LG NEXUS 5X zwart / 32 GB - Reviews

Opslag
32 GB opslag

Nicky 27-10-2016 Product paar dagen in bezit

Goede prijs/kwaliteit

Ligt goed in de hand en heeft een mooi design. Werkt perfect zoals het hoort, zonder dat je hiervoor ettelijke honderden euro's voor moet betalen. De sim kaart herkenner is wel heel gevoelig. Mijn zelf geknipte NAVO sim wilde hij niet herkennen, terwijl mijn vorige gsm hier geen problemen mee had. Een nieuwe sim aangevraagd en het probleem was meteen opgelost.

Pluspunten

• Goed in de hand
  • Niet te duur

Huub 16-07-2016 Product paar weken in bezit

Lg Nexus 5x 32gb

De Nexus 5x is een telefoon voor iemand die graag een snel en mooi toestel met Stock Android wil.
De telefoon heeft niet te veel voorgeprogrammeerde apps en houdt hierdoor veel geheugen over.

Rien. W. 12-07-2016 Product paar dagen in bezit

Ligt lekker in de hand en is snel

De Nexus LG 5x voelt wat lichter dan de 5; is lekker snel, heeft een dubbelgroot geheugen en de vingerprintherkenning is even wennen (ik vergeet het steeds) maar werkt supersnel en handig. Je raakt er snel op wegwijs. Dus lekker efficiënt!

Daanwts 15-05-2016 Product paar weken in bezit

Nexus 5x 32GB

Heel goede gsm voor de prijs. Voor meer dan 300 euro krijg je een premium gsm die heel veel aan kan. De vinger print sensor aan de achterkant is zeer handig en werkt zeer snel. De gsm is nog niet blijven sinds ik hem heb. Deze gsm is dus zeker aan te raden voor mensen die niet zo veel geld willen uitgeven aan een Samsung of andere premium gsm maar wel dezelfde snelheid en kwaliteit willen hebben. Een leuk detail is ook dat je er geen irritante pre-installed apps bij krijgt.

iCupboard 13-04-2016 Product paar weken in bezit

Erg goede Android telefoon voor niet veel geld

Ik heb deze telefoon nu ongeveer twee weken. Ik was van het begin af aan eigenlijk altijd een Apple gebruiker. Maar omdat deze Nexus stock Android heeft, zit er weinig poespas op. En het werkt echt heel fijn. Het is een degelijke telefoon voor weinig geld.

De enige minpunten die ik op dit moment heb is het geluid van de speaker, en de hoeveelheid opslagruimte. Ik weet niet of de X5 ook een telefoon heeft met een groter opslagruimte. Maar dit zijn mijn enige minpunten op dit moment. Erg goede telefoon voor weinig geld.

Gijs 25-03-2016 Product paar weken in bezit

Telefoon met veel mogelijkheden

7,6
Ik heb de LG X5 NEXUS nu een aantal weken en hij bevalt erg goed. Ik heb nu eindelijk de overstap gemaakt van een iPhone naar een android product. In het begin was het heel erg wennen, maar nu ik er eenmaal aan gewend ben kan ik er geen afscheid meer van nemen.

Het geluid van de telefoon is goed, het is niet zo zeer bijzonder maar daar kies ik mijn telefoon ook zeker niet op uit.

Het beeldscherm is groot zat wat erg prettig is, in vergelijking met de iPhone 5s die ik had is het stukken groter, dat heeft zo zijn voor en nadelen, met het kijken van filmpjes en foto's is het natuurlijk ideaal, maar soms kost het nog wel is moeite om met je vingers alle hoeken van het beeldscherm aan te raken. Dit is wel iets waar je op den duur aan went. De kwaliteit is overigens erg goed.

De camera die op het toestel zit is uitstekend, de foto's zijn mooi de video's zijn mooi en de 4K fucntie is net even die stap extra.

Het design is lekker simpel, meer hoeft van mij ook niet.

Conclusie: Het is een erg fijne telefoon met veel functies en mogelijkheden, de prijs kwaliteit verhouding is dan ook echt uitstekend, je krijgt zeker waar voor je geld.

Gijs

Sven de Vries 29-02-2016 Product paar weken in bezit

Deze telefoon heb ik inmiddels een paar weken in mijn bezit, hiervoor heb ik verschillende samsung telefoons gehad, en ook een iphone. Omdat mijn abonnement bijna afliep ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe telefoon, wat mij altijd erg irriteerde aan de samsung telefoons die ik heb gehad waren de vele verschillende apps die op deze telefoon geïnstalleerd stonden. Heerlijk zo'n kale android versie! De telefoon voelt erg solide aan en ligt lekker in de hand. De batterij gaat langer mee dan de vorige smartphones die ik in m'n bezit heb gehad. De camera vind ik een van de mindere punten van deze telefoon, hier had ik iets meer van verwacht.

Hennie 25-02-2016 Product paar dagen in bezit

7,4
Nu een paar dagen in gebruik en tot nu toe erg tevreden lange batterij duur en maakt mooie scherpe foto's ook in avond en binnen fingerprint werkt goed en zit op een handige plaats internet en downloaden erg snel enige min punt vind ik dat hij vrij plastic aandoet

sawilttle 30-01-2016 Product paar dagen in bezit

Het is een lichtgewicht smartphone met een prachtig groot helder scherm goede grip en ligt prettig in de hand en ook belangrijk hij past in mijn broekzak!
Geluid kan beter vindt ik vergeleken met mijn vorige telefoon, ik vindt het iets te blikkerig klinken
het scherm is heel mooi helder.
De camera maakt mooie foto's
Voor deze prijs heb je de perfecte telefoon!

EelcoV 27-01-2016 Product paar dagen in bezit

7,6
LG Google Nexus 5X heeft precies een mooi formaat. Hij is goed vast te houden en past ook makkelijk in je broekzak. Het beeldscherm heeft een resolutie van 1920x1080, fantastische kleuren en is ook erg helder. De behuizing is van zwart kunstof waardoor het toestel erg licht aanvoelt.

Het toestel, geproduceerd door LG in opdracht van Google, is zoals alle Nexus toestellen gegarandeerd van de laatste versie van Android.
Op dit toestel is Android 6.0 Marshmallow geïnstalleerd en ik moet zeggen dat dit voor zowel snelheid, stabiliteit en batterij management een flinke vooruitgang is. Daarnaast heeft Android 6.0 flink wat nieuwe opties waarvan ik permissie management, het per App kunnen instellen van de rechten, het meest gebruik.

De camera van de Nexus 5X is ondanks een niet hele hoge resolutie van 12mp een van de beste camera's welke ik tot nu toe heb gehad. De afbeeldingen zien er erg natuurgetrouw uit en ook het maken van foto's bij schemer en in het donker gaat deze camera erg goed af. Erg fijn vind ik dat Android 6.0 je veel handmatige controle geeft over de instellingen van de camera.
Voor het filmen in 4K geldt eigenlijk hetzelfde, mooie natuurgetrouwe kleuren en ook bij weinig licht een prima resultaat. Enig punt van kritiek is dat 16GB opslagruimte wellicht wat weinig opslagruimte is wanneer je 4K gaat filmen. Dat is overigens wel mijn eigen keuze en kan ik LG niet aanrekenen.

Verder zit er op de achterzijde van het toestel ook een vingerafdruk scanner. Met deze scanner kan je je telefoon unlocken, maar in de toekomst zou het ook mogelijk moeten zijn te betalen via je vingerafdruk (wel even koppelen aan je Google Play of PayPal account)
De scanner is in vergelijking tot mijn Sony Z5 compact erg accuraat in gebruik en laat de telefoon erg snel ontgrendelen. Enig nadeel van de scanner is dat hij op de achterzijde is geplaatst waardoor je het toestel altijd moet oppakken om deze met je vingerafdruk te ontgrendelen.

De batterij van de Nexus 5X gaat bij normaal gebruik makkelijk een dag mee.
In stand by modus is goed te zien dat Android 6.0 veel zuiniger met de batterij omgaat dan voorgaande versies en kan een dag makkelijk opgerekt worden naar wel 2 dagen zonder laden.
Bij zwaar gebruik gaat de batterij wel erg snel leeg. Quick Charge is daar wel een uitkomst waarmee het toestel in een uur volledig vol geladen kan worden.
Bij het toestel wordt een USB-c lader bijgeleverd met een laadkabel welke aan beide zijden is voorzien van een USB-c aansluiting. Hoewel dit de nieuwe standaard wordt voor laders zijn deze laders en snoeren nog niet zo uitgebreid voorhanden als micro-USB dus moet je of altijd je lader bij je dragen of een USB-c verloop aanschaffen.

Samengevat:

De LG Nexus 5X is een geweldig toestel met niet de allerhoogste maar wel prima specificaties en een nog betere uitwerking hiervan. Waar voor je geld!

+ geweldige camera
+ snelle software
+ accurate vingerafdruk scanner
+ goede prijs kwaliteit verhouding
+ altijd voorzien van de laatste updates

- USB c aansluiting (geen verloop bijgeleverd)

Willie 23-01-2016 Product paar weken in bezit

Hoewel ik een 56 jarige dame ben haal ik alles uit deze design smartphone van LG,ik whats app , sms maak foto,s en video,s kijk op internet download leuke nuttige apps luister mijn muziek en bel er ook nog mee.
Het is een lichtgewicht smartphone met een prachtig groot helder scherm goede grip en ligt prettig in de hand.
Prima geluid en mooie leuke apps.Het swipi toetsenbord is erg handig.
Maakt mooie foto,s en video,s en een lichtje brand bij ontvangen berichten.
Min puntje verdikking op de achterkant door camera en maakt langzaam de foto.
Mooi strak design en een top smartphone wat mij betreft een aanrader

ivarpost 01-01-2016 Product paar dagen in bezit

Nexus X5

Na de Nexus 5, heb ik een tijdje geen Nexus gehad. De LG G3 en de HTC desire kwamen in die tussen tijd voorbij. Meteen toen ik de Nexus in gebruikt nam, wist ik weer wat ik gemiste heb. Wat heerlijk om een telefoon te hebben zonder overbodige rommel. Apps die je niet gebruikt/ wilt gebruiken krijg je er vervolgens ook niet eens van het toestel gede-installeerde.

Bij het uitpakken van de Nexus X5 was in verrast hoe stevig hij aan voelde, dat voor een plastic toestel. De aan en uit knop zit aan de zijkant met de volume knop. Deze zijn snel en handig te bedienen. Onder de camera lens zit de vinger afdruk scanner. Ik heb mij beide wijs vingers ingesteld, want een van deze vingers zitten toch achter de telefoon, als ik hem in gebruik heb. Het enige na deel wat ik heb kunnen vinden aan de behuizing is dat de camera lens wat uitsteekt.

De Nexus X5 wordt geleverd met USB-C aansluiting en bij behorende kabel en adapter alles is USB-C. het werkt eenvoudig omdat deze op zijn kop en gewoon gebruikt kan worden. Alleen ik heb na al die Jaren aardig wat USB naar USB-mini kabels verzamelden deze zijn nu helaas waardeloos.

Bij het eerste gebruik viel het mij al op dat er heel weinig extra apps op zitten, door de kale Android versie. Wat ik zelf een heel groot voordeel vind. Zo blijft er het maximale aan opslag ruimt over op je telefoon. Die je kan gebruikt voor apps naar eigen keuzen. De camera op de Nexus X5 is een pracht stukje techniek werkt snel en maakt zeer mooie foto’s. Met een 12,2 megapixel camera zou je ook niet anders verwachten. Filmen doe ik niet zo vaak maar als er gefilmd moet worden kan dat wel in UHD 4K kwaliteit! voor de rest heb je nog de mogelijkheid om een 360 foto te maken wat er leuk is. Natuurlijk zit e rook weer een Panorama stand op.

het scherm is heel mooi helder. Ook voelt deze glad aan je vingers vliegen over het scherm. Het scherm reageert goed op me vingers. En met de 2GB aan geheugen reageert die ook vlot. Over de hoeveelheid maak ik me wel een beetje zorgen dat dit op langer termijn niet meer voldoende zal zijn. Dat zal de toekomst wel uitwijzen. Verder is de 16BG opslag wel ruim, zeker omdat een kale Android verzie is. Het is wel jammer dat er geen micro SD kaart in kan. De prijs ik ook niet verkeerd voor wat je er voor krijgt!

Sanne 29-12-2015 Product paar dagen in bezit

Ik heb de LG 5X NEXUS nu een aantal dagen in gebruik. Het is in mijn beleving geen toestel waar veel verbeteringen aan te bespeuren zijn t.o.v. het vorige toestel welke ik had (de LG G4) deze vond ik overigens mooier en zag er degelijker uit met de panoramische voorzijde en de licht geronde en tevens beklede achterzijde. Hierdoor had deze ook een betere greep dan de LG 5X NEXUS.
Het geluid van het toestel is prima en het touchscreen hoef je maar licht aan te raken hetgeen wel prettig is in gebruik. De foto's welke de camera maakt zijn ook van prima kwaliteit. Zodra je het toestel ontgrendeld hoor je via de speaker wel een licht tik ? Het toestel doet verder wat er van verwacht word en is zeker aan te bevelen.

Margarita 28-12-2015 Product paar weken in bezit

9,6
Ik had hiervoor een iPhone 5s en ben altijd fan geweest van de Apple producten. Deze keer wilde ik toch eens wat anders gaan proberen. Een van mijn belangrijkste punten waar ik naar heb gekeken is de camera. Ik maak daar namelijk dagelijks gebruik van, dus een goede camera op de telefoon was een vereiste. De Lg Nexus 5x heeft op dat gebied mijn verwachtingen meer dan waar gemaakt! Zelfs met weinig licht kan deze telefoon goede scherpe foto's maken. Omdat ik van ios naar Android ben overgestapt, was het wel even wennen. Ook moest ik eerst al mijn contacten opslaan op de PC om deze vervolgens op de lg te plaatsen. Maar nu ik een tijdje deze telefoon heb, zou ik niet zomaar weer terug gaan naar iPhone. Hij werkt erg prettig, het scherm is groot om alles op te kunnen zien en de beeldkwaliteit is super! Ook hoe de apps werken en ingedeeld kunnen worden vind ik beter dan bij mijn iPhone. Het enige minpuntje wat ik hieraan zou kunnen geven is dat de batterij wel wat sneller leeg loopt dan ik gewend ben met iPhone.

basbs96 27-12-2015 Product paar dagen in bezit

Heb de telefoon nu ongeveer n week in mijn bezit. Voordat ik de telefoon had was ik altijd een beetje sceptisch over nexus toestellen dat ze saai waren en traag. Maar deze telefoon heeft me compleet t tegenovergestelde bewezen. Hij voelt degelijk aan en is zeker niet minder snel dan mijn Samsung galaxy note 4 die ik ervoor gebruikte.
De telefoon ligt zeer prettig in de hand en ook het scherm ziet er mooi helder en scherp uit.
Het grootste voordeel van de telefoon is de vinger scan aan de achterkant onder de camera. Door de natuurlijke houding van je hand om de telefoon zit je er vanzelf met de vinger tegenaan en is het unlocken van je telefoon zo gedaan.
De telefoon heeft 2 speakergrills aan de voorkant wat beter is omdat het geluid dan rechtstreeks naar je toe komt. Helaas is één voor het bellen en één voor muziek luisteren of voor het geluid tijdens het gamen. De speaker gaat niet geweldig hard en wordt onduidelijk op hoog volume.
De camera maakt mooie foto's die soms nog wel beter zijn qua scherpte en natuurlijke kleur dan mijn Samsung galaxy note 4.
Accu duur is prima. 'S ochtens om 11:00 gebruik ik hem en 's avonds om 22:00 heeft de telefoon nog zo'n 30 tot 20% dus red er makkelijk een dag mee.
Het besturing systeem op de nexus is standaard android zonder wijzigingen eraan. Het is overzichtelijk en makkelijk te gebruiken. Toch mis ik wat extra's in het besturingssysteem wat je bij de Samsung galaxy note 4 wel krijgt doordat Samsung hun eigen laag over android hebben gedaan.

Demir 27-12-2015 Product paar dagen in bezit

Good-bye onnodige apps die niet van je telefoon af te halen zijn!

Zoals altijd al is geweest eist Google van de Nexus toestellen dat zij een zo kaal mogelijk Android besturingssysteem hebben. De fabrikant mag geen eigen apps op het toestel hebben; Samsung daar in tegen gooit het toestel vol!

Kwa geheugen zit je ook goed. 32GB voor dit toestel is meer dan genoeg; gezien er alleen de noodzakelijke apps op staan waardoor er voldoende geheugen overblijft.

De Nexus 5X is snel en software matig overzichtelijk. Door de dubbele speakers komt er goed geluid uit. Zo is bass goed hoorbaar. Ook heeft het toestel een goede camera. In het donker zelfs zijn foto's zonder flits nog van aardige kwaliteit.

Hoewel LG in het verleden niet erg hoge kwaliteit toestellen maakte, lijkt dit na de G toestellen en Nexus toestellen verledentijd. Wat wel jammer is dat LG niet zijn eigen vorm mag bepalen. Daarom is het ook jammer dat het toestel erg veel op de iPhone lijkt.

Tollenaar123 19-12-2015 Product maand in bezit

Een jaar geleden ben ik met mijn bedrijf overgestapt op Google Apps for business. Sindsdien ben ik een fanatieke Google profeet. Op mijn vorige telefoon (htc desire 820) maakte ik natuurlijk gebruik van de google functies maar ik wilde een stap verder. Ik keek daarom enorm uit naar deze telefoon en was blij als een kind toen ik 'm binnen kreeg. De doos waarin hij zat, ziet er erg gelikt uit en de Nexus zelf is prachtig.

Alles is Google aan het apparaat en ik vind het echt geweldig dat ik met 1 account alles kan doen. Van mijn drive tot mijn mail tot mijn contacten: ik hoef er niet meer over na te denken en heb alles zonder installatie tot mijn beschikking. Verder merk ik het verschil met mijn oude telefoon in een betere usability: de structuur van het menu, de snelheid van het laden en het fotograferen is gemakkelijker. Ik vond het alleen niet makkelijk om alle apps in 1 keer over te zetten. Of ik snapte onvoldoende hoe dat moest of het kan handiger.

Flaker91 15-12-2015 Product maand in bezit

Info vooraf: 2 jaar lang naar alle tevredenheid een LG Nexus 5 (16GB) gebruikt en daar was zelden wat mis mee. Er was OTA zelfs al Android 6 op gekomen, dus het verschil zou niet heel bijzonder hoeven zijn. Waarom dan toch een nieuwe? Tja, het kan, dus waarom niet.
In deze review zul je me dus ook vaak over de oude horen.

De vormgeving:
De vormgeving vind ik persoonlijk prettiger vergeleken met de oude Nexus, die vond ik wat hoekig. Een probleem wat ik met de oude telefoon had, was dat zowel de body als de knoppen vrij scherpe hoeken en randen hadden, dat is nu niet het geval (dus een verbeterpunt!).
Hij ligt erg lekker in de hand, maar hij is best een stukje groter dan de oude 5. Voor sommigen zal het misschien net te groot zijn (een centimeter hoger en 3 millimeter breder dan de oude).
Dit zorgt ook voor problemen bij het zoeken van hoesjes. Ik heb er zelf een Valenta poccket voor gekocht, maar de hoes waar de telefoon in zakt is een ruimte centimeter hoger!

Mogelijkheden:
De fingerprintscanner werkt goed als je weet hoe je hem in moet stellen. Ik heb momenteel mijn rechter wijsvinger (waarmee ik over het algemeen m'n telefoon unlock) op drie manieren ingescand, waardoor de vinger eigenlijk ten alle tijden herkend wordt. Dit is wel een aanrader, anders wil het systeem nog wel eens zeuren dat ie je vinger niet herkent.
De camera/foto-map selectie-functie (gezichts- en gebiedsherkenning) heb ik nog niet geprobeerd, dat staat voor de Kerst op het programma.

Gebruiksgemak:
Zoals gezegd: Als je weet hoe de fingerprint in je voordeel kan werken, is het geweldig om te gebruiken.
Accuduur is prettig, iets beter dan de oude. Als ik hem nu voor puur Whatsapp, Mail en wat andere relatief kleine apps gebruik, gaat de accu 3-4 dagen mee!
Natuurlijk: als je wat spelletjes speelt, kun je hem in een paar uur leegtrekken. Als je dat doet, wordt ie trouwens niet zo warm als de oude Nexus. Daar is duidelijk een verschil voelbaar.

Het geluid:
Vooral als ik met iemand aan het bellen ben (of de kiestoon hoor), klinkt het soms nogal schel. Muziek speel ik niet vaak over de speakers. De enkele filmpjes die ik heb gekeken, klonken echter wel wat beter.

Andere bevindingen:
Na 2 weken was ie 2 keer gecrashed, waarvan een keer een red dot light. Waarom dat dat gebeurde? Geen idee. Maar hij nokte er gewoon mee... Soft reset was genoeg, maar je schrikt wel...
Kabels zijn ofwel duur (18 euro voor een goede USB A naar USB C), ofwel duurkoop (goedkoop vanuit China, maar niet compatibel met de telefoon i.v.m. snelladen)

Conclusie na een maand:
Als je niet per se het nieuwste van het nieuwste wil hebben, neem dan de oude Nexus 5. Scheelt aardig wat geld en is bijna vergelijkbaar. Spijt heb ik niet, want de nieuwe Nexus 5X is gewoon een erg goede telefoon. Maar de verwachte "sprong" in verbeteringen is er helaas niet helemaal zoals ik gehoopt had. Zegt misschien meer over de oude 5 dan de nieuwe 5X...