Samsung Galaxy A5 (2016) goud / 16 GB - Reviews

Opslag
16 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 76 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

MichelD4 04-11-2016

Semi vlaggenschip van Samsung

De Samsung A5 (versie 2016) is een mooie smartphone, met goede specificaties.
Uiteraard zijn de specificaties van de grote broer S7/S7 Edge vele malen beter, maar voor mensen met een smalle beurs of die gewoonweg niet veel willen uitgeven aan een smartphone, is dit een perfect alternatief.
De Samsung A5 (versie 2016) wordt ook vaak gezien, als goede alternatief van de S7.
De A5 krijgt met regelmaat een software- en/of beveiligings update, zodat het toestel zonder problemen blijft werken, zo is inmiddels Android 6.0 voor dit toestel beschikbaar gekomen.
Alleen de vingerscanner werkt niet erg goed, waardoor ik met regelmaat erger aan het feit dat hij mijn vingers niet herkend, waardoor ik ook adviseer op bijvoorbeeld een eigen verzonnen toestel pincode in te stellen.
Het toestel heeft een zeer goede ontvangst van het mobiele netwerk, op zowel 2G, 3G en 4G, al zal hij sporadisch kiezen voor 2G, aangezien 3G voorrang heeft op bellen.
4G+ heeft dit toestel helaas niet, al merk je daar heel weinig van.
Voor de rest nog geen problemen of storingen gehad met dit toestel!

Pluspunten

• Goede ontvangst van het mobiele netwerk
  • Met regelmaat een software update
  • Ingebouwde malware beveiliging
  • Goed en mooi scherm
  • Goede camera

Minpunten

• Slecht werkende vingerscanner
  • Geen 4G+
  • 16 GB aan geheugen

Peter E 10-08-2016

mooie stevige behuizing met groot scherm

Het is een mooi ogend, stevig telefoontoestel met een mooi groot helder scherm. de knoppen zijn goed te bedienen en hij ligt goed in de hand (man).

Pluspunten

• stevig
  • scherm groote
  • scherm helderheid

Minpunten

• mijn vrouw pikt m telkens

Charlotte 26-07-2016

Top telefoon

Ik heb de telefoon net pas 2 uurtjes en ben er al helemaal weg van! Had hiervoor een Note 2, wilde toch weer iets kleiner gaan. De A5 is dan een mooie oplossing.
Telefoon ligt goed in de hand, maakt mooie en scherpe foto's en het geluid van de telefoon is voor mij perfect. Het gewicht van de telefoon is qua gevoel niet veel anders dan de Note 2.
Mooi helder beeldscherm.

Jummyjo 31-10-2016

Mooie telefoon

Erg mooie telefoon met een prachtig scherm. Laad snel op en goed geluid. Goede batterij die wel wat snel leeg gaat door het mooie scherm.

Pluspunten

• goede camera
  • goed scherm
  • snelle telefoon
  • vingerafdruksensor

Minpunten

• batterij wat snel leeg
  • camera focust wat langzaam

jean-paul 11-08-2016

goede prijs kwaliteits verhouding

deze vervangt mijn oude S4 mini
ondanks zijn groter formaat weegt hij slechts 47 gram meer en is er uiteraard een verbetering in de snelheid maar ook ontdekte ik dat waar ik met de s4 wifi ontvangst problemen had deze nu beduidend minder zijn
ik ben er zeer tevreden over

Pluspunten

• mooi scherm
  • dun
  • prijs

Minpunten

• nog niet gevonden

B.Wientjes 19-11-2016

Prachtig toestel.

Helder en groot scherm. Accu m.i. ruim voldoende, het hangt af van het aantal app's welke in gebruik zijn.

Pluspunten

• Helder scherm
  • mooie foto's mee te maken.

Minpunten

• de verplichte app's die niet te ruimen zijn.

Anne-K 17-08-2016

Goede snelle telefoon

ik vind dit een goed en snel
toestel,voldoet aan mijn verwachtingen.Lange levensduur baterij en een zeer duidelijk scherm.Aanbevelenswaardig.Groeten AK

Gerard 15-08-2016

Prima telefoon

heb nog niet eerder zo eenvoudig en simpel een telefoon in gebruik genomen,alles wijst zich vanzelf!en anders heb je een prima gebruiksaanwijzing

Pluspunten

• supersnel

Minpunten

• niet

van Leeuwen 11-08-2016

Mooie handige telefoon

Makkelijk te bedienen, ziet er goed uit, bent er snel aangewend. misschien niet meer de meest moderne telefoon, maar daar is de prijs dan ook naar. voor een gebruiker als ik ruimschoots voldoende mogelijkheden

Pluspunten

• groot scherm
  • handig

Jerry 05-08-2016

Super toestel

Alles 10 omdat het een super goed toestel is. Super snel, werkt fijn, aan de grote kant maar dat maakt niet uit.

cor 04-08-2016

goed toestel

fijn toestel, ligt goed in de hand makkelijk in gebruik, mooi helder beeld en geluid, een echte aanrader.

bert16 04-08-2016

Hallo Cor,

ik heb het toestel sinds enkele weken. Even benieuwd... draait jouw toestel al android Marshmallow?

Ben 12-08-2017

perfecte smartphone!

gebruiksvriendelijke smartphone, prijs en kwaliteitsverhouding zeer goed! groot scherm en duidelijke bediening bij het toestel! goude kleur gekocht, zeer mooi!!

Pluspunten

• groot scherm
  • lange duur batterij
  • handig in gebruik

E.W.F. 11-05-2017

Vastloper

Ik heb 5 jr een Galaxy S4 gehad wat een perfect toestel was maar hij begon nu toch haperingen te vertonen. Ik vond de S6 en S7 echt te duur dus heb een A5 2016 aangeschaft. Grotendeels vergelijkbaar met S4 qua indeling en snelheid. Echter hij loopt erg vaak vast, soms wel 4x per dag! De return knop valt weg en dan rest niets anders dan hem opnieuw op te starten. Als dat 1x p.mnd. is is dat niet zo'n probleem, maar dagelijks? Verder ook bij A5 een goede camera, de selfie camera vervormd nogal aan de randen. De telefoon springt verder vaak in de wacht. Kennelijk tik ik de wachtknop aan met mijn oor? Ik verhelp dit door met gesloten flipcover te bellen.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Camera
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Loopt dagelijks vast
  • Beeld selfie camera vervormd
  • Telefoon gaat steeds in wacht

Ivan 28-02-2017

Toestel loopt steeds vast Android versie Nightmare 1.0.1....

Na verschillende pogingen om het toestel te gebruiken hebij ik een les geleerd : Chinese toestellen zijn minstens even goed zoniet beter... toestel loopt steeds vast waardoor je in een app geblokkeerd raakt

Pluspunten

• Goede ontvangst
  • Lage sarwaarde
  • Vrij goede camera
  • Tamelijk ruim geheugen

Minpunten

• Erg slechte software
  • Loopt steeds vast

carla 19-01-2017

a5 2016

vanaf het begin al een makkelijk toestel ook voor oudere mensen met veel mogelijkheden .
een duidelijk scherm maakt mooie duidelijk foto,s .

Pluspunten

• groot scherm
  • snel

Paulien 16-01-2017

Mooi helder scherm en accucuur goed

Foto qualiteit is wat je mag verwachten, prima voor een mobiel! Accu in de eerste twee weken uitstekend, hoef maar een keer in 2a3 dagen op te laten. Helderheid scherm erg goed. Voor 300 meer hoef ik daar zeker geen s7 voor. Goede prijs-kwaliteits verhouding dus, als je niet veel wilt uitgeven maar wel een betrouwbaar merk wil met goede kwaliteit.

Pluspunten

• Batterij binnen anderhalf uur opgeladen
  • Helder beeld
  • Prima camera

Karel Winkel 27-12-2016

Prima vormgeving

Mooi strak design met de metalen behuizing en een uitstekende prijs - kwaliteit verhouding. Een glasheldere beeldkwaliteit gaat samen met een superieur bedieningsgemak.

Pluspunten

• strak design
  • glasheldere beeldkwaliteit
  • betaalbaar

Stef 18-12-2016

Super

Fraai design, mooi groot helder scherm, top camera met échte kleuren en goede zoomfunctie, snelle smartphone met ruim voldoende opslag 16 gb.

Peter 28-11-2016

groot formaat

Na mijn HTC die er plotseling de brui aan gaf, is dit mijn eerste Samsung. Een enorme verademing. Minpuntje is, dat glas. Ik had ergens gelezen dat dit bijzonder sterk en krasvrij glas zou zijn, maar dat valt tegen. Ik ben erg voorzichtig maar er kwam toch een (vrij grove) kras op het scherm.
De batterij gaat behoorlijk lang mee (tenzij je spelletjes gaat spelen) en met de bijgeleverde snellader is het een kwestie van enkele uren voor het machien weer inzetbaar is.

Pluspunten

• formaat
  • gebruiksgemak
  • instelmogelijkheden
  • gevoeligheid touch screen

Minpunten

• gewicht

kees 13-11-2016

Sterke prijs voor en sterk toestel

Alhoewel ik enkele opties mis ( geen melding bij inkomende mail) vind ik dit een bijzonder snel, degelijk en goed toestel.
Wat ik wel erg mis is dat ik mijn foto's niet automatisch naar bijvoorbeeld mijn dropbox kan verzenden.
Voor de rest zeer aanbevelenswaardig.