Sony Xperia tipo 2,9 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia tipo 2,9 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marleen 25-06-2016

Top Telefoon

Na 3,5 jaar moet ik mijn sony helaas opgeven. Ik heb er heerlijk gebruik van kunnen maken. Dijk van een telefoon. Echt prima basis-broekzak telefoon met basiscamera. Prima voor iemand die af en toe online wilt en niet teveel eisen stelt (en bijv. geen 100 apps tegelijk open wilt hebben). Soms wel 4 dagen online zonder aan de batterij te gaan. Het systeem heeft laatste tijd wel wat kuren, maar wat wil je na 3,5 jaar?

100% waar voor m'n geld de afgelopen jaren!

lintje21 31-05-2014

Toen ik hem net had was ik echt super blij en hij werkte perfect! Goede camera, lekker snel, veel opslagruimte en mooi helder beeld.
Maar nu... 1,5 jaar later.... irriteer ik me mateloos! Ik moet alles minstens 3x aantikken (héél vervelend tijdens het typen) voor hij het doet en hij loopt vaak vast. Ook op internet gaan werk niet, omdat als je sites wil bekijken hij wel in een keer alles pakt wat je aanraakt of halverwege blijft hangen.

Alles bij elkaar heb ik er een klein jaartje plezier van gehad, maar nu heb ik d'r echt niks meer aan...

Rommi 18-04-2014

Mooi toestel, maar een hyper gevoelig scherm, je kunt niet scrollen zodra je het scherm aanraakt opent hij meteen. contacten zoeken is echt onmogelijk, tekst invoeren is zeer lastig, hij pakt letters die je niet eens aanraakt. zeer irritant. Bovendien is na twee maanden de luidspreker kapot. zonder meer een miskoop. Erger me kapot, voor mij geen sony meer!

Twinkeltastisch 07-02-2014

In het begin werkte de telefoon perfect, maar nu na een jaar loopt hij constant vast.
Een app moet je soms 3x aanraken, voordat deze echt geopend wordt en werkzaam is.
Telefoon loopt soms zo vast dat je je contacten totaal niet ziet en dan na zo'n 2 minuten verschijnen ze eindelijk een keer.
Van alles aangedaan, cachegeheugen regelmatig gewist, app's tot een minumun beperkt, telefoon uit en batterij verwijdert en pas na een half uur weer aanzetten. Hij doet t dan voor even weer goed, om vervolgens weer in zijn oude vervelden patroon te vervallen.
Normaal vind ik Sony een geweldig merk, maar dit is helaas een soort van maandagmorgen product.

Joelle2012 10-12-2013

Een supermooie telefoon met ruim intern geheugen en voldoende extra's. Een goede telefoon voor in dit prijssegment.

Helaas was bij mij na een maand zowel de microfoon als de luidspreker kapot. Na terugkomst zand tussen de voorkantcover en display, dit laten verwijderen. Helaas display beschadigd. Later weer problemen met de luidspreker. Dikke pech.

Deze telefoon is vooral geschikt voor de weinig tot gemiddelde gebruiker. Mijn vriend heeft hem ook en die is heel tevreden, maar die maakt vrijwel geen gebruik van de mogelijkheden, alleen bellen en whatsapp. Naar mijn idee is deze telefoon niet geschikt bij intensief gebruik. Ik heb inmiddels een vervanging gekregen en heb daarbij niet meer voor deze gekozen, omdat ik veelvuldig gebruik maak van apps en de camera.

Tijdens gebruik hapert hij regelmatig, veel apps vallen tijdens gebruikt zwart, zodra batterij onder 50 % dan wordt hij bijzonder traag. (bij beide telefoons ervaren). Kortom als je een smartphone zoekt waarbij je basisgebruik maakt van alle extra's en er verder alleen mee belt, dan is het een prima telefoon. Anders zou ik even verder kijken.

Melissaaaaaa 27-11-2013

Een onhandig mobieltje omdat:
- vaak vast lopen
- slechte/zwakke WIFI verbinding
- camera van slechte kwaliteit
- beeldscherm wordt snel vies, en krijg je niet meer schoon
- erg klein dus soms onleesbaar
- weinig extra mogelijkheden
- heel langzaam

LvdK 28-11-2013

Nou Melissa, dit is wel een hele slechte review......
Ikzelf en twee kennissen van me zijn erg tevreden met deze goedkope smartphone hoor.
Het kleine beeldscherm had je kunnen weten toen je hem kocht. Valt best mee en ik zie het als een voordeel dat het kleine apparaat nu lekker in je broekzak kan. Vies beeldscherm? Gewoon schoon te maken hoor, is spiegelglad.
Verder hebben we geen last van een slechte WIFI, vastlopen en langzaam.
De camera is bij duurdere toestellen natuurlijk beter, maar daar koop je naar mijn idee een gsm toch niet voor.
En hoezo weinig mogelijkheden? Er zit zelfs een echte GPS in en ik heb TomTom Benelux prima draaiend.
Ik denk dat je misschien een slecht exemplaar getroffen hebt en zou terug gaan naar de winkel want het apparaat hoort echt beter te zijn dan jij beschrijft.

willemp75 04-07-2013

Was tevreden, goedkoop toestel dat voldeed aan mijn eisen. Camera was wel matig, maar daar hebben we een fototoestel voor. Helaas na 3 maanden onherstelbaar kapot wegens vochtschade. Toestel goed behandeld en zeker niet blootgesteld aan buitensporig vocht. Ik vind dat je toch wel moet kunnen bellen als het regent als je het toestel dan wel beschut. Niet erg degelijk naar mijn mening dus.

Berend 1970 06-03-2013

Geweldige telefoon voor 100 euro! Vele mogelijkheden en genoeg ruimte voor apps, muziek ed.

Berend 1970 06-03-2013

Voor dat geld een heel mooi telefoontje. Het geheugen is groot genoeg voor heel veel apps, hij ziet er mooi uit en werkt uitstekend. Echt waar voor je geld!

LvdK 28-02-2013

Aanrader !
Na het lezen van veel reviews van telefoons in het goedkopere segment, deze Sony gekozen en heb zeker geen spijt.
Je krijgt echt veel telefoon voor weinig geld. Het is een prima Smartphone met nagenoeg dezelfde mogelijkheden als veel duurdere typen. Vormgeving is mooier en luxer dan van vergelijkbare andere merken, voelt degelijk aan en het formaat is ideaal voor in de broekzak ! Mooi scherm wat zeer veel licht kan geven en een goed geluid wat ook verbazend hard kan. Telefoon reageert ook voldoende vlot, de processor power is voldoende. Voor een Smartphone is er ook een goede accu, die een lange tijd standby mogelijk maakt, vooral als je er een beetje aandacht aan besteedt. D.w.z GPS en/of WIFI uitzetten indien niet nodig, dat scheelt veel.
Ik heb een telefoon niet nodig voor foto's en video, maar als het nodig is levert de telefoon best aardige plaatjes. Vergelijk dit echter niet met een echte fotocamera.
Een nadeel kan zijn dat het formaat last geeft bij typen van tekst. Zelf heb ik niet al te grote vingers en in de liggende stand van de telefoon is het voor mij goed te doen. Dat moet iedereen voor zichzelf uittesten. Ik heb de telefoon pas een week of 4 dus over de degelijkheid kan ik nog niks zinnigs zeggen.
Tip; let op bij de aanschaf van een headset voor hands-free bellen. De aansluiting moet voldoen aan de CTIA norm en niet OMTP . Zo bestaat er de eenvoudige en goedkope Sony headset MH410, waarvan je echt het C type moet hebben, dus MH410C !

klaas1978 16-02-2013

Prima telefoontje voor wie basis-smartphonefunctionaliteit zoekt. Past door zijn kleine formaat in iedere broekzak maar bediening is daardoor soms een beetje priegelig, zeker als je dikke vingers hebt zou ik je aanraden om een maatje groter te nemen.

Reinier321 10-01-2013

Zocht een goedkoper toestel met android 4 en kwam op de Tipo uit. Scherm is klein maar beeld is scherp en kleuren zijn helder. Geluid is perfect! zowel bij het bellen als bij het luisteren naar muziek. Camera is 3 megapixel en heeft geen flitser. Bij mooi weer en stilstaand beeld maakt het toestel nog best redelijke foto's. Maar als mijn dochter net haar hoofd omdraait, reageert het toestel te traag en mis ik het moment.
Gebruiksgemak is wat minder. Toestel loopt soms wat minder soepel.
Over de degelijkheid kan ik niet heel veel zeggen. Telefoon voelt wel solide aan, kraakt niet zoals sommige telefoontjes doen. Al met al een voldoende maar voor iets meer geld heb je een iets uitgebreidere telefoon.

jap 29-11-2012

Zeer mooie telefoon, zeker voor die prijs. Echter terwijl mijn oude Sony en Samsung perfect werkt met mijn carkit. Geeft deze alleen maar ruis tijdens het bellen. Terwijl de andere bluetooth functies wel goed werken.

ronfiets 17-11-2012

Op zoek naar een vervanger voor mijn oude Nokia N95 8GB uitgekomen bij dit model, iets groter scherm en natuurlijk android, voor mij geen appeltje. Behalve de camera die ondermaats is uitgerust een prima telefoon. Goede geluidskwaliteit met bellen, want dat doe ik nog wel met een telefoon.
Verder goed te bedienen, ik als man met niet al te grote handen kan er prima mee uit de vingers! ICS werkt soepel en geheugen genoeg om apps te instaleren.
Navigatie ook al getest in de auto met Navigon, gaat perfect, snel gps verbinding.
Verder loopt bijn alles soepeltjes, alleen films afspelen is het scherm aan de kleine kant.
Prima prijs-kwaliteit.

ronfiets 28-11-2012

Typen gaat mij prima af. zeker in landscape (liggend). Natuurlijk kun je whatsappen! Nu langer in bezit en wordt steeds enthousiaster! Topper

ultra 27-11-2012

kun je met deze smartphone makkelijk berichten tikken zonder dat je de letter ernaast krijgt ipv de gekozen letter? en kan je hier what's app op installeren? BVD

mieksje 30-09-2012

mooi toestel, android 4 erop, gps werkt prima. Wifi werkt ook goed. Eigenlijk voor deze prijs een heel mooi toestel, met heel wat mogelijkheden. Door het aardige interne geheugen geen problemen met installeren van apps. Aanrader.