Samsung Galaxy Note II grijs / 16 GB - Reviews

Android OS
Opslag
16 GB opslag

Wankee Chan 25-11-2014 Product jaar of meer in bezit

Dit toestel was al ruim 1 jaar uit toen ik hem kocht in december 2013. Wat mij meteen opviel is het beeldscherm superscherp is en dat het toestel erg snel reageert op alles wat je doet. De quadcore processor is ruim voldoende voor deze high-end smartphones. Verder heeft de Note2 maar liefst 16 GB intern geheugen, opdat je lekker veel apps en updates erop kunt zetten zonder te moeten klooien met verwijderen van apps en of spellen. Toch raad ik iedereen aan om een externe micro SD kaart aan te schaffen. Veel spellen en muziek kun je gewoon overzetten op de kaart. Zo bespaar je kostbare interne geheugen uit op je toestel.

De looks van de Note2 is mooi te noemen. Afgeronde chromen randen en een superplat design. Wat voor zo'n phablet geen overbodige luxe is. Zelfs wanneer je gaat bellen met de Note2 ziet het er niet overdreven groot uit. Het beeldscherm is mooi helder van kleur. Mag ook wel met een Super-amoled scherm. Ik kijk er regelmatig HD films op zonder problemen.

Het beeldscherm is zowel met je vinger als met de meegeleverde stylus pen te bedienen. Wanneer je het pennetje gebruikt komt er automatisch een apart menu voor de stylus pen op het scherm. Hiermee kun je snel notities en of tekeningen maken. Hoewel ik zelf in het afgelopen jaar maar zeldzaam dit pennetje gebruikt heb, weet ik dat er ook veel mensen zijn die dat wel doen. De Note2 is gemaakt om het gebruik van een stylus pen in Android feilloos te integreren. Wanneer je de pen weer terug stopt in de houder, sluit het stylus menu zichzelf af. Mooi en handig gedaan.

Internetten en social media zijn volledig geïntegreerd in dit toestel. Google Chrome, Facebook, Instagram, Whatsapp, alles doet het vloeiend. Ik snap nu waarom dit toestel niet veel in prijs is verlaagd, omdat het zelfs na 2 jaar nog een supertoestel is. Alles gaat zo vloeiend en snel. Hoewel ik de N7100 versie heb met 3G, kun je ook kiezen voor de 4G versie. Deze is weliswaar iets duurder, maar wanneer je telecomprovider 4G ondersteund, kun je nog meer Internetplezier beleven op de Note2.

De bel interface is ok te noemen. Niets vernieuwends, maar doet wat het moet doen. Je kunt gemakkelijk scrollen door het logboek van je toestel of contacten opzoeken al dan niet met spraakherkenning. Handig als je in de auto zit. Het geluidskwaliteit is helder en kraakt niet wanneer je de volume op z'n hardst hebt gezet. Dit hebben we helaas te vaak anders gehoord.

Bluetooth, Wifi, NFC, GPS alles zit erop. Ik gebruik een bluetooth autoradio waarop mijn Note2 aangesloten wordt. Werkt erg prettig. Muziek luisteren, bellen en gebeld worden. Alles kan dit toestel aan. De Wifi functie is uitgebreid. Het toestel onthoudt zonodig alle wifi spots waar je ooit mee in contact bent gekomen. Dit vergemakkelijkt het verbinden wanneer je de volgende keer weer op dezelfde wifi spot komt. Uiteraard is GPS ook ingebouwd in dit toestel. Ik gebruik het voor bijvoorbeeld Google Maps of Runkeeper. Ook dit kan het toestel feilloos aan. Geen problemen. De Note2 vindt snel de GPS satellieten en je kunt zelfs in een goed geïsoleerde auto snel verbinding maken.

Zijn er naast het bovenstaande lofzang nog wel minpunten op te noemen van de Note2? Ja, toch wel. Het beeldscherm van de Note2 is groot, maar liefst 5,5 inch groot. Dit dient beschermd te worden met bijvoorbeeld een folie + goede hoes. Dit zit niet bij het standaard pakket in. Investeer dus in zulke opties, omdat hiermee je toestel extra beschermd wordt. Verder kunnen mensen met kleine handen dit toestel moeilijk bedienen. Ondanks de 1 handbedieningsmenu. Ook zit dit toestel door haar grootte niet lekker in je broekzak. De buildkwaliteit van dit toestel is goed te noemen. Toch moet je voorzichtig zijn om de randen van dit toestel niet te beschadigen. Doordat Samsung voor de Note2 gekozen heeft voor verchroomde plastic randen, kun je je toestel bij stoten en of vallen flink beschadigen. Ik heb mijn Note2 meermalen laten vallen en het chroom van de randen van mijn toestel beginnen nu los te laten.

Al met al een supertoestel. Ook wel een phablet genaamd. Net klein genoeg om nog in je broekzak te kunnen stoppen, maar met een wat groter beeld om lekker op te kunnen Internetten en of films te kijken. Veel plastic in de Note2, sommige highend toestellen gebruiken aluminium of deels zelfs staal met gorillaglas. Hoewel de Note2 nooit goedkoop aanvoelt denk ik dat Samsung hierin nog een slag kan maken met de komende generaties Note's. Ik geef dit toestel een dikke 8,8!!

andrek17889 13-08-2014 Product jaar of meer in bezit

Over een maand zal ik weer een nieuwe telefoon nemen, Ik hoop de galaxy note 4! Maar tot die tijd heeft de galaxy note 2 n7100 mij nooit laten zitten. Na bijna 2 jaar is de batterij wel iets minder geworden maar hij doet het nog steeds ruim een dag. Erg makkelijk in het gebruik en hij is zeker niet te groot. Het bevalt prima meer veel groter moet ook niet. Alles werkt nog steeds. Echt een aanrader nu nog steeds. Alleen die prijzen die winkels er nu nog voor vragen slaat helemaal nergens op dat deze telefoon nog zo duur moet zijn, en dit terwijl er al een opvolger voor is en de opvolger daarvan komt eind september 2014 in Nederland uit.

josuha 20-07-2013 Product kwartaal in bezit

ik had een s2 een note 1
ma deze slaat alles kwa batterij
fotoosss
batterij gaat veel langer mee als de bekende voorgangerss
supper trots op de note 2
nu kan je nog een x zegge je batterij gaat 2dagen mee kon ik vd voor gangers totaal niet zegge

SUPPER MOBIEL
probeer en onder vind het zelf mensen.

Johannaeij 12-04-2013 Product kwartaal in bezit

Alles doet wat het moet doen en goed ook. Fantastisch apparaat. Mooie films kun je ermee maken.
Door het grote beeld, veel lees- en kijkgemak. Leuke extra's.

miepdeeerste 23-02-2013 Product maand in bezit

Wat een heerlijk apparaat! Ik lees graag artikelen e.d en daarom heb ik voor een tamelijk groot scherm gekozen. Het zit qua formaat echt tussen een tablet en smartphone in. Kan net in de broekzak, maar meestal heb ik hem in een tas zitten. De batterij gaat ook lang mee. Ook prettig dat de kleur intensiteit van het scherm in te stellen is.

Nadelen zijn dat het ledlampje bij meldingen tamelijk traag knippert en dat deze wegvalt achter de originele Samsung flipcover. Voor de luidsprekers zijn uitsparingen gemaakt, maar voor het meldinsgsledje niet.

kuype 12-01-2013 Product kwartaal in bezit

Fantastische gsm.
de telefoon start zeer snel op, evenals de apps ongeacht de grootte van de app.
foto's en video's maken gaat fantastisch en snel. foto's maken gaat met ca. 4-5 foto's per seconde. de burst mide gaat nig veel sneller.

het grote display is helder, scherp en zeer goed leesbaar. de verzadiging is naar keuze in te stellen.

de Quad core processor zorgt ervoor dat het toestel alles vloeiend laat verlopen en laat zien en maakt het toestel supersnel.
dDe S-pen is weg gemakkelijk te gebruiken en de note app is fantastisch. internetten gast zeer sn er l, filmpjes knippen en plakken werkt zeer goed met se Samsung app.

ik hen al 3 Ipgones gehad hiervoor, maar nu ik dit toestel heb kan ik wel zeggen dat Apple behoorlijk achter liopt qua mogelijkheden en de instelbaar heid.

De grootte ben je snel aan gewend en is heerlijk om mee te werken. Het geheugen is uit te breiden tot een massive 80GB. (16GB intern+64GB micro SD kaart).
kortom, alles maar dan ook alles is er in overvloed bij dit toestel.
Alleen moet jw er een goede hoofdtelefoon bij kopen.

Conclusie: Geweldig apparaat. Momenteel het beste wat er te koop is.

Beqwaam 07-01-2013 Product paar weken in bezit

Wat een topmchine!
Wil je supersnel? Wil je sneller dan een ipad?
Wil je eindelijk de pen weer terug en met turbo snlheid invoeren? Probeer ook het inspreken eens. Bijna real time tikt hij de gesproken tekst in, en bijna foutloos. Ik heb een topper van een desktop pc, maar deze super Note 2 surft sneller. Met www.speedtest.net ff gechecked. De afmetingen zijn geweldig. Ik pak deze sneller dan de twee nieuwste ipads.
En al tijden geen smartphone gehad waar de batterij 2 dagen meegaat.

sillycious 03-01-2013 Product maand in bezit

Echt een wereldtoestel. Ik heb vrijwel alle Samsung telefoons gehad die er zijn, maar deze Samsung Note 2 spant de kroon.
Ik schrok een beetje van het grote formaat, maar gek genoeg ben je daar binnen no-time aan gewend.
Het is nu wel weer zo dat je alle andere smartphones maar lilliputtertjes vindt.
Het geluid is super. Ik kwam van een SGS3 af, maar die hoorde ik als SH soms nauwelijks.
Ik heb nog geen enkel nadeel kunnen ontdekken na ruim 6 weken.
Het is wel jammer dat er nog maar weinig apps zijn voor de S-pen. Die gebruik ik dan ook niet veel.

Geert.Sprenger 17-12-2012 Product maand in bezit

Samsung Note 2
Dat scheelt een bril.
Altijd een motorola fan geweest ( Defy ). Een dijk van een smartphone maar het kleine scherm begon te irriteren en na ander half jaar gebruik hier en daar wat kuren te vertonen. Na uitgebreide studies en reviews gelezen te hebben kwam ik iedere keer weer de Samsung Note 2 tegen. Wat me zeer aansprak was het grote scherm, maar ben wel eerst bij de MediaMarkt gaan kijken of de omvang ( de grote) niet de spuigaten uitliep om met zo’n groot formaat op stap te gaan . Dat viel reuze mee. Uit eindelijk via PhoneShop besteld.
Werk er nu een maand mee en tijdens de vakantie heeft die zijn vermaak mogelijkheden en dienst bewezen. Je hebt in het vliegtuig een eigen entertement apparaat bij je. Na aanschaf even de micro SD 16Gb en de Sim kaart geplaatst en alles werkte in een keer. Contacten die op de SD kaart stonden werden moeiteloos herkend dus dat scheelt weer een hoop opnieuw invoeren. Ik heb een hard case gekocht want de Note ziet er nogal fragiel uit.
De prestaties van de Note zijn geweldig. Snelle opstart en redelijk lange batterij gebruiksduur. Heb voor alle zekerheid een extra reserve batterij gekocht. Scherm is mooi helder en ook in zonlicht nog goed zichtbaar. Heb er Sygic GPS navigatie offline voor Android Europa op gezet, scheelt weer een Tom Tom apparaat. Geluid, camera en video is prima in orde met andere woorden een toppertje.

AvdHF64 12-12-2012 Product maand in bezit

Batterij werkt bij mij hele dag. Bij zwaar gebruik moet je hem waar mogelijk opladen. Als elke moderne smartphone.
Stylus werkt redelijk alleen knopje voor wisselen letters/cijfers zit op de plek waar ik er telkens op druk. Erg irritant. Jammer wat verder werkt de handschriftherkenning perfect. Veel sneller dan tikken en zelfs sneller den swypen.

AvdHF64 12-12-2012 Product maand in bezit

Telefoon is erg 'groot' maar dat wist ik voor ik hem nam.
Ook is de telefoon erg glad waardoor hij door zijn grote bijna uit je hand glijd. Samsung cover wit gekocht, stuk minder glad en geeft meer grip. Snap nog steeds niet goed hoe alle extra's, zoals foto bewerken, etc werkt. Maar dit gaat toch handiger op laptop of pc.
Hij is geen vervanging voor een tablet wel voor iPad mini e.d..
In broekzak gaat, zo lang je maar niet op je hurken gaat zitten, daar is hij te groot voor.
Verder werkt alles naar behoren. Samenwerking met gmail maakt het plaatje af.
Mijn advies stap over op google (gmail) als je nog microsoft (hotmail) gebruikt om ten volle te kunnen genieten van je samsung telefoon voordelen. Ook google+ bevalt mij beter dan facebook.

diogenesdd 12-12-2012 Product paar dagen in bezit

beste keuze, alles werk zo als het moet, grote scherm zal toch de toekomst zijn en het helpt om minder rijden zonder handfree. dus positief.
minder handig met de flip maar het gewoon een gewoonte.
mvg
Dio

Boonstr 11-12-2012 Product maand in bezit

9,4
Geweldige telefoon, android jellybean werkt heerlijk. Er is niets wat deze telefoon niet kan. Ik heb er een 64gb micro sd kaartje in (52 euro bij alternate) en helemaal vol gegooid met films (mkv, avi, mpeg4. en hij speelt werkelijk alles af), muziek, boeken, comics, games. Geweldig.
Je kunt een usb adapter er op aansluiten zodat je je fotocamera er op aan kan sluiten of toetsenbord, muis of zelfs een ps3 console. Het is eigenlijk gewoon een laptopje. Ik ben architect en schets graag, dat gaat nog een beetje lastig, maar begint te wennen.
Je kunt veel apps en games downloaden via torrents en die kun je zo installeren. Bang voor virussen en malware, gewoon avg installeren en alles is onder controle.
Wat betreft formaat; een weekje met deze telefoon en je lacht al die Iphone gebruikers uit (dat gepriegel). Ik heb zelf redelijk grote handen en voor mij is het formaat echt perfect... heerlijk. Typen gaat ontzettend makkelijk, en films kijken en lezen is heerlijk. Hij past gewoon in mijn broekzak en jaszak. Enige is wel dat als ik de koptelefoon erin heb en in mijn broekzak heb zitten dat ik bang ben dat 'ie afknapt.
De telefoon lijkt wat kwetsbaar, maar met een rubberen case en schermfolie is hij niet kapot te krijgen. Geluid van de telefoon is heel goed wat betreft muziek, maar stemmen (dus bellen) klinken wat hol.
Conclusie: in alle opzichten geweldig!

ThaiP 10-12-2012 Product maand in bezit

Sinds een maand heb ik deze super smartphone in mijn bezit. Wat een verademing na 2 jaar een Galaxy S te hebben gebruikt.Ik heb eigenlijk nog geen negatieve punten kunnen ontdekken. Wat een prachtig design!
Alles werkt soepel en snel. Een prachtige grote display. Vanzelfsprekende gebruikersinterface. Batterij gaat lang mee. De stylus werkt erg goed en heeft echt toegevoegde waarde. Aan het riante formaat ben je snel gewend. Past makkelijk in je broekzak.
De Galaxy Note 2 is elke cent waard.

Polaris8 23-11-2012 Product paar weken in bezit

Heb lang getwijfeld tussen dit toestel en de HTC One X+ maar het grotere display, de evt. vervangbare batterij en bij te plaatsen micro sd (64 gb) gaven de doorslag. Tot nu toe nog geen moment spijt van gehad.

Hiervoor 2 jaar een Galaxy S gehad en moest even wennen aan de grootte van de note maar hij past gelukkig in alle broekzakken => makkelijk mee te nemen.
Gebruik hem zelf vooral voor multimedia (internetten, muziek, films, youtube etc.) en daarbij heeft het grote scherm echt toegevoegde waarde. Een film in 720p met ondertitels kijken gaat bijv. stuk beter dan op de 4 inch die ik gewend was.
Foto´s & filmpjes in scherpe kwaliteit komen tot leven op dit formidabele scherm.

Muziekkwaliteit van de on board muziekspeler (in combinatie met goede koptelefoon) viel me iets tegen, ook na instellen met equalizer vond ik het wat dof klinken. Maar met(gratis) Google muziekspeler uit de PlayStore blijkt geluid nagenoeg perfect naar voren te komen.

Qua snelheid weet je niet wat je meemaakt, applicaties draaien soepel en haperingen heb ik nog niet meegemaakt. Als je hem aan de pc hangt wordt hij gezien als mediaplayer => synchroniseren gaat zeer makkelijk.
Voor de S-pen zitten er ook leuke extra apps op geïnstalleerd, maar die moet ik nog grotendeels ontdekken.
Oja voordat ik het vergeet, je kunt er ook nog mee bellen (prima kwaliteit).

Conclusie: het is geen goedkope smartphone, maar naar mijn mening is elke er voor uitgegeven eurocent gerechtvaardigt. Geweldig toestel!