• Test panel 8.4 feb 2023
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de OPPO Band 2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

a*********@o********** 14-02-2023
Geschreven voor: OPPO Band 2

Ik mocht dit horloge testen en dit is mij erg goed bevallen. Ik was vooral erg benieuwd naar de mogelijkheden voor het bijhouden van sportprestaties. Dit is zeer uitgebreid en de resultaten zijn nauwkeurig. Naast de sportmogelijkheden zijn het lichte gewicht en de lange batterijduur grote pluspunten. Ook de waterdichtheid vind ik erg fijn, douchen met het horloge om is geen probleem. Verder is het horloge makkelijk in gebruik, als je in het horloge en in de gekoppelde app alle menu's even doorloopt spreekt alles voor zich.
Michael37373 26-02-2023

Alleen het polycarbonaat glas is een drama dat krast als een idioot. Ik heb een stukje nieuw polycarbonaat om te testen alles wat er tegenaan komt krast binnen een jaar kan er een nieuw glas op als dat te krijgen is policarbonaat krast net zo erg als gewoon plastic maar meer dan hard plastic. Gewoon glas krast veel minder onbegrijpelijk dat ze dat erop hebben gedaan. Nee, dat is echt niks. De politie gebruikt het op zijn vizieren en bescherm g maar daar zie je al hoe ongelooflijk het gekrast is. Enige voordeel daarom wordt het op boten gebruikt het is onbrandbaar maar daar heb je niets aan bij een horloge. Waarschijnlijk omdat het relatief goedkoop is in kleine oppervlakten.

j**************@o********** 07-02-2023

Gemakkelijk sporthorloge

Geschreven voor: OPPO Band 2

De afgelopen vier weken heb ik de Oppo Band 2 mogen testen.

Om te beginnen bij het opstarten en installeren van de Oppo Band 2 was dit niet heel ideaal ingericht. Voordat je kan beginnen moet er eerst een lader aangesloten worden die niet heel soepel op het horloge gaat. Eenmaal opgestart moet je via een app het horloge aan de praat krijgen, wat in principe aardig soepel moet verlopen. Enige kanttekening aan de app is dat er (vind ik) vrij veel toestemmingen en notificaties worden verzonden.

Het gewicht en grootte van het horloge zijn voor een sporter wel heel fijn. Deze is niet te groot en de bediening is relatief gemakkelijk. Het scherm is een mooi en aanrakingsgevoelig scherm.

Het horloge is heel goed in allerlei (lichaams-)functionaliteiten meten. Enkele hiervan worden automatisch getrackt, maar de meeste moeten wel handmatig aangezet worden. Vergeet dit niet te doen, want anders wordt er niks bijgehouden en dat is zonde van de work-out uiteraard.

Al met al is de Oppo Band 2 goed in wat die doet en voor de prijs die er betaald dient te worden een zeer geschikt horloge om sportactiviteiten mee te tracken.

Pluspunten

• Lichtgewicht + formaat
  • Scherm
  • Accuduur
  • Veel tracking functionaliteiten

Minpunten

• Handmatig invullen work-out
  • Veel meldingen via de app

j***********@g******** 02-02-2023

Goede prijs/kwaliteit

OPPO Band 2 sporthorloge

Hét mooie alternatief wanneer je niet van plan bent om honderden euro’s uit te geven aan een sporthorloge.
Na een snelle levering kwam het horloge binnen in een mooie verpakking, opgeladen en al.
Het opladen is overigens een koud kunstje met de meegeleverde kabel, wel een eigen stekker gebruiken (of USB-poort) Het kabeltje is magnetisch en klikt makkelijk vast aan het horloge. Dit laadt snel op en gaat lang mee.
Het instaleren was ook snel gepiept, je wordt automatisch door een menu geloodst en na het downloaden van de app HeyTap Health is ook zo je horloge verbonden met je telefoon. Je kan op je horloge zien wie er belt en tekstberichten kan je lezen vanaf je telefoon. Andere (Nederlandse) apps zijn niet te verbinden.
Vanuit je telefoon kan je veel instellingen wijzigen en is er een prettige functie die je met handige tips verder helpt bij het gebruik van je horloge, één van de instellingen was het instellen van je wijzerplaat instellen, je kan bijvoorbeeld een eigen foto uploaden als wijzerplaat of een wat meer klassiek uiterlijk kiezen. Ik koos er zelf voor om een aantal gezondheid checks op mijn beeldscherm zichtbaar te hebben. Hartslag, hoeveelheid verbrande calorieën, stappen teller en het weer.
Ik zitten erg veel functies op, elk makkelijk te bedienen. Ook een meting van het zuurstofgehalte in je bloed, ademhalingsoefeningen, timer, stopwatch…. Etc etc.
Maar waar ik vooral geïnteresseerd in was, was het monitoren en registreren van je sportprestaties.
Ik loop graag hard en speel regelmatig padel.
De registratie van het hardlopen is best uitgebreid, en ik heb het vergeleken met mijn strava uitslagen, deze kwamen nagenoeg overeen. Het is jammer dat het horloge niet automatisch kan verbinden met strava. Maar ik geef het als cijfer een 7.
Het lastige vind ik ook dat je tijdens de training niet makkelijk schakelt tussen je trainingsprestaties en de tijdswaarneming.
Dit geld ook voor de registratie met andere sporten, helaas zat er geen padel functie op. Tijdens het padellen heb ik de tennis registratie aangezet. Hier had ik niet veel aan, er werden allerlei soorten slagen geregistreerd die ik niet sloeg. Maar zoals eerder gezegd, het was niet een padel functie. Wel heeft de registratie een hoop informatie opgeleverd over de afgelegde afstand en je hardslagzones.
Het padel zelf was dus moeilijk tot niet te registreren.

Eindoordeel:
Plus:
Een lichtgewicht horloge wat comfortabel zit.
Vele functies heeft die erg nauwkeurig zijn.
Erg vriendelijke prijs

Min:
Geen connectie met Strava

Prima prijs-kwaliteit verhouding
Cijfer : 8

Pluspunten

• Comfortabel
  • veel functies

Minpunten

• geen connectie met strava

Youss 29-01-2023

Comfortabele en lichte smartwatch

Geschreven voor: OPPO Band 2

Ik heb het horloge een paar weken mogen testen, in de doos vind je alles wat je nodig hebt: het horloge en een oplaadkabel. Na het opladen moet je de software op je smarttelefoon installeren (het werkt zowel via android als ios) en aan elkaar koppelen. Wat vrij makkelijk en snel gaat.
Het eerste wat mij opviel is dat je bijna niet voelt dat je een horloge om je arm hebt: het horlogebandje zit erg fijn en horloge/smartwatch zelf is erg licht van gewicht waardoor je totaal niet het idee hebt dat je een horloge draagt.
Het horloge is zelfs waterdicht, waardoor je er ook mee kan douchen en zwemmen. Na een paar dagen aan te hebben vergat ik hem zelfs en hield ik hem ook tijdens het douchen aan.
Daarbij is de batterijduur ook een enorm pluspunt. Nu zou de batterij 14 dagen mee moeten gaan, had ik na een ruime 10 dagen bijna de batterij opgemaakt (intensief gebruikt): wat voor een sporthorloge ontzettend goed is!

Het scherm zelf is erg helder en scherp! en geef duidelijk de tijd, je hartslag maar ook calorieën die je verband aan.
In het begin is het even uitzoeken hoe de app werkt: de app heeft namelijk een aantal modi voor geïnstalleerd en je kan er zelf andere sport modi bij zetten. Ik heb hem zelf vooral bij het fietsen en krachttraining gebruikt en zette hem dan bij het begin van de training in de gewenste modus en na afloop kon ik dan mijn ''prestaties zien'' . Ik had het gevoel dat het horloge (in vergelijking met alle trainingen) een goede weergave van van het verbruikt aantal calorieen, de duur van de training maar ook mijn hartslag tijdens de training (interessant voor als je verschillende training doet!).

Naast het sporten houdt de horloge ook je slaap bij, nu gaf dit bij mij aan dat ik vrij korte nachten maak (miss omdat ik een hele onrustige slaper ben?) Waardoor ik niet zeker weet of de slaapmeter heel acuraat is. Zo had ik nachten voor mijn eigen gevoel waar ik heel uitgerust opstond maar waar het horloge / app aangaf dat ik heel kort geslapen had.

Daarnaast heeft het horloge ook een stappenteller, deze is (ja ik heb geteld) vrij accuraat (paar stappen verschil). Nou heb ik in het verleden stappen tellers gehad die makkelijk te veranderen waren door bijvoorbeeld het zwaaien met je armen bleef deze accuraat.

Overal, ben ik erg blij met horloge en kan het absoluut aanraden!.

Pluspunten

• Lange batterijduur (10 dagen: intensief gebruik)
  • Zit lekker aan je arm/pols
  • Waterbestendig
  • Veel verschillende sport modi
  • Helder scherm

San83 22-01-2023

Gebruiksmakkelijk sporthorloge

Geschreven voor: OPPO Band 2

Ik heb dit sporthorloge enkele weken mogen testen. Vooral het gebruiksgemak en de lange batterijduur zijn super! Ook merk je niet dat je het horloge draagt doordat hij zo licht is. De horloge connect je met je telefoon door middel van Bluetooth, je kan zelfs zien dat je appjes en telefoontjes binnenkrijgt op je telefoon. Ook bied de horloge een heel scala aan sportprogramma´s die je helpen je doelen te bereiken. Tevens meet hij je hartslag, het zuurstof in je bloed en kan je je stappen bijhouden. Met de app op je telefoon kan je ook makkelijk al je vooruitgangen bijhouden en zien. Een fijn sporthorloge met veel opties!

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • licht aan de pols
  • siliconenband
  • stappenteller
  • batterij gaat lang mee

Minpunten

• geen GPS