Motorola Moto G SM3754AE7T1 zwart / 16 GB - Reviews

Android OS
Opslag
16 GB opslag

SloegeDurk 10-05-2014 Product maand in bezit

Op zich zeer tevreden met dit toestel vanwege een prima prijs/kwaliteit verhouding. Echter na een paar weken steeds last van een vervelend probleem: de WiFi-verbinding laat regelmatig steken vallen. Hoewel de verbinding als "uitstekend" wordt beoordeeld door het toestel is het vaak onmogelijk contact te leggen met de server van applicaties. Dit geldt voor simpele en zeer gangbare app's zoals Teletekst, Buiënradar en Rabobank.
Op de site van Motorola worden twee mogelijke oplossingen geadviseerd die beide niet werken. Motorola kent geen Nederlands-talige contact mogelijkheid; voor mij dus geen uitzicht op een oplossing.
Kortom: op zich prima toestel dus problemen kent met functioneren en daardoor spijt van mijn aankoop.

jajon54 14-02-2014 Product kwartaal in bezit

Goed toestel voor redelijke prijs.
Wel wat software problemen, o.a. ontvangen mail is soms gedateerd op 1-1-1970
kleuren led werkt niet
instellingen mail account kloppen niet

Karel0228 13-02-2014 Product paar weken in bezit

Enige jaren een LG Optimus Black in bezit gehad, deze had vanaf de start het probleem dat het beeldscherm flikkerde maar na een herstart via de aan/uit knop functioneerde het wel en dat was voor mij acceptabel. Totdat het flikkeren niet meer ophield en ik aan een nieuw toestel toe was. Ik schaf altijd een sim-lock vrije telefoon aan omdat ik een prima abbo bij hollandsnieuwe heb.
De revieuw en tests op fora gaven mij het vertrouwen een Moto G aan te schaffen. Gekocht bij de media markt waar men ook mijn sim even aanpaste. Toestel is zwaarder dan mijn LG maar ligt goed en degelijk in de hand, gelijk de Android update ontvangen. Na wat gesteggel ook de play store aan de gang gekregen. Prachtig screen, goed bedieningsgemak en na een paar weken kan ik stellen dat ik het een prachtig toestel vindt.
Nadeel is het niet aanwezig zijn van een abc toetsenbord, met querty kan ik namelijk niet omgaan.l
Ook spellingscontrole is niet aanwezig.
Na wat speurwerk kwam ik op een android forum de app Perfect Keybord Pro tegen die tegen een paar euro kan worden aangeschaft in de Play Store. Dit werkt tot nu toe goed waarbij het mijn toestel compleet maakt en ik er veel plezier aan beleef. Het geluid bij telefoneren is prima en de batterij houdt het bij mij 24 uur uit onder normale gebruiksomstandigheden zoals een paar keer bellen, af en toe internet, appjes enz.

Een aanrader voor die prijs!

Jordeter 11-02-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb de Moto G nu enige tijd in bezit en zal met deze review mijn bevindingen delen. Allereerst een compliment aan Coolblue. Ik bestelde mijn telefoon op vrijdagavond en ontving deze zaterdag al.

Vooraf was mij al duidelijk dat er geen stopcontactlader was meegeleverd, wat toch een minpuntje is. Bij het aanzetten van de Moto G viel direct het prachtige scherm op. Direct na het aanmelden werd gevraagd om de update naar Android 4.4.2 (KitKat) te installeren. Binnen tien minuten was deze update geïnstalleerd.

Vervolgens was ik benieuwd hoeveel ruimte er na deze update nog beschikbaar was. Van de 16 gigabyte bleek nog zo'n 13 vrij te zijn. Ik heb nu ongeveer 80 apps, 100 muzieknummers en enkele foto's op de mobiel gezet en de 16 gigabyte lijkt voorlopig ruim voldoende te zijn. Toch is het een minpunt dat er geen sd-kaartje ingestopt kan worden, wat het overzetten van muziek, foto's en video's iets eenvoudiger maakt.

Het 4.5 inch scherm is haarscherp en kan redelijk helder worden gezet. De telefoon is erg snel en heeft tot nu toe ook de zwaardere games moeiteloos afgespeeld. Wat dat betreft doet hij nauwelijks onder voor een telefoon die dubbel zo veel kost. De telefoon ligt lekker in de hand en het formaat is precies goed om hem met één hand te kunnen bedienen.

De kwaliteit van de 5 megapixel camera is redelijk, maar ook niet meer dan dat. Leuk van de frontcamera is dat je er het scherm mee kunt laten ontgrendelen doordat de telefoon je herkent.

De geluidskwaliteit van de telefoon is voldoende. Het volume kan behoorlijk hard, al gaat dit wel ten koste van de kwaliteit.

Wat me ook opviel is dat er geen spellingscontrole beschikbaar is. Althans, wel in het Engels, Frans, Duits, Italiaans, Spaans, Russisch en Portugees, maar niet in het Nederlands. Dit is toch jammer. Of en zo ja hoe een Nederlandse spellingscontrole nog is toe te voegen is mij niet duidelijk.

Ten slotte nog een positief punt. De batterij gaat behoorlijk lang mee. In de stand-by stand was na 7 uur slechts 5% verloren gegaan. Natuurlijk gaat dit wel harder als je hem gewoon gebruikt. Wat jammer is is dat de batterij niet vervangbaar is, mocht deze kapot gaan.

Al met al moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben met de Moto G. Hoewel er wel wat kleine minpunten te vinden zijn is dat voor zo'n prijs geen schande. De voordelen, zoals de prachtige resolutie van het 4.5 inch scherm, het mooie design, de update naar Android 4.4.2 (KitKat), de snelheid waarmee alles gaat en de lange batterijduur maken dit ruim goed. De prijs/kwaliteit verhouding is uitzonderlijk goed. De Moto G is wat mij betreft een van de beste telefoons in zijn klasse. Wat mij betreft is het echt een aanrader!

klint 05-02-2014 Product paar weken in bezit

Ik zocht een tijdelijke vervanger voor mijn defecte samsung galaxy s4 mini van een paar maanden oud(valt telkens uit).

De verkoper zei dat het minimaal 2 weken ging duren,en ik kan niet zonder telefoon dus zocht ik tijdelijk iets anders.

Belangrijk was een telefoon met microsim,en was de motorola moto g het snelste wat ik kon vinden.

Wat gewoon opvalt aan deze motorola smartphone is dat het gewoon werkt.
Ik gebruik veel de bluetooth voor bellen maar ook om muziek af te spelen in de auto,waar andere smartphones(heb meerdere smartphones gehad en geprobeerd ook de iphone) haperen blijft de motorola gewoon werken ook de geluidskwaliteit is VEEL beter,soms dacht dat mijn gehoor slecht was,omdat ik vaak mensen niet kon verstaan in de auto.
Ik kan nu ook eens normaal scrollen op de stuurbediening van de auto,het werkt gewoon.

Verder is het scherm uitstekend en de touchscreen reageert lekker en vlot
De accu gaat ook een stuk langer mee.
Het bereik/ontvangst lijkt ook veel beter(meer ontvangststreepjes op de telefoon en autoradio)zelfs de wifi geeft meer wifispots aan dan andere smartphones.

Ander smartphones die ik gehad heb werkte allemaal twijfelachtig(gevoel),maar de motorola voelt veel meer solide aan in het gebruik.

als de samsung retour komt,gaat deze gelijk marktplaats en houd ik het lekker bij de motoral moto g