verwacht zijn aanwezig. Er is bijna geen (zogenoemde) bloatware aanwezig en de UI ziet er gelikt uit.

De camera blinkt uit, met fantastische auto-shots en een uitgebreide pro mode. De monochrome camera zorgt voor indrukwekkende kleur en contrast verhoudingen, vooral in low-light scenario's. Er zijn ook voldoende opties aanwezig, als panorama, time-lapse en portrait mode om fantastische foto's en video's te maken.

Alle features die deze smartphone heeft in zo'n kleine vormfactor en dan nog een accu van 3300 mAh die er voor zorgt dat het toestel meer dan een dag mee gaat onder intensief gebruik is enorm indrukwekkend.

Huawei is ook een bedrijf wat een snel erg veel gegroeid is maar lijkt alle goede stappen te nemen. Ze hebben een erg goede customter service, iets waar Samsung van kan leren.

Één minpunt van deze telefoon is dat het niet waterproof is, je kan hem dus niet mee het zwembad in nemen. Persoonlijk vindt ik dit bijna geen punt, maar toch goed om even te noemen.

Op zoek naar een betaalbare telefoon die de aanpasbaarheid en kracht van Android heeft maar de vormfactor/bouwkwaliteit van een iPhone? Dan is deze Huawei P10 DE telefoon voor jou!

Pluspunten

• bouwkwaliteit
  • camera
  • software
  • customer server
  • mooi scherm

Minpunten

• niet waterproof

bert2004 02-09-2017

De één zegt dat hij waterproof is en de ander weer niet. Wat is het nou?

Bram 22-03-2017 Product paar dagen in bezit

Goede camera, mooie telefoon, nog kleine maars

De P10 is mijn eerste Huawei en na een halve dag uitproberen is mijn eerste indruk dat de prijs kwaliteitsverhouding goed is.
Aangezien de P10 nog niet beschikbaar is bij de grote ketens wou ik dit toch al meegeven.
De P10 is een zeer mooie telefoon die luxe aanvoelt en uitstraalt. Het 5.1 inch formaat is voor mij een grote plus aangezien ik geen fan ben van te grote smartphones. De afwerking kan evenwel nog beter. Indien de fingerprint scanner anders verwerkt kan je de bezels verkleinen.
De Leica camera is veelbelovend, de eerste foto’s genomen bij goede lichtinval zijn super helder en er zijn voldoende instellingsmogelijkheden.
De P10 draait zeer vlot en er is geen enkele hapering te merken bij het ontgrendelen met de fingerprint scanner. De batterij is op het eerste zicht ok maar ook niet goed. Na 7u standaard gebruik was ik toch al 35% batterij kwijt.
Conclusie:
Voor 599 euro heb je een top telefoon die qua prestaties en camera niet onderdoet voor de Samsung Galaxy s7 en iphone 7. Anno 2017 had ik wel graag waterdichtheid, wireless opladen en een batterij die eindelijk echt 2 dagen mee gaat.

Pluspunten

• camera
  • luxe uitstraling
  • performantie

Minpunten

• geen waterdichteid
  • geen wireless opladen
  • batterij

trotse bezitter 12-09-2017 Product paar maanden in bezit

Fijn toestel met stekre accu en groot scherm

Ik heb reeds de Huawei P6-P7-en P8 gehad en was weer toe aan een ander toestel. ik ben bij de Huawei P10 zilver blijven steken, door zijn mooie uitstraling. zijn uitgebreide capaciteiten en een betere accu. ik heb hem nu 1 maand maar ik heb hier geen spijt van gehad. en zijn mooie foto's en video's zijn uniek te noemen.

Pluspunten

• bestere accu
  • betere camera
  • zijn vele makkelijke instellingen
  • snelle oplading van accu
  • en de drie jaren goede onderhoud van Huwaei

Minpunten

• ik heb nog geen minpunten gevonden

Joa 07-09-2017 Product paar weken in bezit

Doet niet onder voor Samsung.

Eigenlijk gekozen omdat mijn vrouw al een huawei nexus had en daar heel tevreden over is. Plus dat een nieuwe Samsung s8 8 euro per maand duurder was. Hij ligt super in de hand, snel, super foto's eigenlijk top.

Pluspunten

• Handzaam
  • Niet te duur
  • Top foto's

Minpunten

• Misschien dat hij niet water dicht is

Kanki 16-08-2017 Product paar maanden in bezit

Goede processor

Het is een kwalitatief toestel die makkelijk concurreert met Samsung en Iphone. Batterij gaat langer mee dan een dag vanwege een slimme processor die je gebruik monitored. Standaard 64 GB is ook ideaal voorde geweldige foto's die je maakt met de Leica lens!!

Pluspunten

• Vingerscanner
  • Fotocamera
  • Beeldscherm
  • Processor

Minpunten

• Toetsenbord

Rararenate 28-04-2017 Product paar weken in bezit

Top toestel

Dit is echt een Top toestel met een super camera, heel makkelijk in gebruik met een zeer stijlvol design

Pluspunten

• Camera

Aart 27-04-2017 Product paar weken in bezit

Super mobile

Na jaren een Sony te hebben gehad nu overgestapt op de Huawei P10. Super telefoon met lange batterij tijd 3dagen in bespaar stand. Mooie foto's en handig dat jezelf mappen kan maken. Ben dan ook erg tevreden.

Pluspunten

• Battery
  • Foto's
  • Bediening

Minpunten

• Elke 3 dagen je scherm ode invoeren

Tessa Weggers Mulder 26-04-2017 Product paar weken in bezit

Erg tevreden

Ik werk bij tele2 en verkoop allerlei soorten toestellen, maar zelf zat ik nog met de iphone 4 niet wetende welk toestel ik moest nemen. Door prijs kwaliteitvergelijkingen die ik op mijn werk dagelijks maak wist ik dat de huawaii de beste koop was! Ik heb direct de p10 in pre order besteld. Super camera, hele mooie herinnerringen die ik met veel plezier vastleg. Super geheugen, handzaam, snel en snel op te laden. De huawaii p10 raad ik ieder aan, helemaal als je budget niet erg ruim is maar je wel graag mee gaat in ontwikkelingen en een goed toestel wilt.

Pluspunten

• Camera
  • Geheugen
  • Snelheid
  • Handzaamheid
  • Formaat

ivo knottnerus 21-09-2017 Product paar weken in bezit

Erg blij met m'n nieuwe Huawei P10 !

Veel beter als mijn oude Samsung. De 2 camera's geven een mooi scherp breedbeeld . De opslag capaciteit is prima. Het toestel is handig te bedienen. Gewoon erg klantvriendelijk

Pluspunten

• 2 camera's
  • goed geluid
  • handige bediening
  • goede interne opslag
  • goede batterij

eric 20-09-2017 Product paar weken in bezit

duidelijk scherm, sms berichtenapp ontbreekt

Goed produkt met een duidelijk scherm, lekker makkelijk met vingerherkenning te openen. Alleen jammer dat er geen berichtenapp meer op zit.

Dennisknegt 19-09-2017 Product paar dagen in bezit

Dennis

Super toestel! Erg snel en super goede camera. Ben er erg wijs mee. Service van Huawei is ook prima. Zal dit product zeker aanraden

MWC 19-09-2017 Product paar dagen in bezit

Een high end toestel met een vriendelijke prijs

Super telefoon met goed ontvangst ook op slecht bereikbare plekken. T.a.v. prijs kwaliteit verhouding een Apple en Samsung killer. Waarom duur betalen? Mooi formaat en voelt degelijk aan. 3 jaar garantie. goede service.

• Degelijke behuizing
  • Super foto's
  • Accuduur

Minpunten

• Niet water dicht

Hans ten Lohuis 19-09-2017 Product paar weken in bezit

Super mooie Huawei P10

Het is een mooi uitziend stabiel en super werkend toestel.
De Leica camera geeft grandioze beelden waar ik veel gebruik van maak.
Accu gaat mooi lang mee en ik kan alleen maar zeggen dat ik super tevreden ben met alles wat mijn eerste Huawei allemaal kan.
Een Top toestel!

Pluspunten

• LEICA CAMERA
  • ACCU
  • Snelheid
  • Super geluid
  • Gebruiksgemak

Antje 19-09-2017 Product paar weken in bezit

Mooi toestel

Toestel voldoet geheel aan de verwachtingen. Mooi en duidelijk beeld. Werkt snel en zonder problemen. Alle geïnstalleerd en apps en programma's werken probleemloos.

Aroua 19-09-2017 Product paar weken in bezit

Heel goed camera en heel snel apparaat

Echt super apparaat ik had kans om andere apparaten of merken te kiezen maar heb ik Huawei p10 gekozen en heb ik geen spijt van echt te vrede

Fish 19-09-2017 Product paar weken in bezit

Mooi, super camera en lang stand-by

Is mijn 3e Huawei, wederom in dual sim uitvoering en wel een hele mooie blauwe. Als ervaren Huawei gebruiker stoor ik me niet aan hun Android skin. In 2 jaar tijd, ik had hiervoor een G8, werkt alles wel weer een flink stuk sneller. Heb nu 5" ipv 5,5" dat is toch wat handzamer. De rappe vingerafdruk sensor is te gebruiken voor meerdere functies, de plek is nog wat wennen. En natuurlijk lijkt hij op een iPhone, so what?

Pluspunten

• Duals sim en 64Gb
  • Camera met 2 leica lenzen
  • Dikke accu
  • Mooi 5" scherm
  • Goede oortjes

Minpunten

• Zonder hoesje erg glad
  • Looks like iPhone
  • Adapter is giga groot maar wel 2Ah

Manit 19-09-2017

Super smart telefoon.

Ik heb deze telefoon voor een week en ik ben super blij. De telefoon kan alles wat ik wens doen. Het reageert heel snel dus dat is de super punt voor mij.

Martin 19-09-2017 Product paar weken in bezit

Zeer tevreden

Ben overgestapt van Samsung Galaxy S5 naar Huawei P10. Ben uiterst tevreden:
- volle accu gaat 2x zo lang mee
- weinig bloatware
- zeer goede camera met Leica-lenzen
- toestel is dun en licht, maar voelt stevig aan
- felle zaklamp / flitser

Pluspunten

• accuduur
  • camera
  • dun en licht

Minpunten

• niet waterdicht
  • accu niet makkelijk te verwijderen