Huawei Ascend W1 blauw / 4 GB - Reviews

Windows
Opslag
4 GB opslag

John 26-09-2013 Product maand in bezit

Ik wou wachten met een beoordeling te schrijven tot ik hem wat langer bij me heb gehad. Na meer dan een maand gebruik denk ik dat ik de meeste + en - puntjes nu wel gezien heb. Globaal gezien ik dit zeker een aan te raden toestel. Voor mensen die nog nooit met een smartphone is dit ideaal, maar ook gevorderde gebruikers kunnen hier hun ding mee doen. Qua ontwerp is dit toestel niet opvallend, gewoon doorsnee maar daarom niet minder mooi. Het is wel een behoorlijk groot toestel om in 1 hand te houden (zelfs voor grotere handen).

Pluspunten:
* Meer dan degelijke batterij. Als je natuurlijk constant video bekijkt of games speelt, gaat die niet lang mee, maar ik sla erin om enkele dagen met de batterij te doen.
* Responsiviteit: In vergelijking met andere phones (ook duurdere), draait dit toestel heel vlot, ondanks de mindere hardware. Hier heeft WP8 heel veel mee te maken.
* Gebruiksgemak: het is heel gemakkelijk zowel op de telefoon als op de computer aan contactbeheer te doen. De vele Microsoft diensten zijn gemakkelijk te integreren.
*Camera: is in staat om deftige tot mooie foto's te maken.

Minpunten:
* Scherm: Ik heb niet vaak nood aan het toestel in fel (zon) licht, maar de zichtbaarheid kan wel eens heel laag liggen. Ook moet je behoorlijk voorzichtig zijn om geen krassen te maken op het scherm.
* Geluidvolume: bij sommige oproepen is het moeilijk om de persoon te horen, ook al staat het volume op 10/10. Voor andere toepassingen is dit minder problematisch, je kan er wel tot 30 gaan.
* Opslagruimte: na aftrek van de OS-schijfruimte heb je nog een kleine 2 Gb over. Afhankelijk van het aantal apps je hebben wil kan dit snel te weinig zijn, vooral als je voor bestanden (muziek, foto's,...) geen extra SD-kaartje hebt.
*Camera: door privacy-redenen kan je het geluid van de camera (shutter-sound) niet meer afleggen.

poty 18-09-2013 Product maand in bezit

9,6
Mooi eenvouding te bedienen toestel, windows phone hoeft zeker niet onder te doen voor de android types !

elsrobindevries 15-09-2013 Product paar weken in bezit

Ik heb mijn W1 nu 3 weken en hij bevalt prima. Snel en gebruikersvriendelijk. Windows 8 is even wennen maar werkt heel makkelijk. Apps zijn er genoeg.
Telefoon en internetverbinding is stabiel. Ik ben er blij mee. Aanrader.

fostapel 14-09-2013 Product paar weken in bezit

Prima prijs-kwaliteit verhouding.
Het maximale geluidsniveau (ook naar de earphone) is te laag.
Erg weinig telefoongeheugen, vooral als je muziek van Spotify offline beschikbaar wilt hebben, maar als je niet teveel apps installeert, voldoende.
Windows phone is erg gebruiksvriendelijk!

johnnyvanl 12-09-2013 Product paar weken in bezit

Enkele weken geleden via Ibood deze Huawei Ascend W1 voor mijn vrouw gekocht wat haar eerste smartphone was. Daardoor kan ik hem lastig vergelijken met andere telefoons. De gebruikersbediening is zeer intuïtief, Window Phone 8 valt me enorm mee. De snelheid is erg goed, het touchscreen werkt perfect!
Als enige mis ik een FM radio erop, maar dat wist ik van tevoren :)

De accuduur is zeer goed, bij weinig gebruik (whatsapp/email, maar niet continue de WIFI verbinding aan) gaat de batterij zo een week mee.

Toestel ziet er gelikt uit, ligt fijn in de hand. Het achterklepje lijkt niet heel degelijk, maar schijnt het wel te zijn.

Windows Phone 8 heeft ruim voldoende apps voor dagelijks gebruik, uiteraard nog niet zo uitgebreid als Android/IOS, maar dat komt vanzelf neem ik aan.

Kortom, ik ben er zeer tevreden over!

Johan van Daal 12-09-2013 Product paar weken in bezit

Zeer degelijk apparaat. Met dank aan mijn zoon die me het apparaat heeft leren gebruiken. Even wennen aan het qwerty klavier. Al prachtige foto's mee genomen.Johan

xsaacie 10-09-2013 Product paar weken in bezit

Ik ben erg tevreden over de Huawei w1. Hiervoor had ik een Nokia Lumia 900 maar deze is helaas kapot gegaan. Omdat ik wp8 graag wilde uitproberen en ik een ibood actie voorbij zag komen heb ik hem meteen aangeschaft, en hier heb ik zeker geen spijt van.

Accu
De accu is een van de grootste pluspunten van dit toestel, de 1950 mah batterij is voor een toestel van deze prijsklasse erg groot te noemen. Ik kan er met normaal gebruik makkelijk twee dagen meedoen (paar uur per dag muziek luisteren en internetten, hele dag door whatsappen). Let wel op; de accuduur lijkt beter te worden naar mate je het toestel wat langer in gebruik hebt.

Camera
Er zitten twee camera's op het toestel. Een 5 megapixel aan de achterzijde en een 0.3 megapixel camera aan de voorzijde. De camera aan de voorzijde is niet erg goed te noemen, maar dit is niet meer dan logisch. Hij is echter wel geschikt voor videobellen of het maken van zelfportretten (mits er genoeg omgevingslicht is). De camera aan de achterzijde is niet heel goed maar ook zeker niet slecht. Aangezien het toestel een single led flitser achterop heeft kun je er met enige moeite nog redelijke foto's mee maken in het donker. In een omgeving met veel licht, of gewoon overdag zijn de foto's prima. Verwacht hier echter niks bijzonders van, op dit gebied heeft Nokia of HTC het behoorlijk wat beter voor elkaar, deze zijn echter ook een stuk duurder dus dat mag je dan ook verwachten.

Windows Phone 8
Dit toestel draait dus op Windows Phone 8. Ik ben persoonlijk erg tevreden over WP8, het oogt mooi en het is ook voor minder technische mensen (zoals mijn moeder) erg makkelijk te gebruiken. Wat betreft apps is het voor mij ook in orde, ik geef toe dat er niet zoveel apps zijn als op een endroid of ios toestel maar de meest populaire apps zijn inmiddels ook gewoon op Windows Phone beschikbaar. Denk hierbij aan WhatsApp, de meeste internetbankier apps, 9292, Shazam enzovoorts. Deze apps draaien trouwens erg goed op WP8 en het grootte voordeel is dat WP8 een erg betrouwbaar en licht besturingssysteem is. Ik heb tot op heden dan ook nog geen echte problemen ervaren met WP8, het doet wat het moet doen en dat doet het erg goed.

Design
Ik vind het design persoonlijk erg mooi te noemen. Zeker dankzij de mat zwarte lak oogt het toestel erg chique. Tevens is het toestel makkelijk schoon te houden en dankzij het toevoegen van Gorrila Glass is het scherm ook krasvast. De kin aan de onderzijde van het toestel is een leuke toevoeging en al met al ligt het toestel erg fijn in de hand. Ook voelt het toestel erg degelijk aan, de knoppen hebben een fijne respons en voelen absoluut niet goedkoop aan. Ik heb er dan ook vertrouwen in dat het toestel met normaal gebruik lang mee zou kunnen.

Scherm
De Huawei W1 heeft een 4 inch scherm met een resolutie van 480x800 pixels. Dit is niet extreem hoog maar op een scherm van 4 inch meer dan prima. Websites en dergelijke ogen scherp en zijn goed leesbaar. Wel is het scherm minder goed afleesbaar wanneer de zon er direct op schijnt. Het scherm is overigens een IPS LCD scherm en dit resulteert in een prima kijkhoek maar een wat minder realistische kleurweergave en een ietwat tegenvallende zwart-waarde, iets dat bij het startmenu (de achtergrond is standaard zwart) en de vormgeving van WP8 wel belangrijk is.

Geluid en bellen
Een mobiele telefoon kan tegenwoordig veel meer dan alleen bellen, uiteraard blijft het een belangrijk onderdeel van een smartphone. Ik ben ook hier tevreden over, zowel mijn stem als de stem van de persoon waarmee ik telefoneer is erg duidelijk. Ik heb dan ook nog geen problemen ondervonden met het wegvallen van de verbinding o.i.d. Wel is de telefoon op de luidspreker functie niet erg luid, voor gebruik in de auto is het dus misschien wat minder praktisch. Ook is de trilfunctie van het toestel niet heel erg hard, zeker in vergelijking met wat oudere grotere mobiele telefoons. De 3.5 mm jackplug aan de bovenzijde van het toestel is van prima kwaliteit al zou het op de maximale stand wat harder mogen klinken. De bijgeleverde oordopjes zijn wel teleurstellend, een in-ear setje is dan ook een goede investering zou je de w1 als muziekspeler willen gebruiken.

Featureset
Dit is een van de weinige WP8 toestellen die uitbreidbaar is met een micro sd kaart. Zo heb ik er zelf een 32gb (het maximum) kaartje ingestopt en dit werkt prima. Ik gebruik het voornamelijk om muziek en foto's op te zetten. Omdat de telefoon slechts 4gb aan intern geheugen heeft (waarvan je feitelijk 1.5 gb overhoudt) is het zeker een aanrader om er een extra sd kaartje in te stoppen. Omdat je nu nog geen apps op je sd kaart kan installeren zal het interne geheugen snel vol raken. Echter moet dit probleem bij de komst van de GDR 2 update verholpen zijn. Naar verwachting komt deze update ergens in de maand september over the air binnen.

Conclusie
Een fijn, degelijk en voornamelijk goedkoop toestel dat voor de gemiddelde gebruiker meer dan prima moet zijn. Ik kan dit toestel dan ook zeker aanraden aan iedereen die wel een goede smartphone wil hebben maar voor al deze functies niet te veel wil betalen. Een top aankoop!

9,4
Ik heb 4 Huawei telefoons 3 Android en deze windowsphone. Ik wilde graag de nieuwe windows een keer proberen. In Android raak ik op mijn leeftijd de weg kwijt er kan zoveel. Met deze telefoon heb ik minder de neiging van alles te installeren. Ik heb erop staan wat nodig is voor mij. Internetbankieren voor 3 banken WhatsApp Facebook, 3 spelletjes, mijn email: Gmail en Popaccounts werkt allemaal prima. Ook de browser is goed te gebruiken en leesbaar. Mail dito.
Niet alles werkt goed, Ik krijg de autoaanvullen in apps met typen niet op Nederlands? Maar er zijn nog geen onoverkomelijke problemen.
Zelfs Skypen met spraak gaat prima zowel op wifi als op dataverbinding.
Vormgeving van Windows is leuk. Op komen van schermen en verdwijnen prachtig vind ik t.
Automatische helderheid werkt 95 % van de tijd prima. De meeste instellingen zijn goed te vinden.
Ik snap niet wat zoveel mensen erop tegen hebben. Ik dacht zelf ook dat windows t verloren had van Android. Niets is minder waar. En of er nu 40.000 of 500.000 apps zijn je krijgt ze er toch niet allemaal op.

Depom 09-09-2013 Product paar weken in bezit

Fijn toestel, veel mogelijkheden. Prachtige vormgeving. Gebruiksgemak is groot een echte aanrader. Zou het toestel zeker aanraden. Aangekocht via IBOOD. Zeer scherpe prijs.

John19_386 09-09-2013 Product paar weken in bezit

7,6
Na lange tijd gebruikt te hebben gemaakt van Android werd het tijd voor wat anders. Ik wilde graag eens Windows Phone 8 proberen en had eigenlijk een Nokia op het oog. Echter had ik nog wel mijn twijfels bij het besturingssysteem dus wilde ik er niet al teveel geld aan uitgeven. Toen deze Huawei in de aanbieding kwam bij iBOOD was mijn keuze snel gewijzigd. Ik wist eigenlijk niet wat ik van te voren moest verwachten, maar na twee weken in bezit ben ik positief verrast.

Geluidskwaliteit:
De geluidskwaliteit van het apparaat is redelijk. Bellers zijn goed verstaanbaar. Ik heb van de andere kant van de lijn begrepen dat ik ook goed verstaanbaar ben. De kwaliteit van het geluid bij het afspelen van muziek over de speaker vind ik een stuk minder. Het is lastig te beschrijven maar het geluid klinkt erg ‘schel’ en mist ‘warmte’. Met de meegeleverde koptelefoon kinkt muziek een stuk beter.

Interne hardware:
Intern zit de telefoon goed in elkaar. Dit model is voorzien van een dualcore Qualcomm Snapdragon S4 die op 1,2 GHZ tikt. De rekenkracht is vergelijkbaar met veel duurdere Nokia’s (bv. Lumia 625). Daarnaast vraagt Windows Phone 8 zelf weinig rekenkracht, waardoor het geheel erg soepel aanvoelt en de gebruikservaring veel beter is dan een vergelijkebare androidtelefoon (bv. Samsung Galaxy SII).
Verder bevat deze telefoon 512mb werkgeheugen. Dat klink niet als erg veel, maar ik ben tot nog toe niet tegen een beperking aangelopen. Ik kan me wel voorstellen dat de interne opslag na verloop wel een beperking gaat worden. Er is slechts 4 GB aanwezig waarvan al 1,8 GB is gereserveerd door het systeem. Daarnaast wordt er bij mij na 2 weken al bijna 1 GB gebruikt door overige zaken (tijdelijke bestanden?) en 100 MB aan apps, waardoor er nu al minder dan 1 GB over is. Voordeel is wel dat mediabestanden op een externe microsd opgeslagen kunnen worden.

Beelkwaliteit:
Extern zit het ook goed met de hardware. Vooral het scherm. Het contrast van het scherm is erg hoog en de kleuren zijn helder. Het scherm is voorzien van Gorilla Glass 2. Deze loopt niet door tot de rand van het scherm, waardoor de kans op barsten waarschijnlijk vrij klein is. Vanzelfsprekend heb ik dat niet getest. Ook de behuizing van het toestel voelt stevig aan.

Camera:
De camera is niet heel bijzonder. De foto’s overdag zijn redelijk. In het donker heb ik eigenlijk nog geen goede foto’s kunnen maken. De sluitertijd is dermate lang dat zelfs de kleinste beweging de hele foto verpest. Daarnaast vind ik de cameraknop niet heel fijn. Door deze licht aan te raken wordt er gefocust. Door verder in te drukken wordt de foto gemaakt. Het volledig indrukken van de cameraknop voelt niet heel goed, waardoor de telefoon altijd iets beweegt bij het indrukken als je niet zo’n vaste hand hebt. Inmiddels ontdekt dat fotograferen beter gaat door gewoon het scherm aan te raken.

Accuduur:
Een van de beste aspecten van dit toestel is de accuduur. De telefoon gaat bij normaal gebruik ca. 3 dagen mee. Dat is een zeer goede score voor de moderne smartphone. De bekende androidmodellen moeten bijna dagelijks aan het infuus.
De adapter is ook erg handig voor zowel opladen als datatransport kan worden gebruikt. De adapter is wel redelijk groot.

Windows:
Het toestel draait op Windows Phone 8. Het is even wennen, maar het OS reageert lekker snel en is gebruiksvriendelijk. Ondertussen is de store aardig gegroeid en heb ik op een enkele app na bijna alles kunnen vinden wat ik nodig had. Opvallend vind ik wel dat de apps nog wel beperkter zijn dan de iOS en Android tegenhangers. Ik heb echter het idee dat dat wel goed gaat komen gezien de opmars van Windows Phone 8.

Bij het gebruik van Windows Phone 8 ben ik nog wel tegen twee rare problemen aangelopen:
• Bij het restarten van de telefoon klopt de datum en tijd niet meer (die moet ik telkens handmatig opnieuw instellen, want automatische tijd werkt niet);
• Ik heb alle nummers van contacten moeten wijzigen, omdat ze bij bellen niet herkend werden (geïmporteerd vanuit Google-account). De telefoon herkent alleen het format +316……… zonder het gebruik van speciale leestekens.

Ik vraag me nog wel af hoe de verdere ondersteuning is bij Huawei qua updates. Inmiddels is bij een aantal fabrikanten al de GDR2 update uitgerold, maar bij Huawei heb ik daar nog niets van vernomen. Bovendien ben ik benieuwd of Windows Phone 8.1 ook beschikbaar komt voor dit model.

Samenvatting:
Ik heb de telefoon voor ca. €125, - (+ verzendkosten –cashback) aangeschaft bij iBOOD. Er zitten wel wat minpuntjes aan het toestel, maar deze prijs maakt erg veel goed. Voor het geld heb je echt een goede telefoon.

+ Goede gebruikservaring door snelle hardware i.c.m. Windows Phone 8
+ Goede kwaliteit scherm
+ Degelijke afwerking
+ Enorm goede accuduur
+ Prijs / kwaliteit

- Beperkte opslagcapaciteit
- Apps en store nog wat beperkt t.o.v. concurrerende besturingssystemen
- Geluidskwaliteit speaker
- Kwaliteit camera (voornamelijk in het donker)

Kopijkat 09-09-2013 Product paar weken in bezit

Voor mijn nieuwe, nog op te starten eenmanszaak, had ik mijn oog laten vallen op een Windows Phone, omdat ik eerder had ondervonden dat de samenwerking van Windows Phone met Windows echt heel fijn is. Eerder had ik een Nokia Lumia 820, die ik voor zakelijk gebruik helemaal geweldig vond, vooral ook vanwege het gebruik van Microsoft OneNote, een programma waar ik heel veel gebruik van maak.

Een week of twee geleden zag ik bij de Makro de Huawei W1, en ik was onder de indruk van de vormgeving en strakke look-and-feel. Toen deze telefoon vervolgens bij Ibood in de aanbieding kwam, heb ik hem nog even snel vergeleken met de Nokia Lumia 520, maar de prijs en de lange accuduur gaven voor mij de doorslag; dit wordt mijn nieuwe zakelijke toestel.

Thomas Tack 09-09-2013 Product paar weken in bezit

Een zeer stijlvolle en degelijke telefoon. Gekocht via ibood voor €135 (incl. verzendkosten) en nog geen moment spijt van gehad. zeker zijn geld waard.

positief:
-werkt vlot
-grote en scherpe display
-windows8 besturingsysteem is even wennen maar heel gemakkelijk
-lange batterijduur
-vindt goed wifisignalen
-zeer goed geluid
-internet werkt vlot
-uitbreidbaar geheugen met micro sd (zeer handig)

negatief:
-camera is bij momenten (donkerdere plaatsen) niet ideaal en de flits is ook niet zo denderend.
-weinig opslagruimte op de telefoon voor apps (+- 1,5 gb)
-weinig tot geen beschermhoesjes voor de telefoon de vinden in de alledaagse winkel
-heeft nogal weinig 3g verbinding
-het importeren van contacten via windows 8 is heel irriterend (zonder +32 herkent hij de persoon niet wie belt. )

kortom het is een betrouwbare telefoon voor mensen die willen smsn, bellen af en toe internet gebruiken voor social media en die overweg kunnen met het downloaden en gebruiken van apps. voor personen die op ieder moment vlot internet nodig hebben en die hun telefoon ook als camera gebruiken schiet dit model van huawei toch iets te kort.

Ellen0704 09-09-2013 Product paar dagen in bezit

Korte tijd geleden deze smartphone voor een zeer scherpe prijs gekocht via iBood. Mijn vorige toestel was nog een 'echte' gsm, dus de overstap naar smartphone was toch eventjes spannend, maar de vele positieve reviews die ik op voorhand las, lijken allemaal bevestigd te worden. De Huawei Ascend W1 ligt aangenaam in de hand en heeft een strak uiterlijk en makkelijke, intuïtieve besturing. De gebruikersinterface is erg overzichtelijk en bovendien gaat de batterij behoorlijk lang mee (wel eventjes aan toevoegen dat mijn wi-fi enkel na het werk aantstaat): ik kreeg de gsm exact 10 dagen geleden en heb hem tussendoor een uurtje of 3 opgeladen tot nu toe. Ook de klank is erg duidelijk zonder storingen of ruis.
Vroeger heb ik enkele malen met de smartphone van mijn vriend gewerkt die android bestuurd was, en na een vergelijking met deze windows phone, dan steekt de laatste er met kop en nek bovenuit: zowel qua bediening(ssnelheid) als qua uitzicht. Enige dat ik toch lichtjes mis is de swipe functie bij het typen van een sms, hoewel dit deels goedgemaakt wordt door een soort van suggestiewoordenboek tijdens het typen.

Deze Huawei is niet enkel snel in het ‘gewone’ gebruik , ook surfen (en inladen van pagina’s dus) gaat aardig snel en wat mij betreft is het scherm meer dan groot genoeg voor voldoende surfcomfort. Dit maakt ook dat ik vooral naar sites zelf surf ipv de app ervan te installeren, wat direct het ‘kleinere’ geheugen tot een detail herleid.

Algemene conclusie? Een krasvrij scherm en swipefunctie zouden mooie extra’s zijn, maar al bij al is dit zeker een (of misschien zelfs dé) topper in zijn prijsklasse!

Bengel11 09-09-2013 Product paar dagen in bezit

Nieuwsgierig naar het gebruiksgemak van Windows 8 voor smartfones en ook naar de kwaliteiten van het voor mij onbekende merk Huawei besloot ik twee weken geleden tot aankoop via Ibood

In een woord? Klasse! En voor dit geld niet te overtreffen.

Hardware:
Stevig en goed in de hand liggend, strakke no nonsense vormgeving , bovengemiddeld batterijleven ruim > 3 dagen (mits je de batterijinstellingen op batterij altijd sparen zet) wat merkwaardig genoeg niet aangeraden wordt!
Beperkt intern geheugen, jammer voor diegene die veel apps spaart, maar in mijn geval niet belangrijk. Ik kijk bijvoorbeeld liever naar buienrader via de standaard PC website dan naar de app.
Foto en video functies voor deze telefoon prima zijn, maar feitelijk secundair, als je echt goede foto's wilt maken maak je toch de keuze om een fototoestel te gebruiken.
Software:

Windows 8 is logischer opgebouwd dan Android en prettiger vormgegeven (kwestie van smaak).
De trilfunctie kon ik echter niet helemaal uitzetten voor het gebruik binnen Windows, wel bij de telefoonfunctie.
Het gemis van apps voor windows deert me niet, maar voor hardcore gebruikers zal microsoft vast wel met oplossingen gaan komen!

jjanssen1 09-09-2013 Product paar weken in bezit

7,4
Gekocht via de Ibood-aanbieding van 22 augustus 2013, ter vervanging van mijn Huawei U8800 die ik ook bij Ibood had gekocht. Daarvan was de batterij gaar.

De telefoon is stevig met een fijne, goed vastzittende achterkant. Alle hardware werkt prima, Huawei heeft (wederom) goed werk geleverd. De batterij gaat ruim 2 dagen mee!

Windows Phone 8 valt mij (als Androidgebruiker) tegen. WP8 reageert heel snel, dat is beter t.o.v. Android. Maar je kunt heel weinig zelf instellen. Bijvoorbeeld: trillen bij 'vorige'-knop is niet uit te zetten, de live-tiles kunnen maar een beperkt aantal kleuren zijn en een achtergrondfoto gaat niet. Ook de informatie die de live-tiles tonen valt me tegen. Niet meer info dan iconen of widgets bij Android kunnen weergeven.
Het geheugen is te weinig om veel apps te installeren, maar daar heb ik zelf geen last van, ik installeer er niet veel.

Kortom: als je zoekt naar een simpele, degelijke smartphone is er m.i. geen betere. Wil je meer zelf kunnen instellen en veel apps installeren, neem dan een duurdere Android.

Oh, mijn Ben-simkaart was "te oud voor mobiel internet op deze telefoon", maar binnen 2 dagen een nieuwe simkaart van Ben gekregen.

ENARDSJ 09-09-2013 Product paar weken in bezit

Voor mij persoonlijk is dit een prachtig toestel voor de prijs die je er voor betaalt. Heel snel, gebruiksvriendelijk, zeer goede batterij, ... Kortom ik ben zeer tevreden van dit toestel. Vele reviews hebben het over de opslagcapaciteit van 4GB. Door de uitbreidingsmogelijkheid met sd kaartje, lijkt me het interne geheugen meer dan genoeg voor alle apps. Geen slecht woord over dit mooie toestel.

Mss twee kleine minpuntjes: de apps komen idd beetje achter op de laatste nieuwste android phones, maar ze zouden met een grote inhaalbeweging bezig zijn.
Ik werk met telenet en de instellingen voor mobiel internet moeten manueel door telenetmedewerker ingesteld worden. Weinig online over te vinden ... maar op zich geen probleem.

Toptoestel!

A. Franssen 08-09-2013 Product paar weken in bezit

Twee weken geleden ben ik via de aanbieding van Ibood in de digitale revolutie gestapt. Na altijd een 'simpele' telefoon te hebben gehad, werd het nu eens tijd voor een smartphone, waardoor het o.a. mogelijk is te internetten, whatsappen en mailen via Wifi of eventueel mobiele internetverbinding.

De telefoon ziet er netjes uit. Hij is niet te dik, heeft een groot scherm en voelt stevig aan. De plastic behuizing aan de achterkant is gemakkelijk te openen via een inkeping ten behoeve van de installatie van de simkaart en batterij. Het duurt even voordat de telefoon opgestart is, maar als dit proces voorbij is, loopt hij lekker. Het besturingssysteem Windows Phone 8 bevalt erg goed. Het is overzichtelijk en de tegels op het startscherm kun je naar eigen smaak toevoegen, verwijderen of qua grootte aanpassen. Je kunt bijvoorbeeld ook tegels aanmaken van contacten die je vaak gebruikt. Het aantal apps beschikbaar is voor mij voldoende en ze nemen per app maar een paar MB aan geheugen in beslag. Op de telefoon zit een frontcamera voor bijvoorbeeld Skype en achterop een 5 megapixel camera met flits. Foto's zijn te maken via de knop aan de zijkant of via het touchscreen. Na enige oefening zijn hiermee hele aardige foto's te maken.

Je kunt trouwens ook nog prima bellen met deze telefoon! Degene waarmee je telefoneert is goed te verstaan en via een druk op het touchscreen kun je het gesprek op speaker zetten, welke ook naar behoren werkt. Groot pluspunt voor deze telefoon is dat de batterij lang mee gaat. Nadat de telefoon volledig geladen was duurde het vijf dagen alvorens hij weer 'honger' had. Enige nadeel van deze telefoon is de beperkte keuze in hoesjes of covers. Op internet zijn enkele verkrijgbaar, maar in de winkels of de markt ben ik nog geen geschikte hoes of cover tegengekomen.

guzziman65 08-09-2013 Product maand in bezit

Telefoon werkt prima, enige minpunt ligt eigenlijk bij wp8 omdat er niet voldoende mogelijkheden zijn het geheugen te beheren. Na 2 weken hard reset moeten doen om geheugen vrij te maken. Alle apps daarna vanaf sd-kaart geïnstalleerd en probleem lijkt opgelost. Zodra sd-kaart optimaal benut kan worden (update wp8) voldoet hij volledig aan de wensen.