LG G6 H870 zilver / 32 GB - Reviews

Opslag
32 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 27 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

jose1977 16-04-2017 Product paar weken in bezit

Mooie robuuste telefoon, top scherm

De eerste indruk van de telefoon is heel goed. Mooie afgerond design, robuust uiterlijk, mooie groot scherm, veel meer ruimte onderaan in het scherm.
Na gebruik merk je dat je met een snelle telefoon te maken hebt. Geen hapering te merken. Alle games werken naadloos en snel.
Het grootste ongemak is de aan/uit knop icm de vingerafdruk sensor. Heel ongemakkelijke positie als je de telefoon in de hand hebt. Ook heb ik een broektelefoontje gepleegd, dat was lang geleden dat ik ongemerkt de telefoon aan heb gezet in mijn broekzak.
Na wat nalezen op internet blijkt de processor al 2 jaar oud te zijn. Vreemd voor een toptoestel. Ook het feit dat android 7 erop staat ipv 7.1 is vreemd. Ik schrok van de prijs, echt veel te veel voor dit toestel. Voor 300 euro minder oke, maar voor dit geld kan ik beter krijgen.

Pluspunten

• scherm waaw, kleuren waaw
  • camera heel goed, ook fijne breedbeeld lens
  • batterij goed, ook ondanks screen always on

Minpunten

• aan/uit knop positie niet fijn
  • verouderde hardware
  • prijs te hoog

Nicole 26-04-2017 Product paar weken in bezit

Fijne telefoon met veel mogelijkheden

De LG G6 is een goede telefoon die lekker in de hand ligt. De afwerking met platina vind ik persoonlijk erg mooi. De telefoon heeft zelfs nog een FM-radio. Grappig, want op andere nieuwe telefoons is deze vaak niet meer te vinden. De geluidskwaliteit en beeldverhouding vond ik ook goed. Bij schemer worden foto's niet zo helder en ook de selfie camera is soms niet helemaal helder. Dit valt me tegen want ik had betere selfies verwacht van zo'n nieuwe, dure telefoon. Met goed daglicht kan je wel hele mooie foto's maken. Ik heb trouwens alleen maar de 'basis stand' gebruikt.
De vingerafdruk scanner werkt er goed en hier was ik erg tevreden mee!
Het toestel schijnt een val vanaf 1 meter hoogte te kunnen overleven en het kan ook voor 30 minuten onder water. Dit heb ik niet uit durven testen.
Ik vond dat de accu lang mee gaat en ik vond ook het geheugen van 32 GB voor mij genoeg. Persoonlijk vind ik €749 voor een telefoon wel veel geld.
Nog een minpuntje vind ik dat de accu niet meer verwisselbaar is.
Verder is het een prima telefoon met veel mogelijkheden en een prachtige afwerking!

Pluspunten

• Mooie afwerking
  • Duidelijk scherm
  • Snelle werking
  • Goede accu
  • Fijne beeldverhouding

Minpunten

• Slechte selfies
  • Accu kan je niet meer zelf verwisselen

O 19-04-2017 Product paar dagen in bezit

Stijlvol toestel, maar een paar minpuntjes...

Het nieuwste top toestel van LG, de G6, is er zeker wel eentje om goed te bekijken!
Het toestel ziet er stijlvol en chique uit en ligt ondanks zijn scherm van 5.7inch lekker in de hand en laat zich makkelijk bedienen. Nu is die 5.7inch wel een beetje gemeen want het scherm is vooral wat langer, ipv dat het ook breder is wat je verwacht als het diagonaal omhoog gaat. Voordeel is dat je zeer prettig over het internet kan surfen en ook PDF bestanden lezen hierdoor overzichtelijk. Nadeel is wel dat als je het scherm draait om een filmpje te bekijken (Netflix, YouTube) je veelal 2 zwarte balken aan beide zijkanten hebt. Maar persoonlijk heb ik dit niet hinderlijk gevonden.
Het scherm zelf heeft een mooie heldere weergave en ook de camera maakt zeer mooie foto's, ook als er wat minder licht aanwezig is. De combinatie met de groothoek lens biedt veel leuke en mooie mogelijkheden. Verder loopt alles soepel en snel en heeft de telefoon weinig moeite met zwaardere opdrachten maar dat mag ook verwacht worden van zo'n nieuwe high-end toestel. Dat de nieuwste telefoons tegenwoordig een snellaad functie hebben is een zeer welkome uitbreiding!

Wat ik wel een nadeel vond is de fysieke knop aan de achterkant met de ingebouwde vingerafdrukscanner. Ja, de scanner werkt zeer goed en snel en heeft maar even een klein stuk van je wijsvinger nodig om te unlocken, maar ik vond het niet prettig dat het aan de achterkant zat. Lastig in een carkit en ik heb te vaak meerdere malen moeten klikken/scannen alvorens de vergrendeling er eindelijk af ging. Kan persoonlijk zijn maar ik vond het jammer.

Buiten dat is het voornamelijk een heel mooi toestel dat zeker geen verkeerde eerste indruk heeft achtergelaten. Je hebt altijd een aantal persoonlijke voorkeuren zoals de indeling van het toetsenbord, de weergave van je oproepen en de afwezigheid van een merkgebonden newsreader. Maar de skin van LG is zeker niet en slecht gelukkig lekker simpel! Je toestel staat niet al gelijk bomvol apps die je toch nooit gebruikt zoals Samsung altijd deed.

Het toestel doet wat er van verwacht wordt en doet dat lekker snel. Bovendien ziet het toestel er super uit!

• Stevig maar toch licht
  • Camera
  • Laad snel op
  • Werkt soepel en snel

Minpunten

• Locatie fysieke knop aan de achterzijde
  • 5.7inch, maar dan anders

Kim0112 19-04-2017 Product paar dagen in bezit

LG G6 makes life not only good, but even better

Mijn eerste indruk van het toestel was positief en deze indruk is alleen maar sterker geworden. Ik was na één week al overtuigd.
Innovatief, modern, naadloos en stevig design. Groot scherm. Ligt fijn in de hand. Werkt goed en snel. Lange accuduur en snel opgeladen. Hard volume mogelijk. Helder, scherp en zuiver beeld en geluid vanuit elke hoek. Grote en scherpe foto's. Meerdere apps in één scherm te gebruiken. Biedt uitgebreide functies, instellingen en mogelijkheden (veel personalisatie mogelijk). LG bevat een eigen app-store. Bevat diverse specificaties, w.o. Blue Light tegen vermoeide ogen, Bleutooth voor gegevensoverdracht en Fingerprint als extra beveiliging.
Ik was eerst overdonderd door het besturingssysteem van Google Android (7.0 Nougat), maar ik ben hier de voordelen van gaan inzien. O.a. de bescherming van privacy en het geven van toestemming, de grote mate van personalisatie m.b.t. instellingen en weergave, en synchronisatie met andere apparaten en apps. Voor mij geen iPhone met iOs meer!
Qua prijs-kwaliteit zou ik de LG G6 zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Design en vormgeving
  • Kwaliteit beeld en geluid
  • Accuduur en oplaadsnelheid
  • Gebruiksgemak en snelheid
  • Groothoeklens

Minpunten

• Kwaliteit groothoeklenscamera's
  • Net te groot om met één hand te bedienen
  • Opslagcapaciteit (uit te breiden met SD)

ReviewDanny 18-04-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtig groot scherm, degelijk en ligt prettig in de hand

Na het uitpakken van de telefoon lag deze direct prettig in de hand. Heb namelijk niet al te grote handen en was bang dat het geplaatste grote (5.7") scherm ervoor zou zorgen dat deze niet prettig te bedienen zou zijn. Dit was dus direct van de tafel geveegd en hij voelt goed (en niet al te glad) aan, hij is niet veel breder dan mijn voormalige S4 en kom gemakkelijk met een hand (duim) bij de andere kant van het scherm.

Na het aanzetten van de telefoon was het scherm met zijn afgeronde randen wat wennen maar wat een scherpte, detail en helderheid. Het langere scherm zorgt ervoor dat je minder hoeft te scrollen bij applicaties zoals whatsapp of nu.nl. Wat mogelijk als onhandig kan worden ervaren is dat je alle applicaties separaat dient in te stellen op de beeldverhouding 18:9. Wat mij betreft had er wel een optie "voor alle geselecteerde apps" mogen zijn. Mogelijk is dit alleen een software dingetje.

De snelheid van het toestel is goed echter sommige reviews wordt er aangegeven geen haperingen op te merken. Begrijp me niet verkeerd, het gaat hier om een topklasse telefoon echter sommige spellen zijn wel wat haperingen te bespeuren zoals Sky Force en Minion Rush. Eventueel kan dit ook te maken hebben gehad met de internet verbinding (4G) die ik op dat moment had.

Voor mij was de locatie van de aan/uit knop met de geïntegreerde vingerafdruk sensor onprettig. Uitschakelen van het scherm voelde ongemakkelijk en als je niet uitkeek had ik het scherm weer ingeschakeld door de vingerafdruklezer.

De camera op de achterkant werkte snel en naar behoren met goede kwaliteit foto's. De optie om met de groothoeklens (125 graden) foto's te maken is een fijne bijkomstigheid. Zo kon ik gemakkelijk totaal foto's maken van mijn kinderen. Ook met de groothoeklens aan de voorkant kon ik leuke kiekjes maken met mij en mijn gezin.

Al met al heeft deze telefoon een geweldige uitstraling, look en feel (ligt fijn in de hand ook met kleinere handen) en werk hij lekker vlot. Als het toestel een courante processor zou hanteren zou het kostenplaatje beter tot zijn recht komen. In deze zou hij prima €100 - €200,- goedkoper mogen zijn. Als de kosten buiten beschouwing worden gelaten is het een echte aanrader!

Pluspunten

• Groot scherm voor afmeting
  • Uitstraling, look en feel (ligt fijn in de hand)
  • Bouwkwaliteit
  • Kwaliteit en Groothoeklens camera
  • Vingerafdruk Lezer accuraat

Minpunten

• Locatie vingerafdruklezer
  • Accu duur

Eric 16-04-2017 Product paar weken in bezit

Verhoudingen scherm ideaal.

De LG G6 vind ik een prachtige telefoon die heerlijk in de hand ligt. De vingerafdruk scanner/home knop aan de achterzijde is zeer prettig geplaatst. De scanner zit er weinig naast. Ook het ontgrendelen door een patroon te tikken op het scherm werkt zeer prettig als het toestel bijvoorbeeld plat op tafel ligt. De verhoudingen van het scherm zijn ideaal bij het lezen van teksten, bezoeken van websites of om 2 leesvensters/apps onder elkaar te plaatsen. Bij het kijken van video heb je aan beide kanten van het beeld zwarte balken waardoor goed zichtbaar is hoeveel het scherm groter is. Het scherm wordt dus niet altijd benut. Wat ik zeer spijtig vind is dat het een lcd scherm is en geen oled. Ik mis het diepzwart. Ook oogt het wit wat blauw, op te lossen door het toestel op comfort stand te zetten. Vooral 's avonds prettig in een donkere omgeving. De camera aan de voorzijde heeft een grote hoek die het maken van selfies zeer makkelijk maakt. Aan de achterzijde zijn er 2 lenzen voor de camera, ren standaard en een groothoek. Deze laatste heeft me al regelmatig, vooral binnen, uur de brand geholpen. De software echter maakt soms erg vreemde keuzes. Bij wat minder licht kiest hij bijvoorbeeld 1/24 sluitertijd met een iso van 150. Dit maakt het bijna onmogelijk om zonder beweging iets vast te leggen. Dit is wel handmatig in te stellen, maar niet iedereen zal daar op zitten te wachten of verstand van hebben. Bij het inzoomen van de foto's worden ze al snel korrelig, ook wanneer ik kies voor de hoogste resolutie. Vergeleken andere camera's (Samsung S7 en de iphone 6 en 7) vallen de plaatjes van de LG tegen wanneer je wat inzoomt. Ook als je niet verder dan 100% inzoomt. Met mijn redelijk standaard gebruik moet ik de telefoon na 12 uur aan de lader leggen. Daarmee haal ik vaak niet een hele dag. Het opladen is wel snel gebeurd. Al met al een zeer prettige telefoon die op veel fronten indruk maakt, maar ook op sommige vlakken punten laat liggen.

Pluspunten

• Verhoudingen scherm.
  • Uitstraling, look en fool.
  • Groothoek camera achterzijde .
  • 100 graden, 13mp selfie camera.
  • Vingerafdruk scanner accuraat

Minpunten

• Lcd in plaats van oled.
  • Kwaliteit van de foto's bij inzoomen/croppen.
  • Batterijduur.
  • Toestel wordt soms wat warm bij intensief gebruik.

kees jan 02-09-2017 Product paar dagen in bezit

zwaar ondergewaardeerd toptoestel!!

Na het lezen op internet overgegaan op dit toestel ipv de samsung s8. Reden de gebruiks interface is ongelofelijk goed.
vingerscan werkt top en schijnt beter te zijn dan de s8 en is ook zo. Wifi 5ghz en ac!! Alles werkt super en foto,s haarscherp en hdr afspelen!!
Gewoon kopen dit toestel helemaal niks mis mee en waarom in de grijze massa van samsung opgaan. super LG goed gedaan.

Pluspunten

• accu duur
  • gebruiks ervaring.
  • 5ghz en ac
  • kwaliteit geluid en foto,s en film
  • mooi uiterlijk glas en metaal

Minpunten

• zwart kon wat zwarter
  • 1 speakertje

hettestpanel 01-05-2017 Product paar weken in bezit

Mooi Scherm, Top Camera, Waterdicht en Snelladen functie

Voor testpanel en kieskeurig mocht ik in 2 weken dit toestel testen. LG heeft een goede keuze gemaakt door het toestel vlak (zonder uitstulpingen) te maken, een luxe uitstraling en design te geven, met super 13MP camera's zowel voor als achter, groothoeklenzen op beide zijden, een enorme hoeveelheid mogelijkheden bij het maken van zowel foto als filmopnamen, waaronder een manual mode, waarbij je alles zelf in kunt stellen. Uitstekend voor de gevorderde fotograaf. Ook kunnen de opnamen in RAW formaat gemaakt worden waardoor je ze eenmaal thuis kunt bewerken.

Getest en een super functie is de water en stofdichtheid tot 1,5 meter en 30 minuten lang. makkelijk voor als je een stortbui op je hoofd krijgt in Nederland waar het altijd regent, blijft je telefoon tenminste gewoon functioneren.

Het scherm is superhelder en scherp, en heeft een 5,7 inch afmeting maar past door de 18:9 verhouding in je hand.

Er zijn teveel functies om op te noemen, maar een paar hieronder:
- Vingerafdrukscanner
- maar liefst 4 camera's incl groothoekbeeld aan beide zijden met zeer uitgebreide mogelijkheden
- snelladen
- water en stofdicht IP68 certificering
- knockon met knockcode ontgrendeling
- mooi luxe design
- GPS
- FMRadio
- Always on display
- goede accu 3300mAh
- Android 7.0 met zekerheid tot updates (LG Kennende)

Kortom ik beveel deze alles omvattende smartphone aan, een schitterende smartphone met enorm veel mogelijkheden.

Pluspunten

• Snelladen
  • Hoogwaardige accu
  • Waterdicht tot 1,5 meter voor 30 minuten
  • 5,7 " QHD+ handzaam kraakhelder scherm
  • 13MP Camera met vele mogelijkheden

Minpunten

• Te hoge prijs

Henk 23-04-2017 Product paar weken in bezit

LG is terug met een toptoestel

Een fijne telefoon in gebruik, erg gebruiksvriendelijk. Het grote scherm is prettig om naar te kijken en heeft een fantastisch detail. De accu gaat lang mee. Het geluid is goed. De camera's zijn snel en leveren haarscherpe foto's op. Ook de groothoeklens is een super aanwinst. De telefoon is en blijft erg snel.

Pluspunten

• Goede en snelle camera's
  • Snelle processor

Minpunten

• Locatie van de speaker(horizontaal; vinger ervoor)
  • Fotokwaliteit groothoek is minder

Elis 19-04-2017 Product paar weken in bezit

Wat een pareltje!

LG heeft met de G6 weer een prachtig toestel op de markt gebracht! Wat een mooi en groot scherm, wat een snel toestel! Het toestel ligt goed in de hand en heeft een chique uitstraling. Het scherm loopt bijna tot de rand van het toestel door.
Als Android gebruiker is het een fluitje van een cent om het toestel te bedienen. De camera met vele functies maakt het een feest om foto's te maken. Selfies waar lekker veel op past door de breedhoek camera, vierkante foto's maken, foto's aan elkaar plakken: het kan allemaal!
Fijn dat het toestel 32 GB opslag heeft en uit is te breiden door het plaatsen van een micro SD kaart.

Pluspunten

• groot scherm
  • camera met veel functies

Minpunten

• hoge prijs

Henrik 24-09-2017 Product paar weken in bezit

LG G6 makelijk in gebruik en een goede camera

Heb voor mijn vrouw een LG G6 smartphone gekocht.

De telefoon LG G6 bevalt prima, een hele verbetering t.o.v. haar vorige toestel de Samsung Note 4.
Hij is snel en de batterij voldoet goed en behoeft duidelijk minder opgeladen te worden.
Een uitstekende camera met 2 lenzen maakt het helemaal af.

De LG G6 heeft een helder en geen afgerond scherm wat beter bevalt als de afgeronde schermen van Samsung tegenwoordig.
Ook de opdringerige software zoals bij Samsung ontbrak.

De data van het oude toestel kon ik gemakkelijk overzetten dankzij LG software die standaard op de telefoon zit. Toppie!

Pluspunten

• camera met 2 lenzen
  • duidelijk en niet afgerond beeldscherm
  • minder opladen
  • snel

Miranda van es 07-09-2017 Product paar maanden in bezit

LG G6 Zilver

LG G6 Zilver (Product gekocht)

Geweldig toestel ben groot fan van lg telefoon. Enorm gebruiksvriendelijk en een mooi design. Toestel is iets groter en robuuster dan de G4. Ideaal dat het water en stofdicht is. Ander daaruit volgend voordeel is dat het toestel niet uit elkaar valt als ik het weer eens wat hardhandig neerleg;-)

Pluspunten

• Water en stofdicht
  • Robuust
  • Mooie foto's

Minpunten

• Wordt wat warm bij intensief gebruik
  • Nieuwe oplader

B Krijgsman 02-09-2017 Product paar weken in bezit

Perfect Phone LG G6

Since several weeks I use the phone, already I was very happy with my G3 but the G6 has it all, great sound, features, specifications and perfect camera.

Pluspunten

• Sound
  • Specs
  • Camera

Bert van Hensbergen 28-08-2017 Product paar weken in bezit

Accu LG G6

Ik heb een LG G6 aangeschaft vanwege zijn goede specificities. De batterij gaat veel langer mee als mijn vorige toestel.

Pluspunten

• Goede Batterij
  • Zeer mooie foto's
  • makkelijke bediening

Ricardo 06-08-2017 Product paar weken in bezit

Top toestel

Ik wilde een high-end android toestel en ben daar met de LG G6 zeker in geslaagd. Het toestel heeft een mooi en robuust design en past perfect in de hand. Daarnaast vind ik de vingerafdruk optie ook erg handig. Het scherm is groot en van goede kwaliteit en met de camera('s) kan je echt mooie foto's nemen. De batterij houdt het tot nu toe een stuk langer vol dan zijn voorgangers. Dat het toestel waterdicht is, is een handige feature al ben ik niet van plan dat te testen.

• Scherm
  • Camera's
  • Waterdicht
  • Batterij

Arvid90 21-07-2017 Product paar weken in bezit

Goede telefoon fijn in gebruik!

Ik heb de G6 nu twee weken +/-.
Hiervoor was ik trotse gebruiker van de G3

Ben er zeer tevreden over.
Beeld, geluid en foto kwaliteit is super.
Batterij gaat bij normaal gebruik lang mee.

Enige nadeel is dat deze versie van android geen tabblad met favoriete contacten meer heeft. Het geen voor mij wel een gemis is.

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Camera (ook de 360 optie)
  • Batterijduur bij normaal gebruik
  • De uitstraling.

Minpunten

• Geen lijst met favoriete contacten meer

Rob H 12-07-2017 Product paar dagen in bezit

LG G6 Display verhouding 18:9

Na 2 jaar de LG G4 te hebben gebruikt ben ik overgestapt naar de LG G6.
Over de G4 ben ik heel tevreden. Toch weet de G6 voor mij de G4 te overtreffen.
De behuizing van de G6 voelt stevig aan, hierdoor ligt toestel lekker in de hand.
Waar de G4 nog een halfronde behuizing had aan de achterkant is de G6 plat. Voordeel is dat het bedienen van het toestel goed gaat wanneer deze bijvoorbeeld op een tafel ligt.
De display verhouding van 18:9 bevalt heel goed. Hierdoor is de display iets langer waardoor het lezen van websites en Ebooks prettig is.
De G6 heeft ook een wide angle camera. Deze ontbrak op de G4. Mooi om de wide angle camera de aankomende vakantie eens goed te testen.
Gezien steeds meer fabrikanten toestellen leveren waar geen SD-Card kan worden geplaatst is mede een van de redenen dat mijn keuze voor de G6 is gevallen.
De LG G6 heeft niet de nieuwste chipset aan boord. Dit is voor mij niet belangrijk. Toestel is super snel en het verschil met de laatste chipset is minimaal.

Pluspunten

• Schermverhouding 18:9
  • SD-Card
  • Wide Angle Camera
  • Accu capaciteit 3300 Mah
  • Quickcharge

Olie 02-05-2017 Product paar weken in bezit

Mooi design

Ik heb de G6 nu 2 weken en vind hem mooi. Het is een stevig apparaat met Gorillaglas aan de voorkant en metaal aan de achterkant.
Aan de achterkant zit een reguliere camera (13 mp en 71o) en daarnaast een extra groothoekcamera (13 mp en 125 o). Dit levert onwijs mooie foto’s op.
De G6 is een superkrachtig en snel apparaat en de vingerafdrukscanner aan de achterkant werkt perfect. Alhoewel de accu bij “normaal” gebruik net aan een dag meegaat, is de oplaadtijd snel (max. 2 uur) in vergelijking met mijn vorige toestel.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • snelheid en prestaties
  • robuust design

Minpunten

• uithoudingsvermogen
  • geen lednotificatie
  • Te duur

Wouter Marks 02-05-2017 Product paar weken in bezit

Mooi groot scherm!

Het is echt een mooi afgewerkte telefoon. LG heeft echt iets moois op de markt gezet. Hij werkt lekker snel, de vingerprint sensor werkt soepel en dat het ook direct de aan en uitknop is bevalt mij goed. De menu structuren zouden wat makkelijker mogen zijn maar dat is een persoonlijke smaak. De standaard google interface is net wat makkelijker.

Pluspunten

• Scherm
  • vingerprintsensor
  • Uiterlijk
  • Degelijkheid

Minpunten

• interface

aicha 28-04-2017 Product paar weken in bezit

groot beeld, langdurig batterij en snel

Me volgende telefoon is zeker deze LG. super mooie telefoon. batterij gaat lekker lang mee en super mooi beeld zowel video als foto's.

Pluspunten

• grote scherm

Minpunten

• universe oplader