LG K8 K350N 8 GB / blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG K8 K350N 8 GB / blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Freek38 04-12-2016

Goede telefoon voor een prima prijs

Geschreven voor: LG K8 K350N 8 GB / blauw

De telefoon is mooi van design. Kwaliteit van de fotos is goed. Ook met de frontcamera. Het is voor deze prijs een goede telefoon. Erg blij mee!

Pluspunten

• Prijs-kwaliteit verhouding
  • Goede camera's

G 24-10-2016

LG K8 Review

Geschreven voor: LG K8 K350N 8 GB / blauw

Al jarenlang maak ik gebruik van het Apple ecosysteem, van laptop tot telefoon, alles is van Apple. Toch besloot ik eens om producten van het andere team te proberen, namelijk Android.

Toen ik de LG K8 binnenkreeg viel me gelijk al op dat de presentatie (de doos) niet de allerbeste is, maar dat is natuurlijk te verwachten met een budgetmodel. Na het uitpakken van de telefoon zag ik dat de thuisknop op de achterkant zat samen met de volumeknoppen. Dit is natuurlijk anders op een iPhone. Ik moet wel zeggen dat het een meer natuurlijke manier is om de knoppen te bedienen als ze op de achterkant bevestigd zijn.

De LG K8 komt standaard met een aantal apps die 'bloatware' te noemen zijn, maar dit is erg minimaal vergeleken met andere fabrikanten. Het beste aan de LG K8 was het scherm, het is HD-resolutie met genoeg helderheid die zeker niet onder doet voor de schermen van hogere prijsklasse. Ook de snelheid van de telefoon komt redelijk in de buurt van duurdere modellen. Vergeleken met de iPhone 6S start hij apps maar een fractie van een seconde langzamer. De software die op het toestel komt is Android 6.0 Marshmellow, een redelijk recente versie. De LG K8 kent dus genoeg mogelijkheden. De speakers op de telefoon kunnen best luid en zijn van voldoende kwaliteit. Het oorspeaker om mee te bellen is ook goed.

Het enige wat tegenvalt op de telefoon is het opslaggeheugen en de camera. De camera is bijna onbruikbaar met onzettend veel ruis. De selfiecamera is van nog mindere kwaliteit. Het opslaggeheugen is slechts 8GB maar dit is gemakkelijk uit te breiden met een SD-kaart, dus dat valt wel op te lossen. De telefoon is helaas uitsluitend van plastic gemaakt en mist hoogwaardige materialen. De minpunten zijn minimaal met het aantal pluspunten. Voor zo'n voordelige prijs vallen de minpunten goed te overzien.

Al met al is deze LG K8 een uitstekende telefoon voor een budgetmodel. Hij is ook zeker bruikbaar voor mensen die telefoons uit een hogere prijsklasse gewend zijn.

Pluspunten

• scherm
  • snelheid
  • android-versie

Minpunten

• opslaggeheugen
  • camera
  • materiaal

joris Bink 23-10-2016

Zeer mooie en fijne mobiel voor weinig geld.

LG K8.
Pluspunten.

Deze zeer mooie en fijne LG K8 ligt lekker in de hand en glijd niet weg door de antislip achterkant. Ik heb nu een Samsung Galaxy J7 2016 en die is in principe wel goed alleen ligt niet zo lekker in de hand omdat het scherm aan de zijkanten niet bol is. Maar de Samsung Galaxy j7 2016 is 200 euro duurder en ik vind de LG K8 bijna fijner. Met de handige nfc functie kan je gemakkelijk bestanden overdragen zonder dat je met de computer moet klooien. Met de nieuwste Android 6.0 versie werkt alles goed en smooth. De 8 en 5 megepixel camera zijn voor deze prijs klasse uitstekend. Met zijn 720 hd scherm is een film er ook mooi op te bekijken. De 2125 mAh acu zogt er voor dat de mobiel lang mee gaat.

Minpunten:
De 8GB aan opslag word al met 4.5GB besteed aan het systeem. Je heb dus nog maar 3.5GB over voor games of foto’s (dit is wel echter wel uitbreid baar met 32GB maar daar kan je niet alle spellen op zetten). De volume en uit/aan knoppen zitten onder de camera dus als je net iets te hoog druk zit er een vette vinger op het scherm. De luidspreker zit ook op een vervelende plek want ik ga er de hele tijd met mijn hand op.
Conclusie:
Voor het geld is het een hele mooie telefoon. Er zitten een paar minpunten aan maar zeker ook hele goede punten. De telefoon is goed geschrikt voor een eerste mobiel voor uw kind of als tweede mobiel(zakelijke). Zeker een aanrader.

Pluspunten

• nieuwste android
  • Kleine kromming aan de zijkant van het scherm
  • uitbreidbare opslag
  • anti-slip achterkant

Minpunten

• luidspreker zit op een stommen plek
  • scherm krast snel
  • 8GB aan opslagruimte

SharonJongeling 22-10-2016

Aangenaam verrast!

Geschreven voor: LG K8 K350N 8 GB / blauw

Ik heb deze telefoon nu een paar dagen, maar ik moet zeggen dat ik erg verrast ben door deze telefoon. Hij is snel, een mooi formaat en ik vind persoonlijk de vormgeving erg leuk. Voordeel is ook dat de accuu gewoon los te halen is. Een minpunt is wel de camera, die is in vergelijking met wat ik gewend ben niet zo heel erg goed. Ook moest ik erg wennen aan het knopje op de achterkant ( ik had hiervoor een samsung note 3) maar dit heeft mij nog geen problemen op geleverd. Al vind ik de volume op de achterkant wel wat vervelend. De telefoon ligt lekker in de hand, ook is hij erg licht. Daardoor voelt hij wel kwetsbaar aan. Ik ben gewend aan android dus het besturingssysteem vind ik prima. Ook vind ik dat er een prima geluid uit komt, dat had ik niet verwacht. Fijn is ook dat er een radio in zit, dat had mijn note 3 niet. Maar die miste ik wel dus dat was een voordeel. Al met al een top telefoon vooral voor deze prijs. Ik zou hem zeker aanbevelen!!

Pluspunten

• licht
  • mooi formaat
  • toffe vormgeving
  • er zit een radio in

Minpunten

• volume knop op de achterkant
  • camera is niet heel bijzonder

sivan6312 14-10-2016

fijne lowbudget toestel,

Geschreven voor: LG K8 K350N 8 GB / blauw

een goed toestel, wat zeker niet minder doet dan de concurrentie,
beste vergelijkbaar met de Samsung Galaxy A3, (op de beeldkwaliteit na),
ideaal als eerste smartphone
makkelijk te bedienen, simpel en compact.
het grote voordeel van dit toestel is dat het laatste Android versie heeft, dus kan het makelijk een aantal jaren mee op basis van updaten.

Pluspunten

• geheugen uitbereidbaar
  • losse batterij
  • nieuwste Android,

Minpunten

• relatief lage resolutie
  • bescheiden hardware

P 23-09-2016

fijn toestel met helder en scherp beeld

Geschreven voor: LG K8 K350N 8 GB / blauw

De LG k8 is een fijn mobieltje met een zacht touchsceen. Het ligt makkelijk in de hand en het heeft een mooie uitstraling. Wat mij opvalt is het heldere beeld. Ik had dit enigszins al verwacht, maar dat het zo kraakhelder zou zijn, overtreft het wel. Mijn vorige telefoon was een Samsung. Qua software verschilt het niet veel, behalve dat deze veel sneller reageert op touch en je achter elkaar functies kan aanklikken zonder dat het vastloopt. De camera heeft als camera 8 megapixel. Omdat mijn vorige mobiel 13 mp had, zie ik het verschil in kwaliteit foto's wel. De camera op de LG heeft wel meer functies voor het maken van een selfie.
De volume en aan/uit knop aan de achterkant is wel lastig. De volumeknoppen zijn gevoelig en kom er ook moeilijk bij.
Er zijn meer voordelen bij dit mobieltje dan nadelen, dus het is zeker aan te raden.

Pluspunten

• scherp beeld
  • makkelijk in de hand
  • snelle software
  • ruimte voor sd kaartje
  • extra functie voor selfie

Minpunten

• accu is snel leeg
  • weinig geheugen
  • knoppen op de achterkant

luke 31-08-2016

Alles wat je nodig hebt

Geschreven voor: LG K8 K350N 8 GB / blauw

ik moet beginnen met zeggen dat de mogelijkheid om een micro SD card te gebruiken alles goed maakt voor deze telefoon. Door de plaatsen van de apps buiten de interne geheugen heb ik nooit een probleem gehad met weinig ruimte. De processor lijkt snel genoeg voor de functies binnen de camera, maar deze zijn ook weinig. Ik maak ook weinig gebruik van de camera op mijn mobiel, het is niet een probleem geweest dat het heel simpele is. Voor de rest zijn internetverbindingen, bellen en SMSen heel betrouwbaar geweest, eerst moet je wennen aan de knopjes die aan de achterkant zitten, maar dat is snel geregeld. Als je niet veel doet met de camera maar gebruik wel veel apps en ruimte voor data nodig hebt (muziek, boeken, documenten) dan is deze zeker de beste keuze voor een lage prijs.

Pluspunten

• Micro SD

Minpunten

• Camera

1toverbal 31-08-2016

Simpel toestel

Geschreven voor: LG K8 K350N 8 GB / blauw

Het is een simpel toestel dat makkelijk in gebruik is en als je alleen beetje op het internet rondsurf belt/sms dan is het een fijn toestel de camera heeft weinig mogelijk heden maar maakt leuke foto,s verder is het model lrkker plat en licht.

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Camera

Ray 26-08-2016

mooie telefoon

Geschreven voor: LG K8 K350N 8 GB / blauw

ik heb hem nu een week thuis om te testen en vind het een leuke en goede telefoon al vind ik de toestellen van ios meer gebruiksvriendelijk . maar hij ziet er mooi uit . Nadeel van deze telefoon vind ik dat de knopjes aan de achterkant zitten maar voor de rest werkt alles ok. menu is wel overzichtelijk en werkt goed .

Pluspunten

• uiterlijk
  • gewicht

Minpunten

• android
  • knopjes aan de achterkant