Sony Xperia Z2 Zwart zwart / 16 GB - Reviews

16 GB opslag

objectief 409 02-08-2016 Product paar dagen in bezit

5 keer gerepareerd nog niet goed

3,4
Had hem enkele maanden en men zei telkens dat men mij niet kon verstaan. Zelf getest wat ze dan hoorden en jawel: Allerlei geluiden erdoorheen en echo. 5 Keer laten repareren op garantie en nog steeds hetzelfde. Toen kreeg ik een nieuwe van Sony. Heeft het enkele maanden redelijk gedaan nu begint hetzelfde weer. Voor mij nooit meer een Sony .

objectief 409 09-06-2015 Product half jaar in bezit

3,8
Hij viel laatst van het doucheplankje in de douchebak. Het klepje voor de lader schoot er gelijk af. Nogmaals: niet waterdicht.
Ik ging ermee zwemmen in zee. Daarna deed de koptelefoonpoort het niet meer. En inderdaad in de kleine lettertjes staat dat hij alleen tegen zoet water kan niet tegen zout water. Heb met een waterstraal de port uitgespoeld en gedroogd. Nu doet de port het weer.

Mamabeer 07-04-2015 Product half jaar in bezit

5,2
Omdat dit toestel gepresenteerd werd als vlaggenschip waren mijn verwachtingen hoog gespannen. Eerdere reviews deden mij geloven dat mij een waar kunstwerk ten deel was gevallen. De praktijk is helaas een stuk minder. De buitenkant lijkt stevig en van solide materialen echter het lipje dat voor de waterdichte afsluiting zou moeten zorgen hangt bij normaal gebruik altijd los. Weg waterdicht verhaal dus.
Toestel heeft ook een heel fel en hel led-licht. Bij het laden is dit fel blauw, en dat is net de kleur die het slaapritme het meest negatief beïnvloedt. En dat van je partner omdat het de hele kamer verlicht. Bovendien is de begintoon van het opladen niet uit te schakelen. Als er dus kleine fluctuaties in het stroomnet zijn lig je de hele nacht wakker van de herrie, dat maakt de telefoon buiten Nederland een heel slechte reisgenoot.
Het voordeel is wel dat de accu twee dagen mee kan bij rustig gebruik.
De software en camera werkt verder goed en inderdaad snel genoeg maar je mag voor dat bedrag ook wel wat verwachten.
Op grond van deze twee punten van kritiek zal ik de volgende keer een ander merk uitzoeken.

objectief 409 19-02-2015 Product kwartaal in bezit

3,8
Best een fijne telefoon.
Maar als je de telefoon in je reclame aanprijst dat hij waterdicht is hoort hij dat ook te zijn.
Ik heb hem 9 keer in mijn zak gehad bij lichamelijke activiteit. 8 Keer merkte ik naderhand dat het klepje van de laadpoort eraf hing. Ging dus uit zichzelf open bij normaal gebruik.
Jammer van Sony dat dit deel zo ondegelijk is. Wekt niet echt vertrouwen.
En mocht je telefoon blootgesteld worden aan water check eerst even of het klepje wel dicht zit.

W. Konijn 26-01-2015 Product kwartaal in bezit

6,6
Mijn eerste indruk was zeer positief en op dat moment heb ik de telefoon ook bij velen aangeraden. Het beeld, geluid, camera en vormgeving zijn allen top en ook is de telefoon erg prettig in het gebruik. Ik kocht de telefoon vanwege zijn waterdichtheid, die door middel van klepjes aan de zijkanten gegarandeerd wordt.

De klepjes die de telefoon waterdicht maken, blijken ook meteen het grote nadeel. Aangezien ik geen magneetlader heb, moet ik eenmaal per twee dagen het klepje openen om de telefoon op te laden. Nu blijkt echter (na vier maanden de telefoon in gebruik te hebben) dat het klepje niet meer sluit. Het klepje blijft een kleine tien minuten dicht zitten en gaat vervolgens ineens spontaan open. Ik heb een flip-over cover gekocht omdat ik dacht dat deze door de druk tegen het klepje het probleem zou verhelpen, maar helaas.. Nog steeds floept het klepje open! Ik heb Sony gemaild, waarbij het allereerst een hele week duurt voordat ze antwoorden en vervolgens geven ze aan dat het waarschijnlijk niet onder de garantie valt, omdat de klepjes kunnen slijten.. Na 4 maanden?? Als ik de telefoon wel wil opsturen, is de kans groot dat ik onderzoekskosten moet gaan betalen. De suggestie van Sony was om op een Duitse site een nieuw klepje te bestellen (5 euro + 12 euro verzendkosten). Hier ben ik het dus niet mee eens en de service van Sony vind ik hierin ernstig te wensen over laten. Uit research op Google bleek tevens dat er veel meer mensen met het klepjes-probleem zitten, dus het lijkt een duidelijk zwak punt van de telefoon. Vanwege dit probleem en het matige gebruiksgemak door de klepjes, kan ik de telefoon niet als zeer positief beoordelen. Ik heb Sony al een mail gestuurd met het verzoek een gratis klepje op te sturen, omdat ze mij een ondeugdelijk product van 500 euro hebben geleverd, maar mijn droefheid is door deze betreurenswaardige toestanden al bijna niet meer te herstellen...

Reauen 14-01-2015 Product half jaar in bezit

9,4
Uitstekend toestel,

+ scherm past zich aan aan de lichtomstandigheden
+ snel!
+ kraakheldere foto's
+ genoeg ruimte (maar ook een 64gb kaartje mogelijk toe te voegen)
+ build quality (super stevig)

- niet bijgeleverde magneetoplader (heb die van mij via china gehaald)
- mijn achterscherm begon spontaan haarscheurtjes te vertonen. waarna de achterzijde is gaan barsten.
- + mogelijk niet meer voor reparatie te sturen omdat ik de telefoon dan een maand moet missen (wat niet meer lukt (verslaafd aan functionaliteit)

Ondanks dat is deze telefoon zeer aan te raden, en ik neem zeer zeker weer een sony

DesieTH 29-12-2014 Product maand in bezit

Toen mij werd voorgesteld om mijn abonnement te verlengen had ik niet gedacht aan een Sony.
Maar na dat de verkoper met mij mijn wensen doornam kwam ik uit bij de Sony Experia Z2 en deze bevalt mij tot op nu toe zeer goed.
Wat mij het meeste bevalt aan de Experia Z2 zijn:

- De goede camera aan zo wel de achterzijde als de voorzijde. Bij de meeste telefoons is die aan de voorkant toch wat minder. Daarnaast is de camera super snel. Dat was ik niet gewend van mijn oude telefoon. als het gaat om een toestel met een goede camera dan maakt Sony de verwachting zeer zeker waar.

- De batterij gaat relatief lang mee. Ik was gewend dat ik mijn telefoon na 12uur toch wel weer moest opladen. De batterij gaat bij mij bijna 2 dagen mee. Het toestel geeft ook tips over energie besparing en hoe je de levensduur van de baterij kan verlengen. Ik las in andere reviews dat het toestel heet zou worden, daar heb ik nog niets van gemerkt. Wel ben ik het eens met de opmerking dat het opladen vrij lang duurt. Maar ik vind dat geen echt probleem gezien ik dit tenminste niet elke dag hoef te doen.
Ik persoonlijk vind het ook een beetje onhandig dat de batterij is ingebouwd. Ik weet dat meer toestellen dit hebben en daar heb ik dezelfde bedenkingen bij. Je kan de batterij niet zelf vervangen mocht dat onverhoopt nodig zijn of een battery pull doen als je toestel vastloopt. Ik heb bij de Experia Z2 hier nog geen ervaringen mee en hoop dat ook niet mee te hoeven maken zoals enkele van mijn vorige toestellen.

- De telefoon is ook relatief gemakkelijk in gebruik en zeer snel. Beetje jammer vind ik de hoeveelheid aan van te voren in gestelde apps. Van de helft weet ik niet eens waar ze voor dienen en ga ik waarschijnlijk ook niet gebruiken. Maar die zijn eenvoudig uit te schakelen.

- De vormgeving bevalt mij ook zeer. Ik moest wel erg wennen de grote van het toestel, je stopt hem niet zo even in je broekzak, maar toen een vriend van mij aankwam met de Iphone 6 plus, viel de grote van de Experia Z2 best wel mee.
De waterdichtheid heb ik nog niet getest, maar het is een geruststellend idee dat je niet bang hoeft te zijn dat je telefoon nat word.
Iets minder vind ik wel dat de aansluiting van de oplader onder het klepje naast de simkaart zit. Omdat je telkens het klepje open moet doen ben ik bang dat het op een dag afbreekt. Ik begrijp dat dit is om de waterdichtheid van het toestel te garanderen, maar erg handig vind ik het niet. Het zou kunnen worden opgelost door een andere oplader aan te schaffen, de magnetische oplader die je aan de zijkant op je toestel plaatst. Ik heb hier zelf nog geen ervaring mee, maar het is wel iets dat ik in de toekomst wil proberen.

Al met al ben ik aangenaam verrast door de Sony Experia Z2.

PatrickCr 27-12-2014 Product paar weken in bezit

De Sony Xperia Z2 is een toestel met een fraai design, een groot beeldscherm van 5,2 inch en zeer goede camera. Het toestel kenmerkt zich voornamelijk door het OmniBalance design van Sony, zo bijvoorbeeld de aan/uit knop aan de zijkant van het toestel. Deze ontwerpstijl wordt gebruikt voor meerdere toestellen uit de Xperia lijn.

De Xperia Z2 komt in een klein doosje met daarin natuurlijk het toestel, een headset (in-ear), een oplader met kabel en natuurlijk wat papier werk. Het toestel kan meteen gebruikt worden, aangezien deze al gedeeltelijk is opgeladen. Dit is natuurlijk een plus punt want je wilt je nieuwe toestel natuurlijk zo snel mogelijk gebruiken. Dus dat is helemaal goed.

Wat als eerste opvalt is het scherpe en heldere scherm. De Z2 beschikt over een Full HD scherm wat je duidelijk kan zien tijdens het gebruik. Het oogt echt zeer scherp. Daarnaast zijn de kijkhoeken zeer goed, ik merk namelijk nauwelijks kleurveranderingen als ik het scherm kantel.

Door het grote 5,2 inch scherm is het toestel wel aan de flinke kant, echter door zijn relatief lage gewicht en geringe dikte ligt hij prettig in de hand. Daarnaast geeft het mooie aluminium frame een luxe uitstraling aan de telefoon en zorgt het voor een goede degelijkheid aan het toestel. De Z2 voelt namelijk zeer solide aan. Het laten vallen zou ik natuurlijk niet aanraden, maar heb wel het gevoel dat de Z2 tegen een stootje kan. Plus het helpt natuurlijk ook dat het toestel waterdicht is. Compliment aan Sony!

Wat tevens het vermelden waard is dat de Xperia Z2 over stereospeakers beschikt. Hierdoor komt het geluid echt op je af in plaats van een mono speaker aan de onder of achterkant van het toestel. Het geluid is hierdoor ook een stuk beter als gemiddeld toestel, echter is het nog steeds niet geweldig. Het geluid is bij hoog geluidsniveau wat schel en er ontbreekt wel wat aan bas.

De Z2 draait bij mij op het moment Android 4.4 Kitkat. Hij draait er soepel op en nagenoeg elke applicatie start snel op dankzij de Quad Core processor. Sony levert tevens een aantal applicaties mee, waaronder Walkman welke je muziek collectie kan afspelen en TrackID waarmee je muzieknummer mee kan identificeren, wat zeker handig is.

Als laatste wil ik even een vermelding maken voor de 20,7 megapixel camera. Dit is namelijk echt een ongelofelijke camera voor een mobiele telefoon. De foto’s zijn uitgerust met veel details, en in het donker worden er nog steeds zeer acceptabele foto’s gemaakt. Daarnaast kan het toestel video’s maken in 4K resolutie, wat zeker in de toekomst een groot pluspunt is, met de opkomst van UHD televisies.

Al met al ben ik zeer tevreden met mijn Sony Xperia Z2. Het toestel heeft een mooi design, voelt degelijk aan en barst van de functies. Het heeft misschien niet de beste stereospeakers van alle smartphones, en kan misschien wat fors over komen, maar afgezien van dat een geweldige smartphone voor een goede prijs.

MJB87 27-12-2014 Product paar weken in bezit

Geluidskwaliteit:

De kwaliteit van het geluid is goed, maar in sommige gevallen, bij t afspelen van filmpjes iets te zacht.

Mogelijkheden:

Android bied veel mogelijkheden tot het aanpassen van je telefoon, de skin die Sony over Stockandroid heen legt ligt heel dicht bij stock android. Geen rare toeters en bellen of zware software skins soals Samsungs Touchwizz bijvoorbeeld.

Gebruiksgemak:

Het is een fijne stevige telefoon die ondanks z'n forse omvang fijn in de hand ligt. Niks op aan te merken.

Vormgeving:

De telefoon heeft een minimalistische uitstraling, maar toch een chiqeu feel en look. Grootste pluspunt i.v.m. andere High end Android toestellen vind ik de Camera knop. Dit is echt iets waar Sony zich in de Android wereld mee onderscheid, een geweldige camera met een eigen cameraknop die de camera snel opstart en waarmee je handig, zonder geklungel op t scherm foto's mee kan maken.

Degelijkheid:

De telefoon is stof en waterdicht. Je kan er zelfs mee zwemmen tot 1.5 meter diep zonder dat er iets kan gebeuren (zolang je de klepjes op de laad poort en de Micro SD card slot dicht hebt).

Je zou dus denken de degelijkheid is een dikke 10. Maar helaas, Sony heeft er, in tegenstelling tot wat de standaard is binnen de Smartphone industrie voor highend toestellen het scherm van de Sony Xperia Z2 niet uit te rusten met corning gorilla glass. Het scherm is dus vatbaarder voor krasjes dan wenselijk zou zijn. Zeker wanneer je dit toestel in de markt zet als een alleskunner voor de avontuurlijke mens. In mij ogen dus een gemiste kans en een domme bezuiniging.

Ander minpuntje m.b.t. het scherm is dat zwart niet altijd echt zwart is, maar een wat doffe kleur heeft. Dit is echter echt het enigste minpunt over het scherm, het is verder super scherp en prachtig om in de bus/trein of ff lekker in bed Netflix te kijken ofzo.

Conclusie:

Het is een geweldige telefoon met zeer veel voordelen die je de 'minpuntjes' zeker doen vergeten. Ik kan deze telefoon iedereen aanraden, je zal er zeker geen spijt van krijgen.

djprovv 25-12-2014 Product half jaar in bezit

Het is de fijnste telefoon die ik tot nu toe heb gehad. Heb hem in Mei dit jaar aangeschaft en heb er tot noch toe geen spijt van! Hij heeft zeker meer pluspunten dan minpunten ! Pluspunten zijn onder andere de top camera's, zowel de achterkant als de voorkant geeft pracht van foto's. Het is een snelle telefoon en heeft veel mogelijkheden. Het enige minpunt is dat hij zodra het scherm nat is, of vieze vette vingers vertoont, of helemaal niet meer reageert op het touch screen, of vanzelf gaat typen. Zodra je het scherm dan droog en schoon maakt heb je er geen last meer van. Voor de rest een super fijn toestel !

Arno.D 23-12-2014 Product paar dagen in bezit

4,2
In maart van dit jaar een Xperia z aangeschaft, omdat de voorganger mij zo goed is bevallen. En de toestellen van Sony vielen me op door de vormgeving die ik elegant en stijlvol vond. Maar na een paar weken kreeg ik problemen met het apparaat en kon er duidelijk niet meer van op aan. Ingeleverd bij de winkel waar ik het toestel had gekocht en twee weken later weer teruggekregen. Na een week al weer problemen en weer ingeleverd. Dit spel is zo'n elke twee maanden herhaald. Ik werd er niet bepaald blij van zo, temeer omdat Sony een opmerking mee stuurde over vermeend oneigenlijk gebruik en dat dit de oorzaak zou zijn. Dit schoot de winkel waar ik deze Xperia z gekocht had in het verkeerde keelgat en verdedigde mij terstond met een bericht naar Sony met de opmerking dat dit absoluut niet het geval was, temeer omdat de helft van de tijd dat toestel bij Sony had gelegen voor reparatie en dat de winkel telkens bij inlevering had vastgesteld dat het in nieuwstaat binnengekomen was. Ik had er immers nog niet eens ten volle gebruik van kunnen maken. Tot halverwege december dit jaar (2014) na de zoveelste maal heb ik dan na herhaaldelijk aandringen mijn aankoopbedrag terug gekregen. In de tussenliggende tijd heb ik noodgedwongen een nieuw gsm-toestel moeten aanschaffen, omdat ik het apparaat in gebruik heb voor mijn bedrijf en er voor het grootste deel van afhankelijk ben. U begrijpt dat ik deze keer geen Sony-toestel heb aangekocht om dit soort ellende (wat ik als consument toch wel zo heb ervaren) te voorkomen. Mijn conclusie is dan ook dat een Sony gsm toestel heel goed en naar tevredenheid kan functioneren, maar krijg je er wat mee is het kommer en kwel en neemt Sony niet de verantwoording op zich die het naar mijn mening wel zou moeten doen.

Gerben91 13-12-2014 Product maand in bezit

Gelokt door een strak uitziende telefoon kwam ik terecht bij de Sony Z2, daarnaast vind ik een goede camera erg belangrijk. De telefoon ligt er prettig in de hand en weeg opvallend weinig, met zo'n groot scherm zou je verwachten dat de batterij niet lang mee gaat, Het tegendeel is echter waar, zelfs bij intensief gebruik haal je het einde van de dag met gemak. Het toestel is eenvoudig te bedienen en logisch in gebruik. Al heb ik het toestel nog niet onder water gebruikt, het is heerlijk om je geen zorgen hoeven te maken om een regenbui wat betreft waterschade. De camera is misschien nog wel het grootste pluspunt, erg scherpe foto's die niet onder doen voor menig digitale camera. Daarnaast heeft dit toestel nog vele variatie mogelijkheden met slowmotion filmen en effecten toe te voegen aan de foto's. Het meldingslampje is ook erg handig en verteld je hoe ver de batterij grofweg is opgeladen en wanneer je een nieuw bericht hebt ontvangen. Als laatste wil ik het glas nog noemen waarbij nog geen krasje te ontdekken is en dat zonder hoesje, hoewel ik eerst huiverig was over een glazen voor en achterkant. Conclusie ben je opzoek naar een goede telefoon met wat extra's dan is dit zeker een goede keuze.

Margo0224 06-12-2014 Product maand in bezit

Ik ben heel tevreden over de deze telefoon.Hij heeft een goed formaat en een goede accu. Het geluid is erg mooi. Het knopje aan de zijkant waarmee je gelijk een foto kan maken is ook erg handig. De telefoon ziet er mooi uit en maakt mooie foto's. Met hoesje erbij is er niks aan de hand zoals schade of krassen.

jorick96 06-12-2014 Product paar dagen in bezit

7,6
Na de xperia z en z1 overgegaan op de z2. bevalt tot nu toe erg goed. vooral de camera (4k resolutie) en snelheid zijn fascinerend. Het beeldscherm is weer piekfijn in orde en het toestel ligt lekker in de hand.

Enigste minpunt wat ik nu kan bedenken is dat de interne speakers niet heel hard zijn, en de simkaart en opladersingang zitten onder 1 klepje. als dat klepje veel gebruikt wordt zou je simkaart beschadigt kunnen raken.

jorick96 06-12-2014 Product paar dagen in bezit

7,6
Heb de smartphone nu een paar dagen. hiervoor jaren in bezit van de xperia z en daarna z1.
Wat mij het meeste opviel was de de simkaart en de ingang voor de oplader onder hetzelfde klepje vinden. Dit lijkt mij erg breekbaar, maar dit moeten we nog afwachten.

Echter ben ik wel heel blij met de 4k video functie, levert fascinerende beelden op!

mar.4 02-12-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze telefoon, slechts een paar dagen. Het is jaren geleden dat ik een Sony toestel had. De reden was dat de batterij niet lang meeging en ik daardoor een nieuwe moest aanschaffen. Prijzig.
Maar ik ben toch overstag gegaan.
Vanaf het eerste moment dat ik hem in mijn handen had, gaf het een prettig gevoel, maar vooral het installeren van diverse apps, ging moeiteloos.
Alleen al de vormgeving, maar ook het camera resolutie hebben mij over de streep getrokken.
Ik twijfelde tussen deze Sony Xperia Z2 en de Samsung Galaxy Alpha.
Tot nu toe heb ik nog geen spijt gehad. Dus duimen dat hij goed blijft bevallen.
Ik wens mij én deze telefoon een goede toekomst toe..

gebruikersnaam10110 27-11-2014 Product kwartaal in bezit

Pluspunten
- Erg goedkoop t.o.v. concurrentie
- Veel mogelijkheden en extra's van Sony (oa Remote Play)
- Geweldige camera
- Prachtig full-HD beeldscherm waarvan je de RGB naar wens aan kunt passen
- Waterdicht, met garantie!
- PS4 Remote play
- 3 GB aan RAM dus nooit haperingen
- zeer goede accu
- Noise-cancelling headset meegeleverd
- Goede connectiviteit

Minpunten
- Volume interne speakers

Heerlijk toestel, doet alles wat het moet doen en doet dat nog vliegensvlug ook. Werkt vele malen soepeler dan menig concurrerend toestel. Geluidskwaliteit tijdens bellen is super, ook met de luidspreker aan. Kan de telefoon makkelijk 1,5 meter van me afhouden en nog steeds goed gehoord worden. Geluidsvolume van interne speaker kan wat harder, maar geluid zelf klinkt prima door de stereo speakers.
Heb het toestel al enkele maanden, gebruik hem intensief en zonder bescherming. Heb een paar kleine krasjes op het achterscherm, maar deze zijn niet zichtbaar tenzij je goed zoekt. Telefoon ligt goed in de hand, kan net aan overal bij. Dit zal zeker niet bij iedereen het geval zijn, maar dan moet je een kleinere maat telefoon zoeken wanneer je per se bediening met 1 hand wilt.
Camera is super met zijn 20,7 MP. Haarscherpe fotos, vooral bij veel licht. Ook bij laag licht goede foto's, al moet je dan wel superior auto modus aanzetten en de telefoon goed stil houden. Heb van concurrerende vlaggenschepen nog geen betere resultaten gezien.
Altijd al fan geweest van waterdichtheid. Neem hem regelmatig mee in de jacuzzi of onder de douche. Het scherm ziet water dat erop spat wel als vingers, maar dat is normaal bij een capacitief scherm (ieder touchscreen zal zo reageren). Door de waterafstotende coating op het scherm is deze meteen na onderdompeling te gebruiken, een goede stap vooruit vanaf de Z1.
Noise-cancelling headset die erbij zit werkt fenomenaal, vooral als je vaak in de trein/bus reist. Je hoort echt niks meer van pratende mensen om je heen ed.
Batterij genoeg om met intensief gebruik een dag mee te gaan (7 uur scherm-aan tijd). Loopt bij intensieve spellen wel snel leeg, maar dat is logisch met zo'n zware processor.

Conmar 23-11-2014 Product paar dagen in bezit

Een perfecte telefoon. Door zijn strakke vormgeving en kwaliteit is dit echt een van de meest vooruitstrevende telefoons. Snelle werking van de apps, geweldige foto's, handig in gebruik en een stuk goedkoper dan zijn concurrentie. Kortom echt een aanrader. Zal nooit meer anders willen dan een Sony

henry6 15-10-2014 Product paar weken in bezit

De batterij valt me tegen - ik krijg +-1,5 dagen eruit, en dat terwijl het nieuw is, later zal het minder worden. Vooral in de laatse 20% gat het snel omlaag. Opladen is traag, +- 3 uur. De geluids kwaliteit voor bellen is uitstekend, maar ik vind de speaker volume te zacht. De aan/uit en volume knoppen zijn niet op een handige plek, juist waar je normaal het toestal pakt. De klepjes zijn een beetje onhandig; maar dat is de prijs van het water afstotend ontwerp. De ringtones en wallpaper die er mee komen zijn niet mijn smaak, maar ok dat is gemakkelijk te veranderen. Als ik het toestel op start dan zijn er 1.8 GB van de 3 GB werkgeheugen beschikbaar, en dat is met een relatief licht antivirus pakket. Dus het systeem met een paar extras gebruikt al >1 GB.

Bas 3000 06-10-2014 Product kwartaal in bezit

3,4
Helaas heb ik me laten verleiden voor een experia z2 aan te schaffen.

Nou laat ik beginnen met de pluspunten.
- scherm (weergave)
- accu

De minpunten

Waterdicht? Nou als je scherm ook maar een druppel nattigheid voelt gaat de telefoon tijdens het van allerlei dingen doen die niet wenst.
zoals bv je instellingen veranderen naar een andere taal.

Geluidskwaliteit is belabberd en zacht, vooral met bellen in enigszins lawaaiige omgeving

Snelheid voor deze processor is ronduit slecht. Mijn nexus 4 van 2 jaar oud is sneller.

Happerend beeld en slecht reageren op het scherm.

Als je ia google een tel nr zoekt de telefoonapp het niet, dus kopiëren, telefoon openen, plakken, en jawel dan kun je wel bellen, als je goed luistert.

Vollopen ram geheugen, je hebt dan wel 3gb, maar het zit vaak voor 80% vol.
Met weinig apps open.

Wifi maar matig of je moet op de router zitten.

Volume en aan/uit knop zitten dicht bij elkaar.

Klepje van sim valt de hele tijd open.

Het is niet mijn intentie om iemand te ontmoedigen maar bezint voor ge begint.

Tot slot,
my first sony, and my last!!!