HTC One X grijs / 32 GB - Reviews

Opslag
32 GB opslag

forbi 31-03-2014 Product paar dagen in bezit

1,6
Ik heb mijn toestel opgesuurd naar HTC en deze hebben het toen gerepareerd maar als ik de ontvangst vergelijk met een veel ouder toestel die ik voor mijn werk heb (samsung S1) dan moet ik concluderen dat het toestel gewoon achterblijft bij de Samsung S1.

Ook heb ik het toestel al 5 keer terug gestuurd in 1,5 jaar.
De laaste keer hebben ze het toestel omgeruild, tegen een ander gebuikt toestel.
Maar ook dit toestel geeft weer probelemen, een sensor die niet goed is en en gele vlekken in mijn scherm.

Wederom contact opgenomen met HTC dat ik ander toestel wil, HTC ging hiermee akkoord maar moest ik weer mijn toestel laten ophalen en weer een minmaal een week wachten. Heb toen aangeven dat ik het toestel moet aan de deur wil ruilen. HTC is hier niet mee akkoord gegaan. Voor mij hoeft het al niet meer.
Beloof HTC een ding ik zal i en zoveel mogelijk mensen doorgeven om dan ook nooit een HTC te nemen wat een slecht merk is dit zeg.

Nooit meer een HTC voor mij

zilverster1 27-07-2013 Product jaar of meer in bezit

Dynafix was in 2012 niet in staat om in twee maanden mijn HTC desire S te repareren,
dus kreeg ik van Vodafone de HTC One X.

Aanvankelijk beviel hij prima, maar mijn toestel had het bekende probleem van slechte wifi/bluetooth door de loszittende wifi/bluetooth antenne. Na mijn ervaring met dynafix heb ik lang gewacht met het laten repareren van het toestel. Deze keer was het overigens binnen een week gefixt.

Maar nu doen de kompas en de g-sensor het niet, en het bereik van bluetooth is nu prima, maar de verbinding zelf is beroerd. De bediening met mijn autoradio werkt niet meer, en de verbinding met mijn headset hapert.

Ik ben dus wel klaar met de HTC, en misschien wel met android, ik vind het toch een chaotisch systeem. Maar ja, wat is het alternatief? Apple vind ik te duur.

Mikey1 01-02-2013 Product paar dagen in bezit

9,6
Dit is mijn 3e HTC, na de Diamond Touch en de Desire.
Met de Desire kon ik al prima leven, maar de One X is echt weer een grote stap vooruit, wat een prachtapparaat.
Geweldig scherm, voelt net al zijn voorgangers degelijk aan, prima geluid en camera, supersnel en over de accuduur heb ik ook weinig te klagen.
Het enige waar ik spijt van heb is dat ik de grijze heb genomen, en niet de witte, want die ziet er erg gelikt uit ontdekte ik net ik te laat.
Kortom, ik kan dit toestel van harte aanbevelen.

annahoj 17-01-2013 Product paar dagen in bezit

Mooie telefoon met zeer veel mogelijkheden. Als die zijn ingesteld is gebruik prima. Batterij is zeer snel leeg.

Jonathans 19-11-2012 Product kwartaal in bezit

De One X een kwartaal in bezit: Geweldig toestel. Ik heb alleen de oude versie - zo claimt de fabrikant. Google op One X + WiFi problems en je ziet dat de One X een problematische WiFi ontvanger heeft met zeer klein bereik: Dat is ronduit nasty.

Voor de rest heb ik erg de voice-dail functie gemist: Die werkt niet goed. Wanneer ik mijn bluetooth oortje eraan koppel kan ik niet per voice command bellen - of dat kan wel, maar dan pakt de one x niet de voice input mijn bluetooth oortje op, maar van de omgeving. In de auto is dat natuurlijk niet handig. Nu is de interface van de one x goed genoeg om contacten in op te zoeken, maar toch is t beetje jammer.

Voor de rest ligt het toestel goed in de hand, door de anti-stoot bumper eromheen voelt het toestel robuust en degelijk aan. Bij mij nog nooit spontaan gereset, in tegenstelling tot de Samsung Galaxy S3 (S III) die ik nu heb.

Het geheugen van de One X loopt wel rap vol. Op dit moment is er nog een bug in Chrome die bij > 800MB vol intern geheugen veroorzaakt dat webpagina's niet meer laden. Voor de rest heb ik nog niet veel geheugen-related issues meegemaakt op de telefoon.

Ik ben een advanced user (IT programmeur) en gebruik het toestel veel, intensief en probeer de limieten ervan te vinden. Tot nu toe buiten de bovengenoemde punten een zeer goed toestel en z'n geld waard - maar let dus even op het WiFi dingetje.

Btw: Doet je provider moeilijk voor het vervangen van je stukke WiFi antenna? Wijs m op z'n plichten: http://www.consumentenautoriteit.nl/ondernemers/regels-speciaal-voor/consumentenkoop/deugdelijk-product . Onze wet beschermt de welwillende.

eric281077 22-09-2012 Product paar dagen in bezit

9,6
Dit is mijn 3e HTC telefoon (eerder touch pro en desire Z) maar de eerste keer dat ik voor een HTC versie zonder uitschuifbaaar toetsenbord heb gekozen dus dat is even wennen maar werkt goed. Het beeldkwaliteit is geweldig net als het geluid. Wel al een ongebruikelijke fout gehad waardoor mijn toestel opnieuw opstarte maar dit foutraport ook naar HTC gestuurd. Het is geen handig toestel om met 1 hand te bedienen maar wel een geweldig formaaat scherm (1 inch groter als de desire)alleen dus niet goed met 1 hand te bedienen. De foto en filmkwaliteiten vind ik helemaal geweldig en het gemak om wifi etc in te stellen ook. Ik vind het ook heel handig dat je voor alle vormen van mobiel gebruik een gebruikslimiet en een verbruikswaarschuwing in kan stellen zodat je niet over je bundel heen gaat. Kortom ben ik tot nu toe zeer tevreden met de HTC one X alleen wel jammer dat de accu niet verwisselbaar is. Vormgeving is trouwens ook prachtig.

Anoniem 20-09-2012 Product paar weken in bezit

Ondanks dat ik van plan was om voorlopig geen nieuwe mobiele telefoon aan te schaffen ben ik door een positieve wending in mijn privéleven toch weer overstag gegaan. Mijn eisen zijn simpel, ten eerste eigenaar zijn van mijn toestel dus geen lease constructie. Ten tweede gratis smartphone en ten derde liefst lage maandelijkse kosten. Door de lease constructie van diverse providers kwam ik al snel via Coolblue.nl bij provider T-Mobile terecht en die konden mij gratis een HTC One X leveren met een aantrekkelijk mobiel abonnement.

Dit is mijn eerste HTC telefoon en ik kan zeggen dat dit tot nu toe mijn beste toestel is. Mijn eerste smartphone was een Sony Ericsson Xperia X10 en dat is niet één wereld van verschil maar wel twee werelden met deze HTC One X. Op alle vlakken is er een enorme vooruitgang geboekt, veel betere android besturing waardoor alles veel soepeler werkt, goede bouwkwaliteit en een zeer degelijke geluidskwaliteit (Beats Audio). Ook de batterijduur stelt mij niet teleur, ondanks intensief internet gebruik, whatsapp en een begeleidend muziekje tijdens het werk duurt het 2 dagen voordat hij weer opgeladen dient te worden.

Conclusie: zeer blij met de aanschaf van dit toestel en wel degelijk een aanrader.

Margotmargot s 02-09-2012 Product paar weken in bezit

Ik heb de htc one x nu paar weken. Vorige toestel was de desire die prima beviel. Deze one x doet niet ten onder. Mooie telefoon, precies hetzelfde gebruikersgemak als de voorganger. Hij is wel wat groot, had voor mij slag kleiner gemogen. Kan in je broekzak maar is daar eigenlijk te groot voor.

Tevens zit ik nog steeds uit te zoeken welke case ik zal gebruiken. Momenteel heb ik een flip case bij pda shop gekocht. Zit prima maar heb last van die flap. Heb ook hem in alleen harde case gehad voor achterkant en dan met screenprotector erop maar dat bevalt ook niet. Omdat het scherm wat bol loopt bevestigd de screenprotector zich slecht. Wat het dus definitief word weet ik nog niet. Liefst niets eromheen maar daar is toestel te kwetsbaar voor.

Hij maakt prachtige fotos met zijn 8 mm. Enige nadeel is dat cameralens wat uitsteekt waardoor hij snel kan beschadigen, alleen daarom zou je een case al gebruiken. Maar verder prima toestel.

Wel heb ik de indruk dat de antenne minder bereik heeft dan de desire had. Maar ook kan het misschien aan Hi liggen waar ik mijn abonnement heb, die zijn ook de laatste weken aan het klooien. Gelukkig ga ik over naar andere provider.
Als je toestel hebt uit de fone winkel willen ze nog wel eens je oude simm kaart knippen om hem in de one x te doen maar ik raad jullie aan om even nieuwe micro sim te vragen bij de provider want knippen kan soms zorgen voor slecht bereik en internet. In deze one x kan alleen een micro sim kaart. Nieuw maar er zitten er soms foute bij.

Kortom, goed en mooi toestel. Wel behoorlijk groot. Ik kon altijd met 1 hand teksten tikken, dat kan met deze niet mits je hele grote handen hebt.

Bij aflopen dit abonnement zou ik persoonlijk niet weer voor deze grootte kiezen maar dat is natuurlijk persoonlijke keuze.

Groetjes, margot

Cobain 14-08-2012 Product kwartaal in bezit

Super android telefoon. Na een aantal update's is de batterijduur gelukkig verbeterd, en is nu goed te noemen. Door de grote van de telefoon, is deze wel lastig mee te nemen. Zit niet fijn in je broekzak, als je bv fietst, maar ik zou niet meer terug willen naar een kleiner scherm. Ik merk dat ik mijn tablet bv al bijna niet meer gebruik. Ik vind de telefoon wel erg kwetsbaar, dus een hoesje is aan te raden. Ik heb hem laten vallen, en meteen was het scherm stuk (reparatie 200 euro!!!). Dit verwacht je niet als ze het gorillaglas noemen. Al met al redelijk tevreden, maar t.a.v. degelijk denk ik dat mijn volgende telefoon geen HTC meer wordt.

Edwin V. 06-08-2012 Product paar weken in bezit

9,6
Helemaal tevreden met de One X. Oogt erg mooi. Geen plastiq look. Mooi groot en helder scherm. De nieuwe Sense is een stuk beter dan de vorige op mijn HTC Sensation. Hij is licht en plat. De beste smartfeun die ik tot nu toe gehad heb.

marlijn91 29-07-2012 Product maand in bezit

Ik heb hem ongeveer een maandje nu.

Hiervoor had ik een samsung galaxy mini, en dit is echt een dik verschil.

De touchscreen werkt goed.

Alleen als je te veel doet, met of zonder oplader, wordt die vaak snel warm, vaak ook als je in een warme omgeving zit zegt die dat die over verhit is.

Ik vindt het zelf ook een mooi uiterlijk(heb de grijze).

Geluid vind ik ook goed doen, maar dat gebruik ik niet zo heel veel omdat ik een ipod heb.

En er zijn genoeg mogelijkheden, je kan er misschien geen micro sd of een sd kaartje indoen, maar je hebt wel 25 gb geheugen en dat vind ik tot nu toe meer dan zat.

de batterij, tja als je alleen mee belt en verder niet kan die wel minstens 1 dag mee gaan, maar als je veel op internet zit, kan die binnen 10 minuten wel 10 a 15% minder zijn geworden.

hw2007 24-06-2012 Product paar weken in bezit

Na eerst de Samsung galazy S2 te hebben ingeruild voor een Iphone 4S 16 (wit) was ik niet tevreden met de iphone (foto kwaliteit is echt mager) en als je android gewend bent is Apple een stap terug, dus de HTC one X gekocht (wit) en dat is echt een monster. Op alle benchmerks een van de snelste toestellen en dat merk je, ook goede foto's en gemist van extra sd merk je niet omdat je via dropbox nog eens 25 GB erbij krijgt. Het enige nadeel vind ik de aansluiting. Als deze aan de onderzijde was, je kunt em dus niet in een dock rechtop zetten. Wat HTC ook onderscheidt is de garantie, je hoeft maar te bellen en ze komen de dag erna het toestel ophalen en heb je het snel retour, deze pick up en return garantie is 2 jaar en vind je niet bij Apple of Samsung. En nadeel met Samsung vind ik dat het allemaal wel erg plastic uit ziet en de updrades via KIES software niet werkt.

brownie32 21-06-2012 Product paar dagen in bezit

7,4
Helaas, nu al tweemaal terug moeten sturen, verbindingsproblemen. blijft constant vastlopen. erg jammer. Verder prachtig toestel, gebruikersgemak is uitmuntend en scherm en mogelijkheden perfect. Jammer van de verbindingsproblemen. zonder verbinding kun je er verder weinig mee dus; voor mij geen HTC nu meer.

JKforyou 20-06-2012 Product paar weken in bezit

9,4
Hoewel ik geen fanatieke GSM gebruiker ben kan ik telkens weer heel erg blij worden bij het gebruik van de HTC One X. Wat een geweldig toestel. Een zeer degelijk toestel waarmee soepel en snel te werken is.

Geluidskwaliteit en bedieningsgemak zijn superieur. Een toestel met een fijne bediening en dat zelfs met de gebruiker meedenkt. Het mooie strakke design en het zeer heldere scherm (zelfs bij zonlicht) is een verademing. Foto's nemen en filmen deed ik vrijwel niet met mijn oude GSM maar met de X zit ik in een paar weken tijd al op de 300 foto's.

Ook het gebruik van de (niet vervangbare) accu is prima te noemen. Bij redelijk intensief gebruik houdt hij het makkelijk de hele dag vol.

Geen van de punten/opmerkingen die Sygys in zijn review heeft geplaatst herken ik. Dit toestel is top, en een genot om mee te mogen werken.

S-Leiderdorp 14-06-2012 Product maand in bezit

Dit is de allerbeste telefoon die ik ooit in mijn bezit heb gehad. Ik heb er best wel een aantal versleten, die ga ik ook niet opnoemen, maar wat een fijn toestel.

Snel, veelzijdig, duidelijk scherm, makkelijk in te stellen, zowel WiFi als 3G.
Kortom, hij kost een paar centen maar daar heb je ook wat voor.

Ook de accu valt mij alleszins mee, ik had negatieve verhalen gelezen maar ik kan die niet onderschrijven. Ik heb hem al een keer op 4 dagen gehad maar meestal zit ik tussen de 60 en 75 uur. Ruim voldoende vind ik voor zo'n veelzijdige smartphone.

one x user 13-06-2012 Product paar weken in bezit

7,4
Na 2 weken kan ik wel een beoordeling over dit product geven. Inmiddels mijn 5e android telefoon. Uiteraard is dit de beste die ik heb gehad.

Toestel heeft de voordelen t.o.v. de gsIII dat:

-het scherm toch net wat mooier oogt.
-afwerking van het toestel beter is.
-over smaak valt niet te twisten, maar dit toestel vind ik mooier ogen.
-HTC sense 4.0. In één woord: geweldig. Zeer mooi uitgevoerd en bruikbaar, met veel mogelijkheden.
-Beats Audio verbetert de muziek kwaliteit aanzienlijk. Overigens alleen via de headset beschikbaar.

De nadelen vergeleken met de GSIII:

-Handige functies als stay awake, waarbij het scherm aanblijft zolang er naar het toestel gekeken wordt ontbreken.
-GSIII is nét wat sneller. Maar deze verschillen zijn nauwelijks.

Persoonlijke nadelen van de HTC one X:

-Bouwkwaliteit is zoals gezegd prima. Alleen wil de plastic rand om het toestel heen wel snel krassen.
-Leuk dat beats audio, maar de luidspreker is niet bijzonder en de belkwaliteit kan wat beter.
-Batterij had beter gekund!
-Snel stof in de front camera, dus regelmatig schoonmaken anders zie je niks meer.
-Toestel wil wel eens uitvallen.
-Scherm flikkert af en toe.

Sommigen kunnen met updates verholpen worden, maar dan moet dit ook gebeuren.

Al met al zeker een aanrader.

Martijn75 31-05-2012 Product paar weken in bezit

Wat een fantastich toestel is dit. Ik had eerder een Iphone 4s maar ik vond de mogelijkheden echt te beperkt en het kleine 3,5 scherm niet meer van deze tijd. Daarom mijn 4s geruild voor een HTC One X. Wat een openbaring, zo kan het dus ook. Prachtig en zeer helder groot scherm van 4,7 inch, snelle quad core processor, super camera die zeer snel foto's kan maken en in een oogwenk kan switchen tussen foto en video functie. In de play store ( vergelijkbaar met app store van apple) kun je fantastiche apps downloaden en eenvoudig rangschikken op je telefoon. Dit werkt allemaal net even handiger dan op de Iphone 4s die ik eerder had. Ook het switchen tussen verschilende geopende apps gaat een stuk eenvoudiger, je kunt eenvoudig swipen tussen alle geopende apps. En swipe je naar boven, dan sluit je desbetreffende pagina. Hoe eenvoudig wil je het hebben? Geen gedonder meer met lastig bereikbare openstaande apps die je pas na vele handelingen kunt sluiten door op minnetjes te klikken, nee dit werkt een stuk beter. Ook leuk aan deze HTC op Android 4.0 zijn de vele mogelijkheden om het toestel naar eigen wens in te richten met bijvoorbeeld wat aardigecwidgets. Dat lukt je absoluut niet op en Iphone, waar je toch een beetje gevangen zit in het web van Apple. Vandaar ook de term "jailbreak" bij Apple producten. Ook over de bouwkwaliteit van deze htc niets dan lof, ik kan me dan ook totaal niet vinden in de kritiekpunten 1 t/m 5 die genoemd worden in de review hiervoor. Bij mij nergens drukpunten te zien, ook geen stof onder het scherm of wat dan ook. Gewoon super degelijk geheel, inclusief kwaliteitsbescherming aan de achterzijde die niet zomaar kapot gaat. Geen platic troep zoals de achterzijde van een Iphone in elk geval. Als je die 1 keer laat vallen is zowel de voorzijde als achterkant direct helemaal kapot. Ik denk dat de Iphone 4(s) het meest kwetsbare toestel van dit moment is.
Al met al erg tevreden met mijn HTC One X, en die paar kinderfoutjes die er waren zijn er uit na de meest recente updates van HTC. Aanrader dus!

sygys 29-05-2012 Product paar dagen in bezit

Ik ben niet zo positief als andere mensen. Wellicht ben ik erg precies, maar de bouw kwaliteit van dit toestel en dan vooral het scherm is uitermate slecht!

Ik heb dit toestel gekocht bij een zaak hier in de buurt en mijn vriendin heeft dit toestel ook zowat tegelijk gehaald.

Ik zal even motiveren waarom de kwaliteit zo slecht is:

Allereerst heb ik 5 toestellen in de winkel in mijn handen gehad voordat we er 2 hadden gevonden die wel goed waren. De toestellen mankeren vooral het volgende:

1. Dode pixels in het scherm. HTC geeft pas garantie bij 4 of meer. controleer dit dus altijd in de winkel en nog voordat je je contract tekent!

2. knipperend backlight. (dit hebben ze bijna allemaal...) het zou opgelost moeten worden met de laatste update. echter dit lost het probleem niet op. Het knipperen gaat gepaard met het verbruik van de processor. Als de CPU in full-load is dan trekt deze zoveel stroom dat het scherm gaat knipperen.

3. Krakend scherm bij aanraken. vooral in de rechter bovenhoek; er zijn toestellen bij die dit pas later gaan doen of wanneer de telefoon een keer bloedheet is geweest doordat de CPU veel te warm wordt bij full-load. Hierdoor scheurt de lijm waarmee het scherm vast zit. hierdoor ontstaat ook stof onder het scherm...!

4. Stof onder het scherm. Na enkele dagen begin ik stof onder het scherm te ontdekken nu. Is niets aan te doen. schermen zijn niet goed gelijmd.

5. Veel schermen hebben problemen met het niet volledig juist geplaatst touchpaneel boven op de LCD waardoor bij het heel lichtjes drukken op de linker en rechterkan van het scherm (op de rand) meteen bleeding ontstaat. (ook wel ripple effect genoemd) dit is het effect wat je krijgt als je op een lcd scherm drukt en een vlek ontstaat. bij veel One X toestellen hoef je de rand alleen maar aan te raken of heel lichtjes op te drukken waardoor dit effect zichtbaar is. Je kunt je natuurlijk voorstellen dat dit dus voortdurend ook in je broekzak gebeurt waardoor op langere termijn het lcd scherm beschadigd en dode pixels ontstaan. ook hier geldt weer voor dat je er 4 moet hebben voordat je het toestel ter reparatie op kunt sturen naar HTC. de vraag is dan natuurlijk maar weer... wat voor toestel krijg je terug??

6. Bij het spelen van de speciaal ervoor gemaakte tegra 3 games in de play store wordt de telefoon ruim 60 graden (app om te testen heet "cool tool" en is gratis te downloaden in de play store) Deze hitte is voelbaar aan de boven zijde van het toestel zowel aan de voor als achterzijde. het touchscreen wordt echt ontzettend heet. Dit is niet alleen slecht voor de accu en CPU, maar ook voor alle andere onderdelen in het toestel. De metalen rand rondom de camera wordt ook bloedheet.

7. Accu duur. De accu gaat maximaal 4 uur mee bij normaal gebruik, zoals web browsen of whatsappen. sose springt er 4% per minuut af gewoon door op facebook even een foto te kijken. Dit zou natuurlijk aan mijn toestel kunnen liggen maar niets is minder waar... mijn vriendin heeft dit probleem en een vriend van me ook met one X klaagt ook over de accu die veel te snel leeg trekt. Bij idle en standby gaat de accu heel lang mee. maar zodra de tegra 3 processor overschakelt van de 5de core naar de quad core trekt de accu in minuten leeg.

Nvidia heeft een 5de core in gebouwd in het toestel die bij licht gebruik zoals whatsapp of een website in zou moeten schakelen. maar bij het bekijken van de "cool tool" lijkt dit alles behalve waar te zijn. Bij iedere aanraking van het scherm schiet de CPU van 102 mhz direct naar de 1400 mhz waardoor er gigantisch veel stroom verbruikt wordt. Er zullen nog enkele updates moeten volgen om ervoor te zorgen dat de 5de core ook echt zijn werk kan doen. Anders zullen we bij gebruik van het toestel nooit 24 uur door komen.

Swatpup 28-05-2012 Product maand in bezit

9,6
Mooi slank toestel en erg scherp scherm. Nog niet zo vaak tegengekomen bij een smartphone. Android ICS is een opmerkelijke verbetering en draait soepel op het toestel. Wel af en toe een crash van een programma, maar ok, dat typeert Android wel een beetje.
Enige minpunt bij mij is de batterij (niet vervangbaar) en de levensduur ervan (ook niet na de updates). Wat ik ook doe, tussen de 12 en 14 u is echt wel het maximum (en ik ben absoluut geen superuser, noch een fervente gamer!). Als er een wat zwaardere batterij in kon, dan zou ik het niet erg vinden dat het toestel daarom wat dikker werd. Tenslotte ben ik niet zo veel met een smartphone die constant aan de lader moet om het tot slapenstijd vol te houden... Mijn vorige was een iPhone 4S en die hield het makkelijk twee maal zo lang uit (zo veel dikker is deze ook niet).
Maar al bij al een toestel met potentieel!

L.C. Rodenstein 28-05-2012 Product paar dagen in bezit

Na 17 jaar Nokia ben ik als een blok gevallen voor deze smartphone.
Toen ik de verpakking open maakte, stond er op het beschermfolie: The ONE you're been waiting for.
Verder zat er een garantiebewijsje en een clipje om me simcardhouder mee open te maken in het doosje. (uiteraard ook de telefoon, lader en oortelefoon) Maar geen gebruiksaanwijzing. Dit gaat met deze telefoon zo speels en eenvoudig! Nu leest er bijna nooit iemand een gebruiksaanwijzing, dus dat scheelt weer een boom!
Maar wat een heerlijk ding! Snel, makkelijk in gebruik en mega-veel mogelijkheden. Mogelijkheden: dus je hoeft ze niet te gebruiken. Je kunt op meerdere manieren bij diverse programma's of app's komen en je hoeft niet door dwingende eenrichtingsmenu's of een ander doolhof waar je de weg kwijt raakt!
Voor mij een openbaring (sorry, voor anderen misschien wel uit een stenen tijdperk) is dat je berichten eenvoudig kan inspreken. Dan hoef je ze niet in te toetsen, want daar moet ik nog enorm aan wennen. Daarom heb ik ook voor dit toestel gekozen, vanwege z'n grote scherm.
Dank je, Nokia, voor vele jaren van mobiel telefoonplezier. Maar mij ben je kwijt.
En degelijkheid nvt? Omdat ik daar na drie dagen nog niets over kan zeggen.