Sony Xperia Z Ultra - Reviews

Type/soort
smartphone

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia Z Ultra op Kieskeurig.nl.

123 16-06-2017

goede telefoon maar veel kleine problemen

Geschreven voor: Sony Xperia Z Ultra 16 GB / wit

mooie goede telefoon
scherp beeld
stootvast
waterdicht
snel, zelfs na lange tijd

maar na lange tijd komen er kleine problemen, ik had na 1.5 jaar dat hij niet meer aan ging na het bellen, of dat ie soms geen beeld gaf als je hem ontgrendelde. En omdat sony geen reparatie punten heeft en hij gaat kapot, moet je hem opsturen en dat kost je minimaal 3 weken.

Pluspunten

• waterdicht
  • stootvast, sterk glas als scherm
  • mooi design
  • lange batterij voor een 6.4" scherm
  • goede processor

Minpunten

• max geluid is zacht
  • veel kleine problemen
  • camera zoom maakt de foto onscherp
  • geen sony reparatie punten

whacker 05-08-2015
  • Product jaar of meer in bezit

De Z Ultra heeft last van spontane barsten. Komt omdat het design zodanig dun is dat de warmte niet goed kan afgevoerd worden. Lees meer op tweakers forum of andere fora hierover.
Heb er zelf ook last van. Ondanks dat ik de telefoon de eerste drie weken ENORM voorzichtig heb behandeld kwam er een barst aan de achterkant.

Ondanks deze problemen is het de beste telefoon die ik ooit heb gehad (heb er al 30-tal gehad ondertussen). Ligt enorm goed in de hand doordat de achterkant ook glas is glijdt hij niet weg. Het is de eerste telefoon die nooit uit mijn handen is gegleden.

De software is (ondanks enkele Sony apps die ik niet nodig heb en niet verwijderd kunnen worden) erg goed. Het eerste toestel dat ik niet heb moeten rooten of een custom rom opzetten opdat die alles deed wat ik wou.

De accuduur is zeer goed. Het scherm verbruikt natuurlijk enorm veel maar Sony heeft een ingebouwd energiebeheer waardoor de telefoon het drie dagen uithoudt bij licht gebruikt. Makkelijk anderhalve dag bij normaal gebruik.

Wat net iets minder is, is het wifi bereik. Dit is niet heel goed (ik kan verder zitten met mijn Samsung tablet/phone waar ik al geen bereik meer heb met de Sony). De 4G werkt dan wel weer heel goed waardoor ik vaak in de tuin gewoon 4G gebruik.

Als er ooit een barst in de voorkant komt heb je wel een vrij groot probleem. Het scherm zit namelijk vastgemaakt aan de voorzijde waardoor beiden vervangen moeten worden. Dit kost makkelijk meer dan 150 euro indien je het laat doen.

Enorm snelle telefoon aan een heel interessante prijs. Draait alle zware apps zonder enig probleem.

Merel1975 11-06-2015
  • Product jaar of meer in bezit

Onwijs heerlijk toestel.
Werkt altijd.
Lange accu duur.
Erg dun
Wel een dure hoes gekocht om het glas te beschermen.
Maar echt top.

123455 05-04-2015

6,5
om te beginnen heb ik deze telefoon gekocht omdat het een groot scherm heeft, ik dacht bij zo n grote telefoon zal ook wel een goed geluid zitten maar wat een slecht geluid als de telefoon in de keuken ligt kan je hem in de kamer haast niet horen ik heb alleen hierom echt spijt dat ik hem heb gekocht. ik weet niet of er nog een soort update komt die het beter maakt

mennolidster 25-10-2014

bij Trendy Computers deze telefoon gekocht wilde de witte echter was deze niet voorradig.
de enigste oplossing was de paarse en deze is zonder bijbetaling geleverd super zaak met heldere deal.
toestel is helemaal top is wat groot maar dat is wennen want je hebt een super mooi display en is razendsnel accuduur is ook goed eigenlijk geen opmerkingen.

BustruckerWim 30-04-2014
  • Product kwartaal in bezit

9,6
Ik ben in het begin huiverig geweest of de accuduur voldoende was, maar dat is geen enkel probleem.
Ik luister de hele dag on;ine naar de radio( via 4G ) en aan het einde van de dag zit er dan nog ruim 40% in.
Het geluid is heel helder, ook met bellen.
Een klein minpuntje is het feit dat het scherm snel vies wordt en daardoor wat moeilijker zichtbaar.