Nokia E71 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 48 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia E71 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Mr P 02-10-2010
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

Heerlijk toestel, meer dan een jaar in bezit en geen behoefte aan een ander toestel. Batterij gaat een week mee en dan email en internet ik veel.
Ik hoop dat de E72 net zo goed is want die zou ik meteen kopen als dit toestel niet meer zou werken.

MarkVOIP 24-08-2010
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

Bijzonder blij met dit bijzonder complete toestel.
Alles werkt prima.
Ik merkte op dat ik dat niet meer was gewend na veel gedoe met (de software van) een E52.
Ik maak graag gebruik van VOIP. De kwaliteit van deze voorziening is super bij de E71.
De Qwerty toetsenbord en het formaat van het beeldscherm bevallen prima.
Zowel de hard- als de software van de E71 maken een degelijke indruk.
Een voorziening,waar ik ook erg blij mee ben, is het woordenboek. In welk land je ook bent, kun je even een woord opzoeken.

jelle galama 18-07-2010
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

ik heb nu de nokia e71 1 maand en ik ben er SUPER tevreden over! het typen gaat razendsnel internet is supergoed en werkt ook snel. als hij valt dan doet ie het nog goed. de batterij gaat lang mee. ik ben niet zo'n iemand die alleen maar er mee belt en dan in mijn zak stop en er niks mee doe. nee ik zit er de hele dag op te internetten en te msn'en en te twitteren en bellen en sms'en. ook dan gaat de e71 nog 2 dagen mee. op standby tijd zeker wel een week. hij is gebruiksvriendelijk en laat niet altijd van die vervelende popupjes zien zoals bij windows mobile. twee nadelen zijn er wel: 1. het menu lijkt wel op de jaren negentig. en alle leuke apps zijn altijd voor de: iphone en de android en de blackberry. dus als je een gadgetfreak bent dan is het niet zo'n aanrader. maar als je er alleen maar mee wilt bellen en sms'en is ie geschikt. en internetten gaat ook perfect. typen gaat razendsnel zonder dat je de hele tijd misdrukt. aanrader voor IEDEREEN!

Manon2406 06-07-2010

---------- update review 06-07-2010 ----------
Tijd voor een update:

Nog steeds ben ik super tevreden over de E71. Ik heb hem nu bijna driekwart jaar en ik heb nooit problemen gehad.

Het typen gaat razendsnel, ik typ zelfs hele lange e-mails erop zonder spelfouten te maken. Echt een genot om ergens anders even een mailtje te sturen zonder continu op de ''backspace'' te moeten drukken.

De accu is nog steeds super; 24/7 e-mailverbinding aan, regelmatig smsen en internetten en ik doe dan nog 4 of 5 dagen mee. Geweldig. En zelfs als ie de eerste melding geeft dat de batterij leeg is en ik de mailverbinding aan laat staan, kan ik er nog de hele dag mee doen. Dat is pas relax, nooit meer ''in paniek'' als je mobiel leeg is en je bent ergens anders.

Internetten is ook erg prettig op de E71. Gaat lekker snel en ik kan 99% van alle webpagina's gewoon normaal bekijken. Erg fijn om 's ochtends in bed even Buienradar te checken om te kijken wat voor soort kleren ik aan moet doen.

De agenda is ook prettig om mee te werken. Ik gebruik geen papieren agenda en ik mis het niet. Het is veel makkelijker om een afspraak in een mobiele agenda dan een papieren agenda te vinden en om afspraken neer te zetten. Je kan ook erg veel informatie kwijt bij een afspraak zodat je geen losse papieren mee hoeft te nemen voor adressen e.d.

Hij heeft ook ontelbaar veel functies die allemaal een keer van pas zijn gekomen; het woordenboek, de (gratis!) office software, valuta omrekenen, rekenmachine etc. Super fijn dat dit er allemaal op zit en ook prima werkt!

In mijn vorige review noemde ik als minpunten de camera en het menu. Het menu blijft soms nog irritant, maar ik ben er wel al helemaal aan gewend. Soms moet ik nog iets te hard zoeken om iets te vinden, maar dat komt nauwelijks voor.

De camera is eigenlijk toch beter dan ik dacht. Ik weet niet of het met een software update is verbeterd of het me pas onlangs op is gevallen, maar je hebt erg veel camera instelling voor verschillende omstandigheden. Het heeft absoluut geen digitale camera kwaliteit, maar voor een snapshot voldoet ie prima. En hij heeft een flits die prima z'n werk doet.

Kortom; nog steeds super tevreden en ik kan echt niet zonder de E71!

---------- oude review 03-11-2009 ----------
Ik heb de e71 sinds 23 oktober 2009 en ik ben er mega blij mee. Hiervoor had ik de HTC Touch Diamond 2, maar het touchscreen beviel me niet.

Als eerste de accuduur. De smartphones tegenwoordig zitten vol prestaties, maar de accuduur is vaak erg slecht. Dat kan ik niet over de e71 zeggen; vrijdagmiddag opgeladen en er daarna regelmatig mee ge-internet, gemaild en ''gewoon'' mee zitten spelen en hij is nu, dinsdagmiddag, nog iets minder dan de helft vol. Gewoon super! Ik vond het vreselijk dat als ik de hele dag ergens heen ging, ik met mijn HTC van tevoren helemaal moest gaan berekenen of ik het met de batterij vol zou kunnen houden. Nu heb ik dat niet meer, echt mega fijn!

Dan het toetsenbordje. Ook hier kan ik alleen maar positief over praten. Het typt erg fijn, normaal hield ik er niet van om wat langere mails via m'n mobiel te sturen maar nu is het een genot! Op het eerste gezicht lijken de toetsen klein, maar door de bolling en het anti-slip laagje typt het super. Ook voor iemand met dikkere vingers typt het fijn, mijn vader is er het bewijs van.

Wat kan ik er nog meer over zeggen. Internetten is fijn, het internet is zelfs sneller dan op mijn HTC en ik heb geen andere provider of internetabonnement. Ook het wat kleinere scherm in tegenstelling tot die van een touchscreen is niet storend, maar dat is persoonlijk. Dat het een breedbeeld scherm is, dus 320x240 i.p.v. 240x320 maakt het lezen van internetpagina's een stuk fijner.

De mogelijkheden van de e71 zijn ontzettend groot. Nog elke dag kom ik nieuwe dingen tegen. De agenda functie is overzichtelijk, ik gebruik geen papieren agenda en dat vind ik ook niet nodig. Maar ik moet wel erbij zeggen dat ik hem (nog) niet voor mijn werk gebruik. De e-mailfunctie werkt ook prima, synchroniseren met mijn Hotmail account was hetzelfde als inloggen: gewoon je gebruikersnaam en wachtwoord intypen en hij zoekt zelf de gegevens op.

De belfunctie, waarvoor een mobiel eigenlijk is, werkt prima. Je krijgt een duidelijk en helder geluid aan de andere kant van de lijn wanneer je belt.

Dan de minpunten. Zoals je overal kan lezen, is de camera niet super. Dat is ie inderdaad ook niet, tenzij je in daglicht een foto maakt van iets dat niet beweegt dat niet al te dichtbij is. Dus voor de camera moet je hem zeker niet nemen. Ik gebruik hem ook nauwelijks, af en toe maak ik een foto maar dat is meer voor de lol.

Een ander (persoonlijk) minpunt is het menu. Naar mijn idee is het menu veel te omslachtig. Als ik iets simpels wil doen zoals het belvolume of de beltoon wijzigen, moet je eerst naar instrumenten --> instellingen --> algemeen --> persoonlijk --> tonen. Je went snel aan de menu-indeling, maar in het begin kon ik helemaal niks vinden. Nu ben ik er aan gewend en kan ik alles zo vinden, maar het is wel wennen als je geen Nokia gewend bent. Maar dit is persoonlijk.

Verder kan ik (nog) geen minpunten bedenken. Ik zal alles even op een rijtje zetten:

Pluspunten
- Accuduur is super
- Toetsenbordje typt erg fijn
- Breedbeeld scherm is zeer fijn voor internetten
- Mogelijkheden zijn groot

Minpunten
- Camera is slecht, alleen in daglicht bij een niet-bewegend voorwerp maakt hij redelijke foto's
- Het menu is omslachtig, maar dat is een kwestie van wennen en smaak

De pluspunten wegen voor mij veel zwaarder af dan de minpunten, ik ben er daarom ook hartstikke blij mee en ik kan me geen ander toestel met dezelfde mogelijkheden voorstellen dat fijner is!

Bertzwolle 05-07-2010
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

Al met al goede referenties gelezen. Ik heb samen met collega's dit toestel nu 3 maand. Nee eigenlijk heb ik nu elke maand een nieuw toestel....
1e keer ging het laadplugje in het toestel stuk. 2e probleem is dat de batterij heel heet werd tijdens het laden, en dat het toestel binnen 2 uur weer leeg was. Opladen duurde ook erg lang. Nu aan mijn derde vervanging toe. Mijn speaker maakt een enorm kabaal tijdens een gesprek. Kraakt, net of de luidspreker een zware bas te verduren heeft gehad. Ik gebruik het toestel slechts zakelijk en bel en mail er voornamelijk mee. Zeker 4 collega's hebben ook al slechte ervaring met dit toestel op het gebied van degelijkheid.

pierreE 06-06-2010
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

heb nu een weekje de E71, maar heb ook al 2 maanden de E72. er zitten toch wel wat verschillen tussen beide toestellen, zo heeft de E72 een 5 MP camera,een 3,5 mm audiojack, feature pack 2, je kan hem laden via usb, hij heeft een vernbeterd scherm, een snellere processor,een verbeterd toetsenbord verlichting en D-pad, VGA videoopname,snellere data transfer in mass storage mode, hsupa en hsdpa tot 10,2 mbits, een verbeterde browser, en toch merk je van al die nieuwigheden niet bijster veel bij het dagelijks gebruik.
nokia fans zullen snel uit de voeten kunnen met symbian, je kan het geen moeilijk toestel noemen. waarom ik hem toch gekocht heb...omdat sygic mobile maps 9 erop loopt als een trein wat niet van de E72 kan gezegd worden. de batterij van de E71 is sneller leeg, ik doe er 2 dagen en half mee bij normaal gebruik en wat bluetooth en internetten via wifi. met de E 72 doe ik 4 tot 5 dagen. het toestel heeft een solide indruk, ziet en voelt er stevig uit. foto's zijn goed, behalve met de flits dan zien ze er overbelicht uit. ik heb er enkele leuke video's uit de ovi store opgezet en het beeld is haarzuiver en het geluid uitstekend. ik hoop hem nog een lange tiojd te gebruiken en dan heb ik de opvolger, de E72 al klaar liggen.

mitch91 17-04-2010
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

sinds 2 dagen eigenaar van dit beestje. ik zat eerst van: shit.. dit is een pc ipv een mobiel, maar ben er erg tevreden over. vooral de gps en navigatie is voor mij erg handig met me bijbaantje als pizzaboy (nou moet ik de radio niet vergeten voor tijdens het rijden). alleen het toetsenbord moest ik erg aan wennen vanwege de tussenruimte van de toetsen die bij mijn vorige toestel toch ff wat groter was. maar dat is een kwestie van wennen. alleen dat aan/uit knopje blijft een gevecht..

pieter883 23-02-2010
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

Sinds deze week de trotste eigenaar van dit toestel:

Tot nog toe erg positief: binnen 1 dag alles uitgevogeld en ingesteld. Momenteel maak ik volop gebruik van mijn draadloze netwerk en kan ik via de evi store van nokia nuttig aplicaties downloaden. Ik heb de internetverbinding van HI / KPN verwijderd waardoor ik nooit op hoge kosten kan komen (pre-paid kaart).

Ik sta versteld van de aplicatie Shazam dat aan de hand van een kort geluidsopname je de titel en artiest van een nummer weergeeft. Verder heb je weinig leuke spelletjes die je gratis kan downloaden.

De telefoon verbruikt weinig batterij maar is bij mij al 2x vastgelopen waardoor ik heb uit moest zetten. Verder vind ik het irritant werken met selecteren van tekst, kopieeren en vervolgens plakken. Bij bijvoorbeeld het opgeven van de netwerksleutel.

Foto's
Toetsenbord
Design
Functie's
Ondersteunig en aplicatie's online in de Nokia Evi store.

Geen zaklampfunctie
Knip en plakfunctie's
Navigatie is niet kostenloos te gebruiken

douscha 28-01-2010
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

Ik heb nu de E71 sinds 3 dagen.

ppffffffff......wat een genot.
Ik heb 2 maanden een HP data messenger gehad maar ben echt afgeknapt op Windows mobile en touchscreens.
Wat wel een voordeel van Windows mobile is zijn de applicaties die er voor te krijgen zijn, het blijft mij echter een raadsel waarom Windows mobile zo populair is.
Het toestel was redelijk maar dat windows mobile is echt niets voor mij, ik ben blij dat ik weer met symbian werk.

Ik heb er inmiddels ook Mc Guider op draaien, deze lijkt veel op Tom Tom maar uitgebreider en draait als een zonnetje.

Toestel voelt zeer robuust aan en heeft een prettige afmeting en ik kan de telefoon weer gewoon met 1 hand bedienen.
De batterij gaat lekker lang mee.

Ik denk dat ik het hier weer een hele tijd mee ga uithouden.

sillycious 04-01-2010
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

Ik heb dit toestel nu al enkele weken in mijn bezit en ik vind het een superfijn toestel. Lekker snel, goed geluid en niet al te veel poespas. Smsen gaat door het Querty toetsenbord sneller dan ik ooit heb kunnen smsen.
In het begin hoorde ik hem bijna niet bellen, en heb heel wat gesprekken gemist, bleek ik dus het 3D geluid aan te hebben staan, wat een vreselijke rare echo geeft (waarom zit dat erop?) en de ringtones veel zachter klinken. Eenmaal uitgezet hoor ik de ringtones (ik ben SH) weer goed.
Vreselijke lange accuduur, ik hoef niet vaker dan 1 x per week op te laden, mits de trilstand uit staat. De trilstand zorgt ervoor dat de accu beduidend eerder leeg is.
Kortom een toppertje, geen enkel minpuntje op aan te merken en volgens mij doet ie echt niet onder voor de E72 of voor de Blackberry Bold.

Hilde 25-11-2009
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

Wauww, wat een fantastisch toestel!!!
Nadat mn Sony Ericsson K800 de geest gaf na 4 jaar, na enig speurwerk weer terug bij Nokia.
Mede door de goede reviews is de keus op de E71 gevallen.
Alle pluspunten die al eerder zijn genoemd, kan ik volledig beamen. Wat een mogelijkheden!!
Zelfs de camera ben ik heel erg tevreden mee.
Ik ben er echt super blij mee en ik hoop dat ie het nog lang zal volhouden.

martin1963 09-10-2009
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

Ik gebruik de E71 nu een ruim een half jaar en ben er waanzinnig te vreden over.
Zo ontzettend simpel dat zelfs ik het begrijp. Vele zaken zijn echt met 1 klik te regelen zoals internettoegang, naar je e mail enz enz. Nog nooit zo`n goede gsm gehad.

Wel 1 minpuntje. Ik gebruik hem erg intensief. Nu na een half jaar merkte ik dat bij bv contact met internet gedurende de hele dag `s avonds de batterij al leeg raakt. Nu begint de batterij na intensief gebruik al vroeg in de avond leeg te raken.

Mollie 23-08-2009
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

Voor zakelijk gebruik is dit toestel een echte aanrader, zoeken in agenda en contactpersonen werkt super! Toetsenbord lijkt pietleuterig maar werkt in de praktijk als een speer! Toestel is lekker dun en heeft een profesionele uitstraling. Het zit wel snel vol met gebruikersvlekken maar dat zal wel komen omdat ie zo mooi glimt(als ie schoon is) Buiten de camerafunctie(die is echt waardeloos, zeer slechte foto's)is dit een prachtig toestel. Ook de helpdesk voor vragen over het toestel bij Nokia is zeer goed, je wordt er perfekt geholpen!!

FGG 13-08-2009
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

Sinds april 2009 op de E71 nadat ik een teleurstellende 2 jaar op een HTC S710 had gewerkt.
De E71 voel je je meteen op thuis. Duidelijk, gebruiksvriendelijk. Wel veel opties waardoor het soms lastig zoeken is maar dat zal bij andere telefoons niet anders zijn.
Toetsenbord werkt boven verwachting goed en gemakkelijk.

Aktas 27-07-2009
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

Opzich een prima telefoontje, handige functies en sneltoetsen. Alleen het geluid en camera is 3 keer niks! Het toetsenbord is uitstekend! Het is even prutsen in het begin maar na een paar dagen vlieg je over het toetsenbord. Strak plat design, waardoor je de tril een stuk minder voelt, evenal een minpuntje. Daarnaast ben je wel snel op de telefoon uitgekeken. Heeft verder niet veel koetjes en belletjes waardoor je er wel redelijk snel op bent uitgekeken.

Het internet, wat valt er over te zeggen. Het beeldscherm is klein waardoor een zin 10 kleine zinnetjes worden. Al te snel is het ook niet.

Verder loopt de toestel niet vast of andere belangerijke dingen. Een aanrader, hoewel ik zelf over ga stappen op een HTC pro touch 2.

HarleyCor 19-07-2009
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

Leuke overzichtelijke telefoon, fucntie's zijn te veel om op te noemen. Agenda is super, SMS en Email is super snel. enz. enz.
Bevalt me prima, echt een aanrader !!

-punten:
Beschrijving soms wat nalatig.
Vlekt erg.

Melvyn 18-07-2009
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

Fijne telefoon, duidelijk en gemakkelijk menu en bediening.
Ik kan nog niet veel zeggen over de applicaties zoals Nokia Maps of enig ander gedownloade applicatie.
Mocht ik nieuwe updates hebben oid dan zal ik deze hier zeker vermelden.

M.Koster 24-06-2009
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

Zeer fijne telefoon. Voelt solide aan. Erg goed scherm. Voorzien van een handige lichtsensor, past het contrast automatisch aan in lichte of donkere omstandigheden en schakelt het toetsen bord aan in schemer of donkere omstandigheden. Heeft een makkelijk te bedienen totsenbord. Perfecte batterij! Mooie slanke telefoon met mooi handig bijgeleverd mapje. Als je interesse hebt in deze stijlvolle telefoon hoef niet verder te denken, dit is echt een top telefoon!

Hon 09-06-2009
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

Ik heb de Nokia E71 Wite steel al een maandje, mijn vriendin heeft deze ook alleen dan in Grey Steel. Zien er beide goed uit. Is niet besmettelijk.

Als eerste heb ik gekeken of de nieuwste software er al op zat. Dat zat er gelukkig al op dus scheelt me wat tijd. Ik heb alle niet nodige applications verwijderd. En daarna via Nokia PC suite laten sycroniseren met me out-look op me pc. Al mijn agenda en contacten zijn staan succesvol in me mobiel.

Bellen:
Bellen doet hij prima, kwaliteit is goed en luid van beide kanten.

sms/emailen:
Sms of mailtjes tikken gaat prima met de kleine qwerty toetsenbordje. Aan het begin was het wel even wennen. Maar nu type ik redelijk snel.
Aan het begin gebruikte ik zonder Nokia Messaging, het sycroniseren van me email duurde toen echt heel lang. Nu gebruik ik wel die messaging dit gaat veel sneller.

Internetten:
Dit gaat ook prima, verbinding is best snel. Soms is het wel wat klein, maar ik kan er mee leven.

Multimedia:
Foto's maken doet ie prima, alleen in het donker valt het erg tegen.
Voor de rest inet-radio en mp3 speelt ie duidelijk af.

beeldscherm:
Prima beeldkwaliteit, schiet niks te kort.

Agenda:
Agenda is makkelijk en overzichtelijk.

duurzaamheid:
Ik kan max 2 dagen meedoen, dan email ik constant, 3G/3.5G staat 24u aan, veel bellen, smsen en surfen. Ik laad hem ook in de avond of soms in de auto ook gewoon op.

Al met al een prima zakelijk/prive telefoon. Simpel in gebruik, functies genoeg. Foto's in het donker is minder mooi, maar daar koop je deze telefoon niet voor. Hoofdzakelijk is denk ik dat hij goed is voor emailen en je agenda bij te houden.

Anouk V. 16-05-2009
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

Ik heb dit toestel vanaf november. Ik moest wel wennen aan het toestel. Niet dat het ingewikkeld is of zo; als je nokia gewend bent, heb je het menu zó door, maar vooral het qwerty-toetsenbord. Dat lijkt een makkelijk, leuk en snel speeltje, maar ik denk dat ik uiteindelijk op mn oude toetsenbordje sneller was met teksten. Wat ik zelf erg makkelijk vind is de mogelijkheid om even snel iets in word te doen als je onderweg bent (ik reis veel met ov). Door middel van het kabeltje staat alles zo op je pc! en de e71 is een stuk makkelijker mee te nemen dan een laptop en ook de batterij gaat langer mee.

Peter R 06-04-2009
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

De E71 nu een paar dagen in bezit en ik weet het nog niet met deze telefoon.
Toegegeven, ik ben niet van de snelle mobile generatie maar de indeling van het menu is niet erg handig: veel mappen/submappen enz. Verder ziet zo'n toesenbordje er leuk uit maar de toetsen zijn toch wel erg klein.
De internetfunctie lijkt erg leuk maar veel sites lopen vast, uitzendinggemist bekijken werkt niet (ik zal wel een één of andere player moeten installeren), pagina's onleesbaar omdat ze te groot zijn. Kortom, niet erg prettig om te werken.
GPS is wel leuk maar om kaarten te downloaden moet je eerst Nokia Map downloader instaleren. Dat werkt dus niet, er moet eerst weer een software stukje van microsoft geïnstalleerd worden. Wellicht ligt het allemaal aan mij maar ook voor mij zou dit allemaal geen probleem behoren te zijn.

Mijn conclusie: veel tijd erin steken en het kan een leuk toestel worden maar het is beter om nog een maand te wachten op de E75 (had ik ook beter kunnen doen).

Swit 25-03-2009
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

Nu een week de zwarte versie in bezit, zeer tevreden. Voor mail (exchange) is de telefoon ideaal; typt lekker weg. Binnen een half uur exchange, 3G en Wifi opgezet, nog zonder gebruiksaanwijzing.
TomTom geinstalleerd, want had ik nog, ook externe GPS had ik nog; werkt prima! Ga nog proberen via intern GPS op te zetten.
Telefoon houdt in begin vreemd vast, door breedte maar ook door platheid. In broekzak/binnenzak wél heel prettig (door de breedte 'kantelt' de telefoon niet in je binnenzak).
Saaiheid menu valt me mee (maar wellicht ben ik zelf saai...), wel zijn items te verplaatsen naar eigen inzicht.
Batterijtijd is goed; met bellen, mail, BT altijd aan, beetje navigeren en internetten meer dan 4 dagen.
Toetsen zijn klein zodra in carkit, maar voicedail werkt super (nog geen onbekende naam gehad, geeft een lijst van mogelijke opties). Daarbuiten zijn ze klein maar zeer bruikbaar...
Media (muziek, film, foto) werkt prima, maar als daar voorkeuren liggen zou ik verder zoeken; daar zijn vast beteren voor. Als fototoestel blijft het een telefoon...

angelique 04-03-2009
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

k heb de E71 nu enkele dagen in mijn bezit. Het is echt een veelzijdig toestel, goede agenda, mailtjes lezen, snel internet etc etc. Super goede muziekkwaliteit en de foto's zijn helemaal niet gek voor 3.2 megapixsel. Het toestel heeft zoveel mogelijkheden dat voordat je die allemaal onder de knie hebt het je alweer aan een nieuwe toebent.

Tinus66 08-02-2009

Heb de e71 nu een week.
Ben er zeer tevreden mee. Wlan werkt perfect en het navigeren met Mcguider is een verademing tov Tom2.

Ik heb nog wel een vraagje.
kan iemand mij vertellen hoe ik een afspraak kopieer naar een andere datum in mijn agenda.

Anoniem 24-01-2009
Geschreven voor: Nokia E71 zwart

Nadat het eerste exemplaar dat ik van de E71 ontving me voortdurend bleef vragen de geheugenkaart te verwijderen (ook nadat ik dat had gedaan, en ook na de vervanging van de standaardkaart door een 8GB microcard), heeft het ruim drie weken geduurd voor ik van KPN een tweede, wel correct werkend toestel ontving. Kostte een hoop tijd en moeite, meer dan eigenlijk zou moeten.
Maar - het moet gezegd - ik ben inmiddels wel zeer tevreden. Degelijk en fraai toestel, en ondanks het krappe formaat van het toetsenbord uitstekend werkbaar. Scherm niet zo heel groot, maar mooi helder. Geluidskwaliteit prima. Over het bedieningsgemak zou je kunnen twisten, want ik vind de Nokia-menustructuur niet altijd logisch. Ik zou ook meer vrijheid willen in het aamaken van mijn eigen bestanden. En inderdaad, al die verschillende icoontjes in het scherm zien er wel wat ouderwets uit. Anderzijds, de belangrijkste onderdelen zitten allemaal onder een aparte toets. Het overzetten van oude adresbestanden van mijn vorige Nokia ging via bluetooth gemakkelijk. Installatie van Nokia Suite op de PC en een backup maken, is ook handig, en het is ook een prima manier om snel programmatuur naar de telefoon te laden (kaarten, bookmarks, etc, hoewel dat natuurlijk ook gewoon direct kan).
De internetverbinding van de E71 is snel, maar, pas op, als de W-Lan is geïnstalleerd (de WEP van de achterzijde van het eigen modem intikken als sleutel) krijg je, zoals hier al door iemand is opgemerkt, de mededeling dat de gateway niet reageert. En dat komt omdat de startpagina niet bestaat, of door de provider niet wordt geleverd. Voer een bestaande bookmark in, of gewoon een ander http-adres, en de verbinding werkt, maar het is natuurlijk wel slordig van Nokia. Voor de camera en de mp3 neem je dit toestel niet. Ik heb ze zelfs nog niet geprobeerd. Ik laat de internetverbinding niet steeds openstaan en dan gaat de batterij dagenlang mee. Wat ik niet begrijp is dat ik in sommige e-mails wel direct naar een internetadres kan springen, dat dan rood oplicht, (om ermee internet op te gaan), maar bij sommige andere niet. Al met al toch een uitstekend toestel.