Samsung Galaxy A3 (2016) 16 GB

Samsung Galaxy S9+ 64 GB / blauw / (dualsim)

Samsung Galaxy S9+ 64 GB / blauw / (dualsim)
9,6 (3170)

Samsung Galaxy J3 (2017) 16 GB / blauw / (dualsim)

Samsung Galaxy J3 (2017) 16 GB / blauw / (dualsim)

Samsung Galaxy S9 64 GB / blauw / (dualsim)

Samsung Galaxy S9 64 GB / blauw / (dualsim)
8,3 (2759)
Bekijk alle Smartphones

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy A3 (2016) 16 GB op Kieskeurig.nl.

Henrik999 28-05-2016

Handzaam apparaat

Geschreven voor: Samsung Galaxy A3 (2016) 16 GB / wit

Ik heb de Samsung A3 2016 als vervanger van de Samsung Ace 3. Het toestel is snel, geeft geen haperingen en de camera is gewoon goed. De camera is veel beter als de camera van de Ace 3.
Bovendien is Samsung A3, evenals de Ace 3 was, handzaam.
Ik heb hem inmiddels drie weken en tot op dit moment doet hij het prima.

Alleen bij aanschaf van een protection glass moet je rekening houden dat het scherm van de Samsung A3 2016 is niet geheel vlak is. Het loopt aan de randen wat bol af. Daardoor blijft er lucht onder de randen zitten. Het is niet fraai en er kan stof onder komen. Daarom heb ik uiteindelijk een plastic beschermfolie als screenprotector genomen. Ik heb daarom voor de vormgeving een 7 gegeven.

De degelijkheid is door de metalen behuizing goed.

ro.es 30-01-2016

Ik heb deze Gold versie voor mijn vrouw gekocht na zelf goede ervaring met de Galaxy 6 Edge. Zij geeft niks om een nieuwe telefoon, maar hier is zij toch wel blij mee. Een mooi stukje kwaliteit voor een schappelijk prijs.

Spreek geluid is zeer goed, batterij lijkt het lang vol te houden in de spaarstand. Er staat ook niet veel extra software op, Viber, Skype en Whatsapp en dat is het. Google Android biedt zelf genoeg standaard applicaties zoals YouTube, calender, Play books enz.

Het Amoled scherm is super en navigeert de telefoon ook nog eens zeer snel. Ligt lekker in de hand en heb voor extra bescherming de originele transparante hoes Samsung Clear Cover EF-QA310 bij Amazon besteld.

Handig ook dat er een micro sd card kan worden ingeschoven. Kortom, de eerste indruk is dat dit een mooi stukje kwaliteit is wat Samsung op de markt heeft gebracht.

knossos 09-04-2016

heb deze een week en bevalt me uitstekend ben het met Bimhold eens enkel ik heb er meer app erop gezet

Fred 05-01-2017

Mooi, functioneel en ligt goed in de hand

Geschreven voor: Samsung Galaxy A3 (2016) 16 GB

De A3 (2016) is een mooie telefoon gemaakt van hoogwaardige materialen: glas en aluminium in plaats van plastic. Hoewel de afgeronde randen mooi zijn, zorgt dit ook voor problemen met screenprotectors: deze zijn net wat kleiner en bedekken niet het hele scherm. Rondom de poort voor de oplaadkabel zit een zachter materiaal, hierdoor bekras je het aluminium niet wanneer je niet goed oplet hoe je de stekker erin doet (zoals bijvoorbeeld in het donker).
Het formaat zorgt ervoor dat de telefoon goed in de hand ligt, echter is de telefoon ook glad. Daarom is het verstandig een hoesje aan te schaffen. De geluidskwaliteit is niet optimaal, net als van de gemiddelde smartphone.
Dit Samsung toestel wordt geleverd met een micro usb-kabel die aan te sluiten is op een adapter voor opladen via het netstroom. Tevens wordt een headset meegeleverd en een pinnetje dat nodig is voor het plaatsen van de MicroSD en SIM kaart. Dat plaatsen is overigens nog wel een redelijk gepiel. Voorheen dacht ik dat mijn MicroSD slecht in de houder geplaatst kon worden, maar na een software-update kreeg ik geen foutmeldingen meer over het afmelden van mijn SD-kaart.

Ik heb de A3 inmiddels enkele maanden in mijn bezit en ben er absoluut tevreden mee. Hij blijft goed werken, loopt niet vast en is lekker snel. De batterij gaat ook voldoende lang mee. Dat deze niet zelf eruit te halen is, heb ik vooralsnog niet als een probleem ervaren. De kwaliteit van het scherm is goed en het is groot genoeg. Beide camera's maken zeer mooie foto's.
De telefoon wordt inmiddels voor een beter passende prijs aangeboden, 300 euro was aan de prijzige kant. Tevens is er inmiddels een software update naar android 6.0.1 beschikbaar.

Pluspunten

• Mooi
  • Fijn formaat: ligt goed in de hand
  • Genoeg hoesjes beschikbaar
  • Stevige materialen
  • Android 6.0.1

Minpunten

• Glas maakt de telefoon glad
  • MicroSD en SIM kaart zijn lastig te plaatsen
  • Afgeronde randen

zesterke 30-05-2016

Mooie samsung

Geschreven voor: Samsung Galaxy A3 (2016) 16 GB / wit

Mooie telefoon die hele mooie scherpe foto's maakt. Echt zeker wel een pluspunt! Is zeker groot genoeg en heeft een duidelijk en scherp beeld. Niks mis mee met deze Samsung.

Jette 28-11-2016

Moest even wennen maar vind m'n A3 2016 nu super!

Geschreven voor: Samsung Galaxy A3 (2016) 16 GB

Ik had een Samsung S3 neo. Die was nu 2.5 jaar intensief gebruik wel aan vervanging toe.
De camera van de s3 vond ik waardeloos. Ik las dat de A3 een veel betere camera had. Dat klopt ook!
Ik moest best even wennen aan deze telefoon. De knoppen werken iets anders, en sommige widgets die ik handig vond staan er niet meer op. Maar ik heb 'm nu een paar weken en ga m weer steeds meer waarderen.
De accuduur is echt geweldig!
Het formaat van de telefoon vind ik fijn, niet te groot en niet te klein.
Het uiterlijk vind ik echt heel mooi. De gouden versie is vrij classiek, niet schreeuwerig.
Ik heb alleen wel echt een hoesje nodig omdat door de metalen behuizing mijn vingers "dood" gaan, ik heb raynaud. Daarbij is de doorbloeding niet goed naar de kleine vaatjes waneer ze koud worden, en de telefoon was steenkoud!
Met een hoesje is dit probleem nu gelukkig opgelost.

Ik zou deze telefoon zeker aanbevelen!

Pluspunten

• Goede camera
  • Fijn formaat telefoon
  • Lange levensduur batterij

Minpunten

• Metalen behuizing blijft koud

pandabeer 22-05-2016

Samsung Galaxy A3 2016

Geschreven voor: Samsung Galaxy A3 (2016) 16 GB

Snelle telefoon, heeft een groot geheugen en ziet er mooi uit. Valt te vergelijken met de S5 mini, heeft alleen geen vinger afdruk scanner, en is niet waterdicht, wat de S5 mini dan wel weer heeft.

dominique 04-05-2018

TOP telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy A3 (2016) 16 GB

ik heb de samsung galaxy a3 2016 ongeveer een jaar geleden gekocht. het werkt nog prima alleen de achtercamera kan niet meer scherpstellen je ziet nu dus alles wazig en kun je geen normale foto meer maken maar voor de rest werkt het toestel nog prima hij reageert snel en loopt ook nooit vast. de telefoon is erg betaalbaar en ziet er erg netjes uit . ik zou het zeker kopen als ik jou was

Pluspunten

• uiterlijk
  • handig
  • loopt niet vast

Minpunten

• achter camera werkt niet meer goed

Karen van Boxtel 19-09-2016

Hele fijne telefoon, accu gaat lang mee!

Geschreven voor: Samsung Galaxy A3 (2016) 16 GB

Telefoon is heel gebruiksvriendelijk. Als je samsung gewend bent, is dit een aanrader. Accu gaat 2 tot 3 dagen mee! Niet te groot, niet te zwaar. Helemaal naar mijn zin.