HTC Desire 500 zwart / 4 GB - Reviews

Android OS
Opslag
4 GB opslag

maartenslagter 28-02-2015 Product half jaar in bezit

Heb deze telefoon inmiddels een half jaar en ben zeer tevreden over de hardware, te telefoon heeft een fijn formaat, is licht en heeft een goed scherm.

Het interne geheugen van slechts 4 GB, gecombineerd met de grote hoeveelheid meegeleverde (Google)-apps waar je niet vanaf kunt, is een grote spelbreker voor deze telefoon. Er is namelijk nauwelijks ruimte over om andere apps te installeren. De meeste apps kunnen alleen in het interne geheugen geinstalleerd worden en daarvan wordt al zo'n 3 GB door het OS en de meegeleverde apps ingenomen.
Ik heb nu alleen Evernote, ABN internet bankieren en Spotify er bij gezet en alsnog klaagt de Google Play store over gebrek aan geheugen als hij updates probeert te installeren. Als jij ook andere apps wilt gebruiken behalve de standaard Google apps, zou mijn advies zou dus zijn om voor een toestel met een groter intern geheugen te kiezen, minstens 8 GB.

Koppenston 30-12-2014 Product jaar of meer in bezit

9,6
Zéér stabiel toestel.... probleemloos en geen vermindering van snelheid of accuduur. Ben uiterst tevreden en zeker voor deze prijs.
Toestel nu ruim een jaar in bezit en toestel voldoet nog steeds ruimschoots aan mijn verwachtingen.

aries4656 05-11-2014 Product half jaar in bezit

Ook ik heb een HTC desire 500. Het toestel is twee keer opgestuurd omdat het scherm niet ontgrendelde, traag werd en ik kon de telefoon niet meer aannemen. Na een eerste reset en opsturen was de klacht niet verholpen, integendeel, het werd alleen maar erger. Voor een tweede keer opgestuurd en uiteindelijk een nieuw toestel ontvangen. Nu weer afwachten.

schaaijr 25-10-2014 Product jaar of meer in bezit

Dit toestel was eerst van mijn vrouw maar begon na een jaar kuren te vertonen, reageerde slecht op het aanraken, kon oproepen soms helemaal niet aannemen (touchscreen reageerde dan niet), begon soms te trillen en reageerde dan even nergens op enz.
Nu een factory reset gegeven en ik kreeg daarna een update. de problemen werden kennelijk veroorzaakt door de software want nu is alles weer goed.
enig minpunt: de microfoon pakt erg slecht geluiden uit de omgeving op, dit is vooral hinderlijk als je de luidsprekerfunctie gebruikt, omdat degene aan de andere kant het slecht verstaat.

Maurice Santing 16-09-2014 Product half jaar in bezit

Ik heb deze HTC Desire 500 al een half jaar en het is een mooie tellefoon maar er zijn geen update's en dat vind ik jammer want als je kijkt naar wat andere toestellen en dan ook kijkt naar midereands toestellen kijkt zie he wel dat er verschil in zit dus HTC komt er nog een update. Maat het geluid is zeer goed scherm goed en voor een 1.2 ghe aan snelheid is dit een snel toestelletje en met 1 gb aan ram is dit een goed toestel!!!!

rononline 19-01-2014 Product kwartaal in bezit

Doet wat het moet doen, beeldkwaliteit is echt boven verwachting goed! en scherp, geluid prima, beeldscherm wel met een folie beschermen, het uiterlijk gaat.. zonde, wat te plastic, maar daar zal de prijs in zitten, prima toestel verder zeker in zijn prijsklasse.

Morticccia 10-01-2014 Product paar dagen in bezit

7,6
Heb dit toestel nu een week. Alles werkt perfect. Alleen ben ik ontevreden over het scherm. Deze heeft al vrij snel krassen. Voorheen heb ik 3 jaar een Samsung Galaxy gehad zonder een krasje terwijl deze toch zeer intensief gebruikt werd. Dit is dan tot nu toe het enige minpunt.

MarcelleVerdouw 08-11-2013 Product paar weken in bezit

Ik heb dit toestel nu een paar weken en ben er zeer blij mee. De accu gaat voor een smartphone redelijk lang mee, wel 2-3 dagen bij intensief gebruik. Het scherm ik heel helder en scherp.
Ik heb nog geen min-punten aan dit toestel kunnen ontdekken.

martijn75 13-09-2013 Product paar dagen in bezit

Ik heb de HTC Desire enkele dagen mogen gebruiken. Het is een fijn en compact toestel met een 4,3 inch scherm dat niet te groot en niet te klein is. In de markt gezet als een mid-range toestel maar met zijn 1,2 ghz quad core processor, 1Gb RAM vliegt hij er werkelijk over. De high-end telefoons hebben misschien nog zwaardere processoren maar deze hebben ook een zwaardere taak om de vaak grotere Full HD schermen te vullen.

Er zit een fraaie 8 MP camera in het toestel achterop en ook nog eens een prima 1.6 MP camera voorop. Het geheugen kan eenvoudig worden uitgebreid met een micro sd kaartje.

Op het gebied van software brengt de Desire 500 wel Blinkfeed, het homescherm van HTC met nieuwsfeeds en feeds van sociale media. In Blinkfeed zijn bijvoorbeeld ook artikelen van Androidworld te lezen. Dit werkt allemaal prima maar er is één nadeel. Wanneer je het allemaal activeert zuigt ie je batterij wel heel erg snel leeg. Zet je vervolgens de helderheid van het scherm ook op automatisch, waarbij deze iets te helder staat naar mijn smaak, dan gaat het helemaal hard met de batterij en kun je het nog geen dag volhouden.

De helderheid kun je dus beter handmatig op het laagste niveau zetten wanneer je binnen bent. De permanente aanvoer van bijvoorbeeld Facebook informatie in Blinkfeed kun je uitzetten via Aandachtspunten en dan de feed uitvinken. Als je dit niet weet zoek je je een ongeluk.

Verder een prima toestel met een vleugje high-end waar je voor rond de 240 euro (sept-13) zeker geen verkeerde koop aan zult hebben!